Şimdi Ara

MERAKLISINA FAYDALI BİLGİLER... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
1
Favori
9.897
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: theoden541

    sebep kullanılan algoritmanın sıkıştırma biçiminin farklı olması ve frekans kısıtlaması olmaması...

    Alıntıları Göster
    ben de jet audio ile elimdeki bir kısım mp3 leri bbe filtresinden geçirip nasıl ogg a çevirebileceğimi bulamadım hala, böyle bi şey mümkünse tabii...

    mp3 ü bbe filtresinden geçirip dinlemek kolay lakin convert esnasında nasıl olacak bilmiyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: theoden541

    ben de jet audio ile elimdeki bir kısım mp3 leri bbe filtresinden geçirip nasıl ogg a çevirebileceğimi bulamadım hala, böyle bi şey mümkünse tabii...

    mp3 ü bbe filtresinden geçirip dinlemek kolay lakin convert esnasında nasıl olacak bilmiyorum...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: theoden541

    ben de jet audio ile elimdeki bir kısım mp3 leri bbe filtresinden geçirip nasıl ogg a çevirebileceğimi bulamadım hala, böyle bi şey mümkünse tabii...

    mp3 ü bbe filtresinden geçirip dinlemek kolay lakin convert esnasında nasıl olacak bilmiyorum...



    JetAudio ile MP3 dosyalarını BBE filtresinden (ve eğer istenirse programın diğer tüm ses geliştirme özelliklerini kullanarak) geçirerek doğrudan .ogg veya .flac ya da herhangi bir diğer sıkıştırma formatında kaydetmek için yapılması gereken işlemler:

    1- JetAudio programını çalıştırdıktan sonra, filtre uygulamak istediğiniz MP3 dosyasını seçin. Parçaya uygulamak istediğiniz ses geliştirme özelliklerini (BBE, BBE ViVA, ekolayzır, XBass, Wide, Reverb, vb.) zevkinize göre ayarlayın.

    2- Üst kısımda RECORDING düğmesine tıklayın. Açılacak "Recording" penceresinde sol üst kısımda "Source" seçeneğinde ses kartınızı seçin.

    3- "Options" kısmında kaydın ne zaman sona ermesi gerektiğini belirleyebileceğiniz iki seçenek var. "Enable Timer" seçeneğini kullandığınızda, müzik parçasının süresini manuel olarak girebilirsiniz (JetAudio'nun arayüzünde parçanın süresi yazıyor. Normal sürenin 1 sn fazlasını girmenizde fayda var). "Enable Silence Detector" seçeneğinde ise, parça bittikten sonra sesin kesildiği noktada kaydın otomatik olarak durmasını sağlayabiliyorsunuz. Ancak parçanın ortalarında sessiz kısımlar olması halinde, kaydın parça bitmeden kesilmesine neden olabilir. O yüzden "Enable Timer" seçeneğini kullanmanızı tavsiye ederim.

    4- Processing kısmında ekolayzır ayarını bu bölümde de yapabilmeniz için imkan sunuluyor. Programdaki ekolayzırı kullanıyorsanız bunu iptal edin. Dilerseniz ekolayzırı hiç devreye sokmayın. Sonuçta ortaya çıkacak dosyada MP3 çalarınızdaki ekolayzır ayarlarını da kullanırsanız ses aşırı bozulabilir. Bu kısımda frekans filtrelerine şimdilik değinmeyeceğim.

    5- "Target" kısmında ise "File Naming" kısmına kaydedilecek dosyaya nasıl isim verilmesi gerektiğini belirliyorsunuz. İsmi doğrudan girebileceğiniz gibi, sunulan otomatik isimlendirme formatlarını da kullanabilirsiniz. "Folder" kısmında dosyanın hard diskiniz üzerinde nereye kaydedilmesi gerektiğini belirliyorsunuz. "Encoder" kısmında ise filtrelenmiş dosyanın hangi dosya formatında kaydedileceğini belirliyorsunuz. Seçenekler arasında APE, FLAC, MP3, MP3PRO, MPC, OGG, RealMedia, Speex, WAV, WMA7 ve WMA9 bulunuyor. Her format için sıkıştırma oranlarını "Config" düğmesine bastığınızda açılan pencereden ayarlayabiliyorsunuz.

    6- Bütün bu ayarlar bittikten sonra, bilgisayarınızdaki mikrofonu devreden çıkarmaktan başka, çalışan diğer tüm programları kapatın (çıkartabilecekleri sesleri önlemek için) ve Windows'un kendi uyarı seslerini çıkarmamasını temin etmek için kayıt bitene kadar Windows'da herhangi bir işlem yapmamaya çalışın. Unutmayın, kayıt işlemi, hoparlörlerden duyulan tüm sesleri kayıt eder. (Ses kartınızın mikserinde bu kaynakları iptal etme özelliği varsa onu kullanabilirsiniz. Sonuç garantili olur).

    7- Kayıt penceresi açıkken aynı zamanda JetAudio'nun "Play" tuşunu ekranda görünür halde tutun. Ardından kayıt penceresinde "Source" kısmında bulunan "Start" düğmesine basıp, 1 sn içinde JetAudio'nun Play tuşuna basın. Parça bittiğinde kayıt da bitecek ve dosya belirttiğiniz klasöre belirlediğiniz isimde ve formatta kaydedilecektir. Tamamını dinleyerek istenmeyen seslerin olup olmadığını kontrol edin. Varsa işlemi tekrarlamanız gerekebilir.

    Program maalesef parçanın tamamına otomatik filtre uygulamıyor. Bu yüzden bu şekilde manuel uygulayıp kaydetmeniz gerekiyor. Ancak sonuç oldukça tatmin edici . MP3 çalarınızda BBE özelliği yoksa bile, MP3 dosyalarınızın kayıplarını bu şekilde bir nebze de olsa giderebilirsiniz.

    Anlaşılmayan herhangi bir husus varsa lütfen bildirin. Daha detaylı açıklamaya çalışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi icemanigation-2 -- 25 Ağustos 2008; 10:45:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: icemanigation-2

    quote:

    Orjinalden alıntı: theoden541

    ben de jet audio ile elimdeki bir kısım mp3 leri bbe filtresinden geçirip nasıl ogg a çevirebileceğimi bulamadım hala, böyle bi şey mümkünse tabii...

    mp3 ü bbe filtresinden geçirip dinlemek kolay lakin convert esnasında nasıl olacak bilmiyorum...



    JetAudio ile MP3 dosyalarını BBE filtresinden (ve eğer istenirse programın diğer tüm ses geliştirme özelliklerini kullanarak) geçirerek doğrudan .ogg veya .flac ya da herhangi bir diğer sıkıştırma formatında kaydetmek için yapılması gereken işlemler:

    1- JetAudio programını çalıştırdıktan sonra, filtre uygulamak istediğiniz MP3 dosyasını seçin. Parçaya uygulamak istediğiniz ses geliştirme özelliklerini (BBE, BBE ViVA, ekolayzır, XBass, Wide, Reverb, vb.) zevkinize göre ayarlayın.

    2- Üst kısımda RECORDING düğmesine tıklayın. Açılacak "Recording" penceresinde sol üst kısımda "Source" seçeneğinde ses kartınızı seçin.

    3- "Options" kısmında kaydın ne zaman sona ermesi gerektiğini belirleyebileceğiniz iki seçenek var. "Enable Timer" seçeneğini kullandığınızda, müzik parçasının süresini manuel olarak girebilirsiniz (JetAudio'nun arayüzünde parçanın süresi yazıyor. Normal sürenin 1 sn fazlasını girmenizde fayda var). "Enable Silence Detector" seçeneğinde ise, parça bittikten sonra sesin kesildiği noktada kaydın otomatik olarak durmasını sağlayabiliyorsunuz. Ancak parçanın ortalarında sessiz kısımlar olması halinde, kaydın parça bitmeden kesilmesine neden olabilir. O yüzden "Enable Timer" seçeneğini kullanmanızı tavsiye ederim.

    4- Processing kısmında ekolayzır ayarını bu bölümde de yapabilmeniz için imkan sunuluyor. Programdaki ekolayzırı kullanıyorsanız bunu iptal edin. Dilerseniz ekolayzırı hiç devreye sokmayın. Sonuçta ortaya çıkacak dosyada MP3 çalarınızdaki ekolayzır ayarlarını da kullanırsanız ses aşırı bozulabilir. Bu kısımda frekans filtrelerine şimdilik değinmeyeceğim.

    5- "Target" kısmında ise "File Naming" kısmına kaydedilecek dosyaya nasıl isim verilmesi gerektiğini belirliyorsunuz. İsmi doğrudan girebileceğiniz gibi, sunulan otomatik isimlendirme formatlarını da kullanabilirsiniz. "Folder" kısmında dosyanın hard diskiniz üzerinde nereye kaydedilmesi gerektiğini belirliyorsunuz. "Encoder" kısmında ise filtrelenmiş dosyanın hangi dosya formatında kaydedileceğini belirliyorsunuz. Seçenekler arasında APE, FLAC, MP3, MP3PRO, MPC, OGG, RealMedia, Speex, WAV, WMA7 ve WMA9 bulunuyor. Her format için sıkıştırma oranlarını "Config" düğmesine bastığınızda açılan pencereden ayarlayabiliyorsunuz.

    6- Bütün bu ayarlar bittikten sonra, bilgisayarınızdaki mikrofonu devreden çıkarmaktan başka, çalışan diğer tüm programları kapatın (çıkartabilecekleri sesleri önlemek için) ve Windows'un kendi uyarı seslerini çıkarmamasını temin etmek için kayıt bitene kadar Windows'da herhangi bir işlem yapmamaya çalışın. Unutmayın, kayıt işlemi, hoparlörlerden duyulan tüm sesleri kayıt eder. (Ses kartınızın mikserinde bu kaynakları iptal etme özelliği varsa onu kullanabilirsiniz. Sonuç garantili olur).

    7- Kayıt penceresi açıkken aynı zamanda JetAudio'nun "Play" tuşunu ekranda görünür halde tutun. Ardından kayıt penceresinde "Source" kısmında bulunan "Start" düğmesine basıp, 1 sn içinde JetAudio'nun Play tuşuna basın. Parça bittiğinde kayıt da bitecek ve dosya belirttiğiniz klasöre belirlediğiniz isimde ve formatta kaydedilecektir. Tamamını dinleyerek istenmeyen seslerin olup olmadığını kontrol edin. Varsa işlemi tekrarlamanız gerekebilir.

    Program maalesef parçanın tamamına otomatik filtre uygulamıyor. Bu yüzden bu şekilde manuel uygulayıp kaydetmeniz gerekiyor. Ancak sonuç oldukça tatmin edici . MP3 çalarınızda BBE özelliği yoksa bile, MP3 dosyalarınızın kayıplarını bu şekilde bir nebze de olsa giderebilirsiniz.

    Anlaşılmayan herhangi bir husus varsa lütfen bildirin. Daha detaylı açıklamaya çalışırım.

    Alıntıları Göster
    emeğiniz için teşekkürler lakin sonuç yine de umduğum kadar olmadı, arada çok fark var.

    evet bbe sesi orjinal flac lara çok yaklaştırıyor, hatta farkı hissetmek için buluttan nem kapmak gerek ama kayıt esnasında dip sesler mahvediyor, high end bir ses kartınız yoksa kasmayın derim, mis gibi flac arayın aynı hesap




  • quote:

    Orijinalden alıntı: theoden541

    emeğiniz için teşekkürler lakin sonuç yine de umduğum kadar olmadı, arada çok fark var.

    evet bbe sesi orjinal flac lara çok yaklaştırıyor, hatta farkı hissetmek için buluttan nem kapmak gerek ama kayıt esnasında dip sesler mahvediyor, high end bir ses kartınız yoksa kasmayın derim, mis gibi flac arayın aynı hesap

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: theoden541

    emeğiniz için teşekkürler lakin sonuç yine de umduğum kadar olmadı, arada çok fark var.

    evet bbe sesi orjinal flac lara çok yaklaştırıyor, hatta farkı hissetmek için buluttan nem kapmak gerek ama kayıt esnasında dip sesler mahvediyor, high end bir ses kartınız yoksa kasmayın derim, mis gibi flac arayın aynı hesap



    Tabii ki bu yöntem orijinalini veya flac gibi kayıpsız formattaki halini bulamadığınız, ancak vazgeçemediğiniz çok kayıplı MP3 dosyalarına uygulanmalı. Orijinali gibisi yoktur kesinlikle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: icemanigation-2

    quote:

    Orjinalden alıntı: theoden541

    emeğiniz için teşekkürler lakin sonuç yine de umduğum kadar olmadı, arada çok fark var.

    evet bbe sesi orjinal flac lara çok yaklaştırıyor, hatta farkı hissetmek için buluttan nem kapmak gerek ama kayıt esnasında dip sesler mahvediyor, high end bir ses kartınız yoksa kasmayın derim, mis gibi flac arayın aynı hesap



    Tabii ki bu yöntem orijinalini veya flac gibi kayıpsız formattaki halini bulamadığınız, ancak vazgeçemediğiniz çok kayıplı MP3 dosyalarına uygulanmalı. Orijinali gibisi yoktur kesinlikle.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Farklı yöntemleri ve bazılarının diğerlerine göre farklı özellik ve avantajları olsa da, en yaygın olan MP3 formatı hakkında acı gerçek: dosya boyutunun küçültülebilmesi için tabii ki birçok şeyden feragat edilmesi gerekiyor. Sıkıştırma işlemi esnasında armonik frekansların, diğer bir deyişle müziğin renginin, büyük bir kısmı kırpılır, stereo derinlik ve genişliği azalır. Sonuç olarak dosya boyutuyla doğru orantılı olarak kalite de büyük oranda düşer. Dosya boyutları arasındaki farka bakarak ne kadar düştüğünü siz tahmin edin.



    Bu kısma bir bilgi ilavesi ve düzeltme yapmak istiyorum.
    mp3 gibi sılıştırılmış dosyaların oluşturulmasında armoniklerin azaldığı kısım doğrudur. Ancak insan kulağının algılayabildiği seslerde düşme çok düşüktür. Bu nedenle orjinalinden çoğu zaman farkı olmaz.

    Sebebi de şöyle özetleyeyim;
    Söz gelimi mp3 formatında, 'armonik' diye adlandırdığımız frekans değişimi olarak niteleyebileceğimiz kısımlarda, çok geniş çıkan bir ses sonrası gelen dar ve farklı frekanstaki bir ses ile, o geniş sesle birlikte çıkan yine farklı frekanstaki bazı sesleri, çoğu insan kulağı algılayamaz. Çünkü kulak zarının ve genel olarak kulak yapısının frekans iletimi de belli kısıtlara sahiptir. Bunu kulak zarının 'vur' ve 'sus' sesleri arası orjinal esnekliğine dönme süresi olarak düşünün. Bu iki nokta arasındaki sesleri de kulak beyne çok sağlıklı iletmeyecektir.

    Sıkıştırma algoritmalarının temelde kullandığı bu biyolojik açık da, orjinale oranla çok fazla bozulma hissetmememizi sağlar.

    Yani söz gelimi 128K olarak oluşturulmuş bir mp3, kulak için orjinalinden çok da farklı değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uzaykusu -- 29 Ağustos 2008; 20:06:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uzaykusu

    quote:

    Farklı yöntemleri ve bazılarının diğerlerine göre farklı özellik ve avantajları olsa da, en yaygın olan MP3 formatı hakkında acı gerçek: dosya boyutunun küçültülebilmesi için tabii ki birçok şeyden feragat edilmesi gerekiyor. Sıkıştırma işlemi esnasında armonik frekansların, diğer bir deyişle müziğin renginin, büyük bir kısmı kırpılır, stereo derinlik ve genişliği azalır. Sonuç olarak dosya boyutuyla doğru orantılı olarak kalite de büyük oranda düşer. Dosya boyutları arasındaki farka bakarak ne kadar düştüğünü siz tahmin edin.



    Bu kısma bir bilgi ilavesi ve düzeltme yapmak istiyorum.
    mp3 gibi sılıştırılmış dosyaların oluşturulmasında armoniklerin azaldığı kısım doğrudur. Ancak insan kulağının algılayabildiği seslerde düşme çok düşüktür. Bu nedenle orjinalinden çoğu zaman farkı olmaz.

    Sebebi de şöyle özetleyeyim;
    Söz gelimi mp3 formatında, 'armonik' diye adlandırdığımız frekans değişimi olarak niteleyebileceğimiz kısımlarda, çok geniş çıkan bir ses sonrası gelen dar ve farklı frekanstaki bir ses ile, o geniş sesle birlikte çıkan yine farklı frekanstaki bazı sesleri, çoğu insan kulağı algılayamaz. Çünkü kulak zarının ve genel olarak kulak yapısının frekans iletimi de belli kısıtlara sahiptir. Bunu kulak zarının 'vur' ve 'sus' sesleri arası orjinal esnekliğine dönme süresi olarak düşünün. Bu iki nokta arasındaki sesleri de kulak beyne çok sağlıklı iletmeyecektir.

    Sıkıştırma algoritmalarının temelde kullandığı bu biyolojik açık da, orjinale oranla çok fazla bozulma hissetmememizi sağlar.

    Yani söz gelimi 128K olarak oluşturulmuş bir mp3, kulak için orjinalinden çok da farklı değildir.

    Alıntıları Göster
    çok uzun bir yazı. dikkatimi çeken başlıkları okudum... tşkler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnryldz

    çok uzun bir yazı. dikkatimi çeken başlıkları okudum... tşkler

    Alıntıları Göster
    Yarın ilk işim yukardan aşşağı yorumlarla beraber bunu okumak olucak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uzaykusu

    quote:

    Farklı yöntemleri ve bazılarının diğerlerine göre farklı özellik ve avantajları olsa da, en yaygın olan MP3 formatı hakkında acı gerçek: dosya boyutunun küçültülebilmesi için tabii ki birçok şeyden feragat edilmesi gerekiyor. Sıkıştırma işlemi esnasında armonik frekansların, diğer bir deyişle müziğin renginin, büyük bir kısmı kırpılır, stereo derinlik ve genişliği azalır. Sonuç olarak dosya boyutuyla doğru orantılı olarak kalite de büyük oranda düşer. Dosya boyutları arasındaki farka bakarak ne kadar düştüğünü siz tahmin edin.



    Bu kısma bir bilgi ilavesi ve düzeltme yapmak istiyorum.
    mp3 gibi sılıştırılmış dosyaların oluşturulmasında armoniklerin azaldığı kısım doğrudur. Ancak insan kulağının algılayabildiği seslerde düşme çok düşüktür. Bu nedenle orjinalinden çoğu zaman farkı olmaz.

    Sebebi de şöyle özetleyeyim;
    Söz gelimi mp3 formatında, 'armonik' diye adlandırdığımız frekans değişimi olarak niteleyebileceğimiz kısımlarda, çok geniş çıkan bir ses sonrası gelen dar ve farklı frekanstaki bir ses ile, o geniş sesle birlikte çıkan yine farklı frekanstaki bazı sesleri, çoğu insan kulağı algılayamaz. Çünkü kulak zarının ve genel olarak kulak yapısının frekans iletimi de belli kısıtlara sahiptir. Bunu kulak zarının 'vur' ve 'sus' sesleri arası orjinal esnekliğine dönme süresi olarak düşünün. Bu iki nokta arasındaki sesleri de kulak beyne çok sağlıklı iletmeyecektir.

    Sıkıştırma algoritmalarının temelde kullandığı bu biyolojik açık da, orjinale oranla çok fazla bozulma hissetmememizi sağlar.

    Yani söz gelimi 128K olarak oluşturulmuş bir mp3, kulak için orjinalinden çok da farklı değildir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Uzaykusu

    quote:

    Farklı yöntemleri ve bazılarının diğerlerine göre farklı özellik ve avantajları olsa da, en yaygın olan MP3 formatı hakkında acı gerçek: dosya boyutunun küçültülebilmesi için tabii ki birçok şeyden feragat edilmesi gerekiyor. Sıkıştırma işlemi esnasında armonik frekansların, diğer bir deyişle müziğin renginin, büyük bir kısmı kırpılır, stereo derinlik ve genişliği azalır. Sonuç olarak dosya boyutuyla doğru orantılı olarak kalite de büyük oranda düşer. Dosya boyutları arasındaki farka bakarak ne kadar düştüğünü siz tahmin edin.



    Bu kısma bir bilgi ilavesi ve düzeltme yapmak istiyorum.
    mp3 gibi sılıştırılmış dosyaların oluşturulmasında armoniklerin azaldığı kısım doğrudur. Ancak insan kulağının algılayabildiği seslerde düşme çok düşüktür. Bu nedenle orjinalinden çoğu zaman farkı olmaz.

    Sebebi de şöyle özetleyeyim;
    Söz gelimi mp3 formatında, 'armonik' diye adlandırdığımız frekans değişimi olarak niteleyebileceğimiz kısımlarda, çok geniş çıkan bir ses sonrası gelen dar ve farklı frekanstaki bir ses ile, o geniş sesle birlikte çıkan yine farklı frekanstaki bazı sesleri, çoğu insan kulağı algılayamaz. Çünkü kulak zarının ve genel olarak kulak yapısının frekans iletimi de belli kısıtlara sahiptir. Bunu kulak zarının 'vur' ve 'sus' sesleri arası orjinal esnekliğine dönme süresi olarak düşünün. Bu iki nokta arasındaki sesleri de kulak beyne çok sağlıklı iletmeyecektir.

    Sıkıştırma algoritmalarının temelde kullandığı bu biyolojik açık da, orjinale oranla çok fazla bozulma hissetmememizi sağlar.

    Yani söz gelimi 128K olarak oluşturulmuş bir mp3, kulak için orjinalinden çok da farklı değildir.



    acaba ben müzikle ilgilendiğim için mi bana öyle geliyor?

    size basit bir test:

    moonspell in alma mater şarkısını önce 192 kpbs mp3 olarak, ardından flac olarak dinleyin. fark yok diyemeyeceksiniz, ziller dağınık-anlaşılmaz, arkadaki klavye çok pasif, bas gitarın bir ölçüde kaç nota bastığını anlamak imkansız,arkada gereksiz bir gürültü var ki aslında bu gürültü değil, aslında klavyenin 2. tonu, tüm bunlarn sebebi ise mp3 codeclerinin çalışma prensibi, sesleri tekdüzeleştirmek armoniyi bitiriyor...
    sırf denemek için flac şarkıyı 96kpbs vbr ogg a çeviriyorum, hiç olmazsa ziller anlaşılır, arka plandaki klavye gürültü gibi gelmiyor insana...
    bbe işi biraz düzeltiyor ama orjinali gibisi yok bence...

    lakin belki ben stüdyo havasını fazla soluduğumdan böyle, benden başka herkes memnun ise sorun bende...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: theoden541

    quote:

    Orjinalden alıntı: Uzaykusu

    quote:

    Farklı yöntemleri ve bazılarının diğerlerine göre farklı özellik ve avantajları olsa da, en yaygın olan MP3 formatı hakkında acı gerçek: dosya boyutunun küçültülebilmesi için tabii ki birçok şeyden feragat edilmesi gerekiyor. Sıkıştırma işlemi esnasında armonik frekansların, diğer bir deyişle müziğin renginin, büyük bir kısmı kırpılır, stereo derinlik ve genişliği azalır. Sonuç olarak dosya boyutuyla doğru orantılı olarak kalite de büyük oranda düşer. Dosya boyutları arasındaki farka bakarak ne kadar düştüğünü siz tahmin edin.



    Bu kısma bir bilgi ilavesi ve düzeltme yapmak istiyorum.
    mp3 gibi sılıştırılmış dosyaların oluşturulmasında armoniklerin azaldığı kısım doğrudur. Ancak insan kulağının algılayabildiği seslerde düşme çok düşüktür. Bu nedenle orjinalinden çoğu zaman farkı olmaz.

    Sebebi de şöyle özetleyeyim;
    Söz gelimi mp3 formatında, 'armonik' diye adlandırdığımız frekans değişimi olarak niteleyebileceğimiz kısımlarda, çok geniş çıkan bir ses sonrası gelen dar ve farklı frekanstaki bir ses ile, o geniş sesle birlikte çıkan yine farklı frekanstaki bazı sesleri, çoğu insan kulağı algılayamaz. Çünkü kulak zarının ve genel olarak kulak yapısının frekans iletimi de belli kısıtlara sahiptir. Bunu kulak zarının 'vur' ve 'sus' sesleri arası orjinal esnekliğine dönme süresi olarak düşünün. Bu iki nokta arasındaki sesleri de kulak beyne çok sağlıklı iletmeyecektir.

    Sıkıştırma algoritmalarının temelde kullandığı bu biyolojik açık da, orjinale oranla çok fazla bozulma hissetmememizi sağlar.

    Yani söz gelimi 128K olarak oluşturulmuş bir mp3, kulak için orjinalinden çok da farklı değildir.



    acaba ben müzikle ilgilendiğim için mi bana öyle geliyor?

    size basit bir test:

    moonspell in alma mater şarkısını önce 192 kpbs mp3 olarak, ardından flac olarak dinleyin. fark yok diyemeyeceksiniz, ziller dağınık-anlaşılmaz, arkadaki klavye çok pasif, bas gitarın bir ölçüde kaç nota bastığını anlamak imkansız,arkada gereksiz bir gürültü var ki aslında bu gürültü değil, aslında klavyenin 2. tonu, tüm bunlarn sebebi ise mp3 codeclerinin çalışma prensibi, sesleri tekdüzeleştirmek armoniyi bitiriyor...
    sırf denemek için flac şarkıyı 96kpbs vbr ogg a çeviriyorum, hiç olmazsa ziller anlaşılır, arka plandaki klavye gürültü gibi gelmiyor insana...
    bbe işi biraz düzeltiyor ama orjinali gibisi yok bence...

    lakin belki ben stüdyo havasını fazla soluduğumdan böyle, benden başka herkes memnun ise sorun bende...

    Alıntıları Göster
    Ben okuduğum teknik bir yazıdan aktardım. Söyleyenin yalancısıyım diyelim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uzaykusu

    Ben okuduğum teknik bir yazıdan aktardım. Söyleyenin yalancısıyım diyelim :)

    Alıntıları Göster
    Biraz daha ayrıntı ve resimlerle desteklense üst konu olabilir ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geexer

    Biraz daha ayrıntı ve resimlerle desteklense üst konu olabilir ...

    Alıntıları Göster
    size aşağıda vereceğim linklerdeki dosyalardan 45 kpbs ogg ile 160 kpbs mp3 ü karşılaştırın, sonra 2 sini de flac ile karşılaştırın, ne demek istediğimi anlayacaksınız...

    http://shiftdelete.net/site/dosyaekler/2005/11/xiph/wav.zip
    http://shiftdelete.net/site/dosyaekler/2005/11/xiph/flac.zip
    http://shiftdelete.net/site/dosyaekler/2005/11/xiph/vorbismp3.zip

    iyi bir kulaklık ve ses sistemi ile dinlemeyip yorum yapacak olan arkadaşlar lütfen siz yorulmayın

    edit: dosyalar shiftdelete.net te yayınlanmıştır, yazının tamamı:

    http://shiftdelete.net/site/20051107353/Xiph.org-Ozgur-Coklu-Ortam.html

    2. edit:

    DİNLERKEN EQ AYARLARI FLAT, EFEKTLER KAPALI OLMAZSA BOŞA KÜREK ÇEKMİŞ OLURSUNUZ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi theoden541 -- 7 Eylül 2008; 3:48:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: theoden541

    size aşağıda vereceğim linklerdeki dosyalardan 45 kpbs ogg ile 160 kpbs mp3 ü karşılaştırın, sonra 2 sini de flac ile karşılaştırın, ne demek istediğimi anlayacaksınız...

    http://shiftdelete.net/site/dosyaekler/2005/11/xiph/wav.zip
    http://shiftdelete.net/site/dosyaekler/2005/11/xiph/flac.zip
    http://shiftdelete.net/site/dosyaekler/2005/11/xiph/vorbismp3.zip

    iyi bir kulaklık ve ses sistemi ile dinlemeyip yorum yapacak olan arkadaşlar lütfen siz yorulmayın

    edit: dosyalar shiftdelete.net te yayınlanmıştır, yazının tamamı:

    http://shiftdelete.net/site/20051107353/Xiph.org-Ozgur-Coklu-Ortam.html

    2. edit:

    DİNLERKEN EQ AYARLARI FLAT, EFEKTLER KAPALI OLMAZSA BOŞA KÜREK ÇEKMİŞ OLURSUNUZ...

    Alıntıları Göster
    http://www.xiph.org/vorbis/listen.html

    çok daha detaylı bilgi ve örnekleri burda bulabilirsiniz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: theoden541

    size aşağıda vereceğim linklerdeki dosyalardan 45 kpbs ogg ile 160 kpbs mp3 ü karşılaştırın, sonra 2 sini de flac ile karşılaştırın, ne demek istediğimi anlayacaksınız...

    http://shiftdelete.net/site/dosyaekler/2005/11/xiph/wav.zip
    http://shiftdelete.net/site/dosyaekler/2005/11/xiph/flac.zip
    http://shiftdelete.net/site/dosyaekler/2005/11/xiph/vorbismp3.zip

    iyi bir kulaklık ve ses sistemi ile dinlemeyip yorum yapacak olan arkadaşlar lütfen siz yorulmayın

    edit: dosyalar shiftdelete.net te yayınlanmıştır, yazının tamamı:

    http://shiftdelete.net/site/20051107353/Xiph.org-Ozgur-Coklu-Ortam.html

    2. edit:

    DİNLERKEN EQ AYARLARI FLAT, EFEKTLER KAPALI OLMAZSA BOŞA KÜREK ÇEKMİŞ OLURSUNUZ...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: theoden541
    2. edit:
    DİNLERKEN EQ AYARLARI FLAT, EFEKTLER KAPALI OLMAZSA BOŞA KÜREK ÇEKMİŞ OLURSUNUZ...


    Bence bu da yetersiz bir yöntem. Her cihazın flat ve eq suz, efektsiz ses çıkışı aynı değildir neticede. Referans bir sistem ile deneme belki makul bir yöntem olabilir ancak her cihazın flat çıkışı bu defa da, her kulaklığın yapısını süremeyebilir.

    Ses, insan bazında değişen niteliklerde olduğundan bence kişinin eq yu kendisine göre ayarlayıp test ettiğinde daha makul sonuçlar alınabilir.
    Denemek işin özüdür, bu konuda size sonuna kadar katılıyorum. Ancak deneme şansını bulamayan bir ihtiyaç sahibi de, mecburen denemiş insanların yorumlarını dikkate almak zorunda kalmakta. Teknik değerler herşeyi ifade etmese de, bazı şeyleri anlamamızı sağlamaktalar. Empedans, watt, driver, frekans aralığı, kulaklık tipi vb.vb.vb. ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uzaykusu

    quote:

    Orjinalden alıntı: theoden541
    2. edit:
    DİNLERKEN EQ AYARLARI FLAT, EFEKTLER KAPALI OLMAZSA BOŞA KÜREK ÇEKMİŞ OLURSUNUZ...


    Bence bu da yetersiz bir yöntem. Her cihazın flat ve eq suz, efektsiz ses çıkışı aynı değildir neticede. Referans bir sistem ile deneme belki makul bir yöntem olabilir ancak her cihazın flat çıkışı bu defa da, her kulaklığın yapısını süremeyebilir.

    Ses, insan bazında değişen niteliklerde olduğundan bence kişinin eq yu kendisine göre ayarlayıp test ettiğinde daha makul sonuçlar alınabilir.
    Denemek işin özüdür, bu konuda size sonuna kadar katılıyorum. Ancak deneme şansını bulamayan bir ihtiyaç sahibi de, mecburen denemiş insanların yorumlarını dikkate almak zorunda kalmakta. Teknik değerler herşeyi ifade etmese de, bazı şeyleri anlamamızı sağlamaktalar. Empedans, watt, driver, frekans aralığı, kulaklık tipi vb.vb.vb. ...

    Alıntıları Göster
    fark açık şekilde var.Flac dosyaları nereden bulacağız?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nighteen

    fark açık şekilde var.Flac dosyaları nereden bulacağız?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nighteen

    fark açık şekilde var.Flac dosyaları nereden bulacağız?



    söylersem forumdan uçurulurum sen anla işte




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uzaykusu

    quote:

    Orjinalden alıntı: theoden541
    2. edit:
    DİNLERKEN EQ AYARLARI FLAT, EFEKTLER KAPALI OLMAZSA BOŞA KÜREK ÇEKMİŞ OLURSUNUZ...


    Bence bu da yetersiz bir yöntem. Her cihazın flat ve eq suz, efektsiz ses çıkışı aynı değildir neticede. Referans bir sistem ile deneme belki makul bir yöntem olabilir ancak her cihazın flat çıkışı bu defa da, her kulaklığın yapısını süremeyebilir.

    Ses, insan bazında değişen niteliklerde olduğundan bence kişinin eq yu kendisine göre ayarlayıp test ettiğinde daha makul sonuçlar alınabilir.
    Denemek işin özüdür, bu konuda size sonuna kadar katılıyorum. Ancak deneme şansını bulamayan bir ihtiyaç sahibi de, mecburen denemiş insanların yorumlarını dikkate almak zorunda kalmakta. Teknik değerler herşeyi ifade etmese de, bazı şeyleri anlamamızı sağlamaktalar. Empedans, watt, driver, frekans aralığı, kulaklık tipi vb.vb.vb. ...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Uzaykusu

    quote:

    Orjinalden alıntı: theoden541
    2. edit:
    DİNLERKEN EQ AYARLARI FLAT, EFEKTLER KAPALI OLMAZSA BOŞA KÜREK ÇEKMİŞ OLURSUNUZ...


    Bence bu da yetersiz bir yöntem. Her cihazın flat ve eq suz, efektsiz ses çıkışı aynı değildir neticede. Referans bir sistem ile deneme belki makul bir yöntem olabilir ancak her cihazın flat çıkışı bu defa da, her kulaklığın yapısını süremeyebilir.

    Ses, insan bazında değişen niteliklerde olduğundan bence kişinin eq yu kendisine göre ayarlayıp test ettiğinde daha makul sonuçlar alınabilir.
    Denemek işin özüdür, bu konuda size sonuna kadar katılıyorum. Ancak deneme şansını bulamayan bir ihtiyaç sahibi de, mecburen denemiş insanların yorumlarını dikkate almak zorunda kalmakta. Teknik değerler herşeyi ifade etmese de, bazı şeyleri anlamamızı sağlamaktalar. Empedans, watt, driver, frekans aralığı, kulaklık tipi vb.vb.vb. ...



    dedikleriniz daplar için geçerli olabilir...
    lakin günümüz ses kartlarının hemen hemen hiçbirinin çok üst düzey kulaklıklar dışında yetersiz kalacağını zannetmiyorum, kaldı ki eq ayarlı olsa bile bbe,wow,trubass,x-bass gibi efektlerin kapalı olması gerektiğinde hemfikirizdir...
    herhalde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nighteen

    fark açık şekilde var.Flac dosyaları nereden bulacağız?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nighteen

    fark açık şekilde var.Flac dosyaları nereden bulacağız?



    peki yıllardır bize dayatılan mp3 ün ogg karşısındaki acziyetini de ifade eder misin?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: theoden541

    quote:

    Orjinalden alıntı: nighteen

    fark açık şekilde var.Flac dosyaları nereden bulacağız?



    peki yıllardır bize dayatılan mp3 ün ogg karşısındaki acziyetini de ifade eder misin?

    Alıntıları Göster
    pmden yazarsın o zaman:DÖnemli baya:DBir zahmet.:D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nighteen

    pmden yazarsın o zaman:DÖnemli baya:DBir zahmet.:D

    Alıntıları Göster
    harika bilgiler. emeğine sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARone

    harika bilgiler. emeğine sağlık.

    Alıntıları Göster
    elinize sağlık,cidden faydalı bilgiler...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.