Şimdi Ara

MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
879
Cevap
47
Favori
278.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bende bir Vaneo kullanıcısı idim,idim diyorum sattım da kurtuldum,0 aldığım Vaneo baştan beri çeşitli arızalarla beni yıldırdı fakat en çok Debriyaj balatası sıyrılmasından bıktım 4 ayda üç kere debriyaj sıyırdı,Has oto servisi ile artık kanka olmuştuk,her gittiğimde en az 5-6 tane debriyaj sıyırmış vaneo tamir bekliyordu zaten servis de biz de bunlardan bıktık diyordu,35 senelik araba kullanıcısıyım,30 dan fazla arabam oldu fakat böylesine rast gelmedim,mesleğim icabı İTÜ makine fakültesinde ölçüm yaptırabildim,çıkan sonuç inanılmaz Türkiyeye gönderilen Vaneolara A160 ların debriyajını takmışlar araba kaldırmıyor,debriyaj sıyırıyordu,bunu Servis ile sonra Almanyada ki bir dostum ile Mersedes fabrikasına raporladım fakat ne cevap ne de ilgi gördüm ve boşuna uğraşmamak için 40.000 liraya mal olan otoyu 22.000 sattım zarara uğradım ama kafam şimdi rahat,zaten mersedesde bu otoyu artık getirmiyerek yanlış bir şeyler olduğunu kabul etti sayılır,Debriyaj diski ve baskı problemi Vienna'nın ki ile çözülüyor Üniversite de söylediler.Bu halledilse idi kötü işciliğine rağmen satmazdım.Bu araba A 160 lardan sonra Mercedesin bir ayıbı,artık Mersedes arabalara da soğuk bakmaya başladım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eeditor

    Bende bir Vaneo kullanıcısı idim,idim diyorum sattım da kurtuldum,0 aldığım Vaneo baştan beri çeşitli arızalarla beni yıldırdı fakat en çok Debriyaj balatası sıyrılmasından bıktım 4 ayda üç kere debriyaj sıyırdı,Has oto servisi ile artık kanka olmuştuk,her gittiğimde en az 5-6 tane debriyaj sıyırmış vaneo tamir bekliyordu zaten servis de biz de bunlardan bıktık diyordu,35 senelik araba kullanıcısıyım,30 dan fazla arabam oldu fakat böylesine rast gelmedim,mesleğim icabı İTÜ makine fakültesinde ölçüm yaptırabildim,çıkan sonuç inanılmaz Türkiyeye gönderilen Vaneolara A160 ların debriyajını takmışlar araba kaldırmıyor,debriyaj sıyırıyordu,bunu Servis ile sonra Almanyada ki bir dostum ile Mersedes fabrikasına raporladım fakat ne cevap ne de ilgi gördüm ve boşuna uğraşmamak için 40.000 liraya mal olan otoyu 22.000 sattım zarara uğradım ama kafam şimdi rahat,zaten mersedesde bu otoyu artık getirmiyerek yanlış bir şeyler olduğunu kabul etti sayılır,Debriyaj diski ve baskı problemi Vienna'nın ki ile çözülüyor Üniversite de söylediler.Bu halledilse idi kötü işciliğine rağmen satmazdım.Bu araba A 160 lardan sonra Mercedesin bir ayıbı,artık Mersedes arabalara da soğuk bakmaya başladım.

    Ben bir vaneo ambiente kullanıcısıyım. 1,7 CDI. Yaşadığım bir çok sorun oldu ama kısa zamanda hallettim. Zamanında iş gereği doblo, caddy, connect, combo kullanmış biri olarak Vaneo yu bu sınıf araçlarla aynı sınıfa bile koymam. İşçilik mercedesin en kötü işçiliği doğru ama emsallerinin en iyi işçiliğine sahip. Standart özelliklerini saymak bile istemiyorum. Doblonun daha yeni arka bağımsız süspansiyon ve opsionel ESP si bu aracın en düz 2002 versiyonunda standarttı. Mercedesin tek hatası bu aracı İspanya'da üretmek oldu. Motor tipi ve yerleşim şekli mercedes standartlarında değil. Araba biraz şans işidir. Abimle kuzenim beraber sıfır 407 aldılar. Abim 168.000 km de aracı sattı ve sadece rutin bakımları yapıldı, kuzeniminkinde ise egr valfi, esp beyni, esp müşürü, sağ koltuk hava yastık arızası, beyin arızası, enjektör arızası, turbo hortumu arızası vs vs vs bir sürü sıkıntı cıktı, aracı aynı gün galeriden cıkardılar. Kısaca biraz şans. Sizin yaşadığınız debriyaj sıyırma meselesine Samsun'da hiç denk gelmedim, Mercedes servisi amcamındır. Vaneo sıkıntılı bir araç mıdır? Evet. sağlam mıdır? Kesinlikle. Lüks müdür? Tartışılmaz bile. Bir de şu var, bu aracın dilinden anlayan servis sayısıda cok az. Kısacası şu bir kişi ben Vaneodan çok memnunum sorunsuz bir araç dediğinde kesinlikle doğru söylüyordur ama başkası sizin gibi ben hiç memnun kalmadım bir sürü sorum yaşadım bu yüzden bu araç sorunludur derse o da doğru söylüyordur. Siz siz olun Mercedesten soğumayın, bir tane 2002 E200 kompressor avangarde E-2 paket bulun alın ve binin. O zaman ben 30 senedir ne eşşeklere binmişim dersiniz. Sağlıcakla kalın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eeditor

    Bende bir Vaneo kullanıcısı idim,idim diyorum sattım da kurtuldum,0 aldığım Vaneo baştan beri çeşitli arızalarla beni yıldırdı fakat en çok Debriyaj balatası sıyrılmasından bıktım 4 ayda üç kere debriyaj sıyırdı,Has oto servisi ile artık kanka olmuştuk,her gittiğimde en az 5-6 tane debriyaj sıyırmış vaneo tamir bekliyordu zaten servis de biz de bunlardan bıktık diyordu,35 senelik araba kullanıcısıyım,30 dan fazla arabam oldu fakat böylesine rast gelmedim,mesleğim icabı İTÜ makine fakültesinde ölçüm yaptırabildim,çıkan sonuç inanılmaz Türkiyeye gönderilen Vaneolara A160 ların debriyajını takmışlar araba kaldırmıyor,debriyaj sıyırıyordu,bunu Servis ile sonra Almanyada ki bir dostum ile Mersedes fabrikasına raporladım fakat ne cevap ne de ilgi gördüm ve boşuna uğraşmamak için 40.000 liraya mal olan otoyu 22.000 sattım zarara uğradım ama kafam şimdi rahat,zaten mersedesde bu otoyu artık getirmiyerek yanlış bir şeyler olduğunu kabul etti sayılır,Debriyaj diski ve baskı problemi Vienna'nın ki ile çözülüyor Üniversite de söylediler.Bu halledilse idi kötü işciliğine rağmen satmazdım.Bu araba A 160 lardan sonra Mercedesin bir ayıbı,artık Mersedes arabalara da soğuk bakmaya başladım.

    şuan 145000 km de manuel vites vaneo sahibiyiz. Baskı balatası fabrika çıkışı takılan hala üzerinde, tıkır tıkır sorunsuz çalışıyor. Sizin şansınıza denk gelmiş. Araç sinyal kolu arızası dışında 7 yıldır arıza çıkarmadı.




  • baskı balata sıyırma caddylerde meşhurdur vaneolarda ilk sizden duydum. biz 145000 kmdir aynı baskı balatayı kullanıyoruz. Bildiğim bir özel hastanede 220000 km de sprinter var ondada hala ilk günki baskı balata var. mercedesin parçası her zaman kalitelidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cfergul

    quote:

    Orijinalden alıntı: eeditor

    Bende bir Vaneo kullanıcısı idim,idim diyorum sattım da kurtuldum,0 aldığım Vaneo baştan beri çeşitli arızalarla beni yıldırdı fakat en çok Debriyaj balatası sıyrılmasından bıktım 4 ayda üç kere debriyaj sıyırdı,Has oto servisi ile artık kanka olmuştuk,her gittiğimde en az 5-6 tane debriyaj sıyırmış vaneo tamir bekliyordu zaten servis de biz de bunlardan bıktık diyordu,35 senelik araba kullanıcısıyım,30 dan fazla arabam oldu fakat böylesine rast gelmedim,mesleğim icabı İTÜ makine fakültesinde ölçüm yaptırabildim,çıkan sonuç inanılmaz Türkiyeye gönderilen Vaneolara A160 ların debriyajını takmışlar araba kaldırmıyor,debriyaj sıyırıyordu,bunu Servis ile sonra Almanyada ki bir dostum ile Mersedes fabrikasına raporladım fakat ne cevap ne de ilgi gördüm ve boşuna uğraşmamak için 40.000 liraya mal olan otoyu 22.000 sattım zarara uğradım ama kafam şimdi rahat,zaten mersedesde bu otoyu artık getirmiyerek yanlış bir şeyler olduğunu kabul etti sayılır,Debriyaj diski ve baskı problemi Vienna'nın ki ile çözülüyor Üniversite de söylediler.Bu halledilse idi kötü işciliğine rağmen satmazdım.Bu araba A 160 lardan sonra Mercedesin bir ayıbı,artık Mersedes arabalara da soğuk bakmaya başladım.

    Ben bir vaneo ambiente kullanıcısıyım. 1,7 CDI. Yaşadığım bir çok sorun oldu ama kısa zamanda hallettim. Zamanında iş gereği doblo, caddy, connect, combo kullanmış biri olarak Vaneo yu bu sınıf araçlarla aynı sınıfa bile koymam. İşçilik mercedesin en kötü işçiliği doğru ama emsallerinin en iyi işçiliğine sahip. Standart özelliklerini saymak bile istemiyorum. Doblonun daha yeni arka bağımsız süspansiyon ve opsionel ESP si bu aracın en düz 2002 versiyonunda standarttı. Mercedesin tek hatası bu aracı İspanya'da üretmek oldu. Motor tipi ve yerleşim şekli mercedes standartlarında değil. Araba biraz şans işidir. Abimle kuzenim beraber sıfır 407 aldılar. Abim 168.000 km de aracı sattı ve sadece rutin bakımları yapıldı, kuzeniminkinde ise egr valfi, esp beyni, esp müşürü, sağ koltuk hava yastık arızası, beyin arızası, enjektör arızası, turbo hortumu arızası vs vs vs bir sürü sıkıntı cıktı, aracı aynı gün galeriden cıkardılar. Kısaca biraz şans. Sizin yaşadığınız debriyaj sıyırma meselesine Samsun'da hiç denk gelmedim, Mercedes servisi amcamındır. Vaneo sıkıntılı bir araç mıdır? Evet. sağlam mıdır? Kesinlikle. Lüks müdür? Tartışılmaz bile. Bir de şu var, bu aracın dilinden anlayan servis sayısıda cok az. Kısacası şu bir kişi ben Vaneodan çok memnunum sorunsuz bir araç dediğinde kesinlikle doğru söylüyordur ama başkası sizin gibi ben hiç memnun kalmadım bir sürü sorum yaşadım bu yüzden bu araç sorunludur derse o da doğru söylüyordur. Siz siz olun Mercedesten soğumayın, bir tane 2002 E200 kompressor avangarde E-2 paket bulun alın ve binin. O zaman ben 30 senedir ne eşşeklere binmişim dersiniz. Sağlıcakla kalın.

    abicim aynen katılıyorum dedıklerıne arkadasa iyisi denk gelmemiş benimkinide samsuna getirdiydim 112 binde yavuz ustaya sorduydum değiştirimi diye balatan sağlam 40 bin daha gider dediydi




  • Caddy? Caddy Volkswagenin Türk insanının aşağılık kompleksine attığını en büyük kazıktır. Yahu değeri 35-40 arasında olan araca deri koltuk ve ağşam direksiyon koyarak 60.000 tl ye satan bir firmadan ne beklersiniz. Parasının karşılığı kesinlikle değildir. En adi plastikten yapılmış gövdesi, 1,6 motorla çok rahat alınacak 105 hp nin manasız bir 1,9 motorda olması, klasik debriyaj ve turbo arızası, otomatik vites maliyetlerini söylemiyorum bile. Şu an 2006 otomatik bir vaneo ile caddy yi karşılaştırın ve ikiside 200.000 km de olsun, kompresyon değerlerine ve yıpranmalarına bakın öyle karar verin. Vaneo sıkıntılı bir araçtır doğru ama iyi bakmazsan ve bakımlarını aksatırsan. Yoksa bakımları aksatmadığında motor ve şanzuman için en az 400.000 km gitmen lazım, ona da ömrünüz yetmez. Özellik, sağlamlık ve standart donanımlar göz önünde bulundurulduğunda Vaneo açıkkkkk ara önde.
  • cfergül bey
    egr valf temizliği ve carbon clean hakkıında aydınlatırmısın? egr valfi hangisi bende söküp temizlemek istrim çünkü benim araba şehiriçi 35-38krş yakıyor gibi.
    egr valfi hava girişinde siyah bi parça var omu?

    detaylı bilgi lütfen.

    birde ön amartisör değiştircem marka ve fiyat hakkında bilgi lütfen.
    malum diyarbakırda muhtacız bu bilgilere.herkese de telefon açılıp sporulmuyo.

    uygun olursa egr ve carbon clean hakkında mail atabilirsiniz.
    ozdenizhakan@yahoo.com.tr

    teşekkürler.
  • Arkadaşlar Vaneocular bu aralar benim araç rölanti de çalışırken tır tır ses yaparak aracı sarsıyor problem neden kaynaklanabilir bilen varsa sevinirim
  • Şimdi arkadaşlar elimden geldiğince EGR valf temizliğini size anlatayım. Resimde egr valfini görüyorsunuz. Öncelikle 1 nolu oku yanı hava giriş hortumunu motora bağlanan kısıma kadar sökelim. Bu 4 numaralı vidayı sokmek için bize fayda sağlayacak. Sonra 2 nolu hortumu sökelim, daha sonra 3 nolu kelepçeyi sokup o hortumuda ordan sokelim. sonra 4 nolu videyi ve onun tam simetriğine gelecek aynı vidayıda sokelim aynı 5. vidalar gibi. son olarak 5. vidalarımızıda sokelim. böylelikle egr valfiniz rahatlıkla sökülmüş olacak. İçinde küçük bir valf göreceksiniz. o valfi ve kanallarını iyice temizlerseniz aracınız daha rahat çalışacaktır. Bu temizliği sanayide ultrasonic temizleme yapan yerlere yaptırırsanız daha falza verim alırsınız. Şimdiden hayırlı temizlikler.

     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ




  • Arkadaşlar yakın zaman içinde aracıma chip tunning uygulaması yaptırdım. Şu an aracım dyno test sonuçlarına göre 91 hp den 118 hp oldu. 180 nm torktan 240 nm tork oldu ve araç cıpkın gibi oldu. Alt devirlerde canavara dönüştü. Aracım 180.000 km de. İlk km bakımında emme manifolduna kadar temizleyecem, partikül filitresini boşalttıracam ve enjektörlerine bakım yaptıracam kısacası aracın motorunu kırklayacam :). Yapınca resimlerini tek tek yayınlayacam. Herkese VANEO lu günler.
  • Aracınız otomatikse dikkatli olun kullanırken...

    Bu arada bir arkadaş sanırım sadece kötülemek için üye olmuş. Kızgınlığına hak vermekle beraber... Ne babamın nede kayınpederimin manuel vaneosunda problem yaşamadık... Ben iki tane otomatik kullanıp sattım, onlardada sıkıntı olmadı. Sadece ilk aldığımız benzinli olan otomatikte bir problem oldu, ki bu üretim hatası ve mercedesin ayıbıydı gerçekten...

    Kısacası... Şeklinden dolayı artık "hafif ticari" olarak kabul etmek zorunda olduğumuz Vaneolar, eski model olmalarına rağmen hala donanımlı, konforlu ve kaliteliler... Eksik yanları çok olsada, +ları doblo, combo, caddy gibi araçların yerine tercih edilmelerini sağlayabiliyorlar...


    Performans olayı ise maalesef dizellerde çok iyi değildi... Eşşek kadar motordan 91 hp 180nm tork çıkması saçma bir durumdu... O kadar içerlemişim ki, Vaneoyu satınca 240HPlik spor araba aldım :)
  • MUTLAKA OKUYUN...Selamlar arkadaşlar....Ben 3 yıllık Vaneo kullanıcısıyım...Aracımı o zaman yaklaşık 6 aylık bir araştırma sonucu bütün eş-dost caddy doblo önerilerine rağmen ısrarla mercedese güvenimden dolayı vaneo dan yana kullandım.Aracım 2004 model 1.7 cdi Ambiente dir...Ve ben 2. sahibiyim...benden önceki sahibi yağ, filtre harici aracıma anahtar değdirmemiş ve aldığımda 135.000 km de olan aracım şu an 175.000 dedir...Ama kendim bir sanayi esnafı olduğumdan dolayı küçücük bir sorun yada seste bile hemen gerekeni yaparak aracıma 4-4 lük bakmaya çalışıyorum...ve vaneomu çok iyi tanıyorum desem yeridir...ve km vakti geldiğinden dolayı çoğu bakımlarını yaptım...Sorusu olan arkadaşların bütün sorularına açığım.Ama ne kadar memnun olsamda aracımı artık satmayı düşünüyorum başka bir mercedes aracı satın almayı düşünüyorum...Arkadaşlar bu aracı kötülemeyin...Vaneo saf hız ve motor gücü harici sınıfında 1 numara...kimse kusura bakmasın...Sitedeki yorumlara bakıyorum ve genelde hepimizde aynı sorunlar mevcut...VANEO NUN DİLİNDEN ANLAYAN USTALARIMIZ ÇOK AZ...ben sanayici olmama rağmen ben bile bazen zorlandım...neden mi...arkadaşlar hazır olun...BANA TURBO ARIZASI SANILIP 3 DEFA TURBO SÖKTÜRDÜLER...MERCEDES SERVİSİ DE DAHİL...Fakat sorun motor havalandırma filtresi tıkalı olmasından dolayı motor hava alamadığından en zayıf nokta olan turbo çıkışından yağ damlatıyor ve motor arıza lambası yanarak araç çekişten komple düşüyor ve bildiğin at arabası oluyor...Turbo arızası denildi fakat Ankara da bi abimin tavsiyesi üzerine gittiğim turbocu esnaf abim arızayı buldu...ve turbo sorununu ancak çözebildik...peki bu arıza vaneo nun günahı mı...bütün suç vaneo nun mu ??? hayır arkadaşlar...VANEO YU TANIYAN USTAMIZ ÇOK AZ...VANEO NUN DİLİNDEN ANLAMAK LAZIM...EĞER VANEO NUN DİLİNDEN ANLAMAZSAN ÜZÜLÜRSÜN...aracıma yaptırdığım bakımları sebepleriyle birlikte söyliyeyim arkadaşlar ;

    -ön 2 amortisör, arka 2 amortisör, arka dingil takozları değiştirdim ( eğer kasislerde ve çukurlarda araç arkadan kayma yapıyosa büyük büyük ihtimal arka amortisörler patlamıştır arkadaşlar çünkü bu aracın arka sistemi bağımsız olduğundan arkada amortisörlerden ve dingil takozlarından başka bişey yok )
    -Turbo yu değiştirdim (Az bi ötme vardı ve malesef yağ damlatıyodu meğersem motor havalandırma filtresiymiş )
    -Pompa enjektör bakımlarını yaptırdım (Aracınız geç çalışıyorsa ve küçük viteslerde yada tam gaz yaptığınızda siyah duman atıyorsa ve de yakıt artmışsa büyük ihtimal enjektör bakımı gelmiştir ve pompa nızın bakımı yapılarak mazot kaçaklarını yaptırın )
    -direksiyonu sağa sola çevirdiğinizde gıcır gıcır ses geliyorsa büyük büyük ihtimal ön amortisörlerin sökülüp üstünün yağlanması lazım
    -Şarz dinamosunu değiştirdim
    -sağ konsoldaki düğmeler içine kaçıyorsa konsolu söküp tırnaklarını 502 ile titiz bi şekilde yapıştırın arkadaşlar bi daha içine giremez
    -Aracım 175.000 de motor şanzuman hala orjinaldir...motorumun yağını filtrelerini 10.000 km de bir değiştiriyorum ve yağ değişiminden yağ değişimine gram yağ eksiltmiyor... ve debriyaj kavraması da gayet iyi...baskı balata daha uzun süre gider...ama arkadaşlar şunu unutmayın motor ve şanzuman ömrü aracı süren kişiden kişiye çok değişir...Ben derim ki hava filtresini kesinlikle 5.000 km de bir değiştirin...Motor sağlığı için çok önemli...Motoru ideal devirlerinde sürmek motor ömrü için çok önemli...ve baskı balata durumu kesinlikle sürücüyle alakalı bir durum...Mercedes çok sağlam bi araba arkadaşlar...ama vaneo çok hassas ve nazik bir araç...VE VANEO USTA SEÇİYOR SÜRÜCÜ SEÇİYOR...PÜF NOKTA BU !!!

    Arkadaşlar şimdilik aklıma gelen bunlar...Bana istediğiniz şeyi sorabilirsiniz....Selametle...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kerimdedecam

    MUTLAKA OKUYUN...Selamlar arkadaşlar....Ben 3 yıllık Vaneo kullanıcısıyım...Aracımı o zaman yaklaşık 6 aylık bir araştırma sonucu bütün eş-dost caddy doblo önerilerine rağmen ısrarla mercedese güvenimden dolayı vaneo dan yana kullandım.Aracım 2004 model 1.7 cdi Ambiente dir...Ve ben 2. sahibiyim...benden önceki sahibi yağ, filtre harici aracıma anahtar değdirmemiş ve aldığımda 135.000 km de olan aracım şu an 175.000 dedir...Ama kendim bir sanayi esnafı olduğumdan dolayı küçücük bir sorun yada seste bile hemen gerekeni yaparak aracıma 4-4 lük bakmaya çalışıyorum...ve vaneomu çok iyi tanıyorum desem yeridir...ve km vakti geldiğinden dolayı çoğu bakımlarını yaptım...Sorusu olan arkadaşların bütün sorularına açığım.Ama ne kadar memnun olsamda aracımı artık satmayı düşünüyorum başka bir mercedes aracı satın almayı düşünüyorum...Arkadaşlar bu aracı kötülemeyin...Vaneo saf hız ve motor gücü harici sınıfında 1 numara...kimse kusura bakmasın...Sitedeki yorumlara bakıyorum ve genelde hepimizde aynı sorunlar mevcut...VANEO NUN DİLİNDEN ANLAYAN USTALARIMIZ ÇOK AZ...ben sanayici olmama rağmen ben bile bazen zorlandım...neden mi...arkadaşlar hazır olun...BANA TURBO ARIZASI SANILIP 3 DEFA TURBO SÖKTÜRDÜLER...MERCEDES SERVİSİ DE DAHİL...Fakat sorun motor havalandırma filtresi tıkalı olmasından dolayı motor hava alamadığından en zayıf nokta olan turbo çıkışından yağ damlatıyor ve motor arıza lambası yanarak araç çekişten komple düşüyor ve bildiğin at arabası oluyor...Turbo arızası denildi fakat Ankara da bi abimin tavsiyesi üzerine gittiğim turbocu esnaf abim arızayı buldu...ve turbo sorununu ancak çözebildik...peki bu arıza vaneo nun günahı mı...bütün suç vaneo nun mu ??? hayır arkadaşlar...VANEO YU TANIYAN USTAMIZ ÇOK AZ...VANEO NUN DİLİNDEN ANLAMAK LAZIM...EĞER VANEO NUN DİLİNDEN ANLAMAZSAN ÜZÜLÜRSÜN...aracıma yaptırdığım bakımları sebepleriyle birlikte söyliyeyim arkadaşlar ;

    -ön 2 amortisör, arka 2 amortisör, arka dingil takozları değiştirdim ( eğer kasislerde ve çukurlarda araç arkadan kayma yapıyosa büyük büyük ihtimal arka amortisörler patlamıştır arkadaşlar çünkü bu aracın arka sistemi bağımsız olduğundan arkada amortisörlerden ve dingil takozlarından başka bişey yok )
    -Turbo yu değiştirdim (Az bi ötme vardı ve malesef yağ damlatıyodu meğersem motor havalandırma filtresiymiş )
    -Pompa enjektör bakımlarını yaptırdım (Aracınız geç çalışıyorsa ve küçük viteslerde yada tam gaz yaptığınızda siyah duman atıyorsa ve de yakıt artmışsa büyük ihtimal enjektör bakımı gelmiştir ve pompa nızın bakımı yapılarak mazot kaçaklarını yaptırın )
    -direksiyonu sağa sola çevirdiğinizde gıcır gıcır ses geliyorsa büyük büyük ihtimal ön amortisörlerin sökülüp üstünün yağlanması lazım
    -Şarz dinamosunu değiştirdim
    -sağ konsoldaki düğmeler içine kaçıyorsa konsolu söküp tırnaklarını 502 ile titiz bi şekilde yapıştırın arkadaşlar bi daha içine giremez
    -Aracım 175.000 de motor şanzuman hala orjinaldir...motorumun yağını filtrelerini 10.000 km de bir değiştiriyorum ve yağ değişiminden yağ değişimine gram yağ eksiltmiyor... ve debriyaj kavraması da gayet iyi...baskı balata daha uzun süre gider...ama arkadaşlar şunu unutmayın motor ve şanzuman ömrü aracı süren kişiden kişiye çok değişir...Ben derim ki hava filtresini kesinlikle 5.000 km de bir değiştirin...Motor sağlığı için çok önemli...Motoru ideal devirlerinde sürmek motor ömrü için çok önemli...ve baskı balata durumu kesinlikle sürücüyle alakalı bir durum...Mercedes çok sağlam bi araba arkadaşlar...ama vaneo çok hassas ve nazik bir araç...VE VANEO USTA SEÇİYOR SÜRÜCÜ SEÇİYOR...PÜF NOKTA BU !!!

    Arkadaşlar şimdilik aklıma gelen bunlar...Bana istediğiniz şeyi sorabilirsiniz....Selametle...

    SONUNA KADAR HAKLISIN VE HATTA ÖTESİ.
    Bende size şimdi arıza teşhis ve tedavisini yazacam. Aracımı 135.000 km de aldım ve şu an 180.000 km de. Bu km deki bir doblo ve caddyi düşünemiyorum bile. Vaneolar 250.000 km de bile alıcısını çok rahat bulurken 150.000 km deki diğer araçların yüzüne bile bakılmıyor. Neyse gelelim konuya.
    SORUN 1) Aracın kontağını çeviriyordum, bütün ışıklar yanıyordu fakat marş almıyordu.
    Teşhis - Şanzuman kartı değişecek. Maliyet 3500 tl.
    Tedavi - Kontak sensör arızası. Maliyet 100 tl.
    SORUN 2) Araç 90 km ile giderken ön kısımdan vuuv vuuv vuuv diye ses geliyordu.
    Teşhis - Difransiyel bilyası arızalı. Komple motor inecek ve difransiyel bilyası değişecek. Difransiyel bilyası sadece olmadığı için ya çıkma bulunacak ya da komple difransiyel alınacak. Ortalama maliyet işçilikle beraber 3000 tl civarında.
    Tedavi - Porye bilyası arızası. 2 adet bilya 100 tl. İşçilik 50 toplam 150 tl.
    SORUN 3) Kayıştan vurma ve kaçırma sesi geliyordu.
    Teşhis - Gergi kütüğü bilyalar ve kayış değişecek. Maliyet 1200 tl.
    Tedavi - Ortadaki bilya ve orjinal kayış. 220 tl.
    SORUN 4) Teker sola veya sağa dönerken tık tık tık diye ses yapıyordu.
    Teşhis - Amortisor takozu- alt rotil - helezonlar Maliyet 1000 tl.
    Tedavi - Aks bilyası bilyaları dağitmış ve değişti. 200 tl.
    SORUN 5) Direksiyonu çevirirken kayır kayır kayır ses yapıyordu.
    Teşhis - Direksiyon pompası. Sıfır 2000 tl cıkma 1000 tl.
    Tedavi - Amortisör üst takozunun altını yağladık. Maliyet, para almadılar. :)

    Bu aracın ustasını bulmak neredeyse imkansız gibi. Ben 2 senedir kullanıyorum ve aracımın dilinden artık çok iyi anlıyorum. Motor 180.000 km ve aracıma chip tunning yaptırdım. Gidişi yakıtı duruşu mükemmel oldu. Araçta yağ eksiltme yok. Şanzumanda kaçırma yok. Yakında bütün motor üst tarafını söküp temizleyecem. Egr manifold komple elden geçirecem. Yaza hazırlık yapacam. Enjektörleri temizletip pompaya bakım yaptıracam. O zaman bu araç 500.000 km ye kadar rahat gider. Bendeki araç vaneo ambiente olan full modeli. Uzun yolunun tadına doyum olmuyor. İyiki almışım ve iyiki merecedesim var. Herkese tavsiye ederim.




  • Buyrun arkadaşlar benim aracım. Sıyah yerleri tamamen cilalı siyahtır. Orjinalinden tek farkı alt marşpiyer sıyah yerine gövde rengi yan çıtalar gövde rengi yerine sıyah. Far iç kısımlarıda siyah. Direksiyon deri döşemeydi ve eskidiği için sonradan bir daha kaplandı. Vites topuzuda aynı şekilde direksiyona uyarlandı. Teyp olarak navitech 9000 serisi kullanıldı.


     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cfergul -- 10 Nisan 2012; 17:54:23 >


  •  MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ


  •  MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cfergul -- 10 Nisan 2012; 17:57:39 >


  •  MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ
  • selamlar....arabandaki arızalara bakarak kontak sorunum olmadı eğer olursa ilk kontak sensörüne bakarım...araban 180.000 km de olduğundan pompa enjektör bakımlarını yaptır derim...pompanda kesin mazot nemlenmeleri vardır...contaları değişiyor 200-250 tl arası fiyat çıkıyor...enjektörlerin uç memeleri değişiyor eğer enjektör orjinal ayarlarında kalabilirse enjektör değişimine gerek kalmaz bu da muhtemelen 500 tl civarındadır...eğer enjektörlerin komple değişmezse sadece uç memeleri değişip pompa bakımıyla birlikte toplam 700 tl civarında masrafın olur...enjektörlerin söküldüğünde eğer enjektörlerin takıldığı yerde bakır pul kalırsa benim gibi motorun sallana sallana çalışır ve tekrar sökmek zorunda kalırsın :) bu hataya düşme ve 4 enjektörden 4 adet pulun çıktığını görün...ben de aracımın resmini koyuyorum bakalım beğenecek misiniz :) koltukları eskimesin diye annemin ördüğü kılıfları bile çıkarmıyorum :)

     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ


     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ


     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ




  • Bu arada direksiyon ve vites kaplama konusunda bilgi verir misin...şu anda benim direksiyon gerçi çok iyi durumda ama vitesin üstündeki sayılar silinmek üzere...bir de chip konusunda ben de bi ara çok kafa yormuştum ama güvendiğim ve de arkadaşım olan motorcu ustam turboyu çabuk bozabilir dediği için beklemeye aldım...ama sen biraz yardımcı olursan tekrar düşünürüm ve chip taktırmayı isterim...şimdiden teşekkürler...

     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ


     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ


     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ




  • Pompada nemlenme hatta mazot damlaması vardı. İçindeki contalar değişti fakat o böldeden şimdide azar azar yağ geliyor. Enjektör konusunda sonun kadar haklısın. Bende 206 vardı onda da aynı sorun olmuştu. Enjektör bakımı yaptırdım 1 ay sonra pullar için söktüler. Ben şimdi enjöktörler, emme manifoldu egr ve o bölgede ne var ne yoksa hepsini söküp temizleyecem. Resimlerini tek tek çekecem. Yaklaşık 1 günlük işim var. Ustam ile beraber söktüğümüz için 1 günde biter diye düşünüyorum. Aracın güzel ama benimki daha güzel :))). Vites ve direksiyonu burada bir döşemeci var ona yaptırdım. İşçiliği çok iyi. 200 tl verdim ikisi için. Chip içinse mutlaka yaptır derim. Benim yaptırma nedenim sadece alt devirler. Yoksa ben 120 en fazla 130 yapıyorum oda ara sıra. Onun için motoru zorlama söz konusu bile olmuyor. Neyse Allah kaza bela vermesin.




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.