Şimdi Ara

Mesafeli Satış Sözleşmeleri Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
390
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Değerli Hukuk arkadaşlarım merhaba

    6502 sayılı kanun ile ilgili , merak ettiğim bir konu bulunmaktadır. Tüketici Hakem Heyetine Yapmış olduğum bir başvuru aşağıda yazmış olduğum bir kanun maddesi gerekçesiyle reddedildi. Normalde kararlarım hep olumlu çıkardı.



    -----------------------------------------------------

    MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ 

    Sözleşmenin ifası ve teslimat


    4) Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabuledilmez.

    -----------------------------------------------------

    Firma tarafından bilerek veya isteyerek yapılan bir fiyatlandırma hatası , sebebiyle siparişim iptal olmuştu. Tüketici Hakem Heyetine başvurduğumda , karar ilk defa aleyhime çıktı. Söz konusu firma siparişimi 3 gün içerisinde mail yoluyla iptal etmişti.


    Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı haller nelerdir?

    Fiyatlandırma hatası mal edimini imkansızlaşması olarak kabul edilebilir mi?


    (Eğer öyleyse bizde bir şirket açıp, siparişi 3 gün içerisinde mail yoluyla ipta edip , siparişden aldığımız parayı 14 gün sonra tüketiciye geri ödeyip , bir çok kazanç sağlayabiliriz, diye düşünüyorum )


    Söz konusu firmanın satış sözleşmesini incelediğimde ise;

    5.4 Satıcı , Sözleşme konusu ürünün sağlam eksiksiz ve varsa garanti belgeleri ile teslim edilmesinden sorumludur denmektedir.

    Aynı zamanda da söz konusu firmanın satıştan tek taraflı olarak cayma hakkı bulunmamaktadır.


    Ayriyetten 6502 sayılı kanun içerisinde

    MADDE 10 –  (1) Malın satış fiyatı ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda tüketici lehine olan fiyat uygulanır.


    Yorumlarınızı bekliyorum , değerli vaktinizi bana ayırdığınız için teşekkür ederim.








  • Kararı da paylaşabilirseniz iyi olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.