Önclelikle kusura bakmayın cevabım baya gecikti. Bu ses motor sogukken yapıyor genellikle ama gecenlerde arabayı 10 - 15 gün çalıştırmadım ilk bassışımda sorusuz ve sessiz bir şekilde çalıştı.10 km kadar yol gittim motoru durdurdum.Tekrar basışımda ses geldi.Ama motor iyice ısındıktan sonra bu sesi yapmıyor diyebilirim. İkinci sorduğun stop edecek kadar devir düşüklüğü nadir olarak bir kaç kez başıma geldi.
quote:
Orjinalden alıntı: rizeliMİRAÇ
efemertmetin dostum;
senin arabandan da ses gelidiğini söylüyorsun ama ben birşey sormak istiyorum.senin arabadan gelen ses motor soğukken mi geliyor.Bir de bazen arabayı ilk marşata stop ettirecek kadar devri düşürüyor mu?çünki bende son kez servise gitmeden önce marşa bastığımda devir 2000d/d ye kadar yükselip daha sonra bahsettiğim tıkırtı ile birlikte 500 devirin altına kadar düşüyordu.bazen motor kendini kurtarıp devri toparlıyordu ancak bazen bahsettiğim gibi stop ediyordu ve ikinci marşta sorunsuz çalışıyordu.bir de xms kardeşin belirttiği gibi bu ses gelmeye başlayınca gaza dokunursan devir yükseliyordu ve motoru ses kesilene kadar çalışır vaziyette tutuyordu.
Benim problem gene nüksetti.. 2. gün önce sabah araba 3. basışta calıstı, bugun de 2. basısta calisti. Servisi aradim hangi benzini kullaniorsun dedi. 95 oktan kullanıcaksin vs.. Bayramdan sonra getir bakalim dediler!
normaldir bu megane II ler 3 yaşından sonra düzelmek bilmeyen problemler çıkarıyolar bizimki de aynı şekilde yapıldı deniyor tekrar bozuluyor (farklı bir arıza)
MANYETIK TUTUCU SOKETINI SIKTIR BIR SERVISTE
ya bende bu benzin işine taktım kafayı iyi diye 97 oktan kullanıyordun herkes 95 felan diyo yiyecem kafayı bunun doğrusu nedir yawwww..
1.6 megane larda 95 oktan kullanmanız gerekir ne turbo var nede yüksek sıkıştırma oranı. motorlarınınz 95 oktan benzine ayarlı 97 oktan faydadan çok zarar verir.
benim arabamda sadece ilk çalışma sırasında çalışmıyor ve ses yapıyordu . araçdaki arıza bütün megene 2 özellikle 2004 modellerdeki kronik bir arızaymış. 12.05.2008 tarihinde ankara tokur yetkili servisinde yaptırdım 300 ytl tutuyor fakat trigeride değiştirirseniz 500-550 yi buluyor. Bu arızayı çok araştırdım yanlış bir parça değiştirmesinler diye 5-6 servis danışmanı ile görüştüm yaptıran megane kullanıcıları ile görüştüm bu arıza ile karşılaşacak kullanıcı arkadaşlar için buraya yazıyorum. Arabanız sabah ilk çalışma esnasında ses yapıyor ve ilk seferde çalışmıyor ikincide problemsiz çalışıyor vede sesi daha sonra tekrarlamıyorsa arıza eksantirik kayış kasnağından arızanın sebebide 4-5 saat araba park halinde beklediği zaman kasnağın içindeki yağı bırakıyor araç ilk çalışmayı kasnakta yağ olmadığı için ses yapıyor daha sonra yağ dolduğu için sesi kesiyor.
95 oktan iyidir
quote:
Orjinalden alıntı: yirthan
ya bende bu benzin işine taktım kafayı iyi diye 97 oktan kullanıyordun herkes 95 felan diyo yiyecem kafayı bunun doğrusu nedir yawwww..
60000 kmye gelmişsin.O araba sana daha ne sıkıntılar çıkaracak bak da gör...
quote:
Orjinalden alıntı: selonomi
60000 kmye gelmişsin.O araba sana daha ne sıkıntılar çıkaracak bak da gör...
her yerde renaultu kötülemeye başlamışsın. hayırdır bir sıkıntın mı var?
bu araclar anahtarli araclardaki gibi vurdurularak calistirlamiyor degil mi?
Çalıştırılıyor.. Arabayı 2 ye tak ve frenle debriyaja aynı anda basıp starta basar basmaz ayaklarını hem frenden hem debriyajdan çek.. böylelikle kontak açılmış olur.. sorada vurdurup çalıştır.. ancak bazen enjektör sorunu diyip arıza ya geçtiği oluyor.. bu durumda da beklmek lazım..
quote:
Orjinalden alıntı: downahar
Çalıştırılıyor.. Arabayı 2 ye tak ve frenle debriyaja aynı anda basıp starta basar basmaz ayaklarını hem frenden hem debriyajdan çek.. böylelikle kontak açılmış olur.. sorada vurdurup çalıştır.. ancak bazen enjektör sorunu diyip arıza ya geçtiği oluyor.. bu durumda da beklmek lazım..
tesekkurler, faydali bir bilgi oldu
Sakın arkadaşın dediği şeyi yapmayın.Gayet tehlikeli bir olay.Tanıdığımın başına geldi Laguna'yı vurdurdu.Triger kayışı kopması kadar bir sorun çıkarıyor.Baya masraflı.
quote:
Orjinalden alıntı: downahar
Çalıştırılıyor.. Arabayı 2 ye tak ve frenle debriyaja aynı anda basıp starta basar basmaz ayaklarını hem frenden hem debriyajdan çek.. böylelikle kontak açılmış olur.. sorada vurdurup çalıştır.. ancak bazen enjektör sorunu diyip arıza ya geçtiği oluyor.. bu durumda da beklmek lazım..
merhaba..
bende megan II dynamic 2004 arac var.genelde stoptan 8-10 saat sonra çalıştırmaya çalışırsam ilk startta ses yapıyor ve çalışmıyor.bazen ikinci bazende 3 cüde çlışıyor..benim düşüncem sanki marş motoru erken bırakıyormuş gibi geldi bana..çünkü bir keressinde , ama sadece bir kere oldu bu,starta bastığımda araç çalışıncaya kadar marş mototu durmadı bu da yaklaşık 4 saniye sürdü.üstelik ses de yapmadı ve araba çalıştı.ama sadece bir kere oldu başkada olmadı.sanki programa ya da başka bir ayırıcıya ayar yapmak gerek.taa ki en az marş motoru 4-5 saniye volana bağlı kalsın. allaha emanet olun
İlk basista calismama probleminin kesin cozumu Eksantirik kasnaginin degistirilmesi... Eger arabaniz 60 bini gecmediyse ve 4 yasini doldurmadiysa renault ucretsiz degistiriyor.. benim 60 bişni gectigi icin %70 indirim yapmislardi.. Ayrıca bu problemin cozumunu her servis bilmez.. Servisi eksantirik kasnagi konusunda uyarmaniz gerekior. İstanbuldaysaniz bu konuda servis önerebilirim
quote:
Orjinalden alıntı: figor44
merhaba..
bende megan II dynamic 2004 arac var.genelde stoptan 8-10 saat sonra çalıştırmaya çalışırsam ilk startta ses yapıyor ve çalışmıyor.bazen ikinci bazende 3 cüde çlışıyor..benim düşüncem sanki marş motoru erken bırakıyormuş gibi geldi bana..çünkü bir keressinde , ama sadece bir kere oldu bu,starta bastığımda araç çalışıncaya kadar marş mototu durmadı bu da yaklaşık 4 saniye sürdü.üstelik ses de yapmadı ve araba çalıştı.ama sadece bir kere oldu başkada olmadı.sanki programa ya da başka bir ayırıcıya ayar yapmak gerek.taa ki en az marş motoru 4-5 saniye volana bağlı kalsın. allaha emanet olun
Orjinalden alıntı: xms
İlk basista calismama probleminin kesin cozumu Eksantirik kasnaginin degistirilmesi... Eger arabaniz 60 bini gecmediyse ve 4 yasini doldurmadiysa renault ucretsiz degistiriyor.. benim 60 bişni gectigi icin %70 indirim yapmislardi.. Ayrıca bu problemin cozumunu her servis bilmez.. Servisi eksantirik kasnagi konusunda uyarmaniz gerekior. İstanbuldaysaniz bu konuda servis önerebilirim
Orjinalden alıntı: figor44
sayın xms öncelikle yardımınız için teşekürederim. en başlarda motor kulağı exatrik kaptörü ve oksijen sondasından sonra düzeldi demişsiniz.şimdi eksantrik kayış kasnağı değişince kesin biter diyorsunuz.teyit amacıyla soruyorum acaba hangisi kesin sorunu çözer.ve bu işlemin bana maaliyeti ne olur? aracım 72000 km de ve lpgli.saygılarımla.
quote:
Orjinalden alıntı: xms
İlk basista calismama probleminin kesin cozumu Eksantirik kasnaginin degistirilmesi... Eger arabaniz 60 bini gecmediyse ve 4 yasini doldurmadiysa renault ucretsiz degistiriyor.. benim 60 bişni gectigi icin %70 indirim yapmislardi.. Ayrıca bu problemin cozumunu her servis bilmez.. Servisi eksantirik kasnagi konusunda uyarmaniz gerekior. İstanbuldaysaniz bu konuda servis önerebilirim
quote:
Orjinalden alıntı: figor44
merhaba..
bende megan II dynamic 2004 arac var.genelde stoptan 8-10 saat sonra çalıştırmaya çalışırsam ilk startta ses yapıyor ve çalışmıyor.bazen ikinci bazende 3 cüde çlışıyor..benim düşüncem sanki marş motoru erken bırakıyormuş gibi geldi bana..çünkü bir keressinde , ama sadece bir kere oldu bu,starta bastığımda araç çalışıncaya kadar marş mototu durmadı bu da yaklaşık 4 saniye sürdü.üstelik ses de yapmadı ve araba çalıştı.ama sadece bir kere oldu başkada olmadı.sanki programa ya da başka bir ayırıcıya ayar yapmak gerek.taa ki en az marş motoru 4-5 saniye volana bağlı kalsın. allaha emanet olun
servıs tavsıye edebılır mısınız??
İstanbulda Renser otomotiv 212 6315151 Orda Muammer usta vardir.. Probleminizi anlatin.. Benim de selamimi soyleyin (Mehmet Hoca deyin o anlar) Yardimci olur
quote:
Orjinalden alıntı: figor44
sayın xms öncelikle yardımınız için teşekürederim. en başlarda motor kulağı exatrik kaptörü ve oksijen sondasından sonra düzeldi demişsiniz.şimdi eksantrik kayış kasnağı değişince kesin biter diyorsunuz.teyit amacıyla soruyorum acaba hangisi kesin sorunu çözer.ve bu işlemin bana maaliyeti ne olur? aracım 72000 km de ve lpgli.saygılarımla.
motor kulağı exatrik kaptörü ve oksijen sondası degisiminden sonra problem düzelmedi, malesef nüksetti.. bosu bosuna para vermis olduk.. kesin çözüm ekzantirik kasnagini degistirmek araban 72 bindeyse renaultun karsilayacagini sanmiorum ama sen yine bir zorla prbolemin çöüzümünü istanbulda renser otomotivdeki muammer usta bilior ara kendisi ile konus ne yapilmasi gerekiorsa yapar o yetkili servis..