Şimdi Ara

Mercedes: Katı hal pillerine gerek kalmayabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
764
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mercedes: Katı hal pillerine gerek kalmayabilir
    Mercedes'in baş teknoloji sorumlusu Markus Schäfer, lityum iyon pillerde gerçekleşen gelişmeler sonucunda lityum pillerin, maliyet ve enerji yoğunluğu konusunda katı hal pillerle başa baş noktaya gelebileceğini söyledi.



    Katı hal pil teknolojisi, daha yüksek enerji yoğunluğu, daha hızlı şarj ve daha düşük maliyet nedeniyle uzun süredir elektrikli araçlar için bir sonraki atılım olarak lanse ediliyor, Ancak Schäfer geleneksel lityum iyon pil hücrelerinde gerçekleştirilen iyileştirmelerin katı hal pillerine ihtiyacı ortadan kaldırabileceğini söylüyor.



    Schäfer, katı hal teknolojisinin güvenlik konusunda avantajlı olduğunu kabul ediyor ancak lityum teknolojisinde de gelişmelerin olduğunu belirtiyor. Schäfer, Mercedes'in ABD ve Kore'de teknolojiyi geliştiren start-up firmalara yatırım yaptığını ve teknolojinin gelişimini hâlâ ilgiyle izlemeye devam ettiğini söylüyor. Bununla birlikte, katı hal pil teknolojisinin potansiyel olarak piyasaya sürülmesiyle ilgili çok iyimser tahminlerin otonom sürüş tahminlerini hatırlattığını belirtiyor.



    Ayrıca Bkz.SK On, elektrikli araçlara yönelik LFP bataryalar için düğmeye bastı



    Mercedes silikon anotlu bataryalar üzerinde çalışıyor



    Mercedes, halihazırda Sila Nanotechnologies firmasıyla birlikte lityum iyon bataryalardaki grafit anot yerine nano-kompozit silikondan imal edilen yeni nesil bir anot kullanarak enerji yoğunluğu ve şarj hızını artırmak için çalışıyor. Bataryalarda daha fazla silikon kullanımı ile birlikte enerji yoğunluğunun %20-40 artması bekleniyor. Nano-kompozit silikon, nano-tel silikon ve diğer malzeme seçenekleri henüz yüksek maliyeti nedeniyle sadece üst düzey projelerde kendine yer bulabiliyor. Ancak 2024 ve sonrasında üretimin de artmasıyla silikon anotlu bataryaların hızla yaygınlaşacağı tahmin ediliyor.



     




    Kaynak:https://www.autocar.co.uk/car-news/technology/mercedes-solid-state-batteries-may-not-be-necessary







  • Ne çıkartırlarsa çıkarsınlar gelişme yavaş yavaş olur gel kademenin ekmeğini yerler. Popo %20 daha iyi ooooouuu %30 geliştirdik

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • byJuck kullanıcısına yanıt
    Sanmıyorum dostum ya şimdi uygun fiyatlı, 1200-1400 km menzilli, güvenli ve kaliteli araç yapan marka hangisi ise o öne geçer ve baya avantaj kazanır. Müşterilerin ilk bakacağı arabalar olur. Şirketler çok fazla, rekabet çok fazla ellerinde ne varsa bir plan dahilinde en erken sunan marka olmak isterler yoksa rekabette geri kalırlar. Ha ellerinde belki çok üst düzey teknoloji vardır ama çok pahalı ise yine satamaz işin ticaret ve pazarlama kısmı da var.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • En az 500 km karmaşık kullanımda vaat eden ve 20 dakikada %80 şarj imkanı sağlayan bir arabaya kimse hayır demez..

  • Elektirkli araçlarda menzil önemli tabi ama fazla takılıyoruz. Benzinli veya dizel bir araç alırken deposu büyük mü diye kaç kişi bakıyor.
    Bence önemli olan verimlilik olması lazım. Mesela 22-23kWh/100 km civarı 10X yakıyorki bence yüksek. (Kağıt üzerinde 16.9 kWh/100 km) 15kWh/100 km harcaması lazım.
    Ayrıca Yüksek hızlı sarj olması lazım. 5-10 dakika yapılan sarj ile 200-300km menzil kazanabilmesi lazım. Bataryası 10 yıl sonunda her türlü koşullarda %90 ömürlü kalması lazım. Araçta termal yönetim sisteminin verimli olması lazım.

  • bir firma yeni bir teknoloji hakkinda bu sekilde konusuyorsa onun dezavantajlarinin altini kuvvetli sekilde ciziyorsa bu genellike o teknolojide geri kaldiklari, sonradan yetismeye calistiklari icindir.

  • Katıhal pili olmayan araba alınmaz. 2_3 yıl daha bekleyin elektrikli için.

    Li_onun gidebileceği yer yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 17 Ocak 2024; 19:36:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.