Şimdi Ara

Megane 4 mü Astra mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
56
Cevap
0
Favori
16.363
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.4t dynamic astrayı tercih ederdim ben.İki aracıda sürdüm yetiyi satıp benzinli turbo otomatik hb almayı planlıyan birisi olarak.Megane 1.2 tce edcye göre çok daha iyi gider,arkası daha geniş,yol tutuş ve sürüş dinamikleri,sürüş keyfi,direksiyon tepkileri olarak astra bariz daha başarılı.Ama yeni megane iç mekandaki işçilik ve malzeme kalitesi olsun,yalıtımı,dış tasarımı gayet başarılı bir araç önceki meganelerle ile alakası yok segmentinde üst sıralara oynayacak bir araç olmuş her yönden kesinlikle.Siz dizel versiyonları test etmişsiniz benzinlileride test etme imkanınız varsa edin derim.
    Astra meganeye göre biraz daha sert ve içeriye yol sesi olarak biraz daha fazla ses alıyor.Ama astranın sürüş keyfi,performansı,iç mekan genişliği ve göreceli olarak benim beğendiğim bir tasarımı daha cazip kılıyor kendi açımdan bence çok keyifli bir otomobil astra k.
    Ama siz test edip meganeyi daha çok beğendiyseniz onu alın içinize sindiyse mahalle baskısı vs. çok önemsemeyin derim sonuçta siz kullanıcaksınız aracı kafaya takmayın bence.




  • Bence astra,ama mahalle baskısından çok gönlünüzde yatan isteğiniz olmalı,megane daha çok istiyorsanız beğendiğiniz aracı alın
    İnsanın beğendiği aracı sürmesi kadar zevkli birşey yok
  • Fiat tabanlı B16DTH kodlu jtd motor tamamen fiat tasarımıdır. Bu motor Fiat Chrysler - General Motors ve Suzuki tarafından geliştirilerek kendi araçlarında kullanılmaktadır.


    http://www.automaniac.org/engine/general-motors/1303/general-motors--fiat-1598cc-diesel-1.6-b16dth-16v-136hp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 19 Aralık 2016; 23:39:42 >
  • Akşam olduğunda hangi araç aklınızda daha çok kaldıysa, hangisini düşünmek sizi daha çok heyecanlandırıyorsa sizin için -en azından duygusal açıdan- doğru seçim odur. Kompakt sınıfta yeralan 2 modelin de kullanım esnasında ya da ilerde satılırken birbirlerine uçurum kadar fark atacaklarını sanmıyorum.

    Ben Megane ı da Astra yı da dizel otm. motorları ile denemiştim, Astra dan zaten kötü bir karışım beklemiyordum ama Megane ın yeni bir "lezzet" olduğunu görünce bu sınıfta daha fazla ciddiye alınması gerektiğini anladım.
  • Bencede astra

    Detaylı videolar Youtube: Aziz Kancar kanalıma girerseniz videoları mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    Fiat tabanlı B16DTH kodlu jtd motor tamamen fiat tasarımıdır. Bu motor Fiat Chrysler - General Motors ve Suzuki tarafından geliştirilerek kendi araçlarında kullanılmaktadır.


    http://www.automaniac.org/engine/general-motors/1303/general-motors--fiat-1598cc-diesel-1.6-b16dth-16v-136hp




    Fiat ın yılar önce dizel teknolojisinin reklamını yapamayıp bunu Vw ye kaptırması gibi olmuş o zaman.


    Medyada bu motorun "üzerine basa basa" Opel - GM mühendisleri tarafından geliştirildiği yazıyordu halbuki, demek arada İtalyan mühendislerden kasıt da Fiat ın ta kendisiymiş!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce


    quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    Fiat tabanlı B16DTH kodlu jtd motor tamamen fiat tasarımıdır. Bu motor Fiat Chrysler - General Motors ve Suzuki tarafından geliştirilerek kendi araçlarında kullanılmaktadır.


    http://www.automaniac.org/engine/general-motors/1303/general-motors--fiat-1598cc-diesel-1.6-b16dth-16v-136hp




    Fiat ın yılar önce dizel teknolojisinin reklamını yapamayıp bunu Vw ye kaptırması gibi olmuş o zaman.


    Medyada bu motorun "üzerine basa basa" Opel - GM mühendisleri tarafından geliştirildiği yazıyordu halbuki, demek arada İtalyan mühendislerden kasıt da Fiat ın ta kendisiymiş!


    Geliştirildigi doğru, her marka başka markadan aldığı motoru kendi sistemine göre gelistiriyor zaten.

    Bmw, Volvo, Ford bunlar PSA motorunu kendilerine göre gelistirip kullanıyor, hatta şanzımanlarda öyle. Alman Getrag firması 6dct450 koduyla ürettigi şanzımanı Volvo - Ford ve Renault markalarına veriyor ve markalarda kendi motorlarına uygun gelistirdikleri yazilımla aynı şanzımana Powershift - EDC gibi farklı isimler vererek markalaştirıyor. Eskiden kime sorsanız edc yi Renault a ait bir şanzıman sanırdı. Algı meselesi bu işte.. Opeldeki durumda böyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    Fiat tabanlı B16DTH kodlu jtd motor tamamen fiat tasarımıdır. Bu motor Fiat Chrysler - General Motors ve Suzuki tarafından geliştirilerek kendi araçlarında kullanılmaktadır.


    http://www.automaniac.org/engine/general-motors/1303/general-motors--fiat-1598cc-diesel-1.6-b16dth-16v-136hp




    Verdiğiniz linkteki GM Logosu ile birlikte olan Fiat logosu hariç, 1.6 CDTi motorun Fiat ile geliştirildiğine dair internet üzerinde herhangi bir kaynak yok. O logoyu da sadece oraya koymuşlar, en ufak bir bilgi yok. Koyma sebepleri de muhtemelen iki firma arasındaki geçmişteki anlaşmalar. Ya da bilmemek.
    Suzuki sadece S-Cross ve Vitara modellerinde 1.6 multijet motoru kullanıyor, 1.6 CDTi bunlardan tamamen farklı bir ünite. Jtd Fiat grubundaki dizel motorlar için kullanılan bir kısaltmadır, DTH ise Fiat motorları için değil, Opel üretimi cdti motoru için kullanıyor.

    Insigniada kullanılan 2.0 litrelik dizel motorda Fiat ortaklığı vardı, 130 beygirlik olan versiyonu Doblodaki 2.0 135 beygirlik multijetti.

    Fakat 1.6 CDTi motor Fiat markasından tamamen bağımsız bir motor. Eğer ortaklık olsaydı Fiat çatısındaki bir markada görmemiz gerekirdi...
    Yani bu motoru şuanda Opel firmasından başka kullanan bir marka yok.

    http://www.greencarcongress.com/2013/01/opel-20130116.html

    Buradan Cdti motor hakkında bilgi edinebilirsiniz;

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/GM_Medium_Diesel_engine

    Fiat kelimesi geçmiyor bu linkte.

    Buradan da 1.6 Multijet hakkında bilgi edinin;

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/JTD_engine

    Ayrıca aslında Fiat Doblo olan Opel Combo'da da 1.6 Multijet motor kullanılır ve arkasında da cdti yazar. Bunu da karıştırmamak lazım




  • Astra bence de
  • egelidost kullanıcısına yanıt
    İşin içine gereksiz yere Captur (Capture diye bir araç yok Renault'un ürün gamında doğrusu Captur olacak)'u da katıp öyle bir dolambaçlı yazmışsınız ki yanlış anlamam gayet normal.

    Öncelikle bu konuyu açan arkadaşın yaptığı bir hatayı düzeltmekle işe başlayalım : Kendisi ''Astra Dynamic 1.4 otomatik için 82.000 tl'' fiyat aldım demiş sonra da ''astra dizel otomatikti'' diye devam etmiş.Şimdi dizel otomatik dynamic astra 1.6 motordur ve liste fiyatı da 99.280 TL dir. Öncelikle kendisinden hangisinin doğru olduğunu açıklamasını rica ediyorum ki..yanlış bilgilendirme yapılmamış olsun.Benim anlayabildiğim benzinli için fiyat almış ama test sırasında dizeli kullanmış. Şayet bu yorumum doğru ise keşke benzinli modeli test etseydi dizele göre daha da performanslı ve sessiz olduğunu görecekti diye düşünüyorum. Neticede elma ile armutu mukayese edip sonuç çıkarmaya çalışmak yanlış olur

    Sizin yorumunuza gelince, Astra da, Megane da güzel araçlardır. Ancak Astra Megane'dan daha yeni teknolojiye sahip bir araçtır. Motoru da şanzımanı da daha güçlü ve sorunsuzdur. HP-tork-son sürat-akselerasyon gibi her türlü teknik parametrede Astra daha üstündür.Yol tutuşu da bariz bir şekilde daha iyidir.İç mekan kalitesi de Megane'dan bir tık ileridedir. Megane ın tek üstün olduğu nokta daha büyük bagaj kapasitesidir..Bir de Astra ya göre şehir içinde 0,5 lt daha az yakacaktır (tabi ki benzinli modeller için yazıyorum yoksa dizel astra elbette benzinli Megane a göre çok daha ekonomiktir)

    Dediğim gibi Megane kötü araç değildir ama detay işçilik kalitesi olarak da Astra nın gerisindedir..Aynı yaştaki iki araçtan Astra her zaman daha diri kalmakta Renault yıllara bir Opel kadar meydan okuyamamaktadır. Bunu da gözönüne almak gerekir




  • Hangisi hoşunuza gittiyse onu alın. Kullanacak olan sizsiniz. Mahalle baskısı nedir? Siz beğendiyseniz milletin ne düşündüğünün ne önemi var? Takmayın böyle şeyleri. Boş işler bunlar.



    Arabamı alırken biri ısrarla golf alsana diyip duruyordu. Fiat arabamı vs. vs. kafamı ütüledi. Bana tavsiye edeceğine kendin alsaydın o zaman dedim geçtim. Kendisinin i20 si var.
  • Hiç bir marka diğerinden üstün değildir.
    Sizin zevkiniz, tercihleriniz ve içine bindiğinizde size verdiği doyum alacağınız en iyi arabayı belirler.
    Ve o araba sizin için en iyisidir.
    O yüzden burada; "Golf en iyisi", "Hyundai teneke","Fransızlar 2 senede dökülür"...gibi çocukca yorum yapan insanlara kulak asmayın. Bu arkadaşların otomobille ve otomobil teknolojisiyle ilgili iki satır okuyup araştırma yapmışlığı yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abstraction

    quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    Fiat tabanlı B16DTH kodlu jtd motor tamamen fiat tasarımıdır. Bu motor Fiat Chrysler - General Motors ve Suzuki tarafından geliştirilerek kendi araçlarında kullanılmaktadır.


    http://www.automaniac.org/engine/general-motors/1303/general-motors--fiat-1598cc-diesel-1.6-b16dth-16v-136hp




    Verdiğiniz linkteki GM Logosu ile birlikte olan Fiat logosu hariç, 1.6 CDTi motorun Fiat ile geliştirildiğine dair internet üzerinde herhangi bir kaynak yok. O logoyu da sadece oraya koymuşlar, en ufak bir bilgi yok. Koyma sebepleri de muhtemelen iki firma arasındaki geçmişteki anlaşmalar. Ya da bilmemek.
    Suzuki sadece S-Cross ve Vitara modellerinde 1.6 multijet motoru kullanıyor, 1.6 CDTi bunlardan tamamen farklı bir ünite. Jtd Fiat grubundaki dizel motorlar için kullanılan bir kısaltmadır, DTH ise Fiat motorları için değil, Opel üretimi cdti motoru için kullanıyor.

    Insigniada kullanılan 2.0 litrelik dizel motorda Fiat ortaklığı vardı, 130 beygirlik olan versiyonu Doblodaki 2.0 135 beygirlik multijetti.

    Fakat 1.6 CDTi motor Fiat markasından tamamen bağımsız bir motor. Eğer ortaklık olsaydı Fiat çatısındaki bir markada görmemiz gerekirdi...
    Yani bu motoru şuanda Opel firmasından başka kullanan bir marka yok.

    http://www.greencarcongress.com/2013/01/opel-20130116.html

    Buradan Cdti motor hakkında bilgi edinebilirsiniz;

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/GM_Medium_Diesel_engine

    Fiat kelimesi geçmiyor bu linkte.

    Buradan da 1.6 Multijet hakkında bilgi edinin;

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/JTD_engine

    Ayrıca aslında Fiat Doblo olan Opel Combo'da da 1.6 Multijet motor kullanılır ve arkasında da cdti yazar. Bunu da karıştırmamak lazım
    Arkadaş bizden tercih konusunda yardım istemiş konuyu dagıttık iyice ben ikisinide kullandım ve halen 30 yıllık Mercedes Benz

    ve eski Subaru kullanıcısı olarak çeşitli sebeplerle (vergi+yakıt) ikinci araç olarak tekrar Subaru alamadığım bir ülkede

    tercihimi Megane 4 yönünde kullandım, yakıt/performans ve genel olarak aracın tamamında verdigim karardan şuan çok memnunum.

    Özellikle yol (lastik ugultusu) ve dizel motor yalıtımı konusunda Megane 4 sınıfında referans teşkil edecek seviyeye ulaşmış.

    Siz tercihinizi gidip kullanarak test ederek yapmalısınız. İçinize hangisi siniyorsa ve beğendiyseniz onu alın yoksa içiniz rahat etmez.

    Ben iki aracıda kullandığımda öyle anlatıldığı gibi bariz bir performans farkı görmedim (oldukça sağlam yüklenmeme rağmen)

    Hatta daha sonra gidip Insignia 1.6 cdti otom. aracıda test ettim ve Talisman ile aradaki farkıda görmüş oldum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 20 Aralık 2016; 12:26:3 >




  • benzinli motorlar için çok paralar bunlar, daha 6 ay öncesine kadar bu paralara aynı modelin dizelleri alınıyordu...
  • Astra tercih ederdim. Eski megane kullanicisi olarak megane 4 te iyi ama astra daha kaliteli bi algi yaratıyor bende.
  • tartekin kullanıcısına yanıt
    Dolambaçlı falan yazmadım. Captur'u işin içine katmamdaki sebep aynı motor-şanzıman kombinasyonu ile satılması. Ben bu motor-şanzıman kombinasyonunu test edip beğendiğimi belirtmiştim.

    Yazının devamında da Megane tavsiye etmedim. İki aracın da iyi araçlar olduğunu, hangisini alırsa alsın mutlu olacağını belirttim.

    Tüm bunların yanında bir önceki aracım her şeyiyle Astra türevi olan Cruze, şu anki aracım ise Insignia. Diyeceğim Opel kullanıcısıyım ve Astra'ya bayılırım. Bir şeyi sade ve açık anlatacak dil becerisine de hakimim zira Türkçe öğretmeniyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egelidost -- 20 Aralık 2016; 11:35:21 >
  • tartekin kullanıcısına yanıt
    ilgilendiğim araç 1.4 benzinli otomatik dynamic ancak bulunduğum şehirdeki hiçbir bayide bu modelin test aracı olmadığı için 1.6 cdti test etmek zorunda kaldım, bilginize...
  • Motor konusunda 1.6 dizeller için açık ara en iyisi 1.6 cdti 136hp motordur. Passat, golf, megane, corolla, avensis, focus, vs. daha saymakla bitmez 1.6lt dizel aracı Astra j 1.6 136hp lik aracımla rahat geçiyorum. Astra K 1.6 cdti 136hp nin performansı 2.0tdi 150 araçlarla hemen hemen aynı. Zeperf den bakabilirsiniz.

    Kalkıpta bu motorun megan ile farkı yok demek komik olur.
  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    Hocam doğrudur saydığınız araçlardan daha hızlı gidiyordur aracınız fakat bu durum motorun daha iyi olduğu anlamına gelmez. Aracınızın hızlanması ve maksimum hızı sadece motora değil aracın hava sürtünme katsayısına (Cd), ağırlığına, yürüyen aksamına, vites dişli oranlarına bağlıdır. C-segment araçlarda kullanılan 1.6 dizel üniteler arasında beygir gücü en yüksek olan 1.6 CDTİ motordur. Bu motoru örneğin 1.6 dci üniteyle karşılaştırırsanız arada sadece 6 beygirlik bir güç farkı vardır maksimum torkları ise eşittir. Aynı 1.6 dci ünite Mercedes C- serisinde 136 beygir güç vermekte ve maksimum torkunuda daha düşük devirden itibaren vermektedir. Bunun sebebi de motor ayarlarında yapılan küçük oynamalardır. Kısaca piyasada C-segment araçlarda kullanılan özellikle de Peugeot, Renault, Opel, Fiat, Ford yada Hyundai'nin kullandığı dizel motorlar arasında gerek teknoloji gerek kalite olarak ciddi farklar yoktur.




  • joker_face J kullanıcısına yanıt
    Yakıt ve performans değerleri göz önüne alındığında CDTI motor gerçekten çok başarılı. Bu diğerleri kötü anlamına gelmesin. Mesela 1.5 dci inanılmaz az yakan bir motor. Bununda başarısı tüketimde diyebiliriz.

    Sürtünme katsayısı, cant boyutu, ağırlık vs. hepsinin performansa etkisi var elbette. Fakat bu saydığımız özellikleri bir arada toplamak da her firmanın harcı değil. Bunları tek tek değil, bir arada değerlendirmek lazım. Hepsi motorla kombine olarak optimize edilmeli.

    VW 105hp lik dizel aracı ile 120hp lik modellere performans konusunda kafa tutuyor mesela. Dışarıdan traktör gibi çalışan motorun sesi içeriye neredeyse hiç gelmiyor.

    Kısacası motor konusunda ben genel değerlendirme yaptım. Bastımı giden, basmadımı çok az yakan bir motor CDTI. Ben Şehirler arası inişli çıkışlı (düz yol olsa yarım lt az yakardı tahimini) bir yolda 90km hız civarı ile 3.6lt ortalama ile yolculuk yaptım. Araçta 3 ağır yolcu, bagaj ve bebek vardı. Astra J 1.6 CDTI aracım. Ruhsattaki ağırlığı ise 1489kg.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.