Şimdi Ara

Markaların kasa basiretsizliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ara sıra aklıma takılan bir düşünce lüks araçların kasalarıda çok şık buna rağmen ucuz araçların (markaların) kasaları çok dandik. Bahsettiğim şey sadece şekil kasa kalitesinden bahsetmiyorum. Ne yani kasanın şeklide mi aracın fiyatını etkiliyor. Niye bir Renault Symbol bir Audi A4 gibi güzel ve şık bir kasaya ya da neden bir Opel insignia Mercedes E serisi gibi çekici bir kasaya sahip olamıyor. Demek istediğim yanlış anlaşılmasın adam kasasını ona benzetsin demiyorum ama en azından onun kadar görkemli değişik bir kasa dizayn edebilirdi sanırım.

    Aynı şekilde Mercedesin üstünde de. Bentley ya da RR direkt ben burdayım diyor. Kısaca marka premiumlaştıkça kasanın heybeti de artıyor.Aracın büyüküğüyle alakalı demeyin bi bakın VW golf e bi de bakın bmw 1 e

    Biiyorum saçma gibi geliyor, belki gözlerimiz o kasalara alıştı. Ucuz arabanın kasası basit, pahalı arabanın kasası heybetliymiş gibi görünüyor olabilir. Ama ben gene de renault fluence kasası içine sokulmuş bir BMW 5.20yi bana 50 bin TL ucuza verseler almak istemezdim.







  • +1 bilen varsa açıklasın.
  • Aynen ben de düşünüyorum sanki piyasa da herkes payını almış kendi aralarında anlaşma yapmislar herkes aynı çizgide ilerleyecek .

    Mesela Megane RS i tasarlayanlar neden adam gibi bir Symbol yapmıyor ? Veya kimler yaptırmıyor ? Mesela neden Megane 2 falan bir 3.20D gibi göze saglam gelmiyor ? Segment farklarını falan bosverin

    BMW Mercedes baksanıza her donemde araclari o zaman gore saglam , dayanıklı ve heybetli gözüküyor .
  • Tasarım göreceli bir kavramdır herkesin zevki bbirolamaz. Ayrıca zaten sorunuzun cevabını kendiniz vermişsiniz nekadar ekmek o kadar köfte. Uygun fiyatlı b,c sınıfı ve prumiım e,f sınıfı araçlara ayrılan bütçe olayı özetliyor kısaca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunc52 -- 17 Eylül 2014; 19:29:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Tasarım göreceli bir kavramdır herkesin zevki bbirolamaz. Ayrıca zaten sorunuzun cevabını kendiniz vermişsiniz nekadar ekmek o kadar köfte. Uygun fiyatlı b,c sınıfı ve prumiım e,f sınıfı araçlara harcanan yatırım miktarı olayı bitiriyor zatren.

    Cevabını kendim verdim ama ters anlamda verdim üstünü de bold yaptım yanlış anlaşılmasın diye, Bahsettiğim şey kasa kalitesi değil kasa şekli sdc yaw yapmaları gereken şekil çizmek o kadar aynı malzeme kalitesine çıksınlar demiyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Tasarım göreceli bir kavramdır herkesin zevki bbirolamaz. Ayrıca zaten sorunuzun cevabını kendiniz vermişsiniz nekadar ekmek o kadar köfte. Uygun fiyatlı b,c sınıfı ve prumiım e,f sınıfı araçlara ayrılan bütçe olayı özetliyor kısaca.
    malzeme+üretim+ağırlık+şasi.

    tamponlarla oynanılır orası ayrı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: exantric

    quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Tasarım göreceli bir kavramdır herkesin zevki bbirolamaz. Ayrıca zaten sorunuzun cevabını kendiniz vermişsiniz nekadar ekmek o kadar köfte. Uygun fiyatlı b,c sınıfı ve prumiım e,f sınıfı araçlara harcanan yatırım miktarı olayı bitiriyor zatren.

    Cevabını kendim verdim ama ters anlamda verdim üstünü de bold yaptım yanlış anlaşılmasın diye, Bahsettiğim şey kasa kalitesi değil kasa şekli sdc yaw yapmaları gereken şekil çizmek o kadar aynı malzeme kalitesine çıksınlar demiyoruz.

    Alıntıları Göster
    Türkiye neden petrol çıkaramıyır, çünkü çıkartmazlar..
    Ucuz arabaya neden güzel tasarım yapmıyorlar, çünkü yaptırmazlar..
    Hepsinin arkasında Amerika var, onun arkasında da İsrail...
    Kasa lobisi iş başında kısacası..




  • Tasarımi da satilan bir mal gibi düşünün .

    Para verdikçe aldığınız malin kalitesi artar kisaca.

    Sizin dediginiz sekilde düşünürsek , symbol niye A4 kadar kaliteli değil ?

    Poloyu A4 kalitesinde üretirsen , A4u nasil satacaksin ?

    Özetle tasarım dahil kalite ve fiyat konusunda belli ligler var , ona göre de üretim yapılır
  • El dokuma hali ile fabrikasyon üretim aynı güzelliğe sahip değildir mesala. Daha çok emek ve zaman ister.

    Sümbül 1 günde tasarlanirken bentley 10 günde tasarlanir.
    Sümbülu tasarlayan 10 lira maaş alırken rr yi tasarlayan 100 lira maaş alır.

    Sumbulde hedef kitle belli jaguarda bellidir. Amaç ticari stratejidir.

    Sonuç ise acıdır. Fakir her zaman cirkinle yetinmek durumundadır malesef.
  • Arkadasın demek istediğini anlayan çıkmamış bence .
  • Cevap : Tasarımı pastel boyayla A4 kağıt üzerinde çizim yapmak mı sanıyorsunuz? Tasarım çok ciddi maliyet demektir. Motor tasarlamak kadar masraflıdır. Me kadar masraf ederlerse de o kadar çok pahalı olur. Nitekim ucuz araçların tasarımlarının acele yapıldığı, üzerinde çalışılmadığı çok kolay farkedilir. Bu yüzden ucuzdur. Uç örneklere bakarsanız daha net görürsünüz, örneğin Geely.

    Konu kilit.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    Cevap : Tasarımı pastel boyayla A4 kağıt üzerinde çizim yapmak mı sanıyorsunuz? Tasarım çok ciddi maliyet demektir. Motor tasarlamak kadar masraflıdır. Me kadar masraf ederlerse de o kadar çok pahalı olur. Nitekim ucuz araçların tasarımlarının acele yapıldığı, üzerinde çalışılmadığı çok kolay farkedilir. Bu yüzden ucuzdur. Uç örneklere bakarsanız daha net görürsünüz, örneğin Geely.

    Konu kilit.

    Renault sport un neler yaptığına biraz bakın derim ben motor konusunda . Ha birde onden ceker seri araçlarda nurburgring rekoru elinde bulunduran marka yalnız bu
  • Kim eksiledi çıksın ortaya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    El dokuma hali ile fabrikasyon üretim aynı güzelliğe sahip değildir mesala. Daha çok emek ve zaman ister.

    Sümbül 1 günde tasarlanirken bentley 10 günde tasarlanir.
    Sümbülu tasarlayan 10 lira maaş alırken rr yi tasarlayan 100 lira maaş alır.

    Sumbulde hedef kitle belli jaguarda bellidir. Amaç ticari stratejidir.

    Sonuç ise acıdır. Fakir her zaman cirkinle yetinmek durumundadır malesef.
    Tek neden bu değil ama arayı açmak veya mesafeyi korumak, sınıfını göstermek için bilerek çok güzel tasarlamadıkları düşünüyorum.
    Koçtaşın kendine ait iki makina markası var mesela Performance Power Ekonomik, Mac Allister kaliteli seriden. Tasarımı, kalitesi bir yana renkleri herşeyi açıklıyor. Yani ucuz olanı o berbat renkte yapmalarının sebebi maliyet değil. Sınıf ayrımını göstermek için.
     Markaların kasa basiretsizliği
     Markaların kasa basiretsizliği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mesincır -- 17 Eylül 2014; 20:57:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: exantric

    Ara sıra aklıma takılan bir düşünce lüks araçların kasalarıda çok şık buna rağmen ucuz araçların (markaların) kasaları çok dandik. Bahsettiğim şey sadece şekil kasa kalitesinden bahsetmiyorum. Ne yani kasanın şeklide mi aracın fiyatını etkiliyor. Niye bir Renault Symbol bir Audi A4 gibi güzel ve şık bir kasaya ya da neden bir Opel insignia Mercedes E serisi gibi çekici bir kasaya sahip olamıyor. Demek istediğim yanlış anlaşılmasın adam kasasını ona benzetsin demiyorum ama en azından onun kadar görkemli değişik bir kasa dizayn edebilirdi sanırım.

    Aynı şekilde Mercedesin üstünde de. Bentley ya da RR direkt ben burdayım diyor. Kısaca marka premiumlaştıkça kasanın heybeti de artıyor.Aracın büyüküğüyle alakalı demeyin bi bakın VW golf e bi de bakın bmw 1 e

    Biiyorum saçma gibi geliyor, belki gözlerimiz o kasalara alıştı. Ucuz arabanın kasası basit, pahalı arabanın kasası heybetliymiş gibi görünüyor olabilir. Ama ben gene de renault fluence kasası içine sokulmuş bir BMW 5.20yi bana 50 bin TL ucuza verseler almak istemezdim.



    Birkere işin temeli maliyet. Kıyasladığınız araçlar biri 20bin TL, diğeri 100 bin, öbürü 200 bin TL. Size aracı güzel gösteren sadece kasanın heybetli olması değil, boyasından tutun krom parçalara, aradaki boşluklara, farlar, tampon, jant vs hepsi etkili.

    En basit örnek Accent Era ve Era Blue. Blue güzel bir tasarıma sahip, ancak maliyeti ve satış fiyatı eski çirkin era ile rekabet edebilir durumda değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugur_yavuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: exantric

    Ara sıra aklıma takılan bir düşünce lüks araçların kasalarıda çok şık buna rağmen ucuz araçların (markaların) kasaları çok dandik. Bahsettiğim şey sadece şekil kasa kalitesinden bahsetmiyorum. Ne yani kasanın şeklide mi aracın fiyatını etkiliyor. Niye bir Renault Symbol bir Audi A4 gibi güzel ve şık bir kasaya ya da neden bir Opel insignia Mercedes E serisi gibi çekici bir kasaya sahip olamıyor. Demek istediğim yanlış anlaşılmasın adam kasasını ona benzetsin demiyorum ama en azından onun kadar görkemli değişik bir kasa dizayn edebilirdi sanırım.

    Aynı şekilde Mercedesin üstünde de. Bentley ya da RR direkt ben burdayım diyor. Kısaca marka premiumlaştıkça kasanın heybeti de artıyor.Aracın büyüküğüyle alakalı demeyin bi bakın VW golf e bi de bakın bmw 1 e

    Biiyorum saçma gibi geliyor, belki gözlerimiz o kasalara alıştı. Ucuz arabanın kasası basit, pahalı arabanın kasası heybetliymiş gibi görünüyor olabilir. Ama ben gene de renault fluence kasası içine sokulmuş bir BMW 5.20yi bana 50 bin TL ucuza verseler almak istemezdim.



    Birkere işin temeli maliyet. Kıyasladığınız araçlar biri 20bin TL, diğeri 100 bin, öbürü 200 bin TL. Size aracı güzel gösteren sadece kasanın heybetli olması değil, boyasından tutun krom parçalara, aradaki boşluklara, farlar, tampon, jant vs hepsi etkili.

    En basit örnek Accent Era ve Era Blue. Blue güzel bir tasarıma sahip, ancak maliyeti ve satış fiyatı eski çirkin era ile rekabet edebilir durumda değil...
    Her şey olacağına varır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otosarrafı

    Türkiye neden petrol çıkaramıyır, çünkü çıkartmazlar..
    Ucuz arabaya neden güzel tasarım yapmıyorlar, çünkü yaptırmazlar..
    Hepsinin arkasında Amerika var, onun arkasında da İsrail...
    Kasa lobisi iş başında kısacası..

    Güldüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaSaFeL

    quote:

    Orijinalden alıntı: otosarrafı

    Türkiye neden petrol çıkaramıyır, çünkü çıkartmazlar..
    Ucuz arabaya neden güzel tasarım yapmıyorlar, çünkü yaptırmazlar..
    Hepsinin arkasında Amerika var, onun arkasında da İsrail...
    Kasa lobisi iş başında kısacası..

    Güldüm.

    Alıntıları Göster
    Yurtdışı bir iki forumda da benzer konu buldum onlarda pek işin içinden çıkamamışlar ama biri : "niye ucuz arabalar çirkin yapılır?" sorusuna "sürücülerine yakışsınlar" diyerek noktayı koymuş




  • Symbol b sınıfı ince- uzun araç. A4 daha kalın.
    A4 vs sümbül
    Krom ön ızgara ve krom kaplama çizgiler- dandik ızgara
    18"hafif alaşım jant - 14-15 " dandik kapaklı jant
    Spor tamponlar - dandik plastik tamponlar
    Gövde rengi ve ya krom kaplama yan ayna ve kapı kolları- dandik plastik ayna kapağı ve kapı kolları
    Kalın yanaklı sportif lastik- ince yanaklı dandik lastik
    Led ve xenon farlar- dandik halojen farlar hatta sis farı bile yok.
    A4 e sümbüldeki şeyleri taksak sizce sportif durur mu? Bu Premium segmentlerin göze hoş gelme sebepleri belli değil mi sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Tasarımi da satilan bir mal gibi düşünün .

    Para verdikçe aldığınız malin kalitesi artar kisaca.

    Sizin dediginiz sekilde düşünürsek , symbol niye A4 kadar kaliteli değil ?

    Poloyu A4 kalitesinde üretirsen , A4u nasil satacaksin ?

    Özetle tasarım dahil kalite ve fiyat konusunda belli ligler var , ona göre de üretim yapılır

    Yorumunuz için tebrikler. Çok güzel bir cevap vermişsiniz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.