Şimdi Ara

Mercedesimde ölümcül sorun oluştu yardım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
6.191
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Hala hayatta iseniz sorun cok ta ölümcül degil. Sarj dinamosu veya aku bitmis o kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cok buyuk ihtimal V kayisi. Akuyle alakasi yok, daha dogrusu akunun kendisinde sorun yok ama akuyu sarj eden dinamoyu ceviren kayistir V kayisi. Ayni zamanda direksiyonun agirlasmasina sebep olur. Kapuyu actiginizda tam motorla radyator arasinda kalan kisimda yani motorun on tarafinda kayisi kontrol edebilirsiniz. Sakin araci calistirmayin, cekici ile bir ustaya goturun, cok buyuk bir is degil hemen cozer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba çalışırken bu işaret çıktığına göre aküde değil sıkıntı, şarj dinamosuna baktırın... (muhtemelen kömür ya da kollektör)

    Bir de özellikle direksiyon kutusundan yağ kaçırma durumu varsa şarj dinamosunu yemiş olabilir.
  • Şarj dinamosu bir şekilde elektrik üretmiyor.

    Kayış gergi tekeri kırılmış ve kayış boşa çıkmış olabilir.
    Kayış boşaldığı için motor kasnağından hareketi alternatöre iletemez.
    Mevsim kış olduğundan hararet yapmamış olabilir.

    Veya alternatörde bir sorun olabilir.

    Alternatör elektrik üretmediğinde araç saçmalamaya başlar. ABS, Airbag ve bilimum uyarı ışığı yanar. Direksiyon sertleşir.

    Dediğim gibi gergi tekeri ve bilyası dağılmışsa 100 tl civarında masraf çıkar.
  • Direksiyon ağırlaştı ve akü ışığı yandıysa bunun akü veya şarj dinamosuyla (alternatör) alakası yok. Çoğu medeni araçta motordan güç alan aletlere tek kayışla tahrik aktarılır. Buna V kayışı deriz. Alternatör, direksiyon hidrolik pompası, klima aynı kayış ile motordan güç alır. Hem direksiyonunuz ağırlaştı, hem şarj dinamonuz çalışmıyorsa büyük ihtimal V kayışınızla ilgili sorun.

    Yüksek sesle müzik dinlemiyorsanız, kopsa kesin anlarsınız. Çünkü V kayışı diğer kayışlar gibi zayıf bir kayış değil. Koparken genelde ortalığı inletiyor. Büyük ihtimal V kayışının gergisinde bir sorun vardır, kaydırıyordur. Kasnakların ve gergisinin kontrol edilmesi lazım. Bu süreçte kayış zarar görmüş mü onu da kontrol etmek lazım. Önemsiz, çok para tutmayacak bir arıza gibi gözüküyor. Geçmiş olsun.
  • Benim 10 günlük sıfır aldığım opelde başıma gelmişti direksiyon ağırlaşmıştı servisi aradım stop edin kontağı anahtardan çekin dedin dedi 15 saniye bekleyin çalıştırın demişti
    sorun düzelmişti bi daha yaparsa gelin bi inceleyelim dediler bi dahada yapmadı ve kayışta kopmadı.
  • Arkadaşlar yorumlar için sagolun arac bu sabah servise gitti v kayışı gibi duruyo arabayı bu gun satıcam zaten hayırlısı olsun

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • intikam91 kullanıcısına yanıt
    Dostum aracla bosnada ki dag yamaclarında giderken oluştu direksiyon birden 10 kat agırlasınca benim acımdan ölümcül gibi durumu Allah kimseye vermesin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: timurgs

    Dostum aracla bosnada ki dag yamaclarında giderken oluştu direksiyon birden 10 kat agırlasınca benim acımdan ölümcül gibi durumu Allah kimseye vermesin

    Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.