Şimdi Ara

Mazda mx5 alınır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
6.136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu ara mx5 2017 model soft top düşünmeye başladım. Ancak hakkında fazla bilgim yok çok modern ve güzel bir roadster sizce artıları eksileri nedir alınır mı. Fiyatları 120 binden 200 bine kadar gidiyor ancak 115 120 den fazlasını vermem zor onlarda softtop modeli.

    Düşüncelerinizi bekliyorum



  • Mazda mx-5 nd kasadan bahsediyorsunuz.

    Ben de almayı düşünüyorum ancak ilerleyen yıllarda, yeterli miktarda araştırma yaptım, edindiğim bilgiler:

    Miata bencil işidir. Sürücü odaklı arabadır, sürücü için yapılmıştır. Yolcusu için herhangi bir unsur barındırmaz.
    Ortalama 75kg'lik bir sürücü bindiğinde ağırlık merkezi tam ortada olacak şekilde ayarlıdır. Oldukça hafiftir.

    Motor bizim turbo dizelci cahil Türk şoförlerine göre değildir. Atmosferik benzinli kullanmasını bilen gerçek otomobil sürücüsünün doğru devir, vites ilişkisi ile keyifle kullanabileceği bir arabadır. Vitesleri ve devirleri doğru ayarlayan 130 beygiri alır özetle.

    Motor günümüz benzinli motorlar içinde en yüksek sıkıştırmaya sahiptir. Sakin binildiğinde oldukça makul yakıt tüketimi var. Spor kullanımda keyif vermesi için headersları güzel ayarlanmıştır. tatlı bir egzoz sesi vardır.

    Düz yolda veya otobanda basmak için değil. Virajlı yollarda keyifle yol almak için yapılmış bi araba.

    Spor otomobil olmasına rağmen konforlu süspansiyonu var. Doğal olarak yana yatma eğiliminde oluyor ancak yol tutuşu iyidir. Bu arada ağır araba iyi yol tutar şehir efsanesi ile büyümüş Türk cahil şoförlerini üzecek bir yol tutuşu vardır. Yol tutuşu daha iyi olsun yana yatma eğilimi olmasın, konfordan ödün vereyim dersen, servisten normal fiyatlara eibach pro kit alabiliyorsun.

    softtop olduğu için rüzgar sesi 120lerde rahatsız edebiliyormuş. Uzunyol yapacağım dersen RF olanı daha konforlu olacaktır.

    Ben arabadan keyif alarak sürmek isterim, arada işe gidip geleyim, haftasonu kız arkadaşımı atayım dolaşayım diyorsan alınabilir. Bakım ve yakıt olarak üzmez.

    Donanım olarak oldukça tatmin edici, ses sistemi, ortadaki multimedia sistem, sürüş destek sistemleri(kör nokta vs.) her açıdan böyle bir arabada olabilecek herşey var.

    Ama ben ailemle tatile, pikniğe gideceğim, 5 arkadaş atletli karı kız kesmek için mekana gideceğiz diyorsan eniştenin doblosunu isteyeceksin veya miata almayacaksın

    Söylemeyi unuttum, 180-185den uzun kişiler için biraz dar, oturma pozisyonu olarak kısıtlı bir alan oluşuyor. İçine oturup rahat edip etmeyeceğinize bakmalısınız.

    Mevcut arabamı 2-3yıl daha kullanıp mümkünse RF, olmazsa softtop'a geçeceğim. O yüzden faşistçe aracı yorumlamış olabilirim

    Ekleme:
    amacı keyif otomobili ve 130 beygir olduğu için kilitli dif yoktur. Yanlamak isterseniz yanlayamazsınız. Zaten bunu üreten adamlar yanlamak için üretmemişler, keyif almak için üretmişler o yüzden arkadan itiş.

    Kilitli dif olsun dersen, 2lt olana bakacaksın ki o türkiyede 3-5 tane var ve 2.ele çok nadir düşüyor, düşse de 175bin TL dolaylarında olur.
  • Mazda mx-5 nd kasadan bahsediyorsunuz.

    Ben de almayı düşünüyorum ancak ilerleyen yıllarda, yeterli miktarda araştırma yaptım, edindiğim bilgiler:

    Miata bencil işidir. Sürücü odaklı arabadır, sürücü için yapılmıştır. Yolcusu için herhangi bir unsur barındırmaz.
    Ortalama 75kg'lik bir sürücü bindiğinde ağırlık merkezi tam ortada olacak şekilde ayarlıdır. Oldukça hafiftir.

    Motor bizim turbo dizelci cahil Türk şoförlerine göre değildir. Atmosferik benzinli kullanmasını bilen gerçek otomobil sürücüsünün doğru devir, vites ilişkisi ile keyifle kullanabileceği bir arabadır. Vitesleri ve devirleri doğru ayarlayan 130 beygiri alır özetle.

    Motor günümüz benzinli motorlar içinde en yüksek sıkıştırmaya sahiptir. Sakin binildiğinde oldukça makul yakıt tüketimi var. Spor kullanımda keyif vermesi için headersları güzel ayarlanmıştır. tatlı bir egzoz sesi vardır.

    Düz yolda veya otobanda basmak için değil. Virajlı yollarda keyifle yol almak için yapılmış bi araba.

    Spor otomobil olmasına rağmen konforlu süspansiyonu var. Doğal olarak yana yatma eğiliminde oluyor ancak yol tutuşu iyidir. Bu arada ağır araba iyi yol tutar şehir efsanesi ile büyümüş Türk cahil şoförlerini üzecek bir yol tutuşu vardır. Yol tutuşu daha iyi olsun yana yatma eğilimi olmasın, konfordan ödün vereyim dersen, servisten normal fiyatlara eibach pro kit alabiliyorsun.

    softtop olduğu için rüzgar sesi 120lerde rahatsız edebiliyormuş. Uzunyol yapacağım dersen RF olanı daha konforlu olacaktır.

    Ben arabadan keyif alarak sürmek isterim, arada işe gidip geleyim, haftasonu kız arkadaşımı atayım dolaşayım diyorsan alınabilir. Bakım ve yakıt olarak üzmez.

    Donanım olarak oldukça tatmin edici, ses sistemi, ortadaki multimedia sistem, sürüş destek sistemleri(kör nokta vs.) her açıdan böyle bir arabada olabilecek herşey var.

    Ama ben ailemle tatile, pikniğe gideceğim, 5 arkadaş atletli karı kız kesmek için mekana gideceğiz diyorsan eniştenin doblosunu isteyeceksin veya miata almayacaksın

    Söylemeyi unuttum, 180-185den uzun kişiler için biraz dar, oturma pozisyonu olarak kısıtlı bir alan oluşuyor. İçine oturup rahat edip etmeyeceğinize bakmalısınız.

    Mevcut arabamı 2-3yıl daha kullanıp mümkünse RF, olmazsa softtop'a geçeceğim. O yüzden faşistçe aracı yorumlamış olabilirim

    Ekleme:
    amacı keyif otomobili ve 130 beygir olduğu için kilitli dif yoktur. Yanlamak isterseniz yanlayamazsınız. Zaten bunu üreten adamlar yanlamak için üretmemişler, keyif almak için üretmişler o yüzden arkadan itiş.

    Kilitli dif olsun dersen, 2lt olana bakacaksın ki o türkiyede 3-5 tane var ve 2.ele çok nadir düşüyor, düşse de 175bin TL dolaylarında olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sadece Sürücü -- 24 Aralık 2018; 11:59:6 >




  • Çok güzel anlattiniz elinize sağlık. Bu tavsiyeler bana uygun görünüyor. Hali hazırda 2 aracım var biri Nemo diğeri Skoda rapid SP spor araba olduğu için açıkçası kendim için istiyorum bu arabayı. Mazda olması da sorunsuzluk gibi artıları getiriyor. Ciddi olarak araştırmalara başladım. Umarım hayırlısi olur



    Çok teşekkürler
  • Yedekte araç varsa kesinlikle alınır yoksa 2 kişilik araç akıl işi değil.
  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Güzel bilgiler verilmiş. Fakat sondaki bölüm dikkatimi çekti. Yanlamak isteseniz de yanlayamazsınız biraz talihsiz olmuş sanki. Araç açık diferansiyel olsa bile özellikle düşük hızlarda gayet iyi ve dengeli slideler yapabiliyor. Tabiki bu motor gücü ve speclerle uzun uzun drift yapamaz. Eğer isterseniz gayet eğlenebilirsiniz bu arabayla, tabi bir yere kadar.
    Araca gelirsek tam bir keyif arabası. Bir aile için tek araba olarak kullanımı çok zor bana kalırsa. Evin ikinci arabası, daha çok hafta sonu keyif arabası olarak kullanılabilir. Soft topa yönelmeniz daha doğru olur. Bu araçta 50 kg bile ciddi fark yaratıyor ve bana kalırsa soft top çok daha şık.
    Yabancılar bu araçlara low budget drivers car(düşük bütçeli sürücü otomobili) diyor. Tabi bizim ülkemizde ulaşılabilirliği kolay değil. Hayatın belirli bir döneminde sahibi olup, sonra hep akılda bir gülümsemeyle hatırlanacak bir model.




  • Mx-5 için sıfır araç fiyat bilgisi aldınız mı hiç ?
  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Bir süre test etmiş biri olarak bir iki ekleme yapayım, araç 2. viteste uzun süre yanlayabiliyor, hemde baya kontrollü. Eğer iç tekerlek hiç frenlenmeseydi elektronik kilit (aslında ABS) tarafından o zaman tüm güç içe tekere giderdi ve iç lasiği yakardı. İlk NA mitalarda böyledir mesela. 3. viteste de yer ıslaksa yapar bişeyler.

    Araba her türlü az yakıyor, ister sakin git, ister gazla. Bizim Mazda 3'lere yetersiz gelen 1.5 motorun elden geçmiş hali tam potansiyelini gösteriyor 1 ton araçta, aynı Mazda 2'de olduğu gibi. Alt devirlerde bile ataktır, 4. vitese alıp 50kmh'de basın, aldığınız tepki ve ivmelenme şaşırtıyor. Hemen 90-100e çıkıveriyor alet devamında istekle 7500rpm kesiciye yürüyor. İri yarı iki adam binerse direkt tepkiler ve gidiş zayıflayacaktır yalnız, motorun kendisini göstermesi için kg/hp oranının korunması çok önemli.

    Buradan da softtop-RF olayını geliyor durum. Amerikadaki gibi 181hp 2.0lt'sini alabilsek, ister RF al ister kumaş ama 1.5lt hacmin üstüne ekstra 50-60kg ağırlık bence böyle bir keyif otomobilinde pek olacak birşey değil. Birde burası Amerika değil, onlar MX5i ikinci üçüncü araba olarak günlük kullanıyor, araçların fiyatı çok ucuz, sahil kıyındaki şehirlerde çoğu evin önünde eski bir Miata durur, MX5 zaten basit bir otomobildir. Bizim için ise tam aksi sadece haftasonu çıkarılan, lüzumsuz pahalı oyuncaklar bunlar. Tamamen haftasonu kullanılacak araba için metal tavan olsun diye RF almak pimpirikli adam işi. Tabi bu arada 2 saniyede açılıp kapanan kumaş tavanın efsane pratikliğinden de vazgeçiyorsun, basit kazalarda bile hassas mekanizmanın etkilenmesi ve alım fiyat farkı aynı dezavantajları.

    Bu arabanın tek büyük sorunu uzun boylu adam için olmaması. 1.90'a yakın bir arkadaşım oturdu ve A sütunu üst çerçevesi göz hizasına geldi. Koltuk en alt pozisyondaydı. Adam yolu göremiyor, istese de alamaz bu arabayı yani. Hatta en son koltuğu yükseltip yukarıdan bakıyordu karikatür gibi.

    Birde bizim ülkeler gibi sadece haftasonu kullanılacak otomobil için fazla yumuşak süspansiyonu. Her keskin direksiyon hareketinde çaprazdaki arka aks çöküyor resmen yola, dediğin gibi alır almaz prokit yay alırdım ben MX5'e.

    Dünya paralar saçıp MX5i sıfır km almanın da hiçbir mantığı yok, bu araçlar avrupada orta donanım hatta boş donanımm 1.2 Golf fiyatına satılıyor, Mazda 3ile arada pek fiyat farkı yok gibi. Tr'de fazla km yapmıyor bu araçlar zaten, temizi bulunur alınır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sıfır Volvo V40 alınır mı?
    7 yıl önce açıldı
    BMW 320D alınır mı
    3 yıl önce açıldı
    Mazda Cx3 Alınır Mı?
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Mazda mx5 alınır mı? düşünmez misin hocam şöyle bir aracı?
  • Fiat 124 un tasarimi benik daha çok hoşuma gidiyor ve 1.4 turbo motorla oynayip güç arttirmakta daha kolay
  • Cevaplar için teşekkürler, kesin olarak mx5 softtop modelini almaya karar verdim önce skodami satmam gerekiyor. 2. Araç olarak kullanacağım zaten. Bir kaç satıcıdan fiyat aldım ancak Max verebileceğim 115k

    Piyasada temizi bulunabiliyor düşük km birde avantajı pazarlık payı baya bı var sonuçta tr de fazla yok bu makinelerden.
  • SuperchargerrEgeaa S kullanıcısına yanıt
    Fiat marka düşünmüyorum ama fotoğraftaki güzel.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.