Şimdi Ara

Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
1
Favori
3.462
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Mercedes-Benz, iki yıl önce Paris Otomobil Fuarı'nda tamamen elektrikli SUV konseptini sergilemişti. Şirket şimdi ise bu konseptin üretim versiyonunu tanıttı. Alman otomobil devi İsveç'in başkenti Stockholm'de 320 km menzil ve 402 beygir güce sahip Mercedes-Benz EQC modelinin örtüsünü kaldırdı.

     

    Ayrıca Bkz.Otomobil üreticileri, elektrikli otomobiller için çok az reklam harcaması yapıyor
    SUV, bugün şirketin patronu Dieter Zetsche'nin, ikonik otomobil üreticisi için "yeni bir çağın başlangıcı" olduğunu söylediği bir etkinlikte tanıtıldı. Konsept model 480 km'lik menzil ile duyurulmuştu ancak üretim versiyonu tek şarjla 320 km yol yapabilecek. Kıyaslama yapabilmeniz açısından Tesla Model X'in 380 km, Jaguar I-PACE modelinin ise 384 km menzil sunduğunu belirtelim.

     


    Çift elektrik motoru var


    Şirket araçtaki 80 kWh'lik batarya paketinin DC hızlı şarj cihazı kullanılarak 40 dakikada yüzde 10 doluluktan yüzde 80 seviyesine kadar şarj edilebileceğini söyledi. Mercedes-Benz EQC, 0-100 km/s hızlanmasını 4.9 saniye gibi bir sürede tamamlayabiliyor. Aracın ön ve arka aksında birer adet elektrik motoru var. Bunlar kombine olarak 402 beygir güç ve 765 Nm tork üretebiliyor.

     


    Mercedes'in yüzde 100 elektrikli SUV'u teknolojiden de yoksun değil. İki adet 10.25 inç dijital ekranlı gösterge panelinde sürücüleri şirketin yeni MBUX kullanıcı arayüzü karşılayacak. Ayrıca adaptif farlar, sürücü destek paketi, 64 renkli ortam aydınlatması, ısıtmalı koltuklar ve 19 inç jantlar yine araçla birlikte sunulacaklar arasında yer alıyor.

     


    Üretim 2019'da Almanya'da başlayacak



    Mercedes-Benz EQC'nin üretimine gelecek yıl Almanya'da başlanacak. Daha sonrasında ise Çin'de ve ABD'nin Alabama eyaletinde yer alan fabrikada üretime start verilecek. Mercedes-Benz tamamen elektrikli ilk SUV'unu 2020 yılında Amerika Birleşik Devletleri'nde satmaya başlayacak. Otomobilin fiyat etiketi konusunda ise henüz bir bilgi yok.

     



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC
    Mercedes yüzde 100 elektrikli SUV modelini tanıttı: Karşınızda Mercedes-Benz EQC

     








  • Elektirikli otomobillerin bence en buyuk sorunu hizli sarj. 500 km mesafeyi tutturabilseler bile. hizli sarj yapamadiktan sonra (mesela 10 dakika icinde) hep sorun olacaktir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozancn

    Elektirikli otomobillerin bence en buyuk sorunu hizli sarj. 500 km mesafeyi tutturabilseler bile. hizli sarj yapamadiktan sonra (mesela 10 dakika icinde) hep sorun olacaktir.

    Aslında 500 ile 700 km menzil olsa fiyatlar düşük hızlı şarjda 1 saatte %100 doluluk oranına ulaşsa ve şarj istasyon ağı yaygın olsa insanlar alıp kullanır ama maalesef fiyatlar çok yüksek bu yüzden önümüzde onlarca yıl zenginlere hitap edecek bu tür araçlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence hala menzil en büyük sıkıntı. 700-800 km yol yapsın varsın 2 saatte şarj olsun bence büyük problem değil. bir kere şarj eder 800 km boyunca şarj etmezsin mis

  • Ben yakın zamanda elektrikli araçların 1.000km menzile ulaşacaklarını düşünüyorum. Ancak elektrikli araçların asıl sorunu fosil yakıtlara göre çok da çevreci olmamaları.

    Düşünün yeryüzündeki tüm araçların elektrikli olduğunu.

    1. sorun: bu kadar yüksek elektrik ihtiyacının karşılanması için kaç tane hidroelektrik santralı, termik santral, nükleer santral ve diğer santrallerden gerekecek?

    2- Bu kadar aracın bataryalarının üretimleri için ne kadar kaynak harcanacak ve bu batarya fabrikalarının çevreye etkisi nasıl olacak?

    3- En önemlisi de her yıl milyonlarca ton batarya atığı nasıl stoklanacak?


    Şahsi görüşüm; elektrikli araç olayı mevcut batarya teknoloijisi ve verimlilikle fosil yakıtlı araçlardan çok da farklı değil


    Toyota'nın kovaladağı hidrojen temelli yakıt daha mantıklı geliyor.

  • porş kayahan kıç kısmıyla aynı ya la..

  • Tesla nın kaderi de Amerikan otomobillerininkinden farklı olmayacak. Devrimsel fikirler üretiyorlar ama geliştiremiyorlar.
    edit: Porsche de sağlam bir vuruş yaptı mı egon mask bir şeyler sallar ve Tesla daha da kötüye gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eAkman -- 5 Eylül 2018; 10:45:1 >
  • ozancn kullanıcısına yanıt
    500 km demek uzun yolda en az 4 saat yol demek. 4 saatte bir 40 dk moladan(sarj) kimsenin şikayet edeceğini sanmıyorum. Kaç kişi yılda 1 2 kereden fazla 500km yol yapıyor ki ?
  • eAkman E kullanıcısına yanıt
    Tesla tıpkı Apple gibi. Geçmiş yıllarda en çok satılan telefon iPhone'du ve Apple dünyanın en çok akıllı telefon sevkiyatı yapan şirketiydi. Devrim yapmıştı ama aynı ivmeyi koruyamadı ve diğer üreticiler tarafından geçildi. Tesla'nın yapabileceği şeyler kısıtlı. Mercedes, BMW, Audi bu işin ağababaları ve bu işe tam anlamıyla adapte olup piyasada da gerekli altyapı (yedek parça, şarj istasyonu vs) sağlandığında Tesla'nın ipini çekecekler. Söz konusu konfor ise ABD'nin kralı gelse bir Mercedes etmez.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu durumda verim mevzusunu da hesaba katmak lazım içten yanmalı motorlar bu konuda elektrikli motorlara yaklaşamaz bile ve ayrıca elektrik santralleri içten yanmalı motorlardan daha verimli kullanmakta yakıtı.
    Batarya konusunda haklısın içten yanmalı motor 1920 de ne ise şuan bataryada o durumda bence daha çok yolu var ve yeni teknolojilere açık
    Teslanın duyuracağı model y nin camlarının solar panel özellikli olacağı düşünceleri var bu var olan bir teknolojinin arabalara uyarlanmış hali olcaktır ve bu menzil durumunu artıracaktır. Uzun yol için olmasa bile evden çıktın işe geldin 8 saat kendisini şarj etti eve gidiş geliş şarjını çıkartır diye düşünüyorum buda çoğu aracın yıl içinde prizde kalma süresini fazlasıyla etkiler ki böyle bi teknoloji elektrikli tırların dorselerinde olduğunu hayal etmek pek de zor değil.
    Güneş panellerinin ve rüzgar türbünlerinin verimi de artacaktır. Temiz enerji üretiminin payı bizde yavaş olsada yurtdışında hızla artmakta ki ülkemizin rüzgar ve güneş enerjisi kapasitesi çok fazla bunu kullanamıyoruz sadece. Her evin çatısı güneş panelleriyle dolu olsa cidden elektrik sıkıntısı büyük ölçüde çözülür.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Fiyatlar ve şarj ağı ülkemizin sorunu sadece. Şarj hızıda ülkemizde şuanda yok ama istanbul ankara arasında bir supercharger olsa bi tuvalet molası vermek yeterli olacak

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ozibaba98 O kullanıcısına yanıt
    Bana uzun yolda garanti 500-600 km arası menzil versin şarjda 1 saat sürsün turkiyede her yere giderim zaten 400 km gidip en az 1 saat dinlenen insanım ben.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Model s in halihazırda en donanımlı versiyonu 330 mil menzile sahip buda 500 kmden fazla yapar ama 400 450 km gider desek kullanıma bağlı olarak superchargerlar 30 dakikada %80 oranında doldurabilmekte ama şuan ülkemizde ne supercharger var ne de ülkemiz için tesla fiyatları makul değil ülkemiz için yaklaşık 8 10 yıl var elektrikli arabaların ucuzlaması ve hızlı şarj istasyonların yaygınlaşması için

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şehir içi gayet güzel ama o kadar. Gece bırak şarja sabaha 400 km menzilin olsun eyvallah. Ama Yeni bir çağın başlangıcı olması için 45 litre depoya sahip ufacık B segmenti dizeller kadar menzili olması lazım en azından. Şahsi kanaatimdir. Yazın çıktım yola samsundan Antalya ya tatile gideceğim, eminim veriler maksimum ve göz boyamak üzere optimizedir ve aynı sebepten klima açıkken menzil önemli ölçüde azalacaktır. Hadi %10 azalsın piyasadaki tüm araçlardan az olsun hu düşüş. Her 300 km de bir saat civarı duraklama yapacağım, park alanına giriş çıkış şarj süresi derken. 7 saatlik yol 9 saat olacak 10 saatlik bir yol 13 hatta belki 14 saate uzayacak. Artık değişir bataryalı mı yaparlar hızlı şarj mı yaparlar yolların altına qi charger koyup arabayı kablosuz şarj mı ederler bilemedim ama bi şey yapmaları lazım, menziller gününüz C ve d segmenti arabaların 70 80 litre depoları ile 1000+ km menzil verdiğini düşününce yetersiz.





  • Erasmus78 kullanıcısına yanıt
    Elektrikli araçlar fosil yakıtla üretilen elektriği kullansa bile yarı yarıya az co2 emisyona sahip. Nükleer, güneş, güneş, rüzgarda ise Co2 açığa çıkmıyor. İhtiyaç bir şekilde araçların yaygınlaşması ile kapatılacaktır.



    Piller araba sürekli hızlı şarj yapmaz ve şarj aralığını belli sınırlarda tuttuğunuz sürece neredeyse hiç eskimiyor. Arabanın kendi ömrü daha erken doluyor.



    Kötü kullanılan ve nispeten eski piller de evlerde veya başka yerlerde enerjisi depolama amacıyla kullanılabilir durumda oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnovasyon lazım elektrikli batarya ünitesine.

    Artık bir an evvel 1000 - 1500 KM çıkarılması lazım ve şarj süresinin çok çok kısa sürelere indirilmesi lazım. Yoksa yaygınlaşması çok uzun yıllar sürer pratiklik şuan insanların ilk sıraya koyduğu etken
  • Tüm olumsuz yorumlara karşı ortalama 8 kuruş/kilometre maliyeti olduğunu hatırlatayım. Petrol ürünlerinin bu derece pahalanmış olduğu ortamda yazılan olumsuzlukların hiçbirinin önemi kalmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @haberelectro yazmadan ben yazayım

    Titre Tesla !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 5 Eylül 2018; 13:43:33 >
  • Menzil çok kısa.Bugun Tesla yeni bir araç tanıttı menzili 1000 km.Mercedes bu aracı çıkarana kadar Tesla tüm modellerinin menzilini 1000 km lere çıkarır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu iki haberi okursanız Tesla nın sektörün lideri olduğunu anlarsınız.
    Motor1.com
    Koenigsegg, Tesla Roadster'ın hızlanma verilerinden rahatsız
    https://tr.motor1.com/news/264609/koenigsegg-tesla-roadster-aciklama/.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-D78B5F520 -- 5 Eylül 2018; 13:51:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.