Şimdi Ara

Mazda 3 1.5 skyactiv test ettim, mutlu oldum:) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
0
Favori
7.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim de hep ilgimi çekiyor Mazda 3'ler arasıra girer bakarım ilanlara , ancak fiyatları hakkaten bayağı yüksek , dizel'inde gözüm var nasıldır dizeli ? 105hp yetiyor mu bu araca ?
  • Japon arabası alınacaksa teneke göçük Honda yerine Mazda almak daha doğru olur. Kalite olarak kat kat önde diğer Japonlara göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozkanb

    2002'de babamın emekli ikramiyesi ile aldığımız Mazda 626 ile (92 model) Mazda dünyasına girdim. 2009'da ötv indirimi ile kendi Mazda 3'ümü almak kısmet oldu, manuel bir Dynamic Mazda 3 Sedan. Askere giderken sattım, dönüşte ikinci el 2009 HB Sport Dynamic aldım. Türkiye'de sayılıdır, bilen de çıkmaz fazla. 2009 olmasına rağmen bluetooth, yağmur-far sensörü, 17 jantlar vs. standarttı. Hatta 2002 Mazda 6 ve 2004 Mazda 3 Dynamic'lerde bile ESP ve 8 hava yastığı standarttı. Hani şu AB uyum yasaları çıktı da millet 2015'de mecbur kaldı esp'yi koymaya:)

    Herneyse, o aracı da 2 sene kullanıp, 2010 RX8 R3 aldım. Mazda'nın görece en sorunlu aracıdır, ancak her 1000km'de bir yağını kontrol edip eklerseniz de bir o kadar sorunsuzdur. Hayatında kaput açmamış insanlar yüzünden de korkulan bir araçtır. Muhtemelen hayatımda görüp görebileceğim en zevkli araçtı. 1.3 litre - 231 beygir, 9,000 devir çevirebilen müthiş bir makineydi. 14-15 litre tüketirdi de zerre dert etmezdim. 2 sene de onu kullanıp sattım, elinde kalır dedikleri arabayı almak için insanlar sıraya girdi.

    Nihayetinde tekrar sıfır olarak 2014 Kırmızı Power Mazda 3 aldım. İnsanlar uzak dur dedikçe alasım geliyor, bundan da inanılmaz keyif alıyorum. alcohol06, artısını eksisini çok iyi sıralamış. Bana göre artıları çok çok daha fazla. En büyük artısı da herkeste olmaması:) Kendimi her köşe başında yığınla görebileceğim bir Passat ya da Golf'un içinde düşünemiyorum. Ben hayatımda Mazda'dan başka araca binmedim, bazen bir açılım da biz yapalım, satsak mı şu aracı diyorum ama en başta eşim karşı çıkıyor. Sonra aracın karşısına geçip tekrar bakıyorum da torku yok, ses alıyor vs. umrumda olmuyor. 5 sene önce piyasaya çıkmasına rağmen, halen tasarımda yanına yaklaşan bir kompakt daha olmayan bir araç. Boşverin herkesin ne dediğini, sürüşünü, tasarımını, karakterini sevdiyeseniz alın gitsin. Sürüden ayrıldıktan bir süre sonra ne kadar doğru yaptığınızı anlayacaksınız...

    Mazda 3 1.5 skyactiv test ettim, mutlu oldum:)
    Kırmızı makine yakıyor ortalığı hocam anahtarı 1 saat versende azcık havamız olsa forumdakilerle bende 2017 de sıfır Astra aldım param yetmediği için alamamıştım 2009 Mazda 3 kullandım 4 ay hayran kalmıştım. Allah tekerine taş değirmesin.

    Japon alınacaksa honda hikaye Mazda şahane...




  • Birşeyi beğenmek için illa sahip olmak mı lazım?

    Mesela bir kadını çok beğenirsin ama gider başkasıyla evlenirsin. O kadını da beğenmeye devam edersin lakin bilirsin ki evlilik başka birşey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Navi -- 15 Temmuz 2019; 21:11:46 >
  • Mazda makyajsız versiyon 2015'ti, duruyor zaten. Valla hala BMW'nin kapılarını kitlemeyi unutmamaya çalışıyorum Mazda'nın anahtarsız giriş-kilitleme büyük rahatlıkmış, BMW lehine de sunroofu, kumandadan açılan camları çok özlemişim.

    218i zaten kullanmıştım ama Msporttu o araç çok sert alcantara koltukları vardı, bu araba joy plus ve bunun standart koltukları konfora daha bir katkı sağlıyor. Yine de Mazda'nın koltuklar daha ortopedikti, BMW'de bazı noktaları sert geliyor bana koltuğun, 5 serisine kadar her BMWde böyle geliyor.

    Mazda da 18inç jant ve spor yaylar vardı, 118i'de 17'ler var, yanaklar kalınca standart süspansiyon var birde yeni Rft bridgestone lastik aldım, yeni lastik hamuru falan BMW şuan gayet konforlu, daha iyi Mazda'dan. Stock vs stock düşünsem Mazda 3 daha konforludur düşük hızda özellikle. BMW'ninde mıcır asfaltta yol sesi net daha az, düzgün asfaltta pek fark olmasa da mıcırda Mazda kafa bırakmıyordu adamda.

    Dinamik olarak 118i başka dünya. Limite kadar sanki daha çok önden kayacak gibi, direksiyonuda sport modda bir garip sentetik ağır vb ama direksiyonu çevirip gaza oturup arkayı kontrol etmek bambaşka birşey. Daha tam alışamadım şuan 218i'den çok daha iyi tutuyor bu yüzden fazla açılamıyorum, zaman geçtikçe elime oturur.

    118i'de canımı sıkan şu orta konsoldan gelen çıtırtılar, hele ki klimayı açınca, deli etti beni. Gittim würth sprey aldım uyguladım hakikatten işe yaradı ama geçici çözüm deniyor. Sağ emniyet kemeri ve arka çaprazdan bir zırıltı geliyor, bu işler canımı sıktı biraz. Mazda efsaneydi bu konularda.

    İşte B38 motoru yükleyecez diye arkadan itiş diye aldık bakalım, aklımdaydı zaten. Memnunum şuan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 15 Temmuz 2019; 22:9:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Mazda makyajsız versiyon 2015'ti, duruyor zaten. Valla hala BMW'nin kapılarını kitlemeyi unutmamaya çalışıyorum Mazda'nın anahtarsız giriş-kilitleme büyük rahatlıkmış, BMW lehine de sunroofu, kumandadan açılan camları çok özlemişim.

    218i zaten kullanmıştım ama Msporttu o araç çok sert alcantara koltukları vardı, bu araba joy plus ve bunun standart koltukları konfora daha bir katkı sağlıyor. Yine de Mazda'nın koltuklar daha ortopedikti, BMW'de bazı noktaları sert geliyor bana koltuğun, 5 serisine kadar her BMWde böyle geliyor.

    Mazda da 18inç jant ve spor yaylar vardı, 118i'de 17'ler var, yanaklar kalınca standart süspansiyon var birde yeni Rft bridgestone lastik aldım, yeni lastik hamuru falan BMW şuan gayet konforlu, daha iyi Mazda'dan. Stock vs stock düşünsem Mazda 3 daha konforludur düşük hızda özellikle. BMW'ninde mıcır asfaltta yol sesi net daha az, düzgün asfaltta pek fark olmasa da mıcırda Mazda kafa bırakmıyordu adamda.

    Dinamik olarak 118i başka dünya. Limite kadar sanki daha çok önden kayacak gibi, direksiyonuda sport modda bir garip sentetik ağır vb ama direksiyonu çevirip gaza oturup arkayı kontrol etmek bambaşka birşey. Daha tam alışamadım şuan 218i'den çok daha iyi tutuyor bu yüzden fazla açılamıyorum, zaman geçtikçe elime oturur.

    118i'de canımı sıkan şu orta konsoldan gelen çıtırtılar, hele ki klimayı açınca, deli etti beni. Gittim würth sprey aldım uyguladım hakikatten işe yaradı ama geçici çözüm deniyor. Sağ emniyet kemeri ve arka çaprazdan bir zırıltı geliyor, bu işler canımı sıktı biraz. Mazda efsaneydi bu konularda.

    İşte B38 motoru yükleyecez diye arkadan itiş diye aldık bakalım, aklımdaydı zaten. Memnunum şuan.
    Hayırlı olsun hocam f20 serisi f30 serisi ile kabaca aynı platform bazı standartlarda d sınıfına daha yakın hissettiriyor benim hatırladığım kadarıyla mazda 3 kullanırken insanın yüzünde tebessüm oluşturuyordu ve darbeleri iyi emiyordu ve buna rağmen sürüş dinamikleri iyi diye hatırlıyorum özellikle ön aksın rwd modeller gibi daha önde olması frenleme dengesinide arttırıyor f20 ise tipik bmw darbe emişi olsun kullanımı falan daha sportif fakat bana viraj limitleri aynı gibi geldi hatta mazda 3 daha hissiz olmasına rağmen daha fazla güven veriyor diye hatırlıyorum belki alışmaklada alakalı olabilir




  • GT_55 kullanıcısına yanıt
    Mazda 6 gerçekten çok sevdiğim bi araç, tek eksiği vergisi dolayısıyla 2.0 motora sahip olması.

    Babamda 2007 Mazda 3 var, çok fazla kullanmıyo daha 85bin civarında, gerek binen gerek de binmeyen motorun sesine hayran kalıyo. Bende 2009 Auris var, konfor açısından Mazda 3'ün ciddi anlamda gerisinde.

    Ha Mazda sıkıcı araçtır, sorun çıkarmadığı için kullanıcısı sanayide gezemez, sanayiden ustalarla ahbaplık kuramaz, mahkemeyle avukatla uğraşmaz.
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Bu konsol çıtırtısı-zırıltı vs. düz temiz yolda da geliyor mu yoksa sadece bozuk yollarda mı geliyor hocam?
  • 2 hafta önce sıfır km yeni Toyota Corolla aldım, eğer Mazda 3 modelinin yeni kasasını getirmiş olsa idi Mazda tercih etme ihtimalim çok yüksekti. Özellikle HB kasası çok hoşuma gitti.

    Fakat hala yeni kasa getirmedikleri ve eski kasaları satmaya devam ettikleri için bayiye bile gitmeye gerek duymadım.
  • mutlu olduysanız alın. gerisi hikaye.
  • mutlu olduysanız alın. gerisi hikaye.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Bulunduğum yerde yollar tamamen stabilize, klima çerçevesi ile radyo bölümü arasından zırıltı geliyordu. Elleyince tüm F nesil BMW'ler çıtırdar o bölgelerde zaten de düzenli zırıltı sesi can sıkıyor. Würth silikon spreyi baya boca edip sildim, akşam kesildi ses. Şimdi de kapı fitillerine falan sıkacam, arka direk kaplamasından ses geliyor büyük ihtimal.

    Mazda 3 1.5 skyactiv test ettim, mutlu oldum:)




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Sürekli bozuk yoldan geçiyorsanız silikon sprey de çok dayanmaz. Kesin çözüm için araya bir şeyler koyup titreşimi engellemeniz lazım. Benim s40'ta da aynı bölgeden zırıltı geliyordu (eski kasada, klima panelinin köşelerinden). Paneli söküp 4 köşesine sünger yapıştırdım. Sonrasında bayağı sıkı oturdu yerine. O zamandan beri sıfır ses.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 16 Temmuz 2019; 12:53:57 >
  • Forumda Mazda muhabbetlerini okumak bile mutlu ediyor beni , keske daha cok kullanani olsa bilgi alisverisi yapabilirdik

    Son 2-3 aydir yeni kasa A5 kullaniyorum (2.0 tfsi quattro ) evet benim Mazda 6 dan daha premium,kuvvetli,sessiz fakat ne bileyim Mazda kullanirken aldigim hissiyati bulamiyorum sanki,cok tarif edilecek bir duygu degil fakat Mazdadan indikten sonra bir tebessum oluyor yuzumde ,kaldi ki benim Mazda 2.0 versiyonu 2,5 degil.

    Herkes yazmis bende uzun donem gozlemlerimi yazayim ,dikkatimi ceken bir diger nokta ise Mazda 6 icin konusuyorum limitleri cok yuksek , ozellikle VAG grubu onden ceker kullananlar bilir , limitlerde onden kopma egilimi vardir ve tedirgin eder , Mazda ise limitlerin ustune cikinca once arkadan kopuyor bu da tatli bir hissiyat arabaci adam icin.

    Onun disinda atmosferik sesi,ozellikle kabine gelen sesten bahsediyorum egzost degil , cidden hosuma gitmeye basladi , simdi turbo araclarin sessizligi sanki biraz bu keyfi torpuluyor , tabi mazda cikarttigi ses kadar gitmese de 2018-19 yilinda yapilmis araclardan hele ki 4 silindirden bu tarz durumlari gormek kimisini rahatsiz etsede benim hosuma gidiyor hala.

    Yakin zamanda manuel Mazda 6 kullandim ve inanin cok cok daha keyifli benim tork konvertorlu otomatige gore , cok daha atik hissettiriyor ve cok daha sizi suruse dahil ediyor , mukemmel ayarlanmis manuel unite , hatta gunluk araclar icinde kullandigim en kaliteli manuel unite diyebilirim ki isim geregi cok cesit araclari kullanabiliyorum.




  • Peki yeni dizel-otomatik Mazda 3 hakkında ne düşünüyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    1.4 TSI mi

    Şu sadece 120ps mi 125ps mi ne olan, şanzımanı patlamasın diyee 200 Nm Tork olan mı

    Kaç beygir olduğunu da bilemiyoruz ki, Türk Lirası gibi her sene beygiri düşüyor yağ yakmasın diye :)

    Neyse allahtan 1.0 115 ps olanını demediniz. Birazdan 1.0 motor Sıkoda SUV(cuk) kullananlar da gelir




  • ozkanb O kullanıcısına yanıt
    Hocam abartmayın sizde yeni Focus’un tasarımı daha güzel Mazda 3’ten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    Peki yeni dizel-otomatik Mazda 3 hakkında ne düşünüyorsunuz?
    Fiyatı dışında olumsuz bir şeyi yok.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.