Şimdi Ara

Megane II Benzinli mi alayım; Dizel mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
59
Cevap
1
Favori
53.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle motor hacimleri aynı değil hadi bunuda geçtik bende baktım test verilerine dizel olan daha çabuk 0 - 100 km. ye çıkıyor vede dizel araç benzinli araçtan daha agır !!
  • sizin için hemen yazalım yeter ki isteyin


    citroen C5 1.6 hdi 0-100 km. 12.2 sn. tork 240 nm. güç 110 ps

    laguna 1.6 16v 0-100 km. 11.7 sn. tork 151 nm. güç 110 ps

    sayın istinsah bir de dizel lagunanın benzinliden daha iyi hızlandığı test verilerini bizimle paylaşırsanız çok seviniriz böylece yanlış bilgilerimizi düzeltiriz konumuzla ne kadar ilgisi var bilinmez ama bu motorların dizel olanın turbo beslemeli benzinlinin atmosferik olduğuna da değinmeden geçmeyelim.
  • dizel arac sahiplerinin ekonomik olarak bi avantajı olmasa acaba gidip dizel araba alır mı bi tanesi. avrupada mazot benzinden ucuz oldugu için dizel araclar satılabiliyor. amerika da mazot benzinden pahalı oldugu için bi tane dizel araba bulamazsınız orda. dizel tercih edilmesinin tek sebebi ekonomidir arkadasım. yoksa kimse traktor sesine ve yapabileceği en fazla 4000-4500 devirli bi arabaya para vermez benzinliler dururken. sen hala nası oluyorda dizel motor benzinli motordan daha iyidir diyebiliyorsun anlamıyorum herkes verilerle olmadıgını kanıtladıgı halde.
  • Dizel turbo destekli olduğu için dar bir aralıkta olsada daha çabuk hızlanır,sollamalarda ve dik yokuşlarda avantajlıdır ancak dediğim gibi benzinliye göre daha az bir aralıkta daha iyi hızlanabilir,bu yüzden 0- 100 km ve genel olarak son süratleri daha düşük olur.


    Kıyasladığınız 0-100 km lerin benzinli lehine olma nedenide budur; benzinli model 1 ve 2. vites sonunda hemen hemen 100km/h a ulaşmışken dizel model 3. vitese geçmek zorundadır.

    Aynı viteslerde 1800-3000 dd civarı yanyana giden benzinli ile dizel tam gaz verdiğinde ilk başta dizel arayı açar ancak devri yükselemediğinden vites büyütmek zorunda kalır,benzinli motorlar ise genelde 3000-3500dd de açılır ve yetişir vs vs..

    Benzinli motorun üstünlüğü için eşit şartlar gerekir; bunun için ya iki motorda aynı hacimde ve turbolu olmalıdır ya da ikiside düz atmosferik olmalıdır..
  • Benzinli al bence performans istiyorsan
  • Ekonomik ve atak bir kullanım için dizel al
  • kesinlikle dizel al. 3 ayda 30000 km yapmış biri oalrak diorum kesinlikle dizel. az yakar öz yakar gider.
  • 307 1.4 hdı gerçekten az yakıyor ama perfonmans ve çıkardığı arızalr nedeniyle insanı bıktırıyo tamiri vs çok zorr şuan 1.6 benzinlisini aldım ve hem daha performanslı hemde sorunsuz.. tabiki benzinli almanızıı öneririm
  • Dizel araç benzinliden performanslı olabilir duruma göre.

    Örneğin yeni megane 3'de

    1.5 DCİ 105 bg Megane 3

    0-100km 11.4 Sn (ithal üretim megane 3'lerde 10.9 saniye)
    Son hız: 185km (ithal üretimde 192km)

    1.6 Benzinli 110 bg Megane 3

    0-100km 11.7 sn
    Son hız: 185km


    Babamın arkadaşında symbol var 1.5 dci araca eşşek niyetine biniyor iş için kullanıyor ve bazen kırsal motorun bile koymasına rağmen 187.000km'deki aracın motoruyla ilgili hiç bir sorun yaşamadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerf -- 31 Ocak 2010; 0:18:10 >
  • bn aracımı satıyorum megane 2 bnzınlı 2004 model 45 bınde arayanların bılgısıne
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    Dizel araç benzinliden performanslı olabilir duruma göre.

    Örneğin yeni megane 3'de

    1.5 DCİ 105 bg Megane 3

    0-100km 11.4 Sn (ithal üretim megane 3'lerde 10.9 saniye)
    Son hız: 185km (ithal üretimde 192km)

    1.6 Benzinli 110 bg Megane 3

    0-100km 11.7 sn
    Son hız: 185km


    Babamın arkadaşında symbol var 1.5 dci araca eşşek niyetine biniyor iş için kullanıyor ve bazen kırsal motorun bile koymasına rağmen 187.000km'deki aracın motoruyla ilgili hiç bir sorun yaşamadı.

    Konu hortlamış . İthal Megane III benzinli verisini neydi tam hatırlamıyorum ama dizelden daha iyiydi sanki.
  • yahu bu ithal olunca araç dğeişiyor mu bu ne böyle.....reno larad moda mı oldu... motor aynı hızlanma vs değşik... ee başka ne farkı varmış...bunları bile bile almak bence çok zor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_Y_C_A

    yahu bu ithal olunca araç dğeişiyor mu bu ne böyle.....reno larad moda mı oldu... motor aynı hızlanma vs değşik... ee başka ne farkı varmış...bunları bile bile almak bence çok zor


    Yerli araçların lastikleri 205/60/r16 ithallerde ise 205/55/r16 onun dışında yerli araçlar 2cm daha yüksek ithallerden Türkiye yollarına daha uyum çok uyması için böyle birşey yapmışlar.Bu değişikliklerden sonra 0-100'de yarım saniye son hızda 5km fark oluşuyor.

    Aslında hiç güzel bi durum değil reno'nun yaptığı bunun dışında yerli araçlarda Cam tavan opsiyonu yok artık sadece ufak sunroof var,dijital hız göstergesi yok fakat kararan dikiz aynası koymuşlar yarı deri döşeme koymuşlar bir takım farklılıklar var.




  • Donanım olarak bunlar olur ona lafım yok %80 böyle markalarda zaten...Gerçek donanımın gelmesi için BEN Girecğim resmi siteye TIK TIK TIK seçecem istediğim donanımı bu olursa herşey eşit olur. Zaten M2 de 55 yanak lastik kullanıyordu diye biliyorum... Bu araç biraz alçak mı olmuş..hem bu türkiye şartları olayı hep vardı ve gittikçe düzelmeye başladı bence çok yanlış olmuş ve alanlar yeni lastiğini 55 yanak yapsın derim. ayrıyetten artan 2 cm ise güvenlikte ne gibi yan etkisi olur bunu da tartışmak gerek...yapılabiliyor ise serviste ayar yaptırırdım ben olsam...
    Birde şunu sorayım isteyen yine ithal alabiliyor mu? ? fiyat farkı var mı?
  • Common rail dizel teknolojisinde yüksek tork sayesinde ara hızlanmaları yokuş yukarı hızlanmalar benzinliye göre biraz daha seridir.Ancak dizeli ikinci el çok risklidir çünkü aldığınız kişi bakımlarını zamanında yaptırmamış olursa ve bakımında kalitesiz malzeme kullanırsa aracı çabuk döker ayrıca dizel uzun süreli zorlanmaya gelmez yanma odasında yüksek basınç oluşturuyor.0 km alınacaksa km olayına bağlı olarak dizel ama ikinci el alacaksanız benzinli alıp lpg taktırabilirsiniz.Ülkemizin yakıtları çok iyi olmadığı için sorun oluşmu durumu yüksek birde ikinic el aldığınız araç deponun dibini çekmişse kırsal motorin kullanmışsa enjektörlerin kaçırma yapması çok normal ayrıca uzun süreli yüksek hızlarda seyretmek ve gereğinden çok yüklenmlek turbo arızalarına yol açıyor focus un turbosu 1250 lira servis dışında bunlarıda düşünmek gerekli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_Y_C_A

    Donanım olarak bunlar olur ona lafım yok %80 böyle markalarda zaten...Gerçek donanımın gelmesi için BEN Girecğim resmi siteye TIK TIK TIK seçecem istediğim donanımı bu olursa herşey eşit olur. Zaten M2 de 55 yanak lastik kullanıyordu diye biliyorum... Bu araç biraz alçak mı olmuş..hem bu türkiye şartları olayı hep vardı ve gittikçe düzelmeye başladı bence çok yanlış olmuş ve alanlar yeni lastiğini 55 yanak yapsın derim. ayrıyetten artan 2 cm ise güvenlikte ne gibi yan etkisi olur bunu da tartışmak gerek...yapılabiliyor ise serviste ayar yaptırırdım ben olsam...
    Birde şunu sorayım isteyen yine ithal alabiliyor mu? ? fiyat farkı var mı?



    Fiyat farkı yok fakat,

    İthaller 2009 ve 2010 model olarak sınırlı sayıda geldi üretim 3000 civarı yanlış bilmiyorsam.

    Ben son ithal gelen araçlardan birini aldım şansıma tamda istediğim gibi cam tavanlı ve bi-xenonlu araç buldum hemde istediğim renk ve model

    Şuan ithal bulunmaz zaten.

    2cm'in güvenlik konusunda çok büyük bi zaafiyet oluşturcağını düşünmüyorum açıkcası herhalde düşünüp yapmışlardır onu.

    Valla bu kar'dan sonra 55 yanak değil bu yollarda bu güzel şehir istanbulda lastiğin en az 75 yanak olmasına karar verdim.Zaten bozuk olan yollar kar sonucu dahada beter duruma gelmiş.

    2 cm yükseltmeye gerek varmıydı bilmiyorum megane 3'ü yerden yüksekliği sıkıntı yaratmicak bi seviyede zaten.




  • tamamen saçmalık bence..öyle şey olmaz...yükseltmek yanlış...hadi lastik tamam ama..diğeri çok saçma asla almam ben olsam böyle bir farkı bile bile..

    size de hayırlı uğurlu olsun...Keyifle gezmeniz dileğiyle kazasız belasız
  • Kendi sınıfında volkswagen 1.6 düz motor haric torku en yüksek ve enverimli motora sahip megane 2 benzinli . dizel megan degil aynadan bakmak yan yana bile gelemez benzinliyle tecrübelerimle sahiptir . sanayiyle kardeş olmak istemiyorsan dizelden uzak dur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar, iki araç arasında kaldım, yardımcı olur musunuz? araçlar şu şekilde:
    2008 megane 2 16V dinamik lpg li 125.000km de
    2009 megane 2 otantik dizel 200.000 km
    kaporta ve araç içi noktasında ikisi de aynı. ikisininde motor gücü %88
    dizel olan araca çok güzel bakılmış, km si yüksek olmasına rağmen araç iyi durumda. mekanik aksamını detaylı olarak incelettim, sorunsuz çıktı.
    bu iki aracında fiyatları aynı.
    benim amacım 3 sene kullanıp sonrasında satmak. yılda 15.000 km yol yapıyorum.
    gönlüm dizelden yana lakin 3 sene sonra km si yüksek olduğu için satarken sorun yaşar mıyım ? yoksa lpg li olanı mı almalıyım.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.