Şimdi Ara

mazda 3 balon mu? (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
302
Cevap
6
Favori
10.825
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysnsnglsmhrybrhm.19000

    Bu forumda mazdayi niye savunuyolar hala anlamıyorum. 2015 satış rakamlarına bi bakın da gelin hadi kalite ekrana her zaman yansır , abartmayin türkiyede bu araba BALON

    Anladım seni yani şöyle diyosun kalabalık olmayan mağzaya girmeyelim, çok satan arabadan alalım ki nasıl olsa okadar alan insanın bir bildiği vardır. Haklısın kendince çünkü senin gibi düşünen çok ülkemizde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysnsnglsmhrybrhm.19000

    Bu forumda mazdayi niye savunuyolar hala anlamıyorum. 2015 satış rakamlarına bi bakın da gelin hadi kalite ekrana her zaman yansır , abartmayin türkiyede bu araba BALON

    Türkiyedeki en kaliteli araç fiat linea o zaman. Teşekkürler zeka dolu bilgilendirmeniz için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AlmostFly kullanıcısına yanıt
    Zeka seviyemi malesef bilemezsiniz herkesin düşüncesi farklıdır. Size mazdanizla mutluluklar herkesin arabasi kendine kral siz devam edin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eshotçu E kullanıcısına yanıt
    Evet bu ülkede sistem malesef böyle. Burası Türkiye. 1.6 motora biniyoruz çok yakmasin diye malesef ki bu ülkede ortam böyle anlamışsındir artık dediğimi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysnsnglsmhrybrhm.19000

    Zeka seviyemi malesef bilemezsiniz herkesin düşüncesi farklıdır. Size mazdanizla mutluluklar herkesin arabasi kendine kral siz devam edin

    Aynen kargaya yavrusu şahin gözükürmüş.bizim milletimiz yeri geldiğinde özeleştiri yapmadığı için linea bile bizim şahin imiz oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysnsnglsmhrybrhm.19000

    Zeka seviyemi malesef bilemezsiniz herkesin düşüncesi farklıdır. Size mazdanizla mutluluklar herkesin arabasi kendine kral siz devam edin

    Yalnız sıkıntı şurada; mazda sahibi değilim. Sadece iyiye iyi, kötüye kötü diyorum. Ayrıca bir otomobilin kaliteli olup olmadığını satış adedine bağlamayarak mümkün olduğunca objektif bakmaya çalışıyorum. İyi günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Sikistirma oranini artirinca silindir blogu yorulmuyormu? F1 araclarinin motor omru cok kisadir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Azizhan Azizoğlu kullanıcısına yanıt
    Tebrik ederim mantıklı bir cevap.

    Yüksek sıkıştırma oranı binek amaçlı bir araçta mantıklı değildir.
    Bu tür motorların avans vurmasını engellemek için MUTLAKA yüksek oktanlı benzin kullanması zorunludur.

    Mazda'nın sözde 120 beygir 1.5 motorları iddia ediyorum Türkiye'de tek bulunabilecek benzin 95 oktanla 120 beygir çıkamaz.
    Modern motorlar vuruntu sensörü sayesinde avansı rötara çekerek kendini korur. Bu durumda tabi ki gücün azalmasına neden olur.

    Ama şu bir gerçektir ki yüksek sıkıştırma oranı ve yüksek devir motorların ömrünü kısaltan en büyük etkendir.

    Saygılar
  • Azizhan Azizoğlu kullanıcısına yanıt
    Evet normalde ömrünü kısaltır ancak mazda özel üretim volkan tipi yeni Piston kullanıyor buna ek olarak Headers vuruntuyu yok ediyor ek olarak soğutma sistemi çok daha efektif çalışıyor. Yani sıkıntısız bir şekilde 95 oktan ile 120 hp verir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrmst -- 1 Mayıs 2015; 19:24:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreePhone

    Tebrik ederim mantıklı bir cevap.

    Yüksek sıkıştırma oranı binek amaçlı bir araçta mantıklı değildir.
    Bu tür motorların avans vurmasını engellemek için MUTLAKA yüksek oktanlı benzin kullanması zorunludur.

    Mazda'nın sözde 120 beygir 1.5 motorları iddia ediyorum Türkiye'de tek bulunabilecek benzin 95 oktanla 120 beygir çıkamaz.
    Modern motorlar vuruntu sensörü sayesinde avansı rötara çekerek kendini korur. Bu durumda tabi ki gücün azalmasına neden olur.

    Ama şu bir gerçektir ki yüksek sıkıştırma oranı ve yüksek devir motorların ömrünü kısaltan en büyük etkendir.

    Saygılar




    Tamam da aracın el kitabında sadece 95 oktan kullanınız diyor. Servis 97 kullanmayın diyor peki bu neden?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Azizhan Azizoğlu

    Sikistirma oranini artirinca silindir blogu yorulmuyormu? F1 araclarinin motor omru cok kisadir.

    F1 araçlarının motor ömrü, turbo yüzünden ve devir yüzünden çok azdır. 15-16 bin devir, 3 bar civarı turbo basıncı her baba yiğidin harcı değil.

    Evet, sıkıştırma oranını arttırmak motorun ömrünü azaltır yüksek basınçtan ötürü. Ancak bu azalma çok yüksek bir değer değil, önlemi kolayca alınabilecek bir değer, turboya göre kıyaslarsak tabi. Piyasada bir ton kara düzen turbosuz dizel motor var büyük hacimli. Eski kamyon motorları, tahmin edeceğiniz üzere dizel motorlarda sıkıştırma oranı çok fazladır. Sıkıştırma oranı büyük etken olsaydı , bu motorlar uzun ömürlü olmazdı




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Haklisiniz hocam zaten benimki bir soru nitelginde bir soruydu yanliz turboluyla ayni performansi yakalamak icin daha cok devir cevirmesi gerekecek. Bana gore turbo sistemi daha mantikli geliyor ama bakimlari eksiksiz yapilmali ben inaniyorum ki yagini koyarsan ayni sekilde ddevirisiz kullanirsan omru cok uzun olur. Zaten simdi artik motor bloklari eskisi gibi uretilmiyor. Tolerans degerlerinin yukselmemesi icin yag onemli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FreePhone F kullanıcısına yanıt
    Mazda in yurtdisinda satilan dizel motoru 2.2 lt 150 hp galiba efsane bir motorsur bana gorede dunyanin en iyi motorlarindan biri ama bu 1.5 pek dendigi gibi cikmadi bana gore ozellikle yakit tuketimde cunku benim beklentim atmosferikle karsilastirmaktan yana degil rakipleri turbolu sistemler cunku. ama baskalari begenip alabilir.

    Mazda yuksek performans ve cevreciligi en sorunsuz sekilde entegre etmek istiyor tebrik etmek lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Azizhan Azizoğlu kullanıcısına yanıt
    Mazda 3 ve Mazda 6 gerçekten hem kalite hem tasarım olarak çok güzel araçlar.

    Mazda 6 nın motoru 1.6 litre 200 HP 280 NM, Mazda 3 ün motoru 1.2 litre 120 HP 200 NM tork veren turbo olsa ve 7 veya 8 ileri kayıpsız bir otomatik şanzımanla satılabilseydi.
    Bunlara ek olarak 1.6 dizel 160 HP 320 NM lik motor seçenekleri yine otomatik seçeneklerle olsaydı.

    Opsiyon olarak Panoramik tavan olsaydı. Üst model alınca illaki 18 jant dayatması olmasaydı

    Hemen her ilde satış ve servisi olsaydı, fiyat olarak da muadil jetta ve passat ile hemen hemen aynı olsaydı (en azından marka tanınıp yaygınlaşana kadar)

    Mazda için araç satmak önemli değil, Mazda için Türkiye önemsiz diyen her MAZDA ÇALIŞANINI "Sen dalgamı geçiyon bizle artizzz" diye bir güzel dövselerdi filan filan...


    Asıl sorun sıkıştırma oranı filan değil ama can sıkıntısı yazıyoruz işte :)




  • Bende aradım mazda3 için mazda bayisini, ordaki bayan banada mazdanın müşterileri sabit dedi :d

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • FreePhone F kullanıcısına yanıt
    Çok haklısınız hocam Amerikada crit atıyolar adamlar hem ilgili hemde pazarlarlarına uygun. Bizde de yaygınlaşana kadar en azından pazarın isteklerine öncelik vermeleri gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben aracımı alırken birçokinceleme videosu izledim inceleme yazısı okudum bunlar türkiyedeki takipçi sayısı çokolan insanlar ve hepside mazda dan çok olumlu bahsettiler ve yüksek puan verdiler, yoksa bu foruma bakıp almadım. Ben şuna hayret ediyorum hiç mazda sahibi olmatyanlar burada sadece karalamak için konu açıp duruyor yazık ya, haaa mazda alıpta yaa bu araç tam bir balonmuş hiç te anlatıldığı gibi değilmiş dese birisi anlıyacağım ama yok yok işte .Mazda zaten 1000 tane senede araç satıyor amacınız bunuda sattırmamak ise başaramazsınız zaten alıcısı belli olan bir araç meraklısı alıyor, alıp kullananlar vazgeçemiyor araç sürücüsünü kendine bağlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eshotçu -- 2 Mayıs 2015; 15:42:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eshotçu E kullanıcısına yanıt
    İnsan sevdiğiyle uğraşır.

    Şu an piyasada VW araçların bi tık üstüne geçebilen araç yok. Bir sonraki seviye premium (BMW Mercedes Audi).

    Fiyatlar hemen 2 katına çıkıyor.
    BMW 320 ied 170bin, Mercedes C200 dizel 190bin civarında.

    Mazda bu güzel tasarımları Türkiye'ye uygun motor şanzıman seçenekleriyle sunabilse bu boşluğu doldurabilir. Volvo bu boşluğa oynuyor ama Mazda gibi güzel araçları yok. S60 jetta rakibi gibi sanki. (boyut olarak passat rakibi olmadığı kesin)

    Mercedes firması sadece Türkiye'ye özel motor şanzıman seçenekleri yaptı. Müşterilerin taleplerini dinledi.

    Darısı Mazda'nın başına.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Azizhan Azizoğlu

    Haklisiniz hocam zaten benimki bir soru nitelginde bir soruydu yanliz turboluyla ayni performansi yakalamak icin daha cok devir cevirmesi gerekecek. Bana gore turbo sistemi daha mantikli geliyor ama bakimlari eksiksiz yapilmali ben inaniyorum ki yagini koyarsan ayni sekilde ddevirisiz kullanirsan omru cok uzun olur. Zaten simdi artik motor bloklari eskisi gibi uretilmiyor. Tolerans degerlerinin yukselmemesi icin yag onemli

    Zaten turbolu araç normal kullanımda hemen hemen aynı gider. Ancak yüklenince veya biraz bakımsız kalırsa sıkıntı büyük
  • Katiliyorum hocam turbo devrimsel bir prensiptir gelecekte dahada yaygunlasicagina eminim. Prensipleri santrallerde ucak motorunda ve bir cok yerde kullaniliyor. Egzoz gazlarindan enerji uretmesi ve soguyup tekrar motora verip emisyonu dusurmesi bile benim icin cok onemli bir olaydir. Zamanla imalat teknolojilerindeki yenililer ve malzeme bilimiyle sorunsuzluga ulasacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.