Şimdi Ara

Mart 2012 segment segment otomobil satış rakamları (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
10.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dacia Duster sınıfında Mart ayında ikinci olmuş. 2012 üç aylık toplam satışta ise birinci sırada.

    Trafikte çok fazla görülmeye başlanan Duster, Dacia'yı şaşırttı. Bu araca ilgi artarak devam ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    @2lu,

    uzun zamandır listelerinizi takip ediyorum
    pick-up sınıfında Ssangyong Actyonsports'un satış rakamları
    nedir acaba?
    odd'nin verilerinde 2012 ticari satış adedi 229 gözüküyor markanın tek ticari versiyonu pick-up
    4x4 leri ticari sayılmıyor 4x4 hiç satılmamış olsa dahi sizin listeye girmiyor mu

    Emeğiniz ve paylaşımınız için ayrıca teşekkürler.

    Hayır Deniz Ssangyong Actyon Sports Mart ayında 57 tane satmış,

    Senin baktığın muhtemelen son 3 ayın toplam satışı

    Nisan ayında Korando Sports geldiği için satışları azaldı sanırım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    @2lu,

    uzun zamandır listelerinizi takip ediyorum
    pick-up sınıfında Ssangyong Actyonsports'un satış rakamları
    nedir acaba?
    odd'nin verilerinde 2012 ticari satış adedi 229 gözüküyor markanın tek ticari versiyonu pick-up
    4x4 leri ticari sayılmıyor 4x4 hiç satılmamış olsa dahi sizin listeye girmiyor mu

    Emeğiniz ve paylaşımınız için ayrıca teşekkürler.

    Hayır Deniz Ssangyong Actyon Sports Mart ayında 57 tane satmış,

    Senin baktığın muhtemelen son 3 ayın toplam satışı

    Nisan ayında Korando Sports geldiği için satışları azaldı sanırım...

    evet toplamda ben onu söyledim,
    mart ayı için 57 tane 4x2 var,4x4ün kaç tane sattığı belli değil -velev ki hiç
    satılmamış olsun yine de ilk beşin içinde yukardaki rakamlara göre...




  • Mito A segmenti mi yahu? Ben B zannediyordum.

    Bir de her ay Panda lider ama ben yolda hiç görmüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    quote:

    Orijinalden alıntı: f-a-t-i-h

    quote:

    Orijinalden alıntı: dnz60

    @2lu,

    uzun zamandır listelerinizi takip ediyorum
    pick-up sınıfında Ssangyong Actyonsports'un satış rakamları
    nedir acaba?
    odd'nin verilerinde 2012 ticari satış adedi 229 gözüküyor markanın tek ticari versiyonu pick-up
    4x4 leri ticari sayılmıyor 4x4 hiç satılmamış olsa dahi sizin listeye girmiyor mu

    Emeğiniz ve paylaşımınız için ayrıca teşekkürler.

    Hayır Deniz Ssangyong Actyon Sports Mart ayında 57 tane satmış,

    Senin baktığın muhtemelen son 3 ayın toplam satışı

    Nisan ayında Korando Sports geldiği için satışları azaldı sanırım...

    evet toplamda ben onu söyledim,
    mart ayı için 57 tane 4x2 var,4x4ün kaç tane sattığı belli değil -velev ki hiç
    satılmamış olsun yine de ilk beşin içinde yukardaki rakamlara göre...

    Tabi ama bu listede Ssangyong'a genelde yer verilmiyor!

    Çok fazla reklamı ve bilinirliliği olmadığından bu şekilde ama daha iyi olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Styric

    C sınıfında linea birinci midem bulanıyor yemin ederim. Ayrıca bu liste çok adaletsiz. Şirket araçları neden sayılıyor ki ? bireysel kullanıcılara bakılması gerekiyor.

    Kurumsal firmalarda Volkswagen daha makbuldür. Özellikle filo kiralama şirketlerinde...
    Bireysel bakılsa sonuçların çok değişmeyeceğinden emin olabilirsin.
  • O kadar Kötüleniyor Honda Civic.Sadece benzinli motoru olmasına rağmen 3 aydır ilk beşte.Yeni araba falan diyoruz ama demekki başarılı.Dizeli gelse ne olur acaba?

    Öte yandan şirketlerde durmak bilmiyor sanırım.

    Passatta bu gidişle lider bitirecek bu yılı.
  • Mito "A" segmentine alınmış. Muhtemelen hazırlayan Alfa Romeo'yu seviyor ve en azından bir segmentte yer aldırtmak için Mito'nun segmentiyle oynamış.

    Golf ilk 5'te değil. Hatta Jetta 6. olduğuna göre ilk 6'da bile değil. Demek ki araç fazla satmıyor, sadece az araba+çok sıra ikilisi bizim çok sattığını düşünmemize yol açıyor.

    Symbol zaten B sınıfının başından inmeyecek. Ama Corsa'nın, Fiesta'dan fazla satmasına şaşırdım. Fiesta ne kadar güzel olsa da gözümüz alıştı demek ki artık.

    Evoque'a çok şaşırdım resmen farkı koymuş gitmiş. Neredeyse ilk 5teki diğer rakiplerinin toplamı kadar araç satılmış.
    Aynı şekilde A8'e de çok şaşırdım.

    D sınıfı normal şekillenmiş. "Mondeo nerede?" diyesim geldi bir an sonra ilk 5tekilere baktım, hangisi yerine Mondeo tercih ederim diye, sanırım cevabım hiç biri.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Beamer -- 19 Nisan 2012; 19:48:13 >




  • Opel insignia nın 1.6 dizel motoru olmamasına rağmen satışları hiç fena değil demekki 1.6 dizel olsa piyasayı silip süpürecek herkes insignianın 1.6 dizel motoru olmamasından yakınıyor almak isteyen çok ama insignia 1.6 dizeli olmadığı için insanlar başka bir markaya yöneliyor ama galiba opel bunun farkına vardı 1.6 dizel haberlerini son zamanlarda sıkça duyuyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    Mito "A" segmentine alınmış. Muhtemelen hazırlayan Alfa Romeo'yu seviyor ve en azından bir segmentte yer aldırtmak için Mito'nun segmentiyle oynamış.

    Golf ilk 5'te değil. Hatta Jetta 6. olduğuna göre ilk 6'da bile değil. Demek ki araç fazla satmıyor, sadece az araba+çok sıra ikilisi bizim çok sattığını düşünmemize yol açıyor.

    Symbol zaten B sınıfının başından inmeyecek. Ama Corsa'nın, Fiesta'dan fazla satmasına şaşırdım. Fiesta ne kadar güzel olsa da gözümüz alıştı demek ki artık.

    Evoque'a çok şaşırdım resmen farkı koymuş gitmiş. Neredeyse ilk 5teki diğer rakiplerinin toplamı kadar araç satılmış.
    Aynı şekilde A8'e de çok şaşırdım.

    D sınıfı normal şekillenmiş. "Mondeo nerede?" diyesim geldi bir an sonra ilk 5tekilere baktım, hangisi yerine Mondeo tercih ederim diye, sanırım cevabım hiç biri.

    Selam,
    Alfa romeo'ya ya da başka bir markaya sempatim yok. Aşağıdaki ODD raporunda görebileceğiniz gibi MiTO A2 segmentinde olarak açıklanıyor. A2 de A segmenti hatchback anlamına geliyor.

     Mart 2012 segment segment otomobil satış rakamları




  • kısır gecen ocak subat sonrası tum araclar ve segmentler cosmus ocak+subat kadar satis var
    zamlar geliyor demektir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McLaren64

    3 Serisi C'yi geçmiş, 5'te lider tamamlamış E segmentini. F'de Audi liderliği var. S Class fosil oldu zaten yenileniyor. :D 7'de 4 yaşına girdi bu yıl makyaj geliyor. Passat D'de lider her zaman ki gibi. Latitude iyi satmış. Beğendiğim bir araç Latitude. Jetta nerede yaw göremedim.

    s class a fosil demek.vay be
  • sirket araclari sayildigi surece bu listelerin gecerli bi yani yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2lu

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    Mito "A" segmentine alınmış. Muhtemelen hazırlayan Alfa Romeo'yu seviyor ve en azından bir segmentte yer aldırtmak için Mito'nun segmentiyle oynamış.

    Golf ilk 5'te değil. Hatta Jetta 6. olduğuna göre ilk 6'da bile değil. Demek ki araç fazla satmıyor, sadece az araba+çok sıra ikilisi bizim çok sattığını düşünmemize yol açıyor.

    Symbol zaten B sınıfının başından inmeyecek. Ama Corsa'nın, Fiesta'dan fazla satmasına şaşırdım. Fiesta ne kadar güzel olsa da gözümüz alıştı demek ki artık.

    Evoque'a çok şaşırdım resmen farkı koymuş gitmiş. Neredeyse ilk 5teki diğer rakiplerinin toplamı kadar araç satılmış.
    Aynı şekilde A8'e de çok şaşırdım.

    D sınıfı normal şekillenmiş. "Mondeo nerede?" diyesim geldi bir an sonra ilk 5tekilere baktım, hangisi yerine Mondeo tercih ederim diye, sanırım cevabım hiç biri.

    Selam,
    Alfa romeo'ya ya da başka bir markaya sempatim yok. Aşağıdaki ODD raporunda görebileceğiniz gibi MiTO A2 segmentinde olarak açıklanıyor. A2 de A segmenti hatchback anlamına geliyor.

     Mart 2012 segment segment otomobil satış rakamları


    ODD de, firmalar da sonucta sizin benim gibi insanlardan olusuyor. Onlar da hata yapabilir.

    Fiat; 500 ve Panda'yla ortak platform olan Lancia Ypsilon'u B segmenti olarak ilan ederken -ki Tofas da muhtemelen buna uyacak-; Punto'yla ortak platform olan MiTo'ya A segmenti ilan etmez. Bu akla da mantiga da, gerceklere de aykiri..

    Eger gercekten Tofas'tan ODD'ye MiTo A segmentidir diye bi bilgilendirme gittiyse, o bilgiyi gonderen calisan (artik muhendis midir degil midir bilmiyorum) "bu araba 3 kapi, o yuzden A segmenti" gibi kendince basit bir yorum ve paylasim dahi yapmis olabilir. Ben otomotiv sektorunde calisan; TV'de gordugunuz reklamlardan, kampanyalara, bindiginiz araclardaki stilden, dokundugunuz malzemenin icerigine kadar bir cok seye yon veren ne muhendisler, uzmanlar gordum; birakin segmentasyonu, motorun nasil calistigini bile bilmiyorlar..




  • Tulu Bey,

    Öncelikle yazılarınızı tekrar görmek sevindirici, değerli paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyorum.

    Sizi polemiğe katmak gibi bir amacım yok ancak, ODD'den bağımsız olarak "Hyundai Accent Blue" ve "Fiat Linea" modelleri sizce hangi segmentte yer almaktadır, inanın biz yıllardır tartışıyoruz, ortaya dökülmedik veri kalmadı, bilir bir kişinin yorum yapması daha doğru olur düşüncesindeyim.

    Eğer, yorum yapmanız herhangi bir şekilde mesleki kariyerinize etki edecekse de saygı duyarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Tulu Bey,

    Öncelikle yazılarınızı tekrar görmek sevindirici, değerli paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyorum.

    Sizi polemiğe katmak gibi bir amacım yok ancak, ODD'den bağımsız olarak "Hyundai Accent Blue" ve "Fiat Linea" modelleri sizce hangi segmentte yer almaktadır, inanın biz yıllardır tartışıyoruz, ortaya dökülmedik veri kalmadı, bilir bir kişinin yorum yapması daha doğru olur düşüncesindeyim.

    Eğer, yorum yapmanız herhangi bir şekilde mesleki kariyerinize etki edecekse de saygı duyarım

    Buna çok rahatlıkla cevap verebilirim. Bence ikisi de B segmenti sedan modellerdir. Eğer Blue'ya C dersek, Elantra'ya ne diyeceğiz??? Ama örnek olarak Linea Albea'dan daha lüks ve geniş. Yani aslında B+ denebilecek bir sınıfta ikisi de.
    Zaten bu segment işleri iyice karıştı. Kim nerede tam belli değil. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Styric

    C sınıfında linea birinci midem bulanıyor yemin ederim. Ayrıca bu liste çok adaletsiz. Şirket araçları neden sayılıyor ki ? bireysel kullanıcılara bakılması gerekiyor.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2lu

    Her ay bir arkadaş açıyordu bu konuyu. Bu kez kendi hazırladığım datayı ilk ben paylaşayım :)



     Mart 2012 segment segment otomobil satış rakamları

     Mart 2012 segment segment otomobil satış rakamları

     Mart 2012 segment segment otomobil satış rakamları

     Mart 2012 segment segment otomobil satış rakamları

     Mart 2012 segment segment otomobil satış rakamları


    Eline sağlık Tulu
    Benim merak ettiğim bir konu var cevaplarsan sevinirim.
    Audi q5,Bmw x3,Mercedes glk,Hyundai Santa-Fe,Kia sorento,Land Rover Freelander,Volvo xc60 gibi araçların (ben kendi kendime d segment araçların Suv u diyorum) olduğu bir segment ya da liste yok mu??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    latife bak hele , passatı zorlayamasa bile ikinciliğe oturmuş

    Latitude Mart ayının sürprizi olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    quote:

    Orijinalden alıntı: bombar_dıman

    Şirketlerin filo satışları neden dahil edilmeyecekmiş anlamadım
    onların aldığı araba araba değil mi?
    Sonuçta adam ister filo için alır ister saklayıp turşusunu kurmak için,
    önemli olan arabanın öyle veya böyle tercih edilmesi değil midir?

    Size katılıyorum. Şirket aracı muhabbeti!

    Araçlar satılmak için üretiliyor. Filo satışı da buna dahil.

    Filo aracı olunca ne sakıncası var ben de anlamaya çalışıyorum. Böyle düşünenlerden biri açıklarsa konu açıklık kazanır.

    Bu konuda sizinle paralel düşünmekteyim. Ama birde diğer pencereden bakarsak C segmentinde işin rengi değişiyor.

    Bakın ilk üç aylık toplam satış.

    1- Linea : 5.797
    2- Fluence : 5.329
    3- Civic : 3.535

    Varsayalımki Linea ve Fluence satışlarının yarısının şirketlere filo satışı olduğunu. (Belki Civic satışlarında da küçük bir miktar filo satışı olabilir, ama istatistiğin akıbetini etkilemeyeceğini düşünmekteyim.)

    Liste şöyle oluyor.

    1- Civic : 3.535
    2- Linea : 2.898
    3- Fluence : 2.664

    Yani dikkat çekmek istediğim nokta; DH forum bir kenara, otoritelerin bile selefine oranla çok eleştirdiği Civic vatandaşımızın zihninde yine de olumlu bir yer edinebilmiş demekki. (Bana göre bu araç fiyatının hakkını veriyor ve zirveye oynamayı hak ediyor)

    Not: Mesajım kesinlikle polemik amaçlı değildir, notu yazmamın sebebi "bulaşma" eğilimindeki kıymetli! forumdaşlardır.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.