Şimdi Ara

Metrobüs yakıt tüketimi [75lt/100 km] (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
109
Cevap
2
Favori
20.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

    mercedes ve karsan koruklu otobusler v6. karsan 10.5 lt. mercedes icin degerleri asagida bir arkadas yazmis zaten.

    otokarlar ise sirali 6 silindir. sanziman olarak voith 4 ileri tam otomatik sanziman var.

    Hazır meslekten birini bulmuşken zihnimi tırmalayan soruları sorayım

    1)Fren balatalarını haftalık mı,değiştiriyorsunuz ? Balataların ömrü ne kadar ?
    2)Günlük kaç saat çalışıyorsunuz ? Mesleğin size göre zor yanları neler ?
    3)Kullandığınız en kötü araç neydi ?

    Ankara'da belediye araçları (Man-Doğalgazlı) bayağı yüksek hız yapıp,sert frenleme yapıyorlar.Balata olayı oradan aklıma takıldı.

    hocam biz işe baslayali yaklasik uc ay oldu.

    acikcasi araclarin bakimi, mazotu vs biz ilgilenmiyoruz. garajlarda bunlari yapan ayri bir personel var.

    istanbuldaki araclar henuz yeni.ortalama 30.000 ile 50.000 km arasindalar şu anda( otokar ve karsan korukluler icin konusuyorum.)

    gunde 8 saat calisiyoruz.bir arabada sabahci ve aksamci iki sofor calisir.

    kullandigim en kotu araba( kotu denebilirse) 2000 model mercedes connecto idi.

    ayrica balata konusunda yeni araclarda frene basinca retarder de otomatik olarak once devreye girdiginden, balata omrune cok ciddi katkilari vardir.

    Kullandığın Mercedes Conecto 2000 model olan hibe edilen miydi çünkü 2000 model tek Conecto var ?

    edit:2000-232



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan0403 -- 14 Şubat 2014; 1:35:54 >




  • Ne yakmasını bekliyoruz, 200 250 kişi var, yokuş çıkıyor ve sık dur kalk yapıyor.
  • Ben bir keresinde metrobus ekraninda 52 lt gormustum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Korkunç dayanıklı yürür aksama sahip bu araçlar.
    Ankara'da sabahları tam yüklü vaziyette her durakta dip gaz kalkıp bir sonraki durakta frene asılan kasap şöförlerin eziyetine bile tık demeden saatlerce çalışıyorlar.
    BMC'nin Cummins Motorları özellikle. Adamlar yapmışlar, hele otomatik vitesleri. Bazıları 1 küsür tonluk arabanın otomatik vites kutusunu 60 bin km dayandıramazken bu adamlar hergün yüzlerce durkalkı tonlarca ağırlıkla tam yükte dayanacak halde yapıyorlar.
  • bazı ego soforleri cok sert kullaniyor ben bile korkmustum bi kere hafiften kizakladi hava alani yolunda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 motorlu 1 tonluk arabalar 10 Lt yakarken içinde sardalya istifi yüzlerce insan olan bilmem kaçtonluk bir araç için gayet normal değerler
  • Metrobüsü çok beğendiğimi söyleyemiyeceğim, bana göre tamamen geçici bir çözüm. Ama şuda bir gerçek metrobüse binen insanların 4 tanesi bir otomobile binse ki gerçek hayatta herkes tek kişi bir araba kullanıyor ben yinede iyimser konuşacağım 4 kişi bir otomobile binse. Nerden baksanız 30 tane otomobil yapar. 30 otomobil şehir içi 10 litreden 300 litre yapar. Metrobüs yine çevre ve ekonomi açısından daha iyi.
  • Çoğu şoför dip gaz yapıyor, ani vites değiştiriyor. Üzerine şehir içi trafiği eklenince ben 32 tonluk kamyonla karşılaştıramadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan0403

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

    mercedes ve karsan koruklu otobusler v6. karsan 10.5 lt. mercedes icin degerleri asagida bir arkadas yazmis zaten.

    otokarlar ise sirali 6 silindir. sanziman olarak voith 4 ileri tam otomatik sanziman var.

    Hazır meslekten birini bulmuşken zihnimi tırmalayan soruları sorayım

    1)Fren balatalarını haftalık mı,değiştiriyorsunuz ? Balataların ömrü ne kadar ?
    2)Günlük kaç saat çalışıyorsunuz ? Mesleğin size göre zor yanları neler ?
    3)Kullandığınız en kötü araç neydi ?

    Ankara'da belediye araçları (Man-Doğalgazlı) bayağı yüksek hız yapıp,sert frenleme yapıyorlar.Balata olayı oradan aklıma takıldı.

    hocam biz işe baslayali yaklasik uc ay oldu.

    acikcasi araclarin bakimi, mazotu vs biz ilgilenmiyoruz. garajlarda bunlari yapan ayri bir personel var.

    istanbuldaki araclar henuz yeni.ortalama 30.000 ile 50.000 km arasindalar şu anda( otokar ve karsan korukluler icin konusuyorum.)

    gunde 8 saat calisiyoruz.bir arabada sabahci ve aksamci iki sofor calisir.

    kullandigim en kotu araba( kotu denebilirse) 2000 model mercedes connecto idi.

    ayrica balata konusunda yeni araclarda frene basinca retarder de otomatik olarak once devreye girdiginden, balata omrune cok ciddi katkilari vardir.

    Kullandığın Mercedes Conecto 2000 model olan hibe edilen miydi çünkü 2000 model tek Conecto var ?

    edit:2000-232

    ben modelini misal olarak verdim. şuan hasanpasa da 99-2000-2001 gibi cesitli modellerde bircok conecto var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan0403

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

    mercedes ve karsan koruklu otobusler v6. karsan 10.5 lt. mercedes icin degerleri asagida bir arkadas yazmis zaten.

    otokarlar ise sirali 6 silindir. sanziman olarak voith 4 ileri tam otomatik sanziman var.

    Hazır meslekten birini bulmuşken zihnimi tırmalayan soruları sorayım

    1)Fren balatalarını haftalık mı,değiştiriyorsunuz ? Balataların ömrü ne kadar ?
    2)Günlük kaç saat çalışıyorsunuz ? Mesleğin size göre zor yanları neler ?
    3)Kullandığınız en kötü araç neydi ?

    Ankara'da belediye araçları (Man-Doğalgazlı) bayağı yüksek hız yapıp,sert frenleme yapıyorlar.Balata olayı oradan aklıma takıldı.

    hocam biz işe baslayali yaklasik uc ay oldu.

    acikcasi araclarin bakimi, mazotu vs biz ilgilenmiyoruz. garajlarda bunlari yapan ayri bir personel var.

    istanbuldaki araclar henuz yeni.ortalama 30.000 ile 50.000 km arasindalar şu anda( otokar ve karsan korukluler icin konusuyorum.)

    gunde 8 saat calisiyoruz.bir arabada sabahci ve aksamci iki sofor calisir.

    kullandigim en kotu araba( kotu denebilirse) 2000 model mercedes connecto idi.

    ayrica balata konusunda yeni araclarda frene basinca retarder de otomatik olarak once devreye girdiginden, balata omrune cok ciddi katkilari vardir.

    Kullandığın Mercedes Conecto 2000 model olan hibe edilen miydi çünkü 2000 model tek Conecto var ?

    edit:2000-232

    ben modelini misal olarak verdim. şuan hasanpasa da 99-2000-2001 gibi cesitli modellerde bircok conecto var.

    Onlar aslında O 345 olarak geçiyor İETT'nin bünyesinde tek 2000 model Conecto vardır oda hibe edilmiştir kapı nosu 232 'dir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan0403

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan0403

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

    mercedes ve karsan koruklu otobusler v6. karsan 10.5 lt. mercedes icin degerleri asagida bir arkadas yazmis zaten.

    otokarlar ise sirali 6 silindir. sanziman olarak voith 4 ileri tam otomatik sanziman var.

    Hazır meslekten birini bulmuşken zihnimi tırmalayan soruları sorayım

    1)Fren balatalarını haftalık mı,değiştiriyorsunuz ? Balataların ömrü ne kadar ?
    2)Günlük kaç saat çalışıyorsunuz ? Mesleğin size göre zor yanları neler ?
    3)Kullandığınız en kötü araç neydi ?

    Ankara'da belediye araçları (Man-Doğalgazlı) bayağı yüksek hız yapıp,sert frenleme yapıyorlar.Balata olayı oradan aklıma takıldı.

    hocam biz işe baslayali yaklasik uc ay oldu.

    acikcasi araclarin bakimi, mazotu vs biz ilgilenmiyoruz. garajlarda bunlari yapan ayri bir personel var.

    istanbuldaki araclar henuz yeni.ortalama 30.000 ile 50.000 km arasindalar şu anda( otokar ve karsan korukluler icin konusuyorum.)

    gunde 8 saat calisiyoruz.bir arabada sabahci ve aksamci iki sofor calisir.

    kullandigim en kotu araba( kotu denebilirse) 2000 model mercedes connecto idi.

    ayrica balata konusunda yeni araclarda frene basinca retarder de otomatik olarak once devreye girdiginden, balata omrune cok ciddi katkilari vardir.

    Kullandığın Mercedes Conecto 2000 model olan hibe edilen miydi çünkü 2000 model tek Conecto var ?

    edit:2000-232

    ben modelini misal olarak verdim. şuan hasanpasa da 99-2000-2001 gibi cesitli modellerde bircok conecto var.

    Onlar aslında O 345 olarak geçiyor İETT'nin bünyesinde tek 2000 model Conecto vardır oda hibe edilmiştir kapı nosu 232 'dir.

    dogrudur. esasen egitim esnasinda uc dort kez kullanma firsati bulmustum. ben anadolu garajinda oldugumdan sadece karsan koruklu ve otokar kullaniyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan0403

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan0403

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

    mercedes ve karsan koruklu otobusler v6. karsan 10.5 lt. mercedes icin degerleri asagida bir arkadas yazmis zaten.

    otokarlar ise sirali 6 silindir. sanziman olarak voith 4 ileri tam otomatik sanziman var.

    Hazır meslekten birini bulmuşken zihnimi tırmalayan soruları sorayım

    1)Fren balatalarını haftalık mı,değiştiriyorsunuz ? Balataların ömrü ne kadar ?
    2)Günlük kaç saat çalışıyorsunuz ? Mesleğin size göre zor yanları neler ?
    3)Kullandığınız en kötü araç neydi ?

    Ankara'da belediye araçları (Man-Doğalgazlı) bayağı yüksek hız yapıp,sert frenleme yapıyorlar.Balata olayı oradan aklıma takıldı.

    hocam biz işe baslayali yaklasik uc ay oldu.

    acikcasi araclarin bakimi, mazotu vs biz ilgilenmiyoruz. garajlarda bunlari yapan ayri bir personel var.

    istanbuldaki araclar henuz yeni.ortalama 30.000 ile 50.000 km arasindalar şu anda( otokar ve karsan korukluler icin konusuyorum.)

    gunde 8 saat calisiyoruz.bir arabada sabahci ve aksamci iki sofor calisir.

    kullandigim en kotu araba( kotu denebilirse) 2000 model mercedes connecto idi.

    ayrica balata konusunda yeni araclarda frene basinca retarder de otomatik olarak once devreye girdiginden, balata omrune cok ciddi katkilari vardir.

    Kullandığın Mercedes Conecto 2000 model olan hibe edilen miydi çünkü 2000 model tek Conecto var ?

    edit:2000-232

    ben modelini misal olarak verdim. şuan hasanpasa da 99-2000-2001 gibi cesitli modellerde bircok conecto var.

    Onlar aslında O 345 olarak geçiyor İETT'nin bünyesinde tek 2000 model Conecto vardır oda hibe edilmiştir kapı nosu 232 'dir.

    dogrudur. esasen egitim esnasinda uc dort kez kullanma firsati bulmustum. ben anadolu garajinda oldugumdan sadece karsan koruklu ve otokar kullaniyoruz.

    Otobüslere özel merakım var nasıl şoförler genel olarak memnun mu karsandan birde hangi hatlardasınız genellikle ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan0403

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan0403

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan0403

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı


    quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

    mercedes ve karsan koruklu otobusler v6. karsan 10.5 lt. mercedes icin degerleri asagida bir arkadas yazmis zaten.

    otokarlar ise sirali 6 silindir. sanziman olarak voith 4 ileri tam otomatik sanziman var.

    Hazır meslekten birini bulmuşken zihnimi tırmalayan soruları sorayım

    1)Fren balatalarını haftalık mı,değiştiriyorsunuz ? Balataların ömrü ne kadar ?
    2)Günlük kaç saat çalışıyorsunuz ? Mesleğin size göre zor yanları neler ?
    3)Kullandığınız en kötü araç neydi ?

    Ankara'da belediye araçları (Man-Doğalgazlı) bayağı yüksek hız yapıp,sert frenleme yapıyorlar.Balata olayı oradan aklıma takıldı.

    hocam biz işe baslayali yaklasik uc ay oldu.

    acikcasi araclarin bakimi, mazotu vs biz ilgilenmiyoruz. garajlarda bunlari yapan ayri bir personel var.

    istanbuldaki araclar henuz yeni.ortalama 30.000 ile 50.000 km arasindalar şu anda( otokar ve karsan korukluler icin konusuyorum.)

    gunde 8 saat calisiyoruz.bir arabada sabahci ve aksamci iki sofor calisir.

    kullandigim en kotu araba( kotu denebilirse) 2000 model mercedes connecto idi.

    ayrica balata konusunda yeni araclarda frene basinca retarder de otomatik olarak once devreye girdiginden, balata omrune cok ciddi katkilari vardir.

    Kullandığın Mercedes Conecto 2000 model olan hibe edilen miydi çünkü 2000 model tek Conecto var ?

    edit:2000-232

    ben modelini misal olarak verdim. şuan hasanpasa da 99-2000-2001 gibi cesitli modellerde bircok conecto var.

    Onlar aslında O 345 olarak geçiyor İETT'nin bünyesinde tek 2000 model Conecto vardır oda hibe edilmiştir kapı nosu 232 'dir.

    dogrudur. esasen egitim esnasinda uc dort kez kullanma firsati bulmustum. ben anadolu garajinda oldugumdan sadece karsan koruklu ve otokar kullaniyoruz.

    Otobüslere özel merakım var nasıl şoförler genel olarak memnun mu karsandan birde hangi hatlardasınız genellikle ?

    alinti biraz uzadi kusura bakmayin:)

    soforler genel anlamda mercedesten baska arac tanimiyorlar:)

    otokarlar guzel arac( kendim yeni mercedes hic kullanmadim o yuzden kiyas yapamam)

    retarderi biraz fazla kaptigindan yolcuyu biraz silkeliyor fren esnasinda. bu yuzden yolcular bazen acemi zannediyor bizi:) butun tuş takimlari soforun elinin altinda ve biraz daha sofor dostu bir arac. direksiyonu falan kendimize gore ayarlamak daha rahat.
    motor performansi fena degil.sanziman ise tam otomatik bu yuzden
    gecisler sarsintisiz.

    karsan korukluler ise frenleme esnasinda otokardan daha konforlu.yolcuyu ileri geri silkeleme durumu olmuyor.

    ama tus takimlari pek ergonomik degil.ozellikle klima tuslari vs.direksiyon ayarlama imkani kisitli ve o direksiyonu bir insan kullanacak diye tasarlamamislar bence :)

    hat olarakta bu aralar 16Y deyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _AsDeRf_

    Rayli sistem sart hocam. Cevre kirliligini azaltmak icin yine fosil yakitlara medet ummak cok sacma. Tabi daha devlet dairelerinde tungsten ampul kullanilirken tasarruf beklemek mantiksiz ya hayirlisi.

    Raylı sistem en güzeli ama 1 km raylı sistem ile 1 km metrobüs hat maliyeti ve yapılma süresini dikkate aldığında "günü kurtarma" adına metrobüs tercih edilmiştir diye düşünüyorum.
  • Yeni otobüsler bile bukadar yakıyorsa ben eski körüklü ikarusları düşünemiyorum.Körüklü ikarusların ne kadar yaktığını bilen var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: egelidost

    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: egelidost

    Mazotu vergisiz alıyor belediyeler. 1 lira bile değildir litresi.

    Biraz fazla cikar, cunku %65-70 vergi oldugunu dusunursek 4.65/0.7-4.65=1.99 lira vergisiz mazot fiyati cikar ama vergisiz satacaklarini sanmiyorum milletten sicak para gelmesi varken neden vergisiz satsin ki ? Hele ki gunumuzde. Ama ne olursa olsun otomobilden daha karli.

    Kamu kuruluşları vergisiz yakıt alırlar. Karayolları, Köy İşleri, Belediye araçları gibi Kamu yararına çalışan kurumlar vergisiz mazot kullanırlar. Kotaları olabilir belki ama İstanbul Belediyesi bir AKP Belediyesi olduğundan kota olduğunu da sanmıyorum.

    Hocam yanlis anlamayin size inanmadigimdan degil. Benim bildigim ihale acilir ve ihale sistemiyle en uygun fiyati veren alir. Vergisiz alindigina dair resmi kaynak var mi ?

    Dediğiniz gibi vergisiz değil ihaleyle alınıyormuş beediyelere yakıt. Bazı kurumlara ise satış değil ödenek olarak gönderiliyormuş. İzmit Belediyesi ihalesindeki rakamı hesapladığımda mazotun litresi 3,2 lira civarına denk geliyor. Bu hesapla eğer metrobüsün yakıtı 100 km'de 75 litre ise Mrtrobüs 100 kilometrede 250 lira civarı bir yakıt harcıyor demektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    quote:

    Orijinalden alıntı: druc

    quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    Arkadaşım babasının tırından 20 litre mazot çekip kendi arabasına koyuyordu. Mazot çekmesine rağmen depo hala full gösteriyordu. Kaç litre depo varsa artık.

    Mercedes Travegonun deposu 1000 lt.nin üzerindeydi sanırım.

    500 Litre...


    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/bus/home/new_buses/models/touring_coaches/travego/technical_data.html

    Hocam 34. sayfa

    1046 lt

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/media_library/turkey/mpc_turkey/busses/new_vehicles/yenitravegobrosur.object-Single-MEDIA.download.tmp/YeniTravegoBrosur_.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikeles

    quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    quote:

    Orijinalden alıntı: druc

    quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    Arkadaşım babasının tırından 20 litre mazot çekip kendi arabasına koyuyordu. Mazot çekmesine rağmen depo hala full gösteriyordu. Kaç litre depo varsa artık.

    Mercedes Travegonun deposu 1000 lt.nin üzerindeydi sanırım.

    500 Litre...


    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/bus/home/new_buses/models/touring_coaches/travego/technical_data.html

    Travegoların büyük depoları 1100 lt normal depoları 550 lt alıyor dingillisi %30 dingilsizi %25 yakıyor

    Hocam dediğiniz tüketim biraz az değil mi?
    Ben dingilsiz 29-32
    Dingilli 32-35 arası yakar diye biliyorum.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: druc

    quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    quote:

    Orijinalden alıntı: druc

    quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    Arkadaşım babasının tırından 20 litre mazot çekip kendi arabasına koyuyordu. Mazot çekmesine rağmen depo hala full gösteriyordu. Kaç litre depo varsa artık.

    Mercedes Travegonun deposu 1000 lt.nin üzerindeydi sanırım.

    500 Litre...


    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/bus/home/new_buses/models/touring_coaches/travego/technical_data.html

    Hocam 34. sayfa

    1046 lt

    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/media_library/turkey/mpc_turkey/busses/new_vehicles/yenitravegobrosur.object-Single-MEDIA.download.tmp/YeniTravegoBrosur_.pdf

    ben en iyisi fabrikasından öğreneyim. her gün mercedes otobüs fabrikasına mal götürüyorum.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.