Şimdi Ara

MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
127
Cevap
1
Favori
105.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarısekili

    Arkadaşlar ben ve peder motordan az çok anlıyoruz bobinleri söküp takabiliyoruz . Peki kendimizce bozuk olan bobini nasıl anlayabiliriz ? İlla bilgisayarlamı anlaşılır hangisinin bozuk olduğu ?

    bobinin civatalarını sökün bobini kaldırın yukarı aracın çalışmasında değişiklik olmuyorsa o bobin bozulmuştur eğer bobini yukarı kaldırdığınızda araç titremeye başlıyorsa o bobin sağlamdır serviste de böyle bakıyorlar
  • Anladım arkadaşım sağol . Geçen yaz bizde değiştirdik 96 milyon kilitledi servis yavvv



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KurtalanEkspres -- 28 Mart 2010; 0:19:41 >
  • bobinlerimde bende sorun yaşadım hemde hepsinde hatta şunu söyliyim arabayı alalı yakşayık 6 ay oldu ve ben 5 tane bobin değşitim ama en son gittiğimde yine tek değiştim usta hepsinin değişmesi lazım tek tek değişme bunları arabaya sıkıntı verir dedi ama ben yine malum parasızlıktan ve dierlerinide yeni değiştiğimden kıyamadım yenileri değişmeye ama sanırım hata ettik en başta araba alınınca yada ilk arızayı verdiğinde hepsini değişmek lazımdı :S:S:S Halada arabada bir gariplik olduğunu hissediyorum :S Tabi bide kelebek kutusu başıma bela oldu oda arızalı şuanda ve çook tuzlu bi parça :S
  • 2005 de megane aldım 5 senede toplam 12 bobin ve bunlarla ilgili olarak çalışan 3 adet sensor da değişti.bu berbat arabaya mecburen biniyoruz.elektirik arızaları hiç bitmiyor.hala çok randımanlı değil yakında bir sensoru daha bozulacak heralde.
    diğer bir konu hakkında sizlere bilgi vereyim.
    bu meganların elektirik sistemi çok sıkıntılı şöyleki benzin deposunun üstündeki soketler çok iyi yerine oturmuyor ve biraz boşluk oluyor.bu boşluk elektirik
    arkına neden oluyor.bu olay benimde başıma geldi.soketin olduğu yerde bu ark tan dolayı pilastik olan deponun üstünü kavurarak eritmiş.bu soket benzin deposunun üstündeki benzin pompasını çalıştıryor.araç zaman zaman stop etmeye ve çalışmamaya başlıyor.serviste bunu bulamadılar bütün elektirik kablolarını değiştirmek için deli para istediler.sanayide iyi bir elektirik ustası bu arızayı bulduve lehimliyerek tamir etti.bu kavrulma sonucu deponun üstü
    delinmiş benzin de kokmaya başlıyor.neyseki havaya uçmadıksizlerinde başına gelmesin bir gittiğinizde bu soketi kontrol ettirin.
    allah herkezi en kısa sürede bu meganlardan kurtarsın....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kml07ant

    2005 de megane aldım 5 senede toplam 12 bobin ve bunlarla ilgili olarak çalışan 3 adet sensor da değişti.bu berbat arabaya mecburen biniyoruz.elektirik arızaları hiç bitmiyor.hala çok randımanlı değil yakında bir sensoru daha bozulacak heralde.
    diğer bir konu hakkında sizlere bilgi vereyim.
    bu meganların elektirik sistemi çok sıkıntılı şöyleki benzin deposunun üstündeki soketler çok iyi yerine oturmuyor ve biraz boşluk oluyor.bu boşluk elektirik
    arkına neden oluyor.bu olay benimde başıma geldi.soketin olduğu yerde bu ark tan dolayı pilastik olan deponun üstünü kavurarak eritmiş.bu soket benzin deposunun üstündeki benzin pompasını çalıştıryor.araç zaman zaman stop etmeye ve çalışmamaya başlıyor.serviste bunu bulamadılar bütün elektirik kablolarını değiştirmek için deli para istediler.sanayide iyi bir elektirik ustası bu arızayı bulduve lehimliyerek tamir etti.bu kavrulma sonucu deponun üstü
    delinmiş benzin de kokmaya başlıyor.neyseki havaya uçmadıksizlerinde başına gelmesin bir gittiğinizde bu soketi kontrol ettirin.
    allah herkezi en kısa sürede bu meganlardan kurtarsın....


    Allah korumuş dostum ya geçmiş olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kml07ant

    2005 de megane aldım 5 senede toplam 12 bobin ve bunlarla ilgili olarak çalışan 3 adet sensor da değişti.bu berbat arabaya mecburen biniyoruz.elektirik arızaları hiç bitmiyor.hala çok randımanlı değil yakında bir sensoru daha bozulacak heralde.
    diğer bir konu hakkında sizlere bilgi vereyim.
    bu meganların elektirik sistemi çok sıkıntılı şöyleki benzin deposunun üstündeki soketler çok iyi yerine oturmuyor ve biraz boşluk oluyor.bu boşluk elektirik
    arkına neden oluyor.bu olay benimde başıma geldi.soketin olduğu yerde bu ark tan dolayı pilastik olan deponun üstünü kavurarak eritmiş.bu soket benzin deposunun üstündeki benzin pompasını çalıştıryor.araç zaman zaman stop etmeye ve çalışmamaya başlıyor.serviste bunu bulamadılar bütün elektirik kablolarını değiştirmek için deli para istediler.sanayide iyi bir elektirik ustası bu arızayı bulduve lehimliyerek tamir etti.bu kavrulma sonucu deponun üstü
    delinmiş benzin de kokmaya başlıyor.neyseki havaya uçmadıksizlerinde başına gelmesin bir gittiğinizde bu soketi kontrol ettirin.
    allah herkezi en kısa sürede bu meganlardan kurtarsın....

    şanssızlık desek sizinkine daha doğru olacak 2004 model var bende 80000 km de bu zamana kadar sadece 1 tane bobini bozuldu servis bunu takım olarak değiştirin yoksa yine sorun yaşarsınız dedi bende 4 ünü değiştirdim çok şükür ondan sonra bir sorun yaşamadım.ayrıca her elektronik aracın arıza vermesi normaldir bmw de de elektronik aksam çok bmw lerde de çok arıza veriyor




  • Biz de 2005 megane var epey yol gettik hatta bir kaç kere yurtdışına gitti araba bu 5 sene içinde 1 tane bobin ve benzin filtresini değiştirdik . Birazda kullanımdan da kaynaklanıyor gibime geliyor Araba geniş o özelliği güzel ama genel olarak araçtan memnun değiliz
  • 2004 yılı sonunda aldığım Megane 2 HB, garanti süresi içinde bobin arızası verdi. Ancak araca LPG takdırdığımdan ve LPG'li araçlara o dönemde servisler tarafından vebalı muamelesi yapıldığından maalesef ücret karşılığı bobini değiştirmek zorunda kaldık.

    Bazı arkadaşlar açıklamışlar. Bobin arıza verdiğinde araç vuruntulu çalışmaya başlar. Rölantide stop edecek duruma gelir. Kalkışlarda zorlanırsınız. Araba gaz yemez ve benzin tüketimi artar.
    Bobin arızasını tespit etmenin diğer yolu da şudur: kaputu açın. Motorun üzerindeki plastik kapağı sökün. yanılmıyorsam 10 numaraydı, 10 numara lokma anahtarla bütün bobinleri gevşetin. Baştan itibaren sırasıyla bobinleri yukarı kaldırın motorun sesini dinleyin. Bobini yukarı kaldırıp da motorun sesinde bir değişme yoksa arızalı bobini buldunuz demektir. Motoru stop edin. Arızalı bobini soketinden sökün ve yenisini takın. Daha sonra anahtarla hepsini sıkın.
    İşte bu kadar.

    Bir de arıza verince gösterge panosunda şu ışık yanar.

     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE


    Bobini değiştirdiğinizde ışık söner.

     MEGANE 2 ATESLEME BOBINI SORUNU! YETER BE




  • çok şanslısın dostum.reno senin arabayı alıp müzeye koysun.bobin arızası yapmayan nadir megane :)
  • Bugün bende de bu problem oldu, aracım 2004 Megané II HB - Dynamic. (38.000 km) Bobin değiştikten sonra farkettiğim ilk şey aracın çekişinin inanılmaz değişmesi oldu, meğer ciddi performans kaybına sebep oluyormuş diye düşünüyorum, belki psikolojik çok emin değilim ama izlenimim bu yönde.

    Yukarıda anlatılanlara ek olarak panelde ''Vites kutusunu kontrol edin'' hatası veriyor, halbuki bu sorunun vites kutusu ile doğrudan bir alakası yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi :://riDDler -- 23 Mayıs 2010; 12:24:45 >
  • ben de bugün bi bobini daha değiştirdim. bir öncekini sanayide değiştirmiştim sagem'i bana 75'e kakalamışlardı. şimdi valeo aldım 50tl'ye, 10 tl'ye 10 mm lokma tornavida... yapılıcak tek şey civatayı sökmek ve takmak, boşuna servise, sanayiye yığınla para vermeyin.

    ayrıca arızalı bobini tespit etmek için civata söküp bobini kaldırmaya da gerek yok. araç çalışırken bobin üzerindeki elektrik bağlantı soketini çıkarmanız bobini sökmek ile aynı kapıya çıkıyor (boşuna yapılacak bobin sökme işleminden kurtulmak cabası tabi). "<başparmak ve işaret parmağımız ile soketi kavrıyoruz, başparmagımızı soketin üstüne bastırıp soketi kendimize doğru çekiyoruz; soket çıktığında: araç stop ediyorsa bobin sağlam, çalışma düzeni değişmiyorsa bobin arızalı diyoruz ve direkt arızalı bobini söküp değiştiriyoruz>" . böylece arıza teşhis+değişim 5 dakika ancak sürüyor.

    artık arabada 10 mm lokma ve bi tane yedek bobin taşıyorum. bıktım yolda kalma rezilliği çekmekten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorden

    ben de bugün bi bobini daha değiştirdim. bir öncekini sanayide değiştirmiştim sagem'i bana 75'e kakalamışlardı. şimdi valeo aldım 50tl'ye, 10 tl'ye 10 mm lokma tornavida... yapılıcak tek şey civatayı sökmek ve takmak, boşuna servise, sanayiye yığınla para vermeyin.

    ayrıca arızalı bobini tespit etmek için civata söküp bobini kaldırmaya da gerek yok. araç çalışırken bobin üzerindeki elektrik bağlantı soketini çıkarmanız bobini sökmek ile aynı kapıya çıkıyor (boşuna yapılacak bobin sökme işleminden kurtulmak cabası tabi). "<başparmak ve işaret parmağımız ile soketi kavrıyoruz, başparmagımızı soketin üstüne bastırıp soketi kendimize doğru çekiyoruz; soket çıktığında: araç stop ediyorsa bobin sağlam, çalışma düzeni değişmiyorsa bobin arızalı diyoruz ve direkt arızalı bobini söküp değiştiriyoruz>" . böylece arıza teşhis+değişim 5 dakika ancak sürüyor.

    artık arabada 10 mm lokma ve bi tane yedek bobin taşıyorum. bıktım yolda kalma rezilliği çekmekten



    Merhaba benim aracım megane scenic 2003. Aracımda rölantide titreme hatta içeriden hissedilir rahatsız edici derecede sallama oluyor. Dediğiniz gibi tek tek soket leri söktüm 1.de(karşıdan bakınca sol baş ise) sallama arttı stop edecek gibi oldu ama çalışmaya devam etti. tekrar taktım sallantı yine vardı. 2. soketi söktüm motor stop etti. 3. soketi söküncede motor stop etti. 4.soketi sökünce 1.deki gibi sallama arttı ama motor stop etmedi. 1.de beru diğer dördünde valeo marka bobin takılı. 1. ile 2. bobini yer değiştirdim. 1. soketi söktüğümde motor yine stop etmedi. değiştirdiğim 2.deki bobinin soketini söktüğümde motor stop etti. Anlayamadım 2. ile 3. ü deki soketi sökünce motor stop ediyor 1. ile 4. dekiler stop etmiyor. Hangisi veya hangileri arızalı acaba. Sallamadan dolayı çok rahatsız oluyorum. servisin birisi motor takozundan olabilir, diğeri subap arızası dedi inanmadım ama sorunu çözmem gerek. yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler...




  • artık ve bobin şeklini değiştirdi.
    yeni tip bobinlerde hava ve su alma ihtimali olmadığı için daha az arıza yapıyor şiddetle tavsiye ediyoruz.
    renault yedek parça ankara



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otoerdem -- 18 Haziran 2010; 10:38:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorden

    ben de bugün bi bobini daha değiştirdim. bir öncekini sanayide değiştirmiştim sagem'i bana 75'e kakalamışlardı. şimdi valeo aldım 50tl'ye, 10 tl'ye 10 mm lokma tornavida... yapılıcak tek şey civatayı sökmek ve takmak, boşuna servise, sanayiye yığınla para vermeyin.

    ayrıca arızalı bobini tespit etmek için civata söküp bobini kaldırmaya da gerek yok. araç çalışırken bobin üzerindeki elektrik bağlantı soketini çıkarmanız bobini sökmek ile aynı kapıya çıkıyor (boşuna yapılacak bobin sökme işleminden kurtulmak cabası tabi). "<başparmak ve işaret parmağımız ile soketi kavrıyoruz, başparmagımızı soketin üstüne bastırıp soketi kendimize doğru çekiyoruz; soket çıktığında: araç stop ediyorsa bobin sağlam, çalışma düzeni değişmiyorsa bobin arızalı diyoruz ve direkt arızalı bobini söküp değiştiriyoruz>" . böylece arıza teşhis+değişim 5 dakika ancak sürüyor.

    artık arabada 10 mm lokma ve bi tane yedek bobin taşıyorum. bıktım yolda kalma rezilliği çekmekten

    siz baştan yanlış yapıyorsunuz bobinleri takım olarak 4 ünü birden valeo veya beru ile değiştirin bir daha bu sorunu yaşamazsınız




  • serdardogan68

    senin durum pek benim arabamda gözlediğim manada bir soruna benzemiyor. bobinlerden biri göçüpte silindirin tekinde ateşleme yapılmadığında benim megane'ın yoluna gidecek dermanı kalmıyor. düz yolda zar zor 30-40 yapıyor, rampaya gelince kalakalıyor. seninkinde çekiş problemi yok anladığım kadarıyla, yalnızca titreme var.eğer öyleyse motor takozu sorunu daha mantıklı görünüyor ama benimkisi tahmin tabi. ayrıca yalnız bobinde değil ateşleme sorununu bujilerde yaratabilir. egzoz emisyon değerlerine bakılabilse ateşleme sorunu var mı yok mu anlaşılır aslında.
  • efsanea06

    haklısın en mantıklısı o. ama ilk bu sorunla karşılaştığım 4-5 ay öncesinde megane daha yeni 1200 tl'lik masraf çıkardığı için bi tane değiştiğinde düzelecekse bir tane değiştirelim demiştim. 75 tl tekine verdiğim düşünülürse 300 lira vermeye gönlüm de cebim de elvermemişti. şimdi 2 tane valeo aldım. birini yedek olsun diye aldım aslında ama sonra sağlam sagem'i çıkarıp yedek yaptım. sonra ben de senin dediğin gibi "ulen bi tane daha alaydın bari tertemiz olsaydı" sonra geçenlerde yine servisteyken başka bir megane sahibinin serviste tüm bobinleri değiştirtmesinin üstünden bir hafta geçmeden aynı sorunla karşılaşıp tekrar servise dönmesi geldi aklıma boşver dedim...sözkonusu megane'sa garanti olan hiç bi şey yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorden

    efsanea06

    haklısın en mantıklısı o. ama ilk bu sorunla karşılaştığım 4-5 ay öncesinde megane daha yeni 1200 tl'lik masraf çıkardığı için bi tane değiştiğinde düzelecekse bir tane değiştirelim demiştim. 75 tl tekine verdiğim düşünülürse 300 lira vermeye gönlüm de cebim de elvermemişti. şimdi 2 tane valeo aldım. birini yedek olsun diye aldım aslında ama sonra sağlam sagem'i çıkarıp yedek yaptım. sonra ben de senin dediğin gibi "ulen bi tane daha alaydın bari tertemiz olsaydı" sonra geçenlerde yine servisteyken başka bir megane sahibinin serviste tüm bobinleri değiştirtmesinin üstünden bir hafta geçmeden aynı sorunla karşılaşıp tekrar servise dönmesi geldi aklıma boşver dedim...sözkonusu megane'sa garanti olan hiç bi şey yoktur.

    4 bobinide serviste değiştirdim 3 sene oluyor çok şükür daha en ufak sıkıntı yaratmadı dördüne 85 tl para verdim geri kalanını renault karşıladı




  • Rölantide ve kalkışta motor da ve içeriden hisedilir şekilde sallama oluyor. Çok rahatsız olmaya başladım. ışıklarda filan durunca resmen aracın içinde sallanıyoruz. Bazen azalıyor çok aza düşüyor sallama bazen de artıyor. Özellikle klimayı çalıştırdığımda çok artıyor. Birde akşam farlar ve araç içi lamba açıkken sallamadan dolayı ışığında titrediğini hissediyorum. Aracın çekişinde sıkıntı yok gibi tabi düzeldiğinde daha iyi mi olur bilmiyorum. Arkadaşlar çoğunlukla ateşleme bobini arızası dedi. çalışırken motoru tutmaya çalıştığımda sallama devam ediyor. lpgdede benzindede devam ediyor.

    Test etmek için çalışır durumda ateşleme bobinlerinin soketlerini sırasıyla çıkartıp, tepki vermeyenin arızalı bobin olacağını söylemişlerdi.

    Tek tek denedim 1.Ateşleme bobininin (karşıdan bakınca en soldaki ise eğer) soketini çekince motor stop edecek gibi oluyor ama sonra çalışmaya devam ediyor
    2. ve 3. Ateşleme bobininin soketini çektiğimde motor stop ediyor.
    4.ateşleme bobininin soketini çektiğimde ise 1.gibi stop edecek gibi oluyor ama çalışmaya devam ediyor.

    1. stop etmeyen gözdeki ile 2. stop eden gözdeki ateşleme bobininin yerini değiştirdim ama 1.deki yine çalışmayadevam etti, 2.deki stop etti.

    Tecrübeli ve bilgili arkadaşlar

    Bu durumda arızalı bobin varmı? Yoksa sizin aracınızdada ateşleme bobini soketleri çekildiğinde 1.ile 4. gözdeki çalışmaya devam edip 2. ile 3. ateşleme bobinleri stop ettiriyormu?

    Bobin arızası değilse sallama bujilerden olabilirmi? başka bir usta motor boğaz kelebeği olabilir dedi. Yoksa başka bir ustanın dediği gibi motor takozlarından olabilirmi?

    Yoksa daha başka bir arızamı?

    Birde Aracı çalıştımadan önce kontağı açtığımıda(tüm ışıklar yanıkken) kaputu açtığımda sol tarafa elektrik kontrol etiketi olan ateşleme bobinlerine giden kablonun ucundaki parçadan tıktıktıktık diye düzenli rahatça duyulabilen bir ses geliyor. Normalmi ? Sizin aracınızdada bu ses duyuluyormu?




  • Öncelikle arızalı bobini bulmak için soketi çekmeyin. bütün bobinlerin vidalarını söktükten sonra sırayla bobinleri yukarı kaldırın (soket takılı iken) tepki vermeyeni bulabilirsiniz. Soket çekme işlemi yanıltıyor.

    renault parça satanlarda orjinalini 50 TL'ye bulabilirsiniz.
  • 2004 megane2 Dyn. Sedan Otomatik vitesli aracımla giderken, aniden sanki araba vitesten attı. Zıplamalar yapmaya başladı ve aynı anda SERVICE ışığı ve "otomatik vites arızası" mesajı yandı. Durdum tekrar çalıştırdım, biraz devam ettim servis yazısı söndü ancak tekrar yandı ve aynı şekilde çekişten düşüp zıplamaya başladı. Aynı zamanda ses de yapınca eyvah otomatik şanzıman gitti diye ter boşaldı sırtımdan. Kenara çektim, çekici çağırdım ve servise (Mimarsinan BİKA) çektirdim. OTOMATİK VİTES ARIZASI mesajından başka uyarı yoktu.
    Serviste ATEŞLEME BOBİNİ sorunu dediler. 1 i bozuk, diğer 3 ü ise çok az akım veriyormuş.
    Aracım 2004 model ama trafiğe çıkışı 2003-9 ay. Km.si orijinal 105.000 km. Ateşleme bobinlerinin 4ü de orijinal fabrikada takılan bobinler çıktı. İki sene garantili kahverengi valeo takıldı. Maliyet işcilik dahil 370 TL Daha öncede silecek motoru yanmıştı. Neyse kroniklerin bir kısmını atlattık sanırım. Çektiğim otomatik vites bozuldu korkusu yanıma kar kaldı.
    Ama yine de 15 yıldır sahip olduğum c segmentindeki araçlarım içinde en konforlusu, en aksesuarlısı, en oturaklısı Megane2. F/K göz önüne alınırsa 18-20.000 tl ye bundan daha konforlu ve yağmur-far-lastik basınç sensörlü, CruiseCon., Dijital Klimalı, Perdeli vs... başka araç bulamazsınız. Üstelik 7 sene önce sattığı arabanın kapı kollarını, 1 mail üzerine, serviste değiştirecek firma tanımıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chenell -- 6 Eylül 2010; 14:32:41 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.