Şimdi Ara

MERCEDES B SERİ; BMW 2 ACTİVE TOURER; MİNİ CROSS COUNTRY; SUBARU XV (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
2
Favori
4.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sonunda Bmw 2 kullanan birisi...peki yakıt sarfiyatı nasıldı bakabıldınız mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Size en iyi verso yakışacaktır 7litre yakıyor ve bayağı performanslı tek kötü yanı bmw 2 serisi gibi manıel vites

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawyer22

    Sonunda Bmw 2 kullanan birisi...peki yakıt sarfiyatı nasıldı bakabıldınız mi?

    Parkur çok kısa idi. Teste başlamadan yol bilgisayarını sıfırladım gidişte biraz asıldım dönüşte sakin kullandım 9.5 lt yaktı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben konuya bambaşka yerden gireyim, kafa karıştırmaya devam edeyim: Kia Sportage düşündünüz mü?

    Geçen yıl Kasım ayında benzinli otomatik vites Sportage aldık. Ben daha çok şirket aracını kullanıyorum, daha çok eşim kullanıyor arabayı (tabii bir de 16 aylık oğlum ) ve genellikle şehir içi. Bu zamana kadar da gerçekten beğenerek kullandık. Haftasonu BMW 2'nin resimlerini gördüm. Hem geniş aile arabası, hem de BMW dedim. Foruma bakayım dedim, forumda konu açılmamış hiç burada bahsi geçiyor bir tek.

    Eşimle dün youtube carbuyer videolarını falan izledik. (Carbuyer incelemeleri gerçekten iyi fikir verir, tavsiye ederim). BMW 2 gerçekten güzel bir araç. Ama şu anki aracımız opsiyon doluluğu olsun, keyfi, hacmi olsun bizi tatmin ediyor daha uzuuun yıllar yeni arabaya ihtiyacımız yok.

    Sportage hacmi, hele ki arka koltuk yaşam alanını gördünüz mü? Oğlanın yanına bazen ben oturuyorum arkaya. Böyle bir alan daha üst segment SUV'larda anca vardır. Sizin listede kendimi en yakın hissettiğim XV. Kısa boyluyum, bidiğin yerden bitme :) XV'ye binerken benden uzun boylu birine göre ayarlı idi koltuk, dizim direksiyona sürterek binip inmiştim. Arka iyi idi fakat ön koltuklar hiç bana yerden yüksek ferah SUV hissi vermemişti.

    Daha önce Kia kullanmışsınız. Kia son yıllarda resmen kimlik değiştirdi. Ceed beğendi iseniz muhakkak inceleyin derim. Listedeki BMW, Mercedes, Mini hep premium markalar. Benim kanaatim ama Kia'nın üzerine premium birşeyler koyan modeller değiller.

    Arabanın eksileri de çok ama,

    Yakıt: Eşimin kullanışı ile 9,5 lt/100 km yakıyor. Fakat araba diğer araçlardan ucuz, bir nevi teselli.

    Direksiyon yumuşak. Yani şirket aracı Focus veya Linea'dan inince bir an boşlukta gibisin, fakat şehir içi için muhteşem rahat.

    Ah bir de güvenlik iihs Smal overlap poor çıkmış. Kaporayı yatırdıktan sonra gördüydüm ben de canım çoook sıkılmıştı. Euro NCAP tamamen yalan. 5 yıldız almayanı dövüyorlar. Elerseniz herhalde buradan elersiniz sanırım. Ama gidin bir Kia bayine Sportage'un arka koltuğuna oturun derim.

    İyi forumlar




  • Teşekkür ederim görüşünüz için.
    Halen ceed kullanıyorum ve memnunum. Tek sıkıntı YAKIT.
    Genel bir toparlama yapayım konu hakkında;

    Pazar günü 2.18 testini gerçekleştirdim. Öncelikle araç 1500 lt ama performansı fena değil, yol tutuş konusunda biraz test ettim, arkadan savurmadı. Yakıtı teste başlamadan sıfırladım; ortalama 40 KM/h ile yaklaşık 5 Kmlik akan trafikte yol bilgisayarı verisi 7,4 lt/100 km idi. Fena değil. Hemen forumdaki bir arkadaşın bilgisini düzeltelim: 2 serisi otomatik vites ile geliyor lakin 6 ileri eski şanzıman kullanmış.
    Araç B serisi ile benzerlikler gösteriyor. Klasik BMW'nin alçak oturum düzeni bu araçta yok. Arka şaft tüneli enteresan bir şekilde 3-5 serisine göre daha alçak. yani arkada 3. kişinin canı çok yanmayacak.
    Gelelim olumsuz gördüğüm noktalara; Öncelikle; araçta Mp3-cd çalar yok. yanlış anlaşılmasın hiç bir donanımda yok. Cam tavan gölgeliği gerçekten zayıf, güneşi engellemeyecek gibi. Koltuk kumaşı ve iç aksamlarda "Hey ben BMW'yim klas arabayım" izlenimini alamıyorsunuz. Fiyat ise; hemen hemen en baz araçta 105.000 TL olarak çıkıyor. Biraz dolduralım dediğinizde (deri- park asst filan ) 115.000 TL.

    BMW sonrasında Mercedes'e gittim bakayım var mı araç diye ama stokta yok, aralık ayında makyajlı versiyon geliyor. Motor-performans ve dolayısıyla yakıt aynı. Ufak değişiklikler varmış araçta. En belirgin değişiklik e-c serilerinde gördüğümüz led far tasarımı olacakmış. Orta paket için 115.000 TL fiyat veriyorlar. (NOT: 2013 yıl sonunda bu versiyona 83.500 TL'ye hayırlı olsun demişlerdi. ÖTV zammını yansıttığınızda 86.500 TL olması gereken aracın 30.000 TL zam görmesi hakikaten anlamsız. Hadi kur farkı yansıtsak aracın en baba 95.000 TL olması gerekiyor)

    Oradan çıktıktan sonra biyiklijedi arkadaşım, KİA Opal'a uğradım. Ankarada bilenler bilir müşteri memnuniyetini çok yukarıda tutan bir bayimizdir. Yahu belki arabayı hayırlı olsun deyip alacağım yüzmüze bakan yok. Her zaman aynı burası. Neyse; Sportage inceledim. Fena değil ama fabrika verisi şehir içi yakıt 11,6 LT ki ben şu anda dizel ceed'de fabrika verisini neredeyse %30 aşıyorum. Fiyatı da 78.000 TL civarında. Bu nedenle listeme eklemyi düşünmüyorum. (İİHS testi konusunda haklısınız ama sadece smal overlap testi kötü. Çok takmayınız)

    En son dün XV'yi ve Cactus'u denemek üzere bayiye gittim. Kimse kusura bakmasın ama Cactusu denem ihtiyacı bile duymadım. Arkası ne kadar basık bir araba.
    XV, klasik Subaru motifleri taşıyor iç dizaynda. Abartıdan uzak ve vasatın altında bir görünüm,tek hoş görüntü renkli bilgi ekranı. Enteresan bir şekilde Foresterda hemen hemen olmayan şaft tüneli XV'de çok fazla. Testimizi yaptık. Ortalama 35 KM/h ile 10 km sonunda 7,8 lt/100 km verisini elde ettik ama çok sakin bir kullanımdı. Fena değil. Lakin ah işte o motor/performans olayı yok. Aracın yol tutuşunu falan deneme ihtiyacı duymuyorsun ama performansı deniyorsunuz ister istemez ve sonuç: hüsrana yakın bir his. Alınmaz mı, kesinlikle alınır, hele eşim süreceği için hiç sıkıntı yok. Ama 240 bg. turboyu bilince insan Subaru'dan daha iyisini bekliyor. Aracın elegance modeli yaklaşık 75.000 TL civarında.

    Bu arada BMW'ye gittiğimde bir şeye dikkat ettim X1 ile 2.18 hemen hemen aynı fiyat. Hatta en dolu X1'e 110.000 TL civarı diyorlar. Kesinlikle 2 yerine X1 derdim ama arkadan itiş problemi var. Aslında aynı hevesle görüntüsü daha güzel ve önden çekişli GLA'yı sordum ama fiyat 130.000 TL civarında .

    Evet arkadaşlar, Mercedes-BMW marka olarak önde iken yüksek satın alma ve bakım maliyetleri ile kendilerini soğtuyorlar, SUBARU ise genel araç içi güvenlik ve yol güvenliği konusu ile öne çıkarken motor-performan verisi ile arkada kalıyor.




  • Madem diğer seçenekler böyle oldu. Yeni önerim;
    Turbo 2.0 dizel yada 1,6 turbo benzinli volvo v60 r - desing.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 5 Kasım 2014; 13:38:57 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hamdi0555 H kullanıcısına yanıt
    :) Selamlar Hamdi0555; bende forumdonanım sayfasını kapatıp volvo car turkiyeyi açmıştım:) Ama v40 için.
  • Eğer 4*4 olması sizin için gerekliyse subaru tabii ki ama değilse suzuki s-cross öneririm. Resimlerde güzel görünmüyor canlısı gayet şık bir araç bence. Pazar günü bayiide inceledim.

    62bine sıfır gl+(cam tavan vs var) 1.6 otomatik olanı veriyorlar. Araç hafif(1100kg) olduğu için yakıtta ve performansta xv den başarılı olacaktır.

    Eğer böyle bir araç düşünüyorsanız inceleyin, test edin derim.

    Bmw mercedes önermiyorum ben kimseye.
  • lawyer22 L kullanıcısına yanıt
    Hocam al sat derdin yoksa şu almanların milleti kandırmak için piyasaya sürdüğü araçlara bakma bile.
    Türkiye şartlarında mı bu kadar pahalı ve ulaşılmazlar bilmiyorum ama hakikten yukarıda bahsi geçen araçların fiyatlarını gördükçe çıldırıyorum.

    Biraz önce baktım 2.0 dizel 8 ileri otomatik yeni nesil motor ve şanzımanlı 180 hp en dolu araba 156 bin tl yazıyor. (Volvo v60)

    Makine hem 2.0 , hem dizel. Bu yukarda yazılanlara bakınca diğer markaların fiyatlarına çıldırmamak elde değil.

    Anlaşılan sizin için güvenlik ve bagaj öncelik. Volvo v60 yada daha çok bütçe ile xc60 sizin için biçilmiş kaftan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 5 Kasım 2014; 13:46:03 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • lawyer22 L kullanıcısına yanıt
    78.000 TL mi? Yuh! Ne zamandır fiyatlara bakmamıştım. Ben Kasım 2013'te 66.500'e basamak, paspas vs hediyeleri ile almıştım. Ben aldığımda Euro 2.68'du sonra 3.20'leri gördü, araç fiyatları da bir anda zıpladı. Zaten hepsi ithal. Yerli yapımların bile bir sürü parçası ithal, fiyatların artmasını anlıyor insan. E ama o zaman Euro 2,68'di bugün 2,79. Yüzde 4 artmış, araba fiyatı niye yüzde 17 artmış???

    Arabayı satan eninde sonunda bayi değil mi? VW araçlarını gerçekten çok takdir ediyorum. Ne olursa olsun otomobil standartlarını VW koyuyor. Ama Doğuş'tan içeri girince bir sinir kaplıyor beni. Geçen yıl ben de kafayı çocuk olunca Peugeot 3008/5008'e takmıştım, 2.el dizel otomatik bakıyordum. Galerici bir abimiz "Ne diye 2.el araba bakıyon ki sen? Senede yapıyon 10bin km anca, dizele de ihtiyacın yok. ix35'in otomatiği çıkmış, gel sana sıfır alalım" dedi. (Evet Peugeot nedir ya, çok büyük hatadan döndürdü) Dedim "ix35 ve Spo aynı banttan çıkıyor, Spo olmaz mı?" "Olur tabi" dedi "Bursa İnallar'da arkadaşımız da var". Gittim İnallar'a, beni Tanju abi gönderdi de demedim. Orada Barış bey, ilgi alaka sattı bana arabayı :) Ki o günlerde peynir ekmek gibi Spo satıyordu. Hiç tok satıcı olayına da girmedi. Fiyat/opsiyon doluluğu/performans/yakıt illaki bir arabaya kusur buluyorsun ve sana bunun önemli olmadığına bayi ikna ediyor

    Gönlünüze göre araç bulabilmeniz ve keyifle kullanabilmeniz dileği ile.




  • Hamdi0555 H kullanıcısına yanıt
    Valla Hocam; TR'de V60 yoktur eminim. Bizim insanımız bu tarz araçlara almaz bu nedenle de dist. getirmez.
    XC60 süper ama fiyat:) Zaten o fiyatlara çıkılsa bu sefer de başka alternatfiler devreye girer.
    Lakin gelinen son noktada;
    Listenin başında XV gözüküyor;
    Henüz test edip çıplak gözle görmedim ama Volvo v40 sanki 2. sıradan girecek gibi (bagajı saymazsak)
    3. sıra galiban BMW 2
    4. Mercedes B
    5. sıra ise Mini diye duruyor.
  • lawyer22 L kullanıcısına yanıt
    v40 incelemesini otopark.com daki arkadaşlar da incelemesini yeni yayınlamışlar. ben izlemedim birazdan izlerim. isterseniz sizde bir bakın

    v60 eminim bir yerlerde vardır. Niyeti bozarsanız v40 bakmaya gittiğinizde onu da sorun derim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 5 Kasım 2014; 17:48:32 >
  • Listede XV'den sonra fiyatlar kafadan 30 bin lira artıyor. Madem o bütçe var direk V60. Bursa Arkas'ta görmüştüm ben, Ankara'da kesin vardır. Volvo'yu gördükten sonra XV falan görmez gözler. Yeni aracınız hayırlı olsun, yorum ve resim paylaşmayı unutmayın
  • hocam senin seçimin şu 3 ü arasında olsun naçizane tavsiyem..

    subaru xv mini countryman ve v40 cross county


    al hanımıda hafta sonu git 3 ünüde tam bi alıcı gözüyle incele madem hanım kullanıcak daha çok onunda en içine sinenine karar verin ..

    2 ay kadar önce yenge için bu tarz arasında kaldık mini aldılar daha çok hoşuna gitti..

    yakıtı sınıfına göre iyidir. yol tutuş harika . ve gerçekten farklı bir duruş ve tarz sahibi bir araç bayanlara çok yakıştırıyorum ben..

    v40 ı da kesinlikle bi incelemeni tavsiye ederim...


    NOT : bu arada başlıkta yanlışın var croos country mini nin değil volvo nun model adıdır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Corvınus -- 6 Kasım 2014; 12:51:54 >
  • Corvınus kullanıcısına yanıt
    Başlıktaki hatayı hemen farkettim ama yazmış bulundum; demek ki konuyu açarken kalbimden v40 cc geçiyormuş ama henüz ben farkında değilmişim:)
    Nasıl düzeltilir bilmediğim için de bir şey yapamadım.
    V40'ı deneyeceğim mutlaka. Tek sıkıntısı kuş kadar bagaj gibi duruyor. Bir de enteresan benzinli 180 bg araç yok gibi.
    Arkadaşlar VOLVO için en iyi fiyat nereden alınabilir sizce ne dersiniz? Var mı volvo kullanıcısı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lawyer22

    Başlıktaki hatayı hemen farkettim ama yazmış bulundum; demek ki konuyu açarken kalbimden v40 cc geçiyormuş ama henüz ben farkında değilmişim:)
    Nasıl düzeltilir bilmediğim için de bir şey yapamadım.
    V40'ı deneyeceğim mutlaka. Tek sıkıntısı kuş kadar bagaj gibi duruyor. Bir de enteresan benzinli 180 bg araç yok gibi.
    Arkadaşlar VOLVO için en iyi fiyat nereden alınabilir sizce ne dersiniz? Var mı volvo kullanıcısı?


    Merhaba hocam eğer halen araba almadıysanız bmw 218i derim. Sizin gibi bende aracı eşime aldım Mart'ta teslim alacağız. Kullanıcıları araçtan gayet memnun. Yurt dısında kullanma fırsatı bulmuştuk ondan sonra almaya karar verdik. Halen araç almadıysanız mutlaka tekrar inceleyin derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oncelikle bende son birkac aydir ayni kriterlere sahip arabalara bakiyordum. Bu sure zarfinda aklimdan gecen, incelemelerim ve test deneyimlerimi paylasmak isterim.

    Subaru: Mantikli bir arac gibi dursa da sekil itibariyle bir cazibesi olmadigini dusunuyorum, Tabiki zevkler ve renkler tartisilmaz ama ic mekanda dahi bir cekicilik goremiyorum. Motor olarak test etmedim ama verilere bakilirsa cok ta test etmeye gerek oldugunu da dusunmuyorum. Tek iyi gorunen yani dusuk (GORUNEN) yakit tuketimi benim acimdam.

    V40: Bu segmentte herkes bikmadan usanmadan bu arabayi tavsiye ediyor ama bu araba bu segmentin arabasi degiiiil, V40 bildiginiz hatchback, Ayrica madem o kadar iyi neden yollarda goremiyoruz. Dizel versiyon f/p orani cok kotu durmuyor ama beni cok cektigini soyleyemem, ayrica donanim paketleri de komik denecek kadar bos bence. Ayrica BMW ve Mercedes e gore tavan 10 cm daha alcak. bu segmentteki bir aracin hala 6 ileri otomatik sanzuman kullanmasina anlam veremiyorum. Millet 9 ileri kullaniyor (JEEP). Sonuc olarak cok amaca hizmet ettigini dusunmuyorum.

    BMW: Biraz kati gibi gorunebilirim ama bir BMW asigi olarak o direksiyonla ben 4.28i bile almam. Onu ver yandan durusu daha iyi olabilirdi. Ic malzeme BMW standardi denebilir. Her ne kadar yakit tuketimi ve performansi iyi gibi gorunse de bence saglam bir makyaja ihtiyaci var.

    KIA Sportage: Bir sure oncesine kadar bu segmentteki en guclu adayimdi. Her ne kadar yuzu eskise de arac hala sik bence. (Zaten 2016 da yeni kasa geliyo). En buyuk sikintisi yakit tuketiminin fazla olmasi (s.ici 12lt/100 @ istanbul), fakat ben muthis zangin donanimi ve rakipsiz fiyati nedeniyle hala alinabilecek araclar arasinda oldugunu dusunuyorum, ozellikle yuksek bir arac dusunuluyorsa.

    Son olarak kendi kendime dusundum madem 4X2 alicam neden XO alayimki, MPV lere bir bakayim; Sonra karsima

    B180 cikti, Dun itibariyle 2014 model 12bin km de Cam tavanli, deri koltuklu Sport model aileme katilmistir. Oncelikle aracin ici muhtesem, sonradan takilma ipad gibi duran nefret ettigim ekrana bile alistim sanirim. Malzeme kalitesi ve premium hissi tavan. Standard donanimi da gayet dolu.
    Ayrica aracin turbo benzinli motoru (122 hp /200NM tork) gercekten cok keyifli ve tatminkar. Yakit icin simdilik ist s. ici acik yolda, yani uzun yol gibi dusunebilecegimiz Bagcilar-umraniye arasi 50km de ort 5-5.1 lt/100 km yakit tuketti, 90-100 km suratle ve eco modda. Shir icinde 8-8.5, s. ici agresif kullanimda da 9.5-10 lt kadar yakacagini dusunuyorum.
    Aracta simdiye kadar gordugum en buyuk 2 sikinti:
    1. sport paket oldugundan, yere 1.5cm daha yakin sertlestirilmis suspanyion, 17" jant ve runflat lastiklerle gercekten MERCEDES e gore sert bir araba, fakat orta sinif arabalarin cogundan daha basarili, araci almadan once de bu konuda cok okumustum, bir sure boyle devam edicem, rahatsiz hissedersem 15 yada 16 jant a gecer ve sorunu cozerim diye dusunuyorum. Tabi bu arada bu sayede sahip oldugu yol tutusu da es gecmemek lazim, cok basarili.
    2. Muzik sistemi cok kullanisli degil. direksiyondan muzik ile alakali sadece ses acma, kisma ve sessiz e alma fonksiyonlari var. ortadaki joystickle ise radyo kanallarini degistirebiliyor, kanal kaydetme, silme vs islemler yapabiliyorken sesle ilgili hic birsey yapamiyorsunuz. Muzik sisteminin torpidodaki kendi panelindense hem ses hemde kanal ayarlari yapilabiliyor fakat bu surucu icin degil yolcu icin aslinda.

    Sonuc olarak dun almis oldugum aracimdan simdilik cok memnunum disi belki muhtesem degil (kaldiki bu segmentte daha yakisiklisi oldugunu da dusunmuyorum), ama ici gercekten insani sanki S serisindeymissiniz gibi hissettiriyor. Siddetle tavsiye ederim.

     MERCEDES B SERİ; BMW 2 ACTİVE TOURER; MİNİ CROSS COUNTRY; SUBARU XV MERCEDES B SERİ; BMW 2 ACTİVE TOURER; MİNİ CROSS COUNTRY; SUBARU XV




  • İsin icinde bayan varsa ben dusunmeden Mini alirdim,model yil farketmez Gerci kendime de alirim,mini cok sempatik bir arac.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Saydığınız modeller içinde hiç kuşkusuz Subaru XV fiyat performans açısından en iyi seçenek.

    Özellikle Ankara'daki Kış hava ve yol şartları göz önünde bulundurulursa (bir bayan için bu kış ne denli önemli ve zorlu olduğunu bizzat gördük)

    Sürekli simetrik 4x4 çekiş sistemi ile yola her hava şartında en iyi tutunma, en iyi güvenlik donanımı ve en sağlam şaseye Subaru XV sahip.

    (Sınıflarında ''5 yıldır'' en güvenli araç ünvanı Subaru'larda) Güvenlik testi sıralaması >> http://www.iihs.org/iihs/ratings/v/class-summary/small-cars

    http://www.milliyet.com.tr/abd-nin-en-guvenli-araci-secildi-otomobil-1990365/

    Subaru ülkemizde pek tercih edilmesede kullananlar iyi bilir, Amerika gibi otomobile çok önem verilen ülkelerde VW den bile çok satılıyor (bknz. 2014 satış rakamları)

     MERCEDES B SERİ; BMW 2 ACTİVE TOURER; MİNİ CROSS COUNTRY; SUBARU XV



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 25 Mart 2015; 19:35:07 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.