eee o zaman lpg ecu sunu mu değiştiricez. o zamanbenim lpg ci usta doğru söylemiş.ayrı bir boruyla beyne su gitmesini sağlıycaz olacak bitecek demişti.. ben ozaman onun üstünde durayım.
quote:
Orjinalden alıntı: orhan38
eee o zaman lpg ecu sunu mu değiştiricez. o zamanbenim lpg ci usta doğru söylemiş.ayrı bir boruyla beyne su gitmesini sağlıycaz olacak bitecek demişti.. ben ozaman onun üstünde durayım.
arkadaşım gelişmelerden beni bilgilendirirsen sevinirim. güzel haberlerini bekliyorum. bu arada senin araç da megan herhalde kaç model?
dostum bence senin arabanda benzinde stop etme problemi olmadığına göre lpg sisteminde problem var gaza basarken problem yok diyorsun klima çalışıken rölantide stop ediyor klima gücünü motordan alır rolantide benzinlede çalışırken araba otomatik olarak gelen yükü karşılamak için hafif güç yükseltir şimdi senin aracın lpg ile giderken benzinle gidiş arasında çok fark varmı yeterli lpg beslemesi yapabiliyormu bunu araştırmak lazım burda problem yoksa lpg ecusu aracın benzin ecusunu taklit eder aslında araç kendini benzinle çalışıyor zanneder ama benzin enjektörleri çalışmaz lpg enjektörleri çalışır bu durumda rölanti de belki lpg ecusu hatalı çalışıyor olabilir. beyin diye arkadaşların tarif ettiği parça lpg buharlaştıcısı sıcak suyu kullanıp sıvı lpg yi gaz fazına geçiriyor sıcak suda motor soğutma suyundan alıyor oraya takılan "T" lerde problem olsa(başına gelen arkadaşlar var içinde çapak oluyor yeterli su geçmiyor) yeterli lpg buharlaştıramadığından dış yüzeyi karlaşır bence bece sen lpg montajı yapılan yere git depodan yeterli lpg geliyormu buharlaştırıcı normalmi orada problem yoksa lpg ECU sunu yenisiyle söküp değiştirsinler bence problemin düzelir bende megan 2 de lpg kullanıyorum bir yıldır stop etme problemim olmadı. yinede çözüm bulamaz isen kocaelinde fs otogaz var Faruk Sevgili mutlaka yardımcı olacaktır .
tamam ustam. güzel cevap. bi müsait olabilirsem bi servise gidip o karlaşyıp karlşamadığına baktırıcam zaten. kocaeli çok uzak allah için bize.. burdaki ustama giderim artık bu arada aracım 2994 meganeII dynamic 1.6 16 v. cd çalar hoparlör filan taktırdım ben. güzel oldu allah için.
quote:
Orjinalden alıntı: murats123
dostum bence senin arabanda benzinde stop etme problemi olmadığına göre lpg sisteminde problem var gaza basarken problem yok diyorsun klima çalışıken rölantide stop ediyor klima gücünü motordan alır rolantide benzinlede çalışırken araba otomatik olarak gelen yükü karşılamak için hafif güç yükseltir şimdi senin aracın lpg ile giderken benzinle gidiş arasında çok fark varmı yeterli lpg beslemesi yapabiliyormu bunu araştırmak lazım burda problem yoksa lpg ecusu aracın benzin ecusunu taklit eder aslında araç kendini benzinle çalışıyor zanneder ama benzin enjektörleri çalışmaz lpg enjektörleri çalışır bu durumda rölanti de belki lpg ecusu hatalı çalışıyor olabilir. beyin diye arkadaşların tarif ettiği parça lpg buharlaştıcısı sıcak suyu kullanıp sıvı lpg yi gaz fazına geçiriyor sıcak suda motor soğutma suyundan alıyor oraya takılan "T" lerde problem olsa(başına gelen arkadaşlar var içinde çapak oluyor yeterli su geçmiyor) yeterli lpg buharlaştıramadığından dış yüzeyi karlaşır bence bece sen lpg montajı yapılan yere git depodan yeterli lpg geliyormu buharlaştırıcı normalmi orada problem yoksa lpg ECU sunu yenisiyle söküp değiştirsinler bence problemin düzelir bende megan 2 de lpg kullanıyorum bir yıldır stop etme problemim olmadı. yinede çözüm bulamaz isen kocaelinde fs otogaz var Faruk Sevgili mutlaka yardımcı olacaktır .
sağol arkadaşım tatmin edci bir açıklama yapmışsın. bugün sanayide motor ustasına gittim. başımdan geçenleri anlattım. usta önce hava filtresinin oralarda bir yeri söküp hava sirkülasyonunda sıkıntı var mı diye baktı. daha sonra basınç sensörünün jakını çekti ve arabada ki problemlerin hepsi (klima açıkken stopetme, rolanntide gaz verirken önce rölantinin düşüp daha sonra yükselmesi....) ortadan kalktı. aracım 700-800 devirde çalışırken birden 1000 devirlerde rölantide çalışmaya başladı. devir saatinde en ufak şekilde düşme yok. araç stop etmiyor. 10 km felan gezdim ama usta fişi çekince direk motor ikaz lambası yandı. usta da git pu parçayı değiştir dedi. gittim servise anlattım böyle böyle diye. adamlar bilgisayardan arıza yı sildi. yeni basınç sensörü takıp denediler olmadı. başka bir tane daha denediler onda da aynı sıkıntılar oldu. en son kendi kullanıdğı meganındaki basınç sensörünü söktü taktı araç yine stop ediyor. bu parçayla alakası yok dedi gönderdi. ben de bi anlam veremedim. içimden basınç sensörünün söküp gezmek geliyor ama arabayı haşat ederim diye korkuyorum. bilemiyorum ne yapacağım. lpg.ciler (distrübütör firma da dahil) lpg ile ilgili hiç bir sıkıntı bulamadılar.
ee nolacak şimdi. bi türlü tam teşhisini bulamadık. kimi kaptörden diyor,y kimi lpg beyninden diyor, kimi kelebek kutusundan diyor. hepsini toptan değiştirsek olmayacak.nasıl iş anlamadım valla.
Dostum palaz kusura bakma ben seni istanbulda zannetmiştim neyse inan sana çok yardımcı olmak istiyorum şimdi sen ustaya gittin adam basınç sensörünü söktü/devre dışı bıraktı (bu sensör tahminim emme manifaldu üzerindeki MAP sensörüdür ki motor için en önemli sensörlerdendir)senin araban normal çalıştı iyide arkadaşım bu aracın motoru eski şahin doğanın karbüratörlü motoru değilki sende sensörü devre dışı bırak gitsin diyelim bu şekilde kullanırsan başına daha büyük dertler alırsın neyse servis yenisiyle hatta çalışan araçtan aldığını denediğine göre senin sensör sağlam zaten arızalı olsa benzindede belli olurdu. İşi baştan alalım yeni nesil motorlar ilk öncemotorun ne kadar hava emdiğini ölçmeye çalışır gaz valfi(senin temizlettiğin kelebek gaz pedalının kontrol ettiği valf) sonra MAP sensörü manifolt basıncını ölçer ve emilen hava sıcaklığını ölçen sıcaklık sensörü bunlarla motor ECU su motora kaç kilogram hava girdiğini hesaplar daha sonra krank ve egzantrik sen sörleriyle 1. silindirin pozisyonunu belirleyip ateşleme avası(çünkü bu araçlarda distiribütör yok) ve en önemlisi yakıt miktarını ve zamanlamasını (enjektör zamanlamasını) hesaplar hangi silindir emme yapacaksa onun emiş koluna enjeksiyon yapar pisron bu hava yakıt karışımını emer sıkıştırır zaten demiştim areşleme avansınıda hesaplıyor diye ve buji ateşlemeyi yapar hava/yakıt karışım yanar egzosttan çıkan gazdan lamda sensörü ile ideal yamanın olup olmadığını kontrol eder ideal olması için egzost gazında sadece CO2+H2O+N2 varsa ama CO ve HC gibi tam yanmamış gazlar varsa hava yakıt oranı yeterli değildir. şimdi senin motor (değerler atmasyondur ) 1lt benzin yakması için 1500 kg hava kullanması gerekiyorsa(ideal yanma için) 1lt LPG için 1500 kg hava kullanırsa oran yanlış olur çünkü benzin yoğunluğu ile LPG yoğunluğu farklıdır (benzin=0.750 lpg=0560) bu durumda araç fakir karışımla çalışır yeterli performans veremez senin araç benzinde anladığım kadarıyla sorunsuz çalışıyor ekranda herhangi bi uyarı yok (enjeksiyonu kontrol ettir falan) nezaman lpg geçiyorsun problem başlıyor değilmi işte LPG ecu su motor ecu su bilgilerini taklit edip benzin enjeksiyonlarını kapatıp lpg enjeksiyonunu kontrol ediyor bu durumda benzine göre(aynı şartlarda) daha fazla lpg püskürtmesi lazım hava yakıt oranını yakalaması için bunu yapamıyor ya LPG ECU sunda problem var yada yazılımında problem var yada enjeksiyonlar problemli bunun başka izahı yok yahu kusura bakma kafanı çok şişirdim belki daha kısa yoldan anlatılabillirdi ama neyse
murats123 öncelikle verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. üşenmeden yazmışsın ellerine sağlık. şu ecu olayı kafama yattı. sen dün yazdığın mesajın içerisinde faruk beye sor demiştin. ben de sordum. o da brc sisteminde sürüş konforu menüsü var dedi. benim zavolide olup olmadığını bilmiyormuş. sürüş konfor menüsü ayarlarından sorunum çözülebilirmiş bu iki konuyla ustanın karşısına dikileceğim. ilgilendiğin için çok teşekür ederim.
murats123 teşekkür ederiz. aynı lpg ustası gibi bilgi vermişsin valla. teşekkürler. benim ustada aynı şekilde söyledi. bi yerlerden hava gelsin diye t çekicez bilmem ne dedi. olmazsa ecuyu değiştiririz dedi. kam milini değiştirmeye gerek yok o zaman...
Estağfurullah arkadaşlar lpg usta falan değilim sadece kullanıyorum inşallah problemleriniz kısa zamanda sona erer herzaman şunu söylerim araba benzinde düzgün çalışıyorsa lpg de de düzgün çalışması lazım
Arkadaşlar son anda aklıma birde EGR(egzost geri dönüş valfi) kirlenmiş olabileceği geldi kirlenip olması gerektiğinden fazla açık kalabilir temizletilirse problem çıkarmaz diye düşünüyorum
zaten not alıyorum bunları. ustaya sööleyeceem. aha bakbundan olabilir diye. ya bana helal abi diycek veya anahtarı elime verip buyur sen ustalık yap diycek.
quote:
Orjinalden alıntı: orhan38
zaten not alıyorum bunları. ustaya sööleyeceem. aha bakbundan olabilir diye. ya bana helal abi diycek veya anahtarı elime verip buyur sen ustalık yap diycek.
Sn Murats123,
Arkadaşın sorununa benzer, ancak tam olarak aynı değil, benim de lpg li aracımda sıkıntı var. Voltran sıralı sistem takılı. 2004 model Megane II aracım ilk çalıştırmalarda 0.2-0.3 devirler arasında zorlanıp ,stop etmeden geç çalışıyor. LPG de stop edip çalıştırınca zorlanan aracı, 300 km sadece benzinde kullandım hiç bir sorun yaşamadım.Ne zamanki LPG ye geçiyorum zor çalışma ortaya çıkıyor. Özetlersem; yol bilgisayarında hiç bir uyarı yok, servis ışığı yanmıyor, benzinde sorun yok, sadece LPG de sıkıntı var. Problemin çözümünde yardımcı olursanız sevinirim.
Yukarıda belirtmeyi atlamışım.Arkadaşlar aracım LPG de çalışırken (rölantide veya hareket halinde) sorun yok, benim tek sıkıntım stop ettikten sonraki benzinle ilk çalıştırma sırasında.Sıralı sistemde ilk çalıştırmanın benzinle olduğu aralıkta.
%100 Katalizör tıkanmıştır ben sana söyliyim
2000 model Lpg li Megane ımda da oluyordu aynı sorun.Daha durmadan stop ediyordu araba.Yokuşlarda çekmiyordu neredeyse..Katalizörü söküp attılar , araba ilk günkü gibi oldu
PALAZARINDEVAMI isimli dostum bendede 2001 corsa var ve seninle aynı sıkıntıyı yaşıyorum.Özellikle LPG de klima devredeyken debriyaja bastıgımda devir saat 0-500 arasına kadar iniyor ve tekrarr kendini toparlıyor yada bazende araç stop ediyor.Ustama gösterdiğimde rölanti ayarından şüphelendi yadad bi yerden hava alıyr olabilir dedi yarın bi bilgisayara bağlayıp motora bakcam burdaki dostların fikirlerinide ileteceğim onlara (kelebek temizliği kam mili koptörünün değişmesi LPG ecu su vs... ) lütfen deneyimlerimizi paylaşalım en azından başka arkadaşlar bu sıkıntının çözümünü kolayca bulabilsin.İnternetten bi araştırdım şaşırdım kaldım meğer ne kadar çok bu sıkıntıyı yaşayan varmış .... İrtibatı koparmayalım .. kolay gelsin.
quote:
Orjinalden alıntı: mizena
PALAZARINDEVAMI isimli dostum bendede 2001 corsa var ve seninle aynı sıkıntıyı yaşıyorum.Özellikle LPG de klima devredeyken debriyaja bastıgımda devir saat 0-500 arasına kadar iniyor ve tekrarr kendini toparlıyor yada bazende araç stop ediyor.Ustama gösterdiğimde rölanti ayarından şüphelendi yadad bi yerden hava alıyr olabilir dedi yarın bi bilgisayara bağlayıp motora bakcam burdaki dostların fikirlerinide ileteceğim onlara (kelebek temizliği kam mili koptörünün değişmesi LPG ecu su vs... ) lütfen deneyimlerimizi paylaşalım en azından başka arkadaşlar bu sıkıntının çözümünü kolayca bulabilsin.İnternetten bi araştırdım şaşırdım kaldım meğer ne kadar çok bu sıkıntıyı yaşayan varmış .... İrtibatı koparmayalım .. kolay gelsin.
aynı dertten muzdarip ne kadar insan varmış meğer. mizena arkadaşım ne oldu bir gelişme var mı
Arakdaşlar; 2001 megane aracım son gunlerde viteste giderken stop edergibi oluyor stop lambası yanıyor ve tekrar calısıp sorunsuz devam edıyor. Servise gittim cihaza bagladılar birsey goremedıler. Ama sık sık bu olayı yapmaya basladı sizce nedendir?
quote:
Orjinalden alıntı: skydroll
Arakdaşlar; 2001 megane aracım son gunlerde viteste giderken stop edergibi oluyor stop lambası yanıyor ve tekrar calısıp sorunsuz devam edıyor. Servise gittim cihaza bagladılar birsey goremedıler. Ama sık sık bu olayı yapmaya basladı sizce nedendir?