Şimdi Ara

Mazda 3 1.5 skyactiv test ettim, mutlu oldum:) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
8.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 6 ayda bir bakım yok, 1 yıl veya 10bin km önce hangisi dolarsa. Sarf malzeme fiyatları da gayet uygun, mayıs 2019 son bakımım 810tl tutmuştu. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen+işçilik ıvır zıvır.

    1.4 tsi DSG 140lık Golften sonra önermem ama alınacaksa bence 2017 makyaj sonrası modeli alınmalı. 2017'lerin şerit takip, şehir içi fren desteği, adaptif cruise çalışma sistemi çok daha gelişmiş. G-vectoring sistemi gövde kontrolünü cidden iyileştiriyor, 2015'ler fazla yumuşak olduğu için yatmalar daha fazla. Yol sesi yalıtımında bir tık iyileşme var, iç mekan kalitesi özellikle ara konsolda daha yüksek. Ufak tefek bazı başka artıları da var aklıma gelmeyen.

    Şanssızlığı ülkedeki diğer 1.6 atmosferik araçların teknik demodeliği ve tüp odaklı olması oldu. Hepsiyle aynı sepete atılıyor müşteri tarafından, gerçekte 14:1 kompresyon bile tek başına acayip bir rakam, aslında tsi'ların falan böyle yüksek kompresyonlu bir motor kadar az yakabilmesi asıl başarı. Hiç kullanmadan katalog tüketiminde de Civicle Corolla ile büyük farkı görüyorsun zaten. Sakin kullanınca şaka gibi tüketimlere düşüyor, özellikle basıp canını alınca bile 11lt'yi geçemiyorsun. Hatta geçen ay 3-4 gün Cinnah karum hoşdere iniş çıkış tepelik neresi varsa gezdim, 9lt'yi geçemedim. Normalde de şehir içi 7-7.5lt gibi yakıyor. Bunları Cvt ile veya Dsg ile değil, modern bir tork konvertörlü şanzımanla yapabilmesi işin en güzel tarafı.

    Genel olarak, motor-şanzıman paketinin uyumu, her kontrolün ağırlığı hassasiyeti (gaz-fren-direksiyon vb) çalışma kalitesi, sürüş kalitesi olarak bu araç seviyesinde değil diğer atmosferik japonlar. 4-2-1 headers sesi bile çok orjinal bir hava katıyor sürüşe, arabayı kullanınca bu başka birşey diyorsun, trim sesi, süspansiyon sesi vb esamesi yok. Ancak yeni Corollayı kullanmadım bir görmek lazım.

    Bu arada tamgaz performansı olarak 132hp Corolla gibi olmasını beklemeyin, motor iyi derken yanlış anlaşılmasın, odakta ekonomi-emisyon motoru bu, zaten 1.5lt 1.6 değil. Cvt Corolla net hızlı bu araçtan, onlar gerçi 1.4 tsi'lardan bile hızlı.

    Detay eksiği çok fazla. Makyaj öncesi modellerde cam+ayna düğmelerinde ışık yok, cam bence sorun değil zaten bakıp açtığımı hatırlamam da aynaları gece ayarlamak imkansız. Işık açacan da öyle ayarlayacan. Arka taraftaki tavan ışığında bağımsız kontrol yok, öndeki açarsa yanar. Tofaşlardaki arka ışık kontrolü 2015 Mazda'da yok yan, (makyaj sonrasında da) yok. Camlarda tek dokunuş yok, camlar aynalar, kumandadan kapanmıyor, Ayak ışıklandırma, arkada soket, ızgara, koltuk cebi, bagajda kanca göz vb hiç detay aramayacaksın, müthiş saf basit otomobil yapmış adamlar. Herşeyi tek başına üreten veya tek marka için ürettirip tedarik ettiren bağımsız bir üretici olarak haliyle kalıp-malzeme-parça maliyetlerini düşük tutmak zorundalar, mühendislik olarak ise estirebilirler. Şuanda yeni modellerde bu eksiklerin tamamına yakını giderildi ama ilk Ford dönemi sonrası Mazda'lar zaruri olarak böyleydi. Ford dönemi Mazda 3'lerde bu eksiklerin çoğu yoktur Ford grubu elektronikleri kullandıkları için ama onlarda da arabanın gerisi çok vasattı.

    2014'lerde bir partide şanzıman arızalı araçlar vardı. Bu araçların garantisi bitmiş olsa bile garantiden şanzımanları değişti ancak araştırırken 2014'lere dikkat edin. 2014 Mazda 3'ler japon, 2015-2016'lar meksika montajdır, 2017 makyajlı modeller ve sonrası tekrar japonya montajdır. Meksika montaj olanların işçilik kalitesi şaşırtıcı biçimde yüksektir, kendim de araç kamerası montajı yaparken kablo-tesisat işçilik titizliğine ve kalitesine şahit oldum. Yani aman japon olsun tereddütüne gerek yok Mazda'larda.

    Ben 2017 118i aldım, Mazda 3'ü henüz satmadım ama satınca çok fena halde özleyeceğim kesin.

    Bu mesaj böyle dursun, size veya başkasına faydası olur umarım. Başka sorunuz olursa cevaplarım.




  • Dizel sedan otm test etmiştim, bence de bu sınıfının en iyi araçlarından. Yalıtımı, sürüşü, konforu gayet iyiydi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadas 1.4 140bindeki golf demis herkes 140hp golf kullaniyomus gibi yorumlamis. Bir kisi bile aga bu nedir dememis
    Saka bir yana, mazda 3 yollardaki en guzel araclardan ama atmosferik arac mi? Tovbe.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Yıllara göre üretim farklılıklarını bilmiyordum. Değerli bilgiler için teşekkürler üstad.
  • Forumun gözdesi mazda :) forumda acaba hiç sahibi var mı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 1.5 dizel cx3 ve mazda 3 kullanmış biri olarak yazıyorum mazda 3 makyajlı cx3 ise makyajsızdı. 3 ün içi kesinlikle daha güzel oturma pozisyonu olsun kol dayamasının olması olsun hakimiyet olsun. Yol tutuşları iki aracında cok iyi ben cx3 ün süspansiyon sistemini pek beğenemedim ama önler sanki iki bağımsız gibi değilde tek bir tane gibi otobanda 130-140 lı hızlarda araç kafa sallaya sallaya tırlar gibi gidiyor. Gidiş ikiside fena değil. Kesinlikle üzmez. Ancak alınacaksa kesinlikle makyajlı alınmalı materyallerin kalitesi vs çok değişmiş ve kalite artmış. Yakıta gelirsek ayağa çok hakim olmak lazım, affetmiyor kesinlikle dikkatsiz kullanımda mersinde günlük 100 tl sabah dan akşama kadar bitiyor. Yakıtı biraz göz ardı edersek kesinlikle f/p olarak en iyi araçlardan birisi donanımıyla kalitesiyle ses sistemiyle on numara bir araç bose ile yeri göğü inleterek gidiyor araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 3 sene garantili olarak kullandım, hatta garantinin bitmesine 1 hafta kala garanti kapsaminda hoparlor degisimi yaptirdim ve her sene kasım ayındaki indirimden faydalanacak sekilde yetkili servise giderek bakım yaptırdım. Kağıt üzerinde 6 ay olarak görünmesine rağmen hiç bir servisin 6 ay konusunda ısrarcı okduğunu görmedim, duymadım. 1.5 benzinli skyactive icin senede 1 veya 10 bin km. prensibi esas yanı kısaca.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rock steady -- 15 Temmuz 2019; 14:51:18 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Var

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    +1
    Başka söylenecek bir şey kalmamiş.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    Mazda sahibi biri, kullanımı çok zahmetli o multimedya yüzünden asla almayacağını söylemişti..

    Atmosferik motor düz yolda iyi de yaşadığınız yer yokuşlu ise biraz üzebilir .

    Ben de eski mazda sahibi olarak atmosferik motoru çok beğenememiş, golf 1.2 tsi almıştım. Sonradan Mazda beni ve birkaç eski mazda sahibini (0 km mazda satın almış kişileri davet yoluyla çağırarak ; sınırlı kontenjan ile) istanbul parkta teste götürmüştü. 2 tur atmıştım. Pist koşullarında basınca gayet keyifli idi ben de memnun kalmıştım ama dediğim gibi ev dağın başı olunca 1.4-1.5 atmosferikler çok üzücü olabiliyor diye vazgeçmiştim.
    2 SENE 2014 mazda3 power kullanan biri olarak söylediklerinize katılıyorum.iyi araba hoş araba ama ARAÇ GİTMİYOR.en son manisa yolunda caddy ile kapışıp adam bana fark atınca araçtan soğuyup satmıştım.yokuş yukarı araç gitmiyor.kalkışlarda seri tamam ama hepsi o kadar .birazcıkta gaza basınca tüketim çok artıyordu.gerçi bu durum çoğu benzinli araçta böyle.şu an peugeot 308 blue hdi kullanıyorum.arada dağlar kadar fark var.308 rampa yukarı sanki rampa aşağı gibi gidiyor.yaşım 50 hızı pek sevmem ama insan arada bir baasmak istediği zaman mazda buna cevap veremiyor.150 torklada ancak bu kadar olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    6 ayda bir bakım yok, 1 yıl veya 10bin km önce hangisi dolarsa. Sarf malzeme fiyatları da gayet uygun, mayıs 2019 son bakımım 810tl tutmuştu. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen+işçilik ıvır zıvır.

    1.4 tsi DSG 140lık Golften sonra önermem ama alınacaksa bence 2017 makyaj sonrası modeli alınmalı. 2017'lerin şerit takip, şehir içi fren desteği, adaptif cruise çalışma sistemi çok daha gelişmiş. G-vectoring sistemi gövde kontrolünü cidden iyileştiriyor, 2015'ler fazla yumuşak olduğu için yatmalar daha fazla. Yol sesi yalıtımında bir tık iyileşme var, iç mekan kalitesi özellikle ara konsolda daha yüksek. Ufak tefek bazı başka artıları da var aklıma gelmeyen.

    Şanssızlığı ülkedeki diğer 1.6 atmosferik araçların teknik demodeliği ve tüp odaklı olması oldu. Hepsiyle aynı sepete atılıyor müşteri tarafından, gerçekte 14:1 kompresyon bile tek başına acayip bir rakam, aslında tsi'ların falan böyle yüksek kompresyonlu bir motor kadar az yakabilmesi asıl başarı. Hiç kullanmadan katalog tüketiminde de Civicle Corolla ile büyük farkı görüyorsun zaten. Sakin kullanınca şaka gibi tüketimlere düşüyor, özellikle basıp canını alınca bile 11lt'yi geçemiyorsun. Hatta geçen ay 3-4 gün Cinnah karum hoşdere iniş çıkış tepelik neresi varsa gezdim, 9lt'yi geçemedim. Normalde de şehir içi 7-7.5lt gibi yakıyor. Bunları Cvt ile veya Dsg ile değil, modern bir tork konvertörlü şanzımanla yapabilmesi işin en güzel tarafı.

    Genel olarak, motor-şanzıman paketinin uyumu, her kontrolün ağırlığı hassasiyeti (gaz-fren-direksiyon vb) çalışma kalitesi, sürüş kalitesi olarak bu araç seviyesinde değil diğer atmosferik japonlar. 4-2-1 headers sesi bile çok orjinal bir hava katıyor sürüşe, arabayı kullanınca bu başka birşey diyorsun, trim sesi, süspansiyon sesi vb esamesi yok. Ancak yeni Corollayı kullanmadım bir görmek lazım.

    Bu arada tamgaz performansı olarak 132hp Corolla gibi olmasını beklemeyin, motor iyi derken yanlış anlaşılmasın, odakta ekonomi-emisyon motoru bu, zaten 1.5lt 1.6 değil. Cvt Corolla net hızlı bu araçtan, onlar gerçi 1.4 tsi'lardan bile hızlı.

    Detay eksiği çok fazla. Makyaj öncesi modellerde cam+ayna düğmelerinde ışık yok, cam bence sorun değil zaten bakıp açtığımı hatırlamam da aynaları gece ayarlamak imkansız. Işık açacan da öyle ayarlayacan. Arka taraftaki tavan ışığında bağımsız kontrol yok, öndeki açarsa yanar. Tofaşlardaki arka ışık kontrolü 2015 Mazda'da yok yan, (makyaj sonrasında da) yok. Camlarda tek dokunuş yok, camlar aynalar, kumandadan kapanmıyor, Ayak ışıklandırma, arkada soket, ızgara, koltuk cebi, bagajda kanca göz vb hiç detay aramayacaksın, müthiş saf basit otomobil yapmış adamlar. Herşeyi tek başına üreten veya tek marka için ürettirip tedarik ettiren bağımsız bir üretici olarak haliyle kalıp-malzeme-parça maliyetlerini düşük tutmak zorundalar, mühendislik olarak ise estirebilirler. Şuanda yeni modellerde bu eksiklerin tamamına yakını giderildi ama ilk Ford dönemi sonrası Mazda'lar zaruri olarak böyleydi. Ford dönemi Mazda 3'lerde bu eksiklerin çoğu yoktur Ford grubu elektronikleri kullandıkları için ama onlarda da arabanın gerisi çok vasattı.

    2014'lerde bir partide şanzıman arızalı araçlar vardı. Bu araçların garantisi bitmiş olsa bile garantiden şanzımanları değişti ancak araştırırken 2014'lere dikkat edin. 2014 Mazda 3'ler japon, 2015-2016'lar meksika montajdır, 2017 makyajlı modeller ve sonrası tekrar japonya montajdır. Meksika montaj olanların işçilik kalitesi şaşırtıcı biçimde yüksektir, kendim de araç kamerası montajı yaparken kablo-tesisat işçilik titizliğine ve kalitesine şahit oldum. Yani aman japon olsun tereddütüne gerek yok Mazda'larda.

    Ben 2017 118i aldım, Mazda 3'ü henüz satmadım ama satınca çok fena halde özleyeceğim kesin.

    Bu mesaj böyle dursun, size veya başkasına faydası olur umarım. Başka sorunuz olursa cevaplarım.
    Hocam ağzınıza sağlık, çok güzel bir yazı olmuş. bmw f20 de kullanmıştım 1.16d olanı. Bambaşka bir sürüş keyfi gerçektende.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • erceylan E kullanıcısına yanıt
    Gitmiyor dedikten sonra bıraksaydın iyiydi. Adamlar 2.0 tdi Caddy'e yazılım yapıyor dumanı ata ata canavar gibi gidiyor aletler, resmen koltuğa gömüyor 2-3. viteslerde. Sen bu ticarinin 1.2 tsi'ı 1.0 tsi'ı, 1.0 ecoboost'u geçemeyeceğini mi sanıyorsun? Motor gücünün gerçeği bu, güçlü araba seni geçer bu kadar basit yahu.

    Yıllardır kullandığım araba ya, tamgaz verdim mi düz yokuş iniş farketmez bütün 1.6 110 dizellerle aynı gidiyordum. Bağırıyor çağırıyor ama ip gibi yanyana gidiyor. Defalarca denk geldim, sayısını unuttum artık. Megane'lara, A3 1.6 tdi'lara otoyollarda yol verip özellikle bastım herkes olduğu yerde kaldı, ne onlar bana yaklaştı ne de ben yürüdüm 180-190lara kadar. 120hp ve üstü geçebiliyor ancak, fark atarak uçarak falan değil oda. Motorun torku düşük, esnek değil, çekişi zayıf diyip bıraksanız kimse itiraz edemez zaten, teknik veriler ortada.

    Şu arabaya tokatlandım sonra gittim sattım, kusura bakmada da ne aldığınıza bakmadan araba alıp satıp zarar edip ağlıyorsunuz buralarda. Hiç mi alırken kullanmadınız, hiç mi bakmadınız arkadaşım. 1.6-2.0 Tdı yazılımlı Caddyler, 2.0 multijet Doblo'lar senin Peugeot'u da hiç edecek haberin olsun, artık satıp ne alırsın bilemem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: netttt2627

    Bu mesaj silindi.
    Golften memnundum hocam, 2013 model dsg 1.4 comfortline modeline sahibim. İyi bir işçiliği, kaliteli bir yalıtımı, güzel bir konfora sahip. Sadece mazda 3 e göre bence sürüş dinamikleri zayıf. Dsg li aracım 130 bine yaklaştı şimdiye kadar hiç sorun çıkarmadı, ama her an herşey olabilir;) giuiletta da kullanmıştım 2012 çok güzel bir makineydi. Ailede vitara var mesela 2017, oda ihtiyaçları karşılayabile bir araba, şimdi araç piyasası çok pahalandı, piyasa arabaları uçtu gitti, ben artık bu saatten sonra alırsam 8-10 sene binerim,bu yüzdende çok tutulmayan markalara sardım, mazda 3 gerçekten otopark testindeki gibi, adam haklı bırakmak istemiyor insan:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Gitmiyor dedikten sonra bıraksaydın iyiydi. Adamlar 2.0 tdi Caddy'e yazılım yapıyor dumanı ata ata canavar gibi gidiyor aletler, resmen koltuğa gömüyor 2-3. viteslerde. Sen bu ticarinin 1.2 tsi'ı 1.0 tsi'ı, 1.0 ecoboost'u geçemeyeceğini mi sanıyorsun? Motor gücünün gerçeği bu, güçlü araba seni geçer bu kadar basit yahu.

    Yıllardır kullandığım araba ya, tamgaz verdim mi düz yokuş iniş farketmez bütün 1.6 110 dizellerle aynı gidiyordum. Bağırıyor çağırıyor ama ip gibi yanyana gidiyor. Defalarca denk geldim, sayısını unuttum artık. Megane'lara, A3 1.6 tdi'lara otoyollarda yol verip özellikle bastım herkes olduğu yerde kaldı, ne onlar bana yaklaştı ne de ben yürüdüm 180-190lara kadar. 120hp ve üstü geçebiliyor ancak, fark atarak uçarak falan değil oda. Motorun torku düşük, esnek değil, çekişi zayıf diyip bıraksanız kimse itiraz edemez zaten, teknik veriler ortada.

    Şu arabaya tokatlandım sonra gittim sattım, kusura bakmada da ne aldığınıza bakmadan araba alıp satıp zarar edip ağlıyorsunuz buralarda. Hiç mi alırken kullanmadınız, hiç mi bakmadınız arkadaşım. 1.6-2.0 Tdı yazılımlı Caddyler, 2.0 multijet Doblo'lar senin Peugeot'u da hiç edecek haberin olsun, artık satıp ne alırsın bilemem.
    senin gibi araç fanatiği değilim.üslubuna dikkat et.araç eleştirirken sanamı soracağım.bir dahada bana yazma.




  • erceylan E kullanıcısına yanıt
    Hemen yardımcı olayım, kırmızı bir el işareti var yukarıda, blok demek o. Bir daha mesajlarımı görmezsin.

    Evet kesinlikle Mazdacıyım. Ancak fanatik fanboy olsam konuyu açan kişiye "alma" demem değil mi? Golften sonra değmez demem değil mi? Bir sürü eksiğini sıraya dizmedim değil mi?

    Yazdığın sakat mantık neresinden tutarsam tutayım, caddy beni geçti arabayı sattım, bu arabanı da geçerler, hemde çook rahat. Gidip 150-160hp araba almış olsan cevap vermezdim zaten, yakın performansta araba alıp da kurduğun mantık sakat. Kurallar çerçevesinde istediğimi, istediğim kişiye yazarım, üslupta hata varsa hemen yukarıda şikayet tuşu var, ona basıp neden bildir gerekiyorsa uzaklaştırırlar atarlar. Selametle.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    1.5 atmosferikler 50 km/s hızı geçmiyo tabi, onun için şerit takip falan saçma olmuş. En az 200 hp araç olacak şerit takibin gerekli olması için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2002'de babamın emekli ikramiyesi ile aldığımız Mazda 626 ile (92 model) Mazda dünyasına girdim. 2009'da ötv indirimi ile kendi Mazda 3'ümü almak kısmet oldu, manuel bir Dynamic Mazda 3 Sedan. Askere giderken sattım, dönüşte ikinci el 2009 HB Sport Dynamic aldım. Türkiye'de sayılıdır, bilen de çıkmaz fazla. 2009 olmasına rağmen bluetooth, yağmur-far sensörü, 17 jantlar vs. standarttı. Hatta 2002 Mazda 6 ve 2004 Mazda 3 Dynamic'lerde bile ESP ve 8 hava yastığı standarttı. Hani şu AB uyum yasaları çıktı da millet 2015'de mecbur kaldı esp'yi koymaya:)

    Herneyse, o aracı da 2 sene kullanıp, 2010 RX8 R3 aldım. Mazda'nın görece en sorunlu aracıdır, ancak her 1000km'de bir yağını kontrol edip eklerseniz de bir o kadar sorunsuzdur. Hayatında kaput açmamış insanlar yüzünden de korkulan bir araçtır. Muhtemelen hayatımda görüp görebileceğim en zevkli araçtı. 1.3 litre - 231 beygir, 9,000 devir çevirebilen müthiş bir makineydi. 14-15 litre tüketirdi de zerre dert etmezdim. 2 sene de onu kullanıp sattım, elinde kalır dedikleri arabayı almak için insanlar sıraya girdi.

    Nihayetinde tekrar sıfır olarak 2014 Kırmızı Power Mazda 3 aldım. İnsanlar uzak dur dedikçe alasım geliyor, bundan da inanılmaz keyif alıyorum. alcohol06, artısını eksisini çok iyi sıralamış. Bana göre artıları çok çok daha fazla. En büyük artısı da herkeste olmaması:) Kendimi her köşe başında yığınla görebileceğim bir Passat ya da Golf'un içinde düşünemiyorum. Ben hayatımda Mazda'dan başka araca binmedim, bazen bir açılım da biz yapalım, satsak mı şu aracı diyorum ama en başta eşim karşı çıkıyor. Sonra aracın karşısına geçip tekrar bakıyorum da torku yok, ses alıyor vs. umrumda olmuyor. 5 sene önce piyasaya çıkmasına rağmen, halen tasarımda yanına yaklaşan bir kompakt daha olmayan bir araç. Boşverin herkesin ne dediğini, sürüşünü, tasarımını, karakterini sevdiyeseniz alın gitsin. Sürüden ayrıldıktan bir süre sonra ne kadar doğru yaptığınızı anlayacaksınız...

    Mazda 3 1.5 skyactiv test ettim, mutlu oldum:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozkanb -- 15 Temmuz 2019; 16:43:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    6 ayda bir bakım yok, 1 yıl veya 10bin km önce hangisi dolarsa. Sarf malzeme fiyatları da gayet uygun, mayıs 2019 son bakımım 810tl tutmuştu. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen+işçilik ıvır zıvır.

    1.4 tsi DSG 140lık Golften sonra önermem ama alınacaksa bence 2017 makyaj sonrası modeli alınmalı. 2017'lerin şerit takip, şehir içi fren desteği, adaptif cruise çalışma sistemi çok daha gelişmiş. G-vectoring sistemi gövde kontrolünü cidden iyileştiriyor, 2015'ler fazla yumuşak olduğu için yatmalar daha fazla. Yol sesi yalıtımında bir tık iyileşme var, iç mekan kalitesi özellikle ara konsolda daha yüksek. Ufak tefek bazı başka artıları da var aklıma gelmeyen.

    Şanssızlığı ülkedeki diğer 1.6 atmosferik araçların teknik demodeliği ve tüp odaklı olması oldu. Hepsiyle aynı sepete atılıyor müşteri tarafından, gerçekte 14:1 kompresyon bile tek başına acayip bir rakam, aslında tsi'ların falan böyle yüksek kompresyonlu bir motor kadar az yakabilmesi asıl başarı. Hiç kullanmadan katalog tüketiminde de Civicle Corolla ile büyük farkı görüyorsun zaten. Sakin kullanınca şaka gibi tüketimlere düşüyor, özellikle basıp canını alınca bile 11lt'yi geçemiyorsun. Hatta geçen ay 3-4 gün Cinnah karum hoşdere iniş çıkış tepelik neresi varsa gezdim, 9lt'yi geçemedim. Normalde de şehir içi 7-7.5lt gibi yakıyor. Bunları Cvt ile veya Dsg ile değil, modern bir tork konvertörlü şanzımanla yapabilmesi işin en güzel tarafı.

    Genel olarak, motor-şanzıman paketinin uyumu, her kontrolün ağırlığı hassasiyeti (gaz-fren-direksiyon vb) çalışma kalitesi, sürüş kalitesi olarak bu araç seviyesinde değil diğer atmosferik japonlar. 4-2-1 headers sesi bile çok orjinal bir hava katıyor sürüşe, arabayı kullanınca bu başka birşey diyorsun, trim sesi, süspansiyon sesi vb esamesi yok. Ancak yeni Corollayı kullanmadım bir görmek lazım.

    Bu arada tamgaz performansı olarak 132hp Corolla gibi olmasını beklemeyin, motor iyi derken yanlış anlaşılmasın, odakta ekonomi-emisyon motoru bu, zaten 1.5lt 1.6 değil. Cvt Corolla net hızlı bu araçtan, onlar gerçi 1.4 tsi'lardan bile hızlı.

    Detay eksiği çok fazla. Makyaj öncesi modellerde cam+ayna düğmelerinde ışık yok, cam bence sorun değil zaten bakıp açtığımı hatırlamam da aynaları gece ayarlamak imkansız. Işık açacan da öyle ayarlayacan. Arka taraftaki tavan ışığında bağımsız kontrol yok, öndeki açarsa yanar. Tofaşlardaki arka ışık kontrolü 2015 Mazda'da yok yan, (makyaj sonrasında da) yok. Camlarda tek dokunuş yok, camlar aynalar, kumandadan kapanmıyor, Ayak ışıklandırma, arkada soket, ızgara, koltuk cebi, bagajda kanca göz vb hiç detay aramayacaksın, müthiş saf basit otomobil yapmış adamlar. Herşeyi tek başına üreten veya tek marka için ürettirip tedarik ettiren bağımsız bir üretici olarak haliyle kalıp-malzeme-parça maliyetlerini düşük tutmak zorundalar, mühendislik olarak ise estirebilirler. Şuanda yeni modellerde bu eksiklerin tamamına yakını giderildi ama ilk Ford dönemi sonrası Mazda'lar zaruri olarak böyleydi. Ford dönemi Mazda 3'lerde bu eksiklerin çoğu yoktur Ford grubu elektronikleri kullandıkları için ama onlarda da arabanın gerisi çok vasattı.

    2014'lerde bir partide şanzıman arızalı araçlar vardı. Bu araçların garantisi bitmiş olsa bile garantiden şanzımanları değişti ancak araştırırken 2014'lere dikkat edin. 2014 Mazda 3'ler japon, 2015-2016'lar meksika montajdır, 2017 makyajlı modeller ve sonrası tekrar japonya montajdır. Meksika montaj olanların işçilik kalitesi şaşırtıcı biçimde yüksektir, kendim de araç kamerası montajı yaparken kablo-tesisat işçilik titizliğine ve kalitesine şahit oldum. Yani aman japon olsun tereddütüne gerek yok Mazda'larda.

    Ben 2017 118i aldım, Mazda 3'ü henüz satmadım ama satınca çok fena halde özleyeceğim kesin.

    Bu mesaj böyle dursun, size veya başkasına faydası olur umarım. Başka sorunuz olursa cevaplarım.
    1.18 ile rafinelik konfor ergonomi açısından kıyaslarsak ve sürüş dinamiklerinde hangisi daha optimal hocam birde sizin araç makyajsız versiyon muydu ben epeydir kullanmayınca unuttum araçları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Keşke biraz daha destekleyici örnekler sunarak aktarsaydınız bu tezinizi ki biz de anlayabilseydik düsüncenizin sebebini...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UML

    1.5 atmosferikler 50 km/s hızı geçmiyo tabi, onun için şerit takip falan saçma olmuş. En az 200 hp araç olacak şerit takibin gerekli olması için.
    Aynen ve bu saçma ötesi artı yorum almış. Atmosferik ile ne alakası var, şerit takip'in. İlginç yorumlar var gerçekten.Bir de her araba konusunda neden, vw tavsiyesi ve karşılaştırması oluyor. Ayrıca atmosferik motorlar neden bu kadar yerden yere vuruluyor. Aha bu da atmosferik, varsa 1.4 tsi'na güvenen gelsin.
    Mazda 3 1.5 skyactiv test ettim, mutlu oldum:)
    Ayrıca bende mazda 6 2011 sport paketi var.Orijinal 65 bin km'de. Herkes bilmez bunların kıymetini, 10 numara 5 yıldız bir arabadır. Yol tutuşu, konfor anlatılmaz yaşanır. :)




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.