Şimdi Ara

Mazda Türkiye Operasyonu (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
2
Favori
6.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt
    Emmi, çok fenasın. Kötü karıştırdın ortalığı…



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 28 Nisan 2022; 19:4:20 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • he man23 kullanıcısına yanıt

    Hangi marka araba kullanıyorsunuz ? F35'e kadar gitmiş konu ondan merak ettim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 28 Nisan 2022; 18:10:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar mazda güzellemesi sonrası farklı bir marka ise şaşırırım açıkçası…

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt

    eyvallah. sayemde üzerinde ölü toprağı serili mazda titredi, ölü toprağını atmaya çalışıyor. he man nikli genç kardeşim ise nikinden belli; çizgi filmlerin etkisinde kalmış. mazdayı yenilmez armada sanıyor. Mazda Türkiye Operasyonu  mazda 323 sedan zamanında, yani 1990 lı yıllarda çok iyiydi. o zaman burada mazdayı övenlerin çoğu portakalda vitamindi. eniştemin kırmızı 323 arabasıyla çok gazlamıştım. ama eski çamlar bardak oldu.

  • Anca takma ad üzerinden çıkarım yapmaya çalışıyorsunuz. Şimdi Mazdayı övenler portakalda vitamindi diyerek de kendinizi verisiz bir şekilde haklı çıkarmaya çalışıyorsunuz. Dükkanın önünde esnaflarla yapılan Mazda çoğğ kötü yiğenim satılmiyeahh passat al diyerek esnaflar birbirini mutlu edebilir. Ayrıca , gaymak gibi asfalt, asfaltı ağlattım, makasa şöyle girdim vb. sözcükleri de cümlelerinde kullanırlarsa çevredeki canlılar tarafından da kabul görecek ve bu şahıs son olarak çayının dibini dükkanının önündeki kamunun yoluna dökerek müthiş bir mutluluğa ulaşacak ve mazda mühendisleri de bu canlıların mazdayı kötülemesinden derin bir üzüntü duyacaklar. Aynen Mazda Türkiye Operasyonu 



    Ben kimsenin tercihine karışamam. Hafta sonunu sanayide deneme yanılma yoluyla avrupalı mühendisin yaptığı aracı tamir etmeye çalışanlarla birlikte motor yağıyla ısınarak geçirmek isteyenler olabilir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi he man23 -- 28 Nisan 2022; 20:1:3 >




  • Konudaki kaç kişi eski Mazda kullanıyor bilmiyorum.


    2 tane Mazda 626 sahibiyim. 3. araç lazım olunca 2010 model civarı Mazda 2 baktım ama o ara birisinin 2,5 aydır çamurluk beklediğini ve çıkma da bulamadığını görünce Mazda 2 almaktan vazgeçip Twingo aldık.


    Mazda maalesef artık yürütme maliyeti ve parça problemi daha da artan bir marka haline geldi. İthal edilen parça kaliteleri düştü. Bulunurluğu zorlaştı. Alt tarafı kaliper tamir takımı bile bulunması imkansız hale geldi. İthalatçılar kar oranları epey düştüğü ve satış fiyatları arttığı için artık kaliteli parça getirmediklerini kendileri söyleyebiliyor açık açık. Aklınıza gelebilecek tüm sarf malzemelerde kalite diplere düştü diyebilirim.


    Düşük kalite parça ile yapılan tamirat uzun süre götürmüyor. Sonuç olarak Mazda'yı yürütme maliyeti ve stresi arttığı için de pek tat vermiyor.


    Şöyle de bir güzelliği var, yetkili servis 30 yıllık aracın parçasını bile getirebiliyor. Geçen sene bir grup parça sipariş vermiştim, içlerinden 1 tanesi kayıtlara göre Türkiye'ye ilk defa gelmiş.


    Şimdikileri değiştirmeyi planlarsam muhtemelen Mazda bakmayacağım. Özleyecek miyim? Kesinlikle özlerim.





  • canocan_07 kullanıcısına yanıt

    Hocam yetkili servisten parça tedariği ile aracı yürütseniz çok mu maliyetli olur?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • integral77 İ kullanıcısına yanıt

    Çok ne kelime, aşırı maliyetli olur.


    Bir örnek; aks kafası yetkili servisten orjinalinin geçen yılki fiyatı 6500 TL. Katalogdan uyumlu Blueprint aks kafası şu an 750 TL. 2-3 yıl önce ihtiyacım olunca Blueprint takmıştım.


    4 yıl önce yanlış hatırlamıyorsam 91 model bir tane 323 almaya niyetlenmiştim. O zamanlar bu aracın piyasası 15-17 civarıydı. Bu aracın fiyatını yanlış hatırlamıyorsam pazarlıkla 20'ye düşürmüştüm. O zamanki araç sahibi aracı alınca A'dan Z'ye yetkili servis bakımlı ve orjinal parçalarla toplamış. 1-2 tane yetkili servisle biraz tanışıklığım olduğu için arayıp sormuştum aracın durumunu. Sadece son 1 ayda araç sahibinin 2-3 bin TL'lik parça siparişi verdiğini öğrendim. Ondan öncesini toplayınca aracın değerinin x1.5 maliyetine ortalama parça almış zaten ki kendisi de eski Mazdacılardanmış ve civatasına kadar full orjinal parça kullanıyormuş. Sonra başka bir Mazda denk geldi 1700 km öteden gidip 626 aldım.


    Özetle; Mazda'da orjinal parça bir tek yetkili serviste oluyor o da epey pahalı oluyor.


    Parayı emek ve zamanla kazandığımız için; bir parça için ortalama emek zamanımı düşününce günlerce arabaya çalışmak hoşuma gitmiyor.


    Ben aldığım zamanlarda maliyet farkları şimdiki gibi aşırı değildi ve kaliteli parça rahat bulunuyordu. Şimdi öyle değil maalesef. Bu yüzden kimseye Mazda önermiyorum.


    Para, zaman ve sabır varsa alınabilir güzel arabalardır.





  • canocan_07 kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim hocam. Ben de ileride eski bir Mazda düşünüyordum ya şu ekonomik durumda zaten hiç bir araç mantıklı olmuyor. Aslında ben de Mazda kullanıyorum ve şu an için çok memnunum(2013 Cx5) Umarım parça maliyetleri bu şekilde artmaya devam etmez. Yoksa dediğiniz gibi sıkıntı büyür.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konunun amacı, markayı karalamak değil. Kullanıcılarından bilgi paylaşımı almak.

    Ancak forumdaki eski bilgi paylaşımı ruhuna aykırı sürekli bir fanatizm mevcut. Fan olan gelip yere göğe sigdiramiyor, anti-fan gelip hakarete varan laflar ediyor.

    Neyse ki bir iki kişi çıkıp biz kullanıyoruz söyle problemleri var veya şu açıdan memnunum diyor.

    Arkadaşlar sahibi ya da kesin bilginiz olmadıkça hemen kanıya varmayı bırakın. Bu cahilliktir.

    Adam X marka yağ kullanıyor, Ooo çok süper, yarı fiyatına olan Y markayı alıyor Ooo bu da çok süper diğeri kazikmis, hacı dur daha arabaya koyup 3-5 bin kilometre gitmedin. Yok yok bu iyi...

    iPhone da da aynı, şu özelliği kötü ama şu özelliği iyi diyorsun iki taraf birden linç yiyorsun.

    Biraz sakin olun yahu, biz kullanıcılar/tüketici birbirimize düşersek bu konuda sadece al sat yapan ya da üretici mutlu olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 29 Nisan 2022; 16:57:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2015 cx5 sağ led gündüz farı yanmıyordu. Sanayide bir yere götürdüm, yapamayız far komple değişecek dedi.

    Bakım için servise götürdük, farı da söyledik. Garantiden ücretsiz değiştiler. 2015 model aracın farını garantiden değişiyor olmaları gayet güzel.

    Hoparlörlerde de sıkıntı vardı. Biraz araştırdım, kendim tamir ettim. Servis onu da garantiden hallederdik ama yapmışsanız gerek yok dedi.

    Bakım olarak da bujiler çok pahalı. Bakım 1970tl bakım, 2250 civarı buji değişimi tuttu 60bin bakımı.

    Burada abartılan kadar sorunsuz bir araç değil. Kronik sıkıntıları da var.


    Mazda Türkiye Operasyonu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • commandx C kullanıcısına yanıt

    NGK 94124 replacement spark plugs

    Brisk P11

    Denso IXEH22TT

    Denso VCH20

    Denso ZC20HPR11

    Mazda PE5R18110

    Mazda PE5S18110



    Yukarıdaki markalarin fiyatına bakmak gerek. Teşekkür ederim, parça sorunu olmaması iyi


    Son kasa cx5 için ne düşünüyorsunuz? Tekrar tercih edilir mi ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 30 Nisan 2022; 11:3:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazda iyi güzel de yol sesini içeri almada Corolla ya da Civic den hiçbir farkı yok. Japonların geneli yol sesini Avrupa otomobillerine göre fazla alır. Neden bu konuda bir iyileştirme yapmıyorlar?

  • Yeni kasa cx5 daha da gelişmiş bir araç. Hemen her anlamda daha iyi bizim kasadan. İç hacim darlığı ve 2.0 olması dışında güzel araba. Düşük vergi diliminde daha uygun fiyatlı hyundai tucson, honda crv ya da yeni kasa qashqai varken ben almam cx5. Ama ikinci elde daha uyguna cx5 varsa ya da daha nadir bulunan, daha özel hissettiren araç istiyorsanız olabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teteni T kullanıcısına yanıt

    Makyajlı mazda 3 kullandım, makyajlı cx5 kullanıyorum. Yol sesi gayet az. Avrupa araçlarından bir farkı yok hatta birçoğundan daha iyi.

    Önceki gün 600km yol yaptım. Rüzgar da yoksa hızı hiç hissettirmiyor. Bakıyorsun 140 la gidiyorsun. 8litre tüketimle geldim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim. Aynı kanidayim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle katılıyorum.


    Hiçbir marka babamızın markası değil. Karına da ortak değiliz. Keşke bir tanesinden pay alsak da onu övsek. :)


    Hangisi o an cebime göre ihtiyaçlarıma cevap veriyor ve aldıktan sonraki süreç için mantıklı geliyorsa onu tercih ediyorum. Nitekim ilk Mazdamı alırken de öyle yapmıştım.


    Mazda'ya dair tek bildiğim çocukken gördüğüm farları kapanıp açılan 323'tü. 626'yı da ilk arabamı alma aşamasında marka/model araştırırken değil, denk gele bir otoparkta görüp beğenmiştim. Öyle bir modelin varlığından bile haberim yoktu. Aracı canlı görüp beğendikten sonra bütçeme uygunluğunu da okeyledikten sonra araştırmaya başladıkça mantıklı geldi ve bir tane 626 bulup aldım.


    Yarın öbür gün bütçeme uygun başka bir araç araştırırsam da yine böyle yapacağım. A marka B marka pek de fark etmiyor.


    Renault teneke deniyor, Twingo aldık biniyoruz ve bir tatil planlamasında 2000 km üstü yol yapıp geri döndük Twingo ile. 1 sene dolmadan 20 bin km üstü yol yaptı araç. Maşallahı var.


    Ama şundan eminim, şu an 400 bin TL civarı veya üstü bütçem olsa kesinlikle Mazda almam. Kimseye de al demem, üstüne soran olursa da alma derim. Kayınço şu an bu bütçelerde araba bakıyor, Mazda'ya sakın bakma dedim örneğin.


    Ha eski Mazda için bütçeler olursa 70-80-120 bin TL gibi. Araştırılıp hala bazı modelleri alınabilir. O kadar da ölmedi henüz. Bu bütçelerde diğer markalara göre hala daha güven verici bir marka gibi geliyor bana. Örneğin Renault diyorsun, her yerde ustası var diyorsun hala Twingo için şöyle kaliteli gözü kapalı aracı teslim edebileceğim usta bulamadım. Şu an hala araştırma/deneme aşamasındayım.





  • canocan_07 kullanıcısına yanıt

    Güzel cevaplarınız için teşekkürler ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • commandx C kullanıcısına yanıt

    2 hafta da bir 2013 sedan dizel Mazda3 ile okula gidip geliyorum. PSA ortak üretimi dizel motoru var. Yanlız araçta yok yok. Koltuk ısıtmadan tutun da, ön cam ısıtmaya kadar dolu bir araç.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.