Şimdi Ara

Mercedes, elektrikli araçlarda geri adım attı: İçten yanmalı modellere devam

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
1
Favori
754
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mercedes, elektrikli araçlarda geri adım attı: İçten yanmalı modellere devam
    Takvimler 2021 yılını gösterdiğinde Mercedes-Benz, 2030’a kadar sadece elektrikli araç satmayı planladığını söylemişti. Ancak küresel otomobil endüstrisinde yaşanan yavaşlamanın ardından Mercedes, bu planından vazgeçtiğini duyurdu. Yapılan açıklamada 2030’a kadar satışlarının yalnızca yüzde 50'sinin tamamen elektrikli olması bekleniyor. Dolayısıyla Mercedes’in planları için içten yanmalı ve hibrid araçlar önümüzdeki yıllarda firmanın planları arasında olacak.



    2030’lara kadar içten yanmalı Mercedes’lere devam



    Mercedes’in yeni planlarına göre tanıtılan yeni mimariler 2025'ten itibaren sadece elektrikli olacak. 2025 yılında Mercedes-Benz sadece elektrikli üç mimariyi piyasaya sürecek ve eğer pazar koşulları uygun olursa on yılın sonunda tamamen elektrikli olmaya hazır olacak. Mercedes halihazırda EQS ve EQE modellerinin sedan ve SUV versiyonları ve EQB elektrikli SUV ile her segmentte bir elektrikli araç sunuyor.



    Mercedes, elektrikli araçlarda geri adım attı: İçten yanmalı modellere devam
    Mercedes-Benz artık elektrikli araçların (hibritler dahil) 2030'da toplam satışların yüzde 50'sini tekabül etmesini bekliyor. Bu oran 2021'de yüzde 100 seviyesindeydi. Mercedes’in bu tutumu yakın zamanda elektrikli araç girişimlerini yavaşlatan Ford ve GM ile benzer. Rivian ve Lucid gibi yalnızca elektrikli araç üreten şirketler üretimi sabit tutacaklarını söylerken GM ve Ford gibi diğer şirketler ise fabrika inşaatlarını erteledi ya da duyurulan bazı modelleri iptal etti.



    [bkzdh=174474}



    Mercedes yine de yeni nesil elektrikli araçlarının yaklaşık yüzde 30'luk bir maliyet düşüşüyle büyük bir etki yaratmasını bekliyor. Elektrikli CLA gibi yaklaşmakta olan MMA'ya dayanan giriş seviyesi elektrikli araçların yaklaşık 750 km WLTP menziline sahip olması bekleniyor. Ayrıca 15 dakikalık hızlı şarj ile 400 km kadar menzile ulaşabilecekler.




    Kaynak:https://media.mbusa.com/releases/release-ee5a810c1007117e79e1c871354679e4-mercedes-benz-prepares-to-go-all-electric
    Kaynak:https://www.theverge.com/2024/2/22/24080220/mercedes-benz-ev-only-sales-2030-back-off
    Kaynak:https://electrek.co/2024/02/22/mercedes-backtracks-ev-plans-gas-cars-2030s/







  • mercedesin elektrikli ve dizel araci ile 1200 km test yapildi ve suanki elektrikli araclarin menzili 500km bil bakalim elektrikli arac sarj doldurarak 1200km kac günde kat etti ve dizel arac kac günde ve yakit masrafi aralarindaki fark neydi,mercedes dizel 6 saatte tamamladigi 1200km yi elektrikli ise 20 saatte tamamladi peki bu 20 saatte neler oldu,sarj yapmak icin siraya girdi,30 dakika sarj bekledi,sonra bir 500km daha gitti gene ayni olay ve son kez sarj yapmaya gitti,toplamda 20 saat sürdü elektrikli aracla 1200km ,peki aralarindaki fiyat farki neydi,elektrikli arac 5 euro karli cikti bumu övündügün sey,hele birde sinir kapisindaki gürbetcileri düsün,3 günde sinirdan türkiyeye girenler artik 1 ay beklerler,sonucta 1000 lerce sarj istasyonu kuramazsin sinirlara :)))...
  • Bütün Mercedes elektrikli araçlar çirkin arkadaş. Yeni çıkan E class benzinli aracın duruşuna asaletine bakın bir de EQE e ye filan bakın çirkin yani.
    Ayrıca tüm dünya hemen herseyi elektrikli araca bağladılar müşteriler son 1 yıl içinde artık o kadar fazla elektrikli araca talep göstermiyor. Çok yerinde bir karar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • almanya'nın batışının bir başka temsili resmi Mercedes, elektrikli araçlarda geri adım attı: İçten yanmalı modellere devam 

  • Tesla dışında kar eden yok adam akıllı bir platform ile üretemezlerse yarışamayacaklarını anladılar ee bunu yapan firmalar da Tesla ve Çinliler ayrıca Çinliler önümüzdeki yıllarda AB pazarına girip pazar çalmasınlar diye hızlıca araba satalım moduna girdiler

  • pskillercheto P kullanıcısına yanıt
    mercedesin elektrikli ve dizel araci ile 1200 km test yapildi ve suanki elektrikli araclarin menzili 500km bil bakalim elektrikli arac sarj doldurarak 1200km kac günde kat etti ve dizel arac kac günde ve yakit masrafi aralarindaki fark neydi,mercedes dizel 6 saatte tamamladigi 1200km yi elektrikli ise 20 saatte tamamladi peki bu 20 saatte neler oldu,sarj yapmak icin siraya girdi,30 dakika sarj bekledi,sonra bir 500km daha gitti gene ayni olay ve son kez sarj yapmaya gitti,toplamda 20 saat sürdü elektrikli aracla 1200km ,peki aralarindaki fiyat farki neydi,elektrikli arac 5 euro karli cikti bumu övündügün sey,hele birde sinir kapisindaki gürbetcileri düsün,3 günde sinirdan türkiyeye girenler artik 1 ay beklerler,sonucta 1000 lerce sarj istasyonu kuramazsin sinirlara :)))...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin345 -- 23 Şubat 2024; 16:44:13 >
  • TheMuyu kullanıcısına yanıt
    elektrikli aracin tüketimi ile dizelinki sadece 5 euro fark ve saatlerce sarj icin gecen zaman,ilk zamanlar elektrikli araclar cok sevindirici geldi cogu insanlara ama bataryalarin ömrü 10 yil ve aracin sasesinden pahali,bi 30 yil lazim elektrikli araclar,icden yanmali motorlarinin yerini almasi :)))..

  • Çok gündem olmasa da Avrupa'da E-Fuel dedikleri sentetik yakıt çalışmaları son hız devam ediyor. Sentetik yakıtla hem çevreci hem de benzine alternatif bir yakıt sunulması çok olası. Eğer böyle bir çözüm elde edilebilirse içten yanmalı motorlar hayatımızda yer edinmeye devam edecek. E-Fuel Avrupa için çok önemli yoksa Çin'e karşı rekabet edemeyecekler. Çünkü batarya piyasasını Çin domine ediyor.

  • ersin345 E kullanıcısına yanıt
    Bir adam 2 köpeği olan bir çobana sorar.
    Köpeklerden hangisi yeniyor.
    Çoban demişki köpekler benim hangisini beslersem o yener.

    Çin şu anda elektirikli otomotiv üreticilerini, Avrupa ve Japon içten yanmalı üreticileri destekliyor. Bence Çin pazarı domine edecektir.

  • Bu elektrikli araçların alanın elinde patlaması ihtimali yüksek. Hibrid falan olsa hadi neyse. Petrol bırakılacaksa daha akla yatkın bir sistem lazım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu kararın şimdi açıklamasının ve kükürte devamını iki önemli nedeni var,

    bunlar zaten büyük petrol şirketleri ile dolaylı ortakları, ab içten yanmalı motorlarda sert ve yasaklayıcı tavrını yaptıkları lobiler ile yumuşattılar ve tarihleri ötelediler,(ab de açıkladı )

    depoları yığın la yakıt deposu, şanzıman bilumum gereksiz uzantı parça dolu,bi şekilde ellerinde kaldı elektrikli arac devrimi ile,

    sıfırdan 1oo 7,8 saniyede basıyor sıradan bir emotorlu marka, bu vizyonsuzların milyonluk oyuncaklarının gücünü,25, 30 bin dolarlık elektrikli araç lar kırıyor yakalıyor. Bunları kabulenmediler bir türlü Alman ve japon üreticiler...çünkü keyifleri yerindeydi, yenilik gereksizdi ezber iyiydi Tesla piyasa ya çıkıp devrim yapana kadar...

  • faniseyler kullanıcısına yanıt

    cin uretiyorda,cinin kac tane sarj istasyonu var avrupada,asil sorun sarj istasyonu,her bir araba sarj yapmasi icin 30 dakika bekliyecek,acaba sen siraya girib beklemeye sabrin olacakmi :)))..

  • xxxx1 kullanıcısına yanıt

    elektrikli araclar tesla ilemi basladi saniyorsun,elektrikli arabanin kökü 1900 lara dayaniyor,tesla elektrikli araci üretiyor ama maliyetide icten yanmali aractan iki katina,o maliyet düsmedigi sürece zarar demek,birde cinliler elektrik araci üretiyor ama gelde sarj istasyonu kur de hemen kacar o isden,sarj istasyonu maliyetli is,30 dakika her bir araba beklemesi gerek,varsa paran buyur yatir sarj istasyonuna,cinliler yatirmaz,onlar elektrikli arabayi üretir onlar icin avantajli ama onlarin sarj istasyonu pisligini baskalarimi cekmesi gerekiyor,bataryalar cinde üretiliyor diyor bir arkadas,üretiyorda hani nerde sarj istasyonlari :))sarj istasyonu kurmak maliyetli bir is,tek arabayla bitmiyor bu is..

  • SeniorGrandMaster kullanıcısına yanıt

    zaten cogu icten yanmali avrupa ve japon arabalari hybrid,cinliler chery tiggo 7 ve chery tiggo 8 üretiyor ama plugin olunca aracin fiyati daha pahali oluyor,cinliler icten yanmali motor konusunda cok gerideler...türkiyede neden plugin hybrid yok halbusiki chery onuda üretti ama fiyati el yakiyor orasi ayri bir hikaye :)))...

  • unutmayin cinde 1.6 milyar insan yasiyor,okadar mideyi doyurmasi gerek cinin,zaten cinlilerin her ürettigi kalitelide diyemezsiniz,cin kendi ülkesinde elektrikli arac üretmesi gayet dogal,zaten ürettigi araclarin cogu cin pazarinda satiliyor...okadar halka icten yanmali motorlari satmak baya pahali olur,elektrikli aracin motoru ucuz,bataryasida orda üretildigi icin oda ucuz :)))...

    Isin bir üzücü tarafi var,cindeki fabrikalarda,isciler 16 saat fabrikada calisiyor,sadece 8 saatlik bi uykulari var yada yok...

  • Apsny A kullanıcısına yanıt

    tesla kar etmiyorki zaten,tesla istiyorki bende sermaye yok,icten yanmali fabrikalarda elektrikli araba üretsin,ellerinde bulunan istasyonlarida sarj istasyonlarina cevirsinler,istasyona 100 sarj sistemi kurulsun,böylelikle millet siraya girib 30 dakika beklemesin ama salakmida icten yanmali araba sanayisi ve petrol lobisi senin icin var olan sistemini degistirib sana sarj istasyonu kursun,onlar ne diyor,cok seviyorsan buyur kur sarj istasyonunu ama okadar sermayesi yok cinin ve teslanin :)))...kapitalizim acimasizdir sonucta teslada kapitalist ama baskalari yapsin istiyor,cinde kapitalist bir ülke oda baskalari yapsin istiyor,malesef cikarlar ters oldugu icin,her istiyenin dedigi olacak anlamina gelmiyor..avrupa devletleride bilmiyormu sarj istasyonlarin maliyetini,icten yanmali motorlarin istasyonlari 100 yildan berli var olmus,o yüzden icten yanmali üreticilere karsi baski uygulayamiyor devletler,devletler sarj istasyonu kurar kurmasinada maliyetini neyle karsilayacak :)))...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin345 -- 23 Şubat 2024; 23:6:6 >




  • ersin345 E kullanıcısına yanıt

    çinliler 800km avarage katı pillere ulaştığında da bunu yazarsın.


    evet ben de elektriklileri erken buluyorum uzun yollar için. taksitle girip tesla y alsam mı diyordum ama sonra 350 km de bir sarj muhabbetini duyunca, vazgeçtim. iki ayak. sonuçta almanya da trafik çok, artık arap vs manganda dolu yollar.



    o yüzden çin bu konuda birşeyler yapacak gib. 800km ortalama tek sarjda verirse, o zaman işte işler değişir. kimse diesel vs kasmaz.


    ama bu almanya'nın battığı gerçeğini de değiştirmiyor :) yapamadılar hanslar. çünkü alttan akıllı hans yetişmiyor. abdullar, ettienler geliyor.

  • türkiyeye icten yanma motorlarla 2 günde giden gurbetci artik 3000 km yol kat etmek icin her 800 kmde 30 dakika durur,acaba ne zaman gelir türkiyeye,dersin :)))sarj istasyonu icin gurbetci siraya girermi,diyelim haziranin basinda 10 bin gurbetci yolda farz ed,gurbetcide haziran,temmuz ve agustosta toplam 1 milyonu buluyor,türkiyeye gelirken)10 bin arac icin varmidir her ülkede okadar cok sarj istasyonu,cin araci üretiyor,sarj istasyonu kurmuyor,onu kurmasi icin,ürettigi aracin 10 katina sarj istasyonuna sermaye dökmesi gerek :)))...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin345 -- 23 Şubat 2024; 23:12:20 >
  • lektrikli araba sevdalilari acaba hayatlarinda 30 dakika sarj disinda siraya gecib 3 veya 4 saat bekliyecek sabira sahiblermi,bos bos konusuyorlar,almanida batmaz japonuda,cinlilere gelince kendi ülkelerine yaparlar sarj istasyonunu ama avrupa onlar icin yapmaz,tesla icinde yapmazlar,zaten akli olan elektrikli arac almaz,sirf tüketim ucuz diye,bugün plugin li icten yanmali motorla 1 litreyle 70 km gidiyor :)))...

  • Sürdürülebilirlik ve talep belirleyecek elektrikli araçların geleceğini.


    Belki ara dönem olarak tarihe geçecek şu anki bataryalı elektrikli araçlar.


    Asıl geçişe hazırlamak için insanları ortaya attıkları bir simülasyon tekniğidir kim bilir...

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.