Şimdi Ara

MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
879
Cevap
47
Favori
278.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, her ne kadar bu araç için Mercedes Benz firmasının yüz karası yakıştırmaları yapılsa da kendi sınıfındaki araçlar içerisinde özel bir yere sahip olan Vaneo için böyle bir kulüp kurmak geldi aklıma. Forumda vaneo kullanan arkadaşlar bu başlık altında görüşlerini paylaşırlarsa güzel olur düşüncesindeyim.

    İlk olarak kendi aracımdan bahsedeyim. Çiçeği burnunda bir vaneo kullanıcısı olarak benim aracım 2006 model inci grisi renginde 1.7 cdi dizel otomatik vites Ambiente modelidir.

     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ


     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ


    Zamanla burada forumdaki vaneo kullanıcılarının bir listesini oluşturabiliriz. Gerektiğinde birbirimize yedek parça vs temininde yardımcı olabiliriz. Ayrıcı aracın kullanımıyla ilgili deneyimlerimizi de bu alanda paylaşabiliriz. Aklıma gelenleri bu başlık altına eklemeyi düşünüyorum. Herkese hayırlı forumlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simplycity -- 5 Mayıs 2011; 0:48:11 >



    ibrahim akkus bu mesajı paylaştı




  • Yapay Zekanın Yanıtı

    MERCEDES-BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ

    Mercedes-Benz Vaneo, aileler ve maceracılar için tasarlanmış çok yönlü bir araçtır. Ancak, modelin satışlarının beklentileri karşılamadığı bir gerçektir. Bu metinde, Mercedes-Benz Vaneo'nun neden tutulmadığına dair kullanıcı yorumlarını ve görüşlerini inceleyeceğiz.

    Mercedes Vaneo Neden Tutulmuyor?

    Mercedes-Benz Vaneo, piyasaya sürüldüğü günden bu yana karışık tepkilerle karşılandı. Bazı kullanıcılar, aracın geniş iç hacmi ve çok yönlülüğünü övse de, diğerleri yüksek yakıt tüketimi ve sınırlı bagaj kapasitesine dikkat çekti.

    Mercedes Vaneo Alınır mı?

    Mercedes-Benz Vaneo'nun alınıp alınmayacağı konusunda kullanıcı görüşleri çeşitlilik göstermektedir. Bazı kullanıcılar, aracın pratikliğini ve rahatlığını takdir ederken, diğerleri yüksek yakıt maliyetleri ve bakım masraflarından şikayet etmektedir.

    Mercedes Vaneo Yorumları

    Çevrimiçi yorumlar, Mercedes-Benz Vaneo hakkında farklı bakış açılarını yansıtmaktadır. Bazı kullanıcılar, aracın geniş iç mekanını ve çok yönlülüğünü övmektedir. Diğerleri ise yüksek yakıt tüketimi, sınırlı bagaj kapasitesi ve güvenilmezlik ile ilgili endişelerini dile getirmektedir.

    Mercedes Vaneo 1.7 CDI Nasıl?

    Mercedes-Benz Vaneo 1.7 CDI, dizel motorlu bir versiyondur. Kullanıcı yorumları, motorun iyi performansını ve yakıt verimliliğini övgüyle karşılamaktadır. Ancak, bazı kullanıcılar, motorun gürültülü çalıştığını ve vites geçişlerinde sorunlar yaşadığını belirtmiştir.

    Mercedes Vaneo 1.7 CDI Yorumları

    Mercedes-Benz Vaneo 1.7 CDI hakkındaki çevrimiçi yorumlar genellikle olumludur. Kullanıcılar, motorun performansını, yakıt verimliliğini ve güvenilirliğini takdir etmektedir. Ancak, bazı kullanıcılar, motorun gürültülü çalışması ve vites geçişlerinde sorunlar hakkında yorum yapmıştır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Selamlar

    Bende bir vaneo kullanıcısıyım. Elimden geldiğince buraya yazmaya çalışırım.

    Bende de 2004 Vaneo İmagination var. Babamda ve Kayınpederde de 2004 Ambiente Manuel var... Hepsi dizel. Şuan chip uygulaması ile uğraşıyorum. Eğer istediğim değerleri yakalayabilirse 108-110 hp ve 230-240nm lik bir güce ulaşacak aracım. Fotoğraflarınıda en kısa zamanda eklerim. Biraz kozmetik işi var, vakit bulamıyorum zira...(Tampon boyaları, döşeme temizliği vs vs)

    Resimler çok iyi değil maalesef




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semavi -- 8 Mayıs 2011; 23:26:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Selamlar

    Bende bir vaneo kullanıcısıyım. Elimden geldiğince buraya yazmaya çalışırım.

    Bende de 2004 Vaneo İmagination var. Babamda ve Kayınpederde de 2004 Ambiente Manuel var... Hepsi dizel. Şuan chip uygulaması ile uğraşıyorum. Eğer istediğim değerleri yakalayabilirse 108-110 hp ve 230-240nm lik bir güce ulaşacak aracım. Fotoğraflarınıda en kısa zamanda eklerim. Biraz kozmetik işi var, vakit bulamıyorum zira...(Tampon boyaları, döşeme temizliği vs vs)

    Resimler çok iyi değil maalesef

    2005-vaneo-1.7.cdi.otm.mbiente.... selamlar... :)

    1-Bu ara termostatla uğraşıyorum. 70-90.derecede geziyor... açık kalmış galiba... değişcek gibi...

    2- otm.vitesin yanındaki W_S tutuşun altındaki ufak aparat kaybolmuş, s-w geçişi yapamıyorum, bunu bulmam lazım...

    3- Yakıt biraz fazla gibi (şi.33.krş.civarı) termostat dışında, pompa-enjektördenmi onu araştırıyorum...

    4- orjinal arka koltuk taksammı ki diyorum, muayeneden sonra :) lastik-jant 16 idi merco-amg 15 yaptım 195-65-15 araba rahatladı sanki.... şekilli de oldu gibi...

    5-merconun vaneoşlar sorunlu aracı diyorlar da, kullanım ve usta hatalarını diyen yok :) zorlamazsan, bakımlarını düzgün yaparsan, dertsiz binersin her araca, sonra mercolar dayanıklı oraçlar, bilen bilir, öyle ufak tefek arızada yolda bırakmıyo, sabdrediyo araç...

    5- Başka skıntı yok, paşalar gibi binip geziyoruz şimdilik, sanayide ustalar merco deyip fazla fiyat talep etmeseler iyi olacak ta... :) fazla fiyat talep etmeleri bişi değil hakkını verseler ve anlamadan parçaları arızalı yapmasalar birde...

    selamlar.... durumlar bu.... herkese vanoşlarıyla mutlu gezmeler dilerim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalrx -- 6 Mayıs 2011; 16:25:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalrx

    2005-vaneo-1.7.cdi.otm.mbiente.... selamlar... :)

    1-Bu ara termostatla uğraşıyorum. 70-90.derecede geziyor... açık kalmış galiba... değişcek gibi...

    2- otm.vitesin yanındaki W_S tutuşun altındaki ufak aparat kaybolmuş, s-w geçişi yapamıyorum, bunu bulmam lazım...

    3- Yakıt biraz fazla gibi (şi.33.krş.civarı) termostat dışında, pompa-enjektördenmi onu araştırıyorum...

    4- orjinal arka koltuk taksammı ki diyorum, muayeneden sonra :) lastik-jant 16 idi merco-amg 15 yaptım 195-65-15 araba rahatladı sanki.... şekilli de oldu gibi...

    5-merconun vaneoşlar sorunlu aracı diyorlar da, kullanım ve usta hatalarını diyen yok :) zorlamazsan, bakımlarını düzgün yaparsan, dertsiz binersin her araca, sonra mercolar dayanıklı oraçlar, bilen bilir, öyle ufak tefek arızada yolda bırakmıyo, sabdrediyo araç...

    5- Başka skıntı yok, paşalar gibi binip geziyoruz şimdilik, sanayide ustalar merco deyip fazla fiyat talep etmeseler iyi olacak ta... :) fazla fiyat talep etmeleri bişi değil hakkını verseler ve anlamadan parçaları arızalı yapmasalar birde...

    selamlar.... durumlar bu.... herkese vanoşlarıyla mutlu gezmeler dilerim :)

    Alıntıları Göster
    vanoşumun resimi..

     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalrx

    vanoşumun resimi..

     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ

    Alıntıları Göster
    Vanoş tabiri bana pek hoş şeyler anımsatmıyor ama tabi sizin tercihiniz birşey diyemem.

    Bu arada Mercedes Benz 2006 yılında üretimden çektiği Vaneo'yu 2012 yılında yeniden üreteceğini duyurdu. Piyasaya çıktığında yeni kasayı incelemek isterim. Merak edenler için bir iki fotoğraf koyuyorum.


     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ


     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: simplycity

    Vanoş tabiri bana pek hoş şeyler anımsatmıyor ama tabi sizin tercihiniz birşey diyemem.

    Bu arada Mercedes Benz 2006 yılında üretimden çektiği Vaneo'yu 2012 yılında yeniden üreteceğini duyurdu. Piyasaya çıktığında yeni kasayı incelemek isterim. Merak edenler için bir iki fotoğraf koyuyorum.


     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ


     MERCEDES BENZ VANEO KULLANICILARI KULÜBÜ


    Alıntıları Göster
    Forumda başka konular altında vaneolarla ilgili yapılmış faydalı yorumları da burada toplamayı düşünüyorum. Bir kaç örnek derlemeyi aşağıda sunuyorum. Saygılar.

    @darkmoon34 ( 12 Mart 2011): "vaneo yaklaşık 6 ay yazın kullandım aşırı derecede memnun kaldığım bir araçdı vaneo ya binicek adam ne istediğini bilen adamdır vaneo en başda ticari bir amaçla üretilen bir araç değil bunu aracın pek çok ayrıntısından görebilirsiniz diğer ticarilerdeki gibi kötü vasat başdan savsaklıyan bir işçilik yokdur binek aracın kalitesi vardır.. ben 117cdi ambiente versiyonunu sürmüşdüm tiptironik vites sunroof deri döşeme ısıtmalı ön koltuklar yağmur sensörü far sensörü v.b aklıma gelmeyen bir çok donanım araçda standarttı güvenlikdede abs asr esp tüm güvenlik ekipmanı araçda tamdı.. bugün böyle donanımda ticari sıfır üretilen caddy veya dobloda falan yok.. (Yağmur ve park sensörü vaneolarda bulunmuyor yanlış yazılmış sanırım (kendinibil))

    vaneo binek araçdaki her lüksü konforu rahatlığı sonuna kadar sunan bir araç.. yormuyor hiç istanbuldan diyarbakır mardin antep anadolu gezisi yapmışdık ailemle annem babam hayla söylerler ne rahat arabaydı o diye.. araba rahat konforlu bir araç yakıtıda fazla değil öyle abartıldığı kadar bir yakıtı yok.. bence çok kupon bir arabadır o fiyata öyle bir mercedes almak imkansıza denk hemde dizel normal mercedesin dizellerinin fiyatları uçuk kaçık fiyatlar hemde aldığınız arabada mercedes motoru var.


    mercedes buluşmasında vaneo su olan bir arkadaşla tanışdım ondada ambiente vardı araç dolu birde kendi araca pek çok ekleme yapmış bixenon far yol ve motor gürültüsü için ekstradan izalasyon arabanın arkasına önüne özel multimedya seti tavandan açılan ekran var arkaya özel öndede öyle doubledin taktırmış navili falan.. full alarm kiti taktırmış camları sunroofu falan kapatan follow me özellikli arka koltuklarada ayrı koltuk ısıtma yaptırmış.. ön ve arkaya park sensörü taktırmış özel ayak aydınlatma sistemi yaptırmış falan filan zaman buldukça zaman içinde bir iki eklemiş donanım..

    arkadaşla sohbet ettikde oda ben çok geziyorum bu araç yeri geliyor benim otel odam oluyor içinde yatıyorum yeri geliyor arazi aracım oluyor yaylaya dağa gidiyorum çok rahat yeri geliyor arkadaşlarla çadırları alıp ava gidiyoruz dedi bunları binek araçla yapamam yaparsam araca yazık ederim dedi.. adam o dolulukda hemde dizel hem tiptironik hemde mercedesi bineğini almaya kalksa cebinden 100 bin tl yi gözden çıkarması lazım mercedes dışında o dolulukda başka bir araç alsa gene nerden baksan 50-60 bin tl yi gözden çıkarması lazım..

    bence vaneo çok güzel bir araç sadece ticari düşünmiyceksin eğerki ticari düşünüyorsan güzel bir doblo al olayı hallet yada bomboş bir caddy al 27-28 bin bile satıyorlar dsg şanzımanlı kasalı caddyleri.. vaneo yu ticariye kullanmaya kıyamam şahsen.."


    @semavi (15 Ağustos 2010) : "Motor biraz gürültülü çalışır ama bu ilk devirlerde ve düşük viteslerdedir. 80-90-120 derken doblodan daha sessizdir. Evet atak değildir 1,9 doblolar kadar haklısınız. Kasasına yeterlidir. Zaten bir çok mercedes sınıfındaki araçlardan atak değildir, açıldıkça gider. Arka koltuklar öne göre yüksektedir. Bir çok aileye göre bu beğenilirken bazı arkadaşlar beğenmemişler bazı forumlarda. Onların seçimidir. Ön koltuklar alçaktır, oturuş pozisyonu sanki spor bir araba kullanır gibidir koltuğun alçak olmasından dolayı, ama araç içerisi neredeyse bir SUV kadar yüksekte konumlandırılmıştır. farklı bir keyfi vardır...

    Evet sorunludur! 1,6 benzinli modellerde, özellikle otomatik olanlarda kronik bir şanzıman problemi vardır ve maalesef bir kerelikte olsa o şanzıman iner. Bizim eski vaneo 70binde indirdi şanzımanı. Çanak diye tabir edilen 150liralık bir parça zayıf yapılmıştır ve benzinli motorlarda (1,6-1,9 farketmez) bu zamanla çatlama yapmaktadır ve kalkışta silkelemelere yol açar. Dizellerde bu sıkıntı olmamaktadır. Sanırım benzinlilerin tork-beygir bandı ile ilgili olsa gerek.

    Donanım listesini saymaya gerek yok... ABS ASR 4 hava yastığı hız sabitleme sunroof diye uzar gider...

    Caddy ile karşılaştırılır... Caddy daha az mı sorunludur? 10binde debriyaj bitirenler, boyası dökülenler, turbo arızalarından başı yananlar ve hatta pankart açıp eylem yapan caddy sahiplerini Mercedes mi tutmuştur kötülemek için?

    Evet, mercedesin kesinlikle en alt seviyedeki aracıdır A serisi ile birlikte... Ama yargısız infaz yapılmasın. Bir arabanın iyi gitmesi kaliteli anlamına gelmez. 1,5 110 hplik hyundailerde deli gibi gider, kendince kalitelidirler ama kalkıp Volvo s40tan seri diye onu mu tercih edelim. Bu arada mercedesin şanzıman fiyatı 7bin lira iken dsg 6 ilerinin 18 7ilerininde 22 bin lira olduğu söylenir :) Bizim benzinlideki toplam şanzıman masrafı 1850 lira tuttu ve bir daha açmanıza gerek kalmıyor...

    Hususi ticari olayına gelince, benzinliler hususi dizeller ise ticari geçer. Bunun nedeni ticari olarak satılan araçların vergi avantajını kullanarak benzinli dizel farkını azaltma çabasıdır.

    Benzinliden şanzımandan başka kesinlikle sıkıntı yaşamadık, ayrıca lpgde takıldı ve hayatımda lpg benzin uyumu olarak kullandığım en iyi arabalardan birisidir. Eski şirket araçlarımız doblo, combo ve kangolarla zaten karşılaştırılamaz model yıllarına göre, Cady iyi araçtır ama Mercedesten üstün bir araba değildir gidişi hariç. Bu arada yol tutuş olarak combo garip bir şekilde çok iyidir arkadaşlar. neredeyse cady ve vaneonun elektronik sistemlerle yaptığını, kendiliğinden yapmaktadır...

    Benzinliyi iş amaçlı sattık, ilk fırsatta tekrar vaneo aldık babama, bende otomatiğini aldım arkasından... 2. el almamıza rağmen babamınkine yaptığımız masraf 300 (devirdayim) benimkine yaptığımız masraf 40 (fren müşürü) liradır... Hava filtresi 25-35, polen 25-35 yağ ve mazot 10-15 liradır... normal bakımları gayet ucuzdur. Kapılarda bazen ayarsızlıktan dolayı ışıklar yanar, basit bir sorundur. kalorifer peteklerinin ayarlanması alışılmışın dışında tasarlanmıştır, bilmeyenlerin uzun süreli zorlamaları sonucu dağılabilir, tamiri mümkündür...

    Ses sistemi fena değildir, çokta iyi değildir...

    Arka koltuklar çocuk koltuğu halini alabilir, arkaya koltuk eklenebilir, ultraviyole renkli camlar (öyle biliyorum) aracın içerisini gayet serin tutar ve aile kullanımı için mükemmel rahatlık sağlar...

    Altı alçak değildir, bazıları 55 yada 50 yanak lastikle kullandığı için sorun yaşar, 60-65 yanak lastikle bu sorununuz ortadan kalkar, zaten bu ebatlarıda mercedes önerir...


    Bu yazdıklarım genellikle ambiente modeline göredir. imagination larda deri ve ısıtmalı koltuk, otomatik katlanan aynalar vardır..."


    @semavi (22 Mart 2011) : "Konuyu okuyunca bazı arkadaşların bilgi sahibi, bazılarının gereksiz bir şekilde marka fanatiği bazılarınında sallama ustası olduğunu farkettim... Allah aşkına Caddy iyi gidiyorda utanmasak uzaya çıkartacağız motor yüzünden... Mercedesinde 1,9 modeli var, kusura bakmayın Caddy falan yetişemiyor o araca! ... Sonuç onu utandırmıştı. Fakat karıştırılan bir durum var. Turbo dizeller ara hızlanmalarda turbo devrine denk getirilerek gaza basıldığında aynı güç veya hacimdeki benzinlilere göre daha atak olabiliyorlar. Ama sıfırdan kalkıp gittiğinizde vites değişimlerinde turbo boşlukları oluşur. Bu durumda 6bin devirlere kadar devamlı bir şekilde artarak güç üreten benzinli motorlar alır başını gider...

    Bazı arkadaşlarımızda binip 100metre basmaktan bahsetmiş... Ticari veya aile amaçlı üretilmiş araçlarda hız ne kadar önemlidir? Sizler için önemli ise saygı duyarım ama bazılarınında deri direksiyon, deri vites, koltuk oturuş pozisyonu, fren mesafesi, 7kişilik olabilme ve bagaja kadar uzanan havalandırma tertibatı, ultraviyole camlar, ısıtmalı silecek suyu, ESP ASR gibi donanımlara dikkat ettiğini unutmamak gerekiyor... Yani kimisi donanıma, kimisi lükslüğe kimisde hıza bakar. Bunların hiç birisi kendi başına bir aracı sınıfının en iyisi yapmaz!!!
    Amacım Vaneonun en iyi olduğunu iddia etmek değil, ama Caddy'nin açık ara lider olduğunu iddia edenlerin, vaneo'nun doblo kadar bile olmadığını düşünenlerin söylediklerine cevap verip bir paylaşım oluşturmak...

    Alttaki mesajın büyük bölümünü başka bir konuya yazmıştım, burayada ekliyorum...Konu eski ama bilgi amaçlı yazmak istedim...

    Motor biraz gürültülü çalışır ama bu ilk devirlerde ve düşük viteslerdedir. 80-90-120 derken daha sessizdir. Evet atak değildir 1,9 doblolar yada caddyler kadar haklısınız. Ama kasasına yeterlidir ve manuel 1,7lerde öyle kötü gitmez. Zaten bir çok mercedes sınıfındaki araçlardan atak değildir, açıldıkça gider. 91hplik bir motor içinde yeterli bir performansı vardır...

    Arka koltuklar öne göre yüksektedir. Bir çok aileye göre bu beğenilirken bazı arkadaşlar beğenmemişler bazı forumlarda. Özellikle çocuk sahibi olan ailelerin en çok beğendiği kısımlardan birisi otobüs gibi olan arka koltuklarıdır...yani burada bir görecelik ve kullanım amacı söz konusudur. Aile tarzı bir araçta şaft çıkıntısının olmaması gayet avantajlıdır. Ayrıca arka koltuklar çocuk koltuğu halini alabilir ve şoför, yolcu ve bagaj kısmında çakmak çıkışları mevcuttur...Ön koltuklar alçaktır, oturuş pozisyonu sanki spor bir araba kullanır gibidir koltuğun alçak olmasından dolayı, ama araç içerisi neredeyse bir SUV kadar yüksekte konumlandırılmıştır. farklı bir keyfi vardır... Caddy gibi ticari araç kullanıyor havası vermez. Ön koltukların arkasındaki servis sehpalarıda uzun yolculuklarda özellikle çocuklular için kolay bir kullanım sağlar...

    Evet sorunludur! 1,6 benzinli modellerde, özellikle otomatik olanlarda kronik bir şanzıman problemi vardır ve maalesef bir kerelikte olsa o şanzıman iner. Bizim eski vaneo 70binde indirdi şanzımanı. Çanak diye tabir edilen 150liralık bir parça zayıf yapılmıştır ve benzinli motorlarda (1,6-1,9 farketmez) bu zamanla çatlama yapmaktadır ve kalkışta silkelemelere yol açar. Dizellerde bu sıkıntı olmamaktadır. Sanırım benzinlilerin tork-beygir bandı ile ilgili olsa gerek. DİZELLER genel manada SORUNSUZDUR!!! yani 1,7 dizellerde ne manuel nede otomatik olarak bir sıkıntı yaşanmaz. Yaşanıyorsa muhtemel kullanım hatasıdır, yani benzinli modeldeki gibi üretim hatası değildir.

    Donanım listesini saymaya gerek yok... ABS ASR 4 hava yastığı hız sabitleme sunroof diye uzar gider...Caddy ile karşılaştırılır... Caddy daha az mı sorunludur? 10binde debriyaj bitirenler, boyası dökülenler, turbo arızalarından başı yananlar ve hatta pankart açıp eylem yapan caddy sahiplerini Mercedes mi tutmuştur kötülemek için? 32binde debriyaj bitirdik ve memnunuz yazmış arkadaş. Mercedes Vaneoların 30binde debriyaj bitirdiğine şahit olmadım ben! Siz birde Caddy'i kayınpederime anlatın kaliteli diye isterseniz...

    Evet, mercedesin kesinlikle en alt seviyedeki aracıdır A serisi ile birlikte.Üretim yılında bundan daha düşük kalitede bir mercedes otomobiline rastlamazsınız.. Bu arabayı c veya e serisi mercedeslerle kıyaslamayın, kendi sınıfı ile, yani doblo, kangoo, caddy ile kıyaslayın. Bende mazda3 vardı ve Vaneodan daha kaliteliydi bana göre... ama sınıfları farklıdır. vaneo kalitesinden ötürü "farklı sınıflarla" karşılaştırılabilecek kadar sınıfının limitlerini zorlayan bir araçtır.

    Ama yargısız infaz yapılmasın. Bir arabanın iyi gitmesi kaliteli anlamına gelmez. 1,5 110 hplik hyundailerde deli gibi gider, kendince kalitelidirler ama kalkıp Volvo s40tan seri diye onu mu tercih edelim. Bu arada mercedesin şanzıman fiyatı 7bin lira iken dsg 6 ilerinin 18 7ilerininde 22 bin lira olduğu söylenir Bizim benzinlideki toplam şanzıman masrafı 1850 lira tuttu ve bir daha açmanıza gerek kalmıyor... 10binde 20binde 30binde debriyaj bitiren, turbosundan canı yanan, boyası dökülen caddy sahipleri bedavaya mı yaptırdılar bunları?

    Hususi ticari olayına gelince, benzinliler hususi dizeller ise ticari geçer. Bunun nedeni ticari olarak satılan araçların vergi avantajını kullanarak benzinli dizel farkını azaltma çabasıdır.

    Benzinliden şanzımandan başka kesinlikle sıkıntı yaşamadık, ayrıca lpgde takıldı ve hayatımda lpg benzin uyumu olarak kullandığım en iyi arabalardan birisidir. Eski şirket araçlarımız doblo, combo ve kangolarla zaten karşılaştırılamaz model yıllarına göre, Cady iyi araçtır ama Mercedesten üstün bir araba değildir gidişi hariç. Bu arada yol tutuş olarak combo garip bir şekilde çok iyidir arkadaşlar. neredeyse cady ve vaneonun elektronik sistemlerle yaptığını, kendiliğinden yapmaktadır...

    Benzinliyi iş amaçlı sattık, ilk fırsatta tekrar vaneo aldık babama, bende otomatiğini aldım arkasından... 2. el almamıza rağmen babamınkine yaptığımız masraf 300 (devirdayim) benimkine yaptığımız masraf 40 (fren müşürü) liradır... Hava filtresi 25-35, polen 25-35 yağ ve mazot 10-15 liradır... normal bakımları gayet ucuzdur. Kapılarda bazen ayarsızlıktan dolayı ışıklar yanar, basit bir sorundur. kalorifer peteklerinin ayarlanması alışılmışın dışında tasarlanmıştır, bilmeyenlerin uzun süreli zorlamaları sonucu dağılabilir, tamiri mümkündür...

    Otomatik vites sistemi gayet sarsıntısız çalışır ve güven verir.
    Ses sistemi fena değildir, çokta iyi değildir...Arka koltuklar çocuk koltuğu halini alabilir, arkaya koltuk eklenebilir, ultraviyole renkli camlar (öyle biliyorum) aracın içerisini gayet serin tutar ve aile kullanımı için mükemmel rahatlık sağlar...

    Altı alçak değildir, bazıları 55 yada 50 yanak lastikle kullandığı için sorun yaşar, 60-65 yanak lastikle bu sorununuz ortadan kalkar, zaten bu ebatlarıda mercedes önerir...Aracım otomatik ve şehir içi ortalama 7,5-8 litre eurodizel tüketiyorum... otomatik ve 1300 kgdan ağır bir araç için, istanbul şehir içinde gayet iyi bir rakam. Combo ve kangooda daha az yakıyordum ama onlar ne bu kadar donanımlı idi nede OTOMATİK...Bu yazdıklarım genellikle ambiente modeline göredir. imagination larda deri ve ısıtmalı koltuk, otomatik katlanan aynalar vardır...

    Son olarak, benim izlenimin... Eğer vaneodada 105 hplik 1,9 bir motor olsaydı ve performansı Caddy ile eşdeğer olsaydı performans olarak, bir çok kişi caddy daha iyidir demezdi muhtemelen. Türk kullanıcıları için hız önemli çünkü!!! Herkkesin bindiği araba kuş serisi olur zaten... Fark herkesin binemediği arabalardadır:)"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simplycity -- 8 Mayıs 2011; 22:45:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalrx

    3- Yakıt biraz fazla gibi (şi.33.krş.civarı) termostat dışında, pompa-enjektördenmi onu araştırıyorum...

    4- orjinal arka koltuk taksammı ki diyorum, muayeneden sonra :) lastik-jant 16 idi merco-amg 15 yaptım 195-65-15 araba rahatladı sanki.... şekilli de oldu gibi...




    Yakıt kullanımdan kaynaklanabilir zira mazot 3,65lerde :)

    Koltuk fiyatından haberin var mı? Bir sor isterseb servise :)

    Bu arada jantların güzel olmuş. Yanaklarıda kalın takmışsın, arabayı yumuşatmıştır baya, benimki 50 yanak ve sert kalıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilalrx

    3- Yakıt biraz fazla gibi (şi.33.krş.civarı) termostat dışında, pompa-enjektördenmi onu araştırıyorum...

    4- orjinal arka koltuk taksammı ki diyorum, muayeneden sonra :) lastik-jant 16 idi merco-amg 15 yaptım 195-65-15 araba rahatladı sanki.... şekilli de oldu gibi...




    Yakıt kullanımdan kaynaklanabilir zira mazot 3,65lerde :)

    Koltuk fiyatından haberin var mı? Bir sor isterseb servise :)

    Bu arada jantların güzel olmuş. Yanaklarıda kalın takmışsın, arabayı yumuşatmıştır baya, benimki 50 yanak ve sert kalıyor

    Alıntıları Göster
    Vaneo çıkma koltukları için aşağıdaki linke bakılabilir. Ankara Etimesgutta bir oto koltukçuda bulunuyor ve servis fiyatlarına göre uygun sanırım.

    www.sahibinden.com
    sahibinden.com Hata Sayfası
    http://www.sahibinden.com/search.php?a=4&&b
    [search_text]=vaneo+koltuk&b[country_id]=1&b[city_id]=0&b[lrt]=1&b[region_id]=0&b[uncompleted]=0&b[pricecurr]=1&b[page]=1&b[sort_field]=date_first_activated&b[sort_order]=desc&c2=89096&c=89096&search_result_page_limit=20&sKlasik=1&b[page]=1&c=119150&c2=119150

    Bu arada arkadaşlar ben Ankara'da aracımın bakımını Ostim Alınteri Bulvarında bulunan Oto Güven Hüseyin Usta'ya yaptırıyorum. Aracı aldığım akrabamın tavsiyesi üzerine tanıştım ve çok da memnunum. Epey büyük bir yer ve sadece mercedes üzerine hizmet veriyor. Kaportacısından elektrik ustasına kadar kendi bünyesinde bulunduruyor. Orjinal ve yan sanayi parçaları bulmak mümkün. Ayrıca servislerde bulunan arıza tespit cihazı da mevcut ve bakım sonrası bakım kilometresini sıfırlayabiliyorlar. Kısacası Ankara'daki vaneo kullanıcılarına tavsiye edebilirim. İnternet siteleri de aşağıda.
    http://otoguvenhuseyinusta.com/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: simplycity

    Vaneo çıkma koltukları için aşağıdaki linke bakılabilir. Ankara Etimesgutta bir oto koltukçuda bulunuyor ve servis fiyatlarına göre uygun sanırım.

    www.sahibinden.com
    sahibinden.com Hata Sayfası
    http://www.sahibinden.com/search.php?a=4&&b
    [search_text]=vaneo+koltuk&b[country_id]=1&b[city_id]=0&b[lrt]=1&b[region_id]=0&b[uncompleted]=0&b[pricecurr]=1&b[page]=1&b[sort_field]=date_first_activated&b[sort_order]=desc&c2=89096&c=89096&search_result_page_limit=20&sKlasik=1&b[page]=1&c=119150&c2=119150

    Bu arada arkadaşlar ben Ankara'da aracımın bakımını Ostim Alınteri Bulvarında bulunan Oto Güven Hüseyin Usta'ya yaptırıyorum. Aracı aldığım akrabamın tavsiyesi üzerine tanıştım ve çok da memnunum. Epey büyük bir yer ve sadece mercedes üzerine hizmet veriyor. Kaportacısından elektrik ustasına kadar kendi bünyesinde bulunduruyor. Orjinal ve yan sanayi parçaları bulmak mümkün. Ayrıca servislerde bulunan arıza tespit cihazı da mevcut ve bakım sonrası bakım kilometresini sıfırlayabiliyorlar. Kısacası Ankara'daki vaneo kullanıcılarına tavsiye edebilirim. İnternet siteleri de aşağıda.
    http://otoguvenhuseyinusta.com/

    Alıntıları Göster
    Benim eski Vaneomdan kalma 6 ve 7. koltuklarım var ama orjinal değiller. Eski sahibi ihtiyacı üzerine yaptırmış. Malum bizim arka koltuklar 2+1 şeklinde. 2tane tekliyi almış, altlarına güzelce bir düzenek yapmış ve arkaya iki sıra koltuk eklemiş... Fotolarını yükleyeceğim onlarında...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Benim eski Vaneomdan kalma 6 ve 7. koltuklarım var ama orjinal değiller. Eski sahibi ihtiyacı üzerine yaptırmış. Malum bizim arka koltuklar 2+1 şeklinde. 2tane tekliyi almış, altlarına güzelce bir düzenek yapmış ve arkaya iki sıra koltuk eklemiş... Fotolarını yükleyeceğim onlarında...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bu arada aracı için küçük televizyon düşünenlere linkteki ürün gayet cazip fiyata satılıyor. Neredeyse dijital çerçeve fiyatına 9" televizyon.

    http://www.bimeks.com.tr/urun/117766/sunny-sn09m01-9-tasinabilir-lcd-tv-.aspx




  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilalrx

    3- Yakıt biraz fazla gibi (şi.33.krş.civarı) termostat dışında, pompa-enjektördenmi onu araştırıyorum...

    4- orjinal arka koltuk taksammı ki diyorum, muayeneden sonra :) lastik-jant 16 idi merco-amg 15 yaptım 195-65-15 araba rahatladı sanki.... şekilli de oldu gibi...




    Yakıt kullanımdan kaynaklanabilir zira mazot 3,65lerde :)

    Koltuk fiyatından haberin var mı? Bir sor isterseb servise :)

    Bu arada jantların güzel olmuş. Yanaklarıda kalın takmışsın, arabayı yumuşatmıştır baya, benimki 50 yanak ve sert kalıyor



    ---orjinalinde 16" jantı vardı, 50-55 yanaktı ve sert kalması bir yana ikidebir balon yapıyordu... değiştim ve hem yumuşak süspansiyon oldu hemde azcık yükseldi gibi, gayet iyi oldu yani...
    ---burda 3,20 normal mazot var ondan alıyorum ve wilys katkıyla birlikte kullanıyorum kaç aydır bir sorun yok ama yakıt yine de 33,krş. civarı şehiriçi... bu nedenle pompa ve enjektörlere bir ara temizlik bakım yaptırmam gerekecek galiba...
    ---genel olarak memnununm aracımdan...
    ---yukardaki mesajlarda birisi bizim vanoşların ambientesinde park sensörü orjinalde yok diyor ama bendeki orjinal aparatları ve montajı önpanjur plastik aksama ve arka bagaj ışığı içinde orjinal gömülü gibi... neyse onunki sonradan olabilir... :)
    ---vanoş tabiri bana daha ısıcak gelio ... :) başka şey hatırlatması kişinin hafıza/kalp sorunu ile ilgili olabilir :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalrx -- 10 Haziran 2011; 1:38:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalrx

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilalrx

    3- Yakıt biraz fazla gibi (şi.33.krş.civarı) termostat dışında, pompa-enjektördenmi onu araştırıyorum...

    4- orjinal arka koltuk taksammı ki diyorum, muayeneden sonra :) lastik-jant 16 idi merco-amg 15 yaptım 195-65-15 araba rahatladı sanki.... şekilli de oldu gibi...




    Yakıt kullanımdan kaynaklanabilir zira mazot 3,65lerde :)

    Koltuk fiyatından haberin var mı? Bir sor isterseb servise :)

    Bu arada jantların güzel olmuş. Yanaklarıda kalın takmışsın, arabayı yumuşatmıştır baya, benimki 50 yanak ve sert kalıyor



    ---orjinalinde 16" jantı vardı, 50-55 yanaktı ve sert kalması bir yana ikidebir balon yapıyordu... değiştim ve hem yumuşak süspansiyon oldu hemde azcık yükseldi gibi, gayet iyi oldu yani...
    ---burda 3,20 normal mazot var ondan alıyorum ve wilys katkıyla birlikte kullanıyorum kaç aydır bir sorun yok ama yakıt yine de 33,krş. civarı şehiriçi... bu nedenle pompa ve enjektörlere bir ara temizlik bakım yaptırmam gerekecek galiba...
    ---genel olarak memnununm aracımdan...
    ---yukardaki mesajlarda birisi bizim vanoşların ambientesinde park sensörü orjinalde yok diyor ama bendeki orjinal aparatları ve montajı önpanjur plastik aksama ve arka bagaj ışığı içinde orjinal gömülü gibi... neyse onunki sonradan olabilir... :)
    ---vanoş tabiri bana daha ısıcak gelio ... :) başka şey hatırlatması kişinin hafıza/kalp sorunu ile ilgili olabilir :)

    Alıntıları Göster
    Ambientelerde 15 jant var normalde. Arkada tek çocuk koltuğu, kasetçalar, siyah panjur ve siyah kapı kolları... (2003 Vaneo AT bende böyleydi, 2002 benzinlide çocuk koltuğu hariç böyleydi)
    Ambiente bir üst donanımda 16 jant, 2 çocuk koltuğu, tek cd çalar, boyalı panjur ve kapı kolları var... (babamın ve kayınpederin manuel ambientler bu şekilde
    İmaginationlarda ek olarak, Isıtmalı ve deri koltuk, kaset+6 cd çalar, 16" 5 kol jantlar, Elektrikli katlanır aynalar, ışıklı kapı eşikleri, tek tuşla kapanan sıkışma önleyicili camlar var...

    Tüm ambiente ve imaginationlarda parktronic standart, kaldıki servis kitapçığını okuyunca anlaşılır. Ama hiç bir versiyonda, ki en üst versiyonu şuan benim imagination, far ve yağmur sensörü yok. Yada ben görmedim, eğer var ve ben görmediysem, buda standart donanımda olmadığı anlamına gelir...

    Bu arada bende satmazsam 16*55*195 yapacağım konfor için.


    Bir diğer konu chip olayı... Taze taze aktarayım izlenimleri...

    Chip sipariş etmiştim. Bugün elime ulaştı. Taktığımız anda farkı hissettik. Takmadan önce şunları yaptık müsait bir yolda...

    1. Gidiş yönünde kalktık, ilk kalkış noktasında tatlı bir eğim vardı sanırım. 20,2 saniyede 0-100e ulaştık.
    2. Geliş yönünde kalktık, Ters yöndeki eğimin yarısındayken 16sn de 0-100e ulaştık.


    Chip monte edildi...

    1. Gidiş yönünde kalktık, 17,2 saniyede 0-100e ulaştık, zaten chipsiz kalkışta korkudan 96-98 gibi frene basıyorduk yol bitti diye, bu kalkışta sanırım 20-30m erken ulaştık 100e.

    2. Geliş yönünde kalktık, ters yöndeki kalkış noktasındaki eğime ulaşmadan 0-100 oldu ve 14,2 sn...

    Arabanın stok değeri zaten 0-100 16 sn.

    Yani gayet uygun bir değer.

    Vakit bulabilirsem dynoya çıkartmaya çalışacağım. Aynı chip sanırım vitolara uygulanabiliyor. İhtiyacı olan olursa benimle irtibata geçebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    Ambientelerde 15 jant var normalde. Arkada tek çocuk koltuğu, kasetçalar, siyah panjur ve siyah kapı kolları... (2003 Vaneo AT bende böyleydi, 2002 benzinlide çocuk koltuğu hariç böyleydi)
    Ambiente bir üst donanımda 16 jant, 2 çocuk koltuğu, tek cd çalar, boyalı panjur ve kapı kolları var... (babamın ve kayınpederin manuel ambientler bu şekilde
    İmaginationlarda ek olarak, Isıtmalı ve deri koltuk, kaset+6 cd çalar, 16" 5 kol jantlar, Elektrikli katlanır aynalar, ışıklı kapı eşikleri, tek tuşla kapanan sıkışma önleyicili camlar var...

    Tüm ambiente ve imaginationlarda parktronic standart, kaldıki servis kitapçığını okuyunca anlaşılır. Ama hiç bir versiyonda, ki en üst versiyonu şuan benim imagination, far ve yağmur sensörü yok. Yada ben görmedim, eğer var ve ben görmediysem, buda standart donanımda olmadığı anlamına gelir...

    Bu arada bende satmazsam 16*55*195 yapacağım konfor için.


    Bir diğer konu chip olayı... Taze taze aktarayım izlenimleri...

    Chip sipariş etmiştim. Bugün elime ulaştı. Taktığımız anda farkı hissettik. Takmadan önce şunları yaptık müsait bir yolda...

    1. Gidiş yönünde kalktık, ilk kalkış noktasında tatlı bir eğim vardı sanırım. 20,2 saniyede 0-100e ulaştık.
    2. Geliş yönünde kalktık, Ters yöndeki eğimin yarısındayken 16sn de 0-100e ulaştık.


    Chip monte edildi...

    1. Gidiş yönünde kalktık, 17,2 saniyede 0-100e ulaştık, zaten chipsiz kalkışta korkudan 96-98 gibi frene basıyorduk yol bitti diye, bu kalkışta sanırım 20-30m erken ulaştık 100e.

    2. Geliş yönünde kalktık, ters yöndeki kalkış noktasındaki eğime ulaşmadan 0-100 oldu ve 14,2 sn...

    Arabanın stok değeri zaten 0-100 16 sn.

    Yani gayet uygun bir değer.

    Vakit bulabilirsem dynoya çıkartmaya çalışacağım. Aynı chip sanırım vitolara uygulanabiliyor. İhtiyacı olan olursa benimle irtibata geçebilir.

    Alıntıları Göster
    @semavi; benim vaneoda şu an 185-50-15 lastik mevcut. Kışlık lastik olarak sizin alacağınız 195-55-16 lastik alsam mevcut jantlarla uyum sağlar mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: simplycity

    @semavi; benim vaneoda şu an 185-50-15 lastik mevcut. Kışlık lastik olarak sizin alacağınız 195-55-16 lastik alsam mevcut jantlarla uyum sağlar mı?

    Alıntıları Göster
    senin aracındaki lastikler aracı gereksiz alçaltıyor. Sana önerim 185-60 yada 65 15 kullanman. Benim eski aracımda 65 yanaktı lastiklerim. Tabanda 185ti. Hem daha konforlu olur, hemde direksiyon hafif olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    senin aracındaki lastikler aracı gereksiz alçaltıyor. Sana önerim 185-60 yada 65 15 kullanman. Benim eski aracımda 65 yanaktı lastiklerim. Tabanda 185ti. Hem daha konforlu olur, hemde direksiyon hafif olur.


    Anladım. Peki 15 jant olan lastikleri çıkarıp 16 jant takabilir miyim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: simplycity

    quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    senin aracındaki lastikler aracı gereksiz alçaltıyor. Sana önerim 185-60 yada 65 15 kullanman. Benim eski aracımda 65 yanaktı lastiklerim. Tabanda 185ti. Hem daha konforlu olur, hemde direksiyon hafif olur.


    Anladım. Peki 15 jant olan lastikleri çıkarıp 16 jant takabilir miyim?

    Alıntıları Göster
    16 jant ve 16 lastik alman lazım. Eğer alırsanda 195*55*16 jant ve lastik al. Rahat edersin. Mevcut ebatların zaten mantıklı bir ebat değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi

    16 jant ve 16 lastik alman lazım. Eğer alırsanda 195*55*16 jant ve lastik al. Rahat edersin. Mevcut ebatların zaten mantıklı bir ebat değil.

    Alıntıları Göster
    Bu arada benim araçta bulunan park sensör ekranı bulunan arka tavan lambası arızalı onu değiştirmem gerekiyor. Serviste 590 lira istediler, çıkmacılarda da bulamadım. Bulunduğunuz şehirlerde denk gelirseniz haber vermenizi rica ediyorum. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: simplycity

    Bu arada benim araçta bulunan park sensör ekranı bulunan arka tavan lambası arızalı onu değiştirmem gerekiyor. Serviste 590 lira istediler, çıkmacılarda da bulamadım. Bulunduğunuz şehirlerde denk gelirseniz haber vermenizi rica ediyorum. Saygılar.

    Alıntıları Göster
    15'' jantı bence değiştirme, 195-65-15 lastik al rahat edersin... ben 16'' jantı değiştim 15'' ile rahatladım... bulunduğun yerde yollar genelde bozuksa, 16 jant ve ince yanak çok sorun olur, konforun düşer... jant ve lastik bozulabilir... fabrika bile 2 tane 15 1 tane 16 jant önermiş... 16 lar ince yanak tabiki... sert süspansiyon yapılan yerlerde de sürtüyor zaten, jantı çıkarıp davlunbaza bakınca görürsün... iyi düşün yani... :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalrx

    15'' jantı bence değiştirme, 195-65-15 lastik al rahat edersin... ben 16'' jantı değiştim 15'' ile rahatladım... bulunduğun yerde yollar genelde bozuksa, 16 jant ve ince yanak çok sorun olur, konforun düşer... jant ve lastik bozulabilir... fabrika bile 2 tane 15 1 tane 16 jant önermiş... 16 lar ince yanak tabiki... sert süspansiyon yapılan yerlerde de sürtüyor zaten, jantı çıkarıp davlunbaza bakınca görürsün... iyi düşün yani... :)


    Anladım büyük ihtimal önerdiğiniz lastik ebadında alacağım. Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: simplycity

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilalrx

    15'' jantı bence değiştirme, 195-65-15 lastik al rahat edersin... ben 16'' jantı değiştim 15'' ile rahatladım... bulunduğun yerde yollar genelde bozuksa, 16 jant ve ince yanak çok sorun olur, konforun düşer... jant ve lastik bozulabilir... fabrika bile 2 tane 15 1 tane 16 jant önermiş... 16 lar ince yanak tabiki... sert süspansiyon yapılan yerlerde de sürtüyor zaten, jantı çıkarıp davlunbaza bakınca görürsün... iyi düşün yani... :)


    Anladım büyük ihtimal önerdiğiniz lastik ebadında alacağım. Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Aracımla ilgili hoşuma giden bir kaç ayrıntıyı paylaşmak istiyorum. Aynı segmentteki diğer araçlarda bu özellikler var mı bilmiyorum.

    -Araç harekete geçtiğinde otomatik olarak kapanan kapı kilitleri (özellikle büyükşehirlerde çok işe yarıyor)
    -Aracı stop ettiğinizde frenden ayağınızı çekene kadar kontak anahtarının yuvasından çıkmaması
    -Kontak anahtarı çıktığında otomatik olarak yanan iç aydınlatmalar (akşam vakitleri çok kullanışlı bir özellik)
    -Merkezi kilitler kapandığında birden değil kademeli olarak sönen iç aydınlatmalar (arabaya ayrı bir hava katıyor)
    -Kapılardan birisi ya da bagaj kapağı tam kapanmadığında merkezi kilidin ve iç aydınlatmanın kapanmayıp sürücüyü uyarması
    -El frenini çekili unutup araç harekete geçirildiğinde ışık ve sesli uyarı sistemi
    -Sürücü koltuğunun yükseltilme özelliği sayesinde yüksek görüş açısı elde edebilme
    -Sinyal koluna hafif yukarı ya da aşağı dokunulduğunda sağa ya da sola üç kez sinyalin yanması

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi simplycity -- 19 Mayıs 2011; 2:40:14 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.