Şimdi Ara

Merakla beklenen Boeing 777X yine ertelendi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
250
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merakla beklenen Boeing 777X yine ertelendi
    Boeing’in büyük beklentilerle piyasaya sürmeyi planladığı 777X modelinin teslimat tarihi bir kez daha ertelendi ve bu sefer 2026’ya kadar uzatıldı. İlk hedef olan 2020'den bu yana altı yıllık bir gecikme söz konusu. Şirketin CEO’su Kelly Ortberg, bu ertelemenin temel nedenleri olarak geliştirme zorluklarını, test aşamasındaki sorunları ve halen devam eden işçi grevlerini gösterdi.



    Boeing 777X, 2026’da gelecek



    Ortberg, yaptığı açıklamada, “777X programında, geliştirme sürecinde karşılaştığımız zorlukların yanı sıra uçuş testi duraklaması ve devam eden iş bırakma eylemi program zaman çizelgemizi geciktirecek. Müşterilerimize ilk teslimatın 2026 yılında yapılmasını beklediğimizi bildirdik” ifadelerini kullandı.



    Merakla beklenen Boeing 777X yine ertelendi
    Boeing 777X, yaklaşık 400 yolcu taşıma kapasitesine sahip olacak şekilde tasarlanan en büyük çift motorlu jumbo jet olarak öne çıkıyor. Ancak, son erteleme ile birlikte, havayollarının sabrı tükenmeye başladı. Özellikle Dubai merkezli havayolu şirketi Emirates, Boeing’in teslimat takvimine uyup uymayacağı konusunda şüphelerini dile getirmeye başladı.



    Ayrıca Bkz.Boom’un XB-1 trijet süpersonik uçağı testlerde sınırları zorluyor



    777X gecikmelerine ek olarak Ortberg, Boeing’in 2027’de 767 kargo uçağı üretimini de durduracağını açıkladı. Mevcut siparişlerin tamamlanmasının ardından bu kararın yürürlüğe gireceği belirtilirken, Boeing'in orta boy kargo uçağı segmentinde Airbus’ın rakipsiz kalmasına yol açabileceği düşünülüyor. Airbus da Temmuz ayında tedarik zincirindeki "tıkanıklıklar" nedeniyle teslimatlarda gecikme yaşadığını kabul etmişti ancak Boeing çok daha geniş çaplı sorunlarla karşı karşıya. Boeing’in savunma ve uzay bölümlerinde de ciddi mali kayıplar yaşanıyor.



    Mali durumu düzeltmek için Boeing, çalışan sayısını yüzde 10 oranında azaltarak yaklaşık 17.000 kişiyi işten çıkarmayı planlıyor. Ortberg, bu adımı şirketin "mali gerçeklerle uyumlu hale gelmesi" için bir yeniden yapılanma olarak tanımladı.




    Kaynak:https://www.techspot.com/news/105145-boeing-777x-plane-delayed-again-airlines-not-pleased.html







  • Geç olsun güç olmasın bile diyemiyorum, öyle fail bir firma.

  • Tez zamanda batarlar umarım.

  • "merakla beklenen" moda oldu bu laf.

  • Son dönemde kaza haberini çok okuduğumuz firma, adamların uçağın bazı noktalarında açıkça kalitesiz malzeme kullandıkları kanıtlandı. Artık insanların eski güvenini kazanması mümkün değil. Yani istedikleri kadar ertleyebilirler. Kimsenin umrunda değil. Son durum gösteriyor ki Airbus piyasadaki tek rakipsiz firmadır. 777 bile olsan sana güle güle.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • MBK3334 VAUVJ M kullanıcısına yanıt
    kazansa ne olur kazanmasa ne olur piyasada binlerce uçağı var bileti alırken uçak seçemiyoruz ki biniyoruz neticede.

  • MBK3334 VAUVJ M kullanıcısına yanıt

    Boeing bir şirketin tekelleşmesinin ve gayri etik siyasi ilişkiler kurmasının ne kadar zararlı olabileceğinin kanlı canlı kanıtı. Boeing'in batmasını ve Airbus'ın tekelleşmesini arzu etmem ama Boeing'in şu anki hali Amerikan havacılığını domine etmesinden kaynaklı. Ayrıca daha sosyal kapitalist frekanstaki Avrupa'ya nazarla ABD böyle bir gelişime daha müsait bir yer çünkü ABD vahşi kapitalizme ve şirket kapitalizmine daha endeksli. Teknik kamu denetimine nazarla büyük sermayenin çıkarlarının öncelliği daha fazla.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ahmet1905_47 A kullanıcısına yanıt
    Aslında bir yolu var. Flight radar üzerinden uçağınızı 72 saat önceye kadar, uçtuğunuz havalimanının flight board’u üzerinden görüntüleyebilirsiniz. A32X, A321 gibi hatta uçakların fotoğraflarını görebilirsiniz. Mesela kişisel tercihim A321 neo çok konforlu ve kaliteli bir uçak. (İçeri pek ses almaz, dışarıdan CFM motorunun sesi de ayrı güzeldir.)
    Not: yarın pilotluk sınavına gireceğim :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • MBK3334 VAUVJ M kullanıcısına yanıt

    bunun uçacağimiz rotaylada ilgisi var. eğer ki alternatifsiz ise seçmiş olmuyoruz

  • ahmet1905_47 A kullanıcısına yanıt
    Artık çoğunlukla alternatif var. Pegasus eskiden sadece B738 kullanırdı. Artık o da çok fazla sayıda A320 -321 satın aldı. Türk hava yollarında yıllardır her ikisi de bulunuyor. Ajet ise yine filosuna çok sayıda Airbus ekledi. Özetle aslında seçim şansımız var. Acele işimiz var ve bileti hızlıca aldıysak tabii mecburen seçim şansı yok. :) (pek çok rotaya artık Airbus 32X ile gitmek mümkün- hatta eskiye nazaran rotalarda B738 daha az kullanılıyor.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MBK3334 VAUVJ -- 17 Ekim 2024; 19:34:37 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.