< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mTm -- 18 Aralık 2016; 22:10:20 > < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mTm -- 18 Aralık 2016; 22:10:20 > < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
Merhaba,
Opel'in 1.6 CDTi motorunun Fiat markası ile en ufak bir alakası yok, tamamen Opel'in kendi geliştirdiği bir motor. Ve performans olarak şuanda kendi segmentinin en iyisi. Maksimum torku 2.000 devirde vermesine rağmen 2.000 devir altında en ufak bir boşluk, titreme yok. 1.5 dCi motor maksimum torkunu 1750 devirde veriyor, ve 1.750 devir altında bariz ve rahatsız edici bir turbo boşluğu var, EDC'li versiyonlar 6. vites 2.000 devirde 104 km/s yapıyor , 2.000 devir üzeri dizel için pek ekonomik değil, 2.000 altında kayda değer bir hızı yok, 1.750 altı da titreşimli, huzurlu olalım diye sürekli 95-100 ile mi gideceğiz? Fakat Opel'in 1.6 CDTi'ı 6. Vites 2.000 devirde tam 127 km/s ile gidiyor, bu hız hacmine ve sınıfına göre son derece iyi bir değer, ve 2.0 dizel 8 ileri şanzımana sahip Volvo ve BMW modellerine eş değer. Eğer 1.6 CDTi 136 beygirlik Astra ile 1.5 110 beygirlik DCi Megane'ı kıyaslayıp, performansları için kullanımda bu farkı hissedemiyorsunuz demek istediyseniz, bu dediğinize kimse inanmaz, zira iki araç arasındaki performans farkı 26 beygirden de fazla +30 +40 beygir gibi hissettiriyor. Megane 4 kasa olarak hafiflemesi gerekirken ağırlaştı. Eğer 1.6 dCi 130 beygirlik motoru kastettiyseniz, ki onu da kastettiğinizi belirtmemişsiniz, o zaman haklısınız. 1.5 dCi motor, EDC şanzıman ile birlikte manuel versiyondan daha kötü hızlanma verilerine sahip, kağıt üzerinde +5 beygir fazlası olmasına rağmen milletin amele dediği, kimsenin beğenmediği, 105 beygirlik VAG 1.6 TDI motorundan bile daha zayıf performansı var, alt devirleri tdi'dan bile daha ölü, tüketim hariç pek bir numarası yok. Bunun temel sebepleri de yüksek gövde ağırlığı ve motorların maksimum gücünü verdiği devir aralıkları. Megane 4 1.5 dCi'deki EDC Şanzıman, günlük kulllanımda özellikle yavaşlarken vites düşürmekte geç davranıyor, kararsız kalıyor, tekrar hızlanmak istediğinizde de yüksek viteste kalıp, Opel'in Active Select şanzımanından daha fazla yarım debriyaj yapıyor, ve çift kavramalı olmasına rağmen, yine de Opel'in tork konvertörlü eski nesil şanzımanına karşı daha seri olduğunu söyleyemiyorum, bu konuda hyundai'nin DCT ve VW grubunun DSG'si EDC'den daha seri çalışıyorlar. Bence EDC şanzımanın otomatik şanzıman konforu hariç pek bir numarası yok, DSG bozuluyor, DCT ısınıyor, bu sorunlarla uğraşacağıma tork konvertörlü alırım varsın 1 litre fazla yaksın diye düşünüyorum. Not: Megane 4 aracınız olduğunu biliyorum, aracınızı kesinlikle kötülemiyorum, zira test ettiğimde oldukça beğendiğim bir araçtı, hala daha tasarım ve sürüş konforu olarak çok iyi bir araç olduğunu düşünüyorum ama Opel'e karşı bahsettiğim olumsuzluklarının da su götürmez gerçekler olduğunu düşünüyorum. |
Zor bir kıyaslama... Astrayı seçerdim 150 HP güç ve tam otomatik şanzımana sahip olması bakımından.Aradaki 3.700 liraya da sunroof attırırdım.
|
1.4t dynamic astrayı tercih ederdim ben.İki aracıda sürdüm yetiyi satıp benzinli turbo otomatik hb almayı planlıyan birisi olarak.Megane 1.2 tce edcye göre çok daha iyi gider,arkası daha geniş,yol tutuş ve sürüş dinamikleri,sürüş keyfi,direksiyon tepkileri olarak astra bariz daha başarılı.Ama yeni megane iç mekandaki işçilik ve malzeme kalitesi olsun,yalıtımı,dış tasarımı gayet başarılı bir araç önceki meganelerle ile alakası yok segmentinde üst sıralara oynayacak bir araç olmuş her yönden kesinlikle.Siz dizel versiyonları test etmişsiniz benzinlileride test etme imkanınız varsa edin derim.
Astra meganeye göre biraz daha sert ve içeriye yol sesi olarak biraz daha fazla ses alıyor.Ama astranın sürüş keyfi,performansı,iç mekan genişliği ve göreceli olarak benim beğendiğim bir tasarımı daha cazip kılıyor kendi açımdan bence çok keyifli bir otomobil astra k. Ama siz test edip meganeyi daha çok beğendiyseniz onu alın içinize sindiyse mahalle baskısı vs. çok önemsemeyin derim sonuçta siz kullanıcaksınız aracı kafaya takmayın bence. |
Astra megandan daha dolu, daha kuvvetli, vitesi daha sorunsuz, vb. Sebeplerden astra. Sadece yakıtı biraz fazla olur, bakım daha fazla olur, vergi daha fazla olur.
|
İşin içine gereksiz yere Captur (Capture diye bir araç yok Renault'un ürün gamında doğrusu Captur olacak)'u da katıp öyle bir dolambaçlı yazmışsınız ki yanlış anlamam gayet normal.
Öncelikle bu konuyu açan arkadaşın yaptığı bir hatayı düzeltmekle işe başlayalım : Kendisi ''Astra Dynamic 1.4 otomatik için 82.000 tl'' fiyat aldım demiş sonra da ''astra dizel otomatikti'' diye devam etmiş.Şimdi dizel otomatik dynamic astra 1.6 motordur ve liste fiyatı da 99.280 TL dir. Öncelikle kendisinden hangisinin doğru olduğunu açıklamasını rica ediyorum ki..yanlış bilgilendirme yapılmamış olsun.Benim anlayabildiğim benzinli için fiyat almış ama test sırasında dizeli kullanmış. Şayet bu yorumum doğru ise keşke benzinli modeli test etseydi dizele göre daha da performanslı ve sessiz olduğunu görecekti diye düşünüyorum. Neticede elma ile armutu mukayese edip sonuç çıkarmaya çalışmak yanlış olur Sizin yorumunuza gelince, Astra da, Megane da güzel araçlardır. Ancak Astra Megane'dan daha yeni teknolojiye sahip bir araçtır. Motoru da şanzımanı da daha güçlü ve sorunsuzdur. HP-tork-son sürat-akselerasyon gibi her türlü teknik parametrede Astra daha üstündür.Yol tutuşu da bariz bir şekilde daha iyidir.İç mekan kalitesi de Megane'dan bir tık ileridedir. Megane ın tek üstün olduğu nokta daha büyük bagaj kapasitesidir..Bir de Astra ya göre şehir içinde 0,5 lt daha az yakacaktır (tabi ki benzinli modeller için yazıyorum yoksa dizel astra elbette benzinli Megane a göre çok daha ekonomiktir) Dediğim gibi Megane kötü araç değildir ama detay işçilik kalitesi olarak da Astra nın gerisindedir..Aynı yaştaki iki araçtan Astra her zaman daha diri kalmakta Renault yıllara bir Opel kadar meydan okuyamamaktadır. Bunu da gözönüne almak gerekir |
Biraz klasik olurdu ama ben alman alırdım.
Ayrıca herkes yeni astranın yol tutuşunu beğeniyor. Olumlu yönden bakın iki araç da çok güzel , kötü tercih yapma şansınız yok. |
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 19 Aralık 2016; 22:39:12 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |