Şimdi Ara

Mercedes-Benz 2.2 CDI motor ile ilgili bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
2.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Birşey dikkatimi çekti,2.2 CDI direkt enjeksiyon ve elektronik kontrollü yakıt sistemine sahip değil mi ? arabada gaz teli var.ben sadece indirekt enjeksiyonlu motorlarda bu sistem var sanıyordum.örnek vermem gerekirse eski 1.9d motorları hepimiz biliriz bunlarda ecu yani beyin yok indirekt enjeksiyonlu ve mekanik gaz telli motorlar.multijet,HDI,TDI gibi motorlarda ise gaz pedalı elektronik ve kablolarla beyin aracılığıyla motora sinyal gidiyor.ama mercedes'in CDI motorunda böyle değilmiş çok şaşırdım.gaz teli varsa eğer nasıl hız sabitleyici olabiliyor ? tüm CDI'larda durum böyle mi ? eski nesil turbo dizel motorlarından ne farkı oluyor o zaman ?


    MEGAPARTSyoutube
    Двигател за Mercedes-Benz E-Class 210 (W/S) 2.2 CDI, 143 к.с., 2000 г. code: OM 611.961
    https://www.youtube.com/watch?v=Y7e87fXV7Io



    videoda sağ üstte adam gaz verdikçe gaz teli hareket ediyor.bilen birileri varsa aydınlatırsa çok memnun olurum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DH Anonim -- 15 Mayıs 2016; 1:01:34 >







  • Hız sabitleyici daha farklı çalışıyor. Çok eskiden seat cordoba aracım vardı. Mesela hızı 120 km/h hıza sabitlediğimde gaz kelebeğini o konuma sabitliyordu sanırım. düz yolda aynı hızda gitsede yokuşlarda hız düşmeye başlardı, Yokuş aşağı ise araç hızlanmaya başlardı. Yeni nesil araçlarda hızı sabitlediğimde yokuşlarda bile aynı hızda devam etmeye devam ediyor. Çünkü çekiş düştükçe araç daha fazla yakıtı motora yollayıp, hatta gerekirse tam gaz yapıp hızı koruyor. Yani gaz pedalının konumu sabitleniyordu eskiden. Sistemin detaylarını çok iyi bilmiyorum. Sizi yanıltmayım.
  • Sprinter de 2.2L Cdi var onda gaz pedalı Bosch marka ve elektronik gaz kelebeğide elektronik

    Aracı sattığımızdan resim yollayamıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı motorun gaz teli olan ve olmayan versiyonları mevcut oluyor bir çok markada. Konuya daha hakim arkadaşlar açıklayacaklardır. Fakat bir araçta gaz telinin olması, yakıt sisteminin ecu tarafından kontrol edilmiyor anlamına gelmeyeceğini düşünüyorum. Sanırım geçiş dönemindeki araçlar böyleydi. Sonuçta benim bahsettiğim araç (2004 cordoba ) onda da ecu yakıt ve hava karışımını ayarlıyordu. Gaz telinin kalkmasının sebebi, daha çok araca bazı kısıtlamaların yapılabilmesi için. Yeni sistemde siz rolantide gaza sonuna kadar bassanız bile çoğu araçta araç gaz yemiyor. Ya da motora zarar verebilecek devirlere araç çıkmıyor. Motoru korumak adına bu tarz kısıtlamalar yeni sistemde kolaylıkla uygulanabiliyor. Mesela artık hız sabitleyici gerçekten hızı sabitliyor. Eskiden gaz pedalının konumunu hafızaya alıp hep o miktarda gaza basardı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.