Şimdi Ara

Metrobüs yakıt tüketimi [75lt/100 km] (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
109
Cevap
2
Favori
20.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • biraz fazla ama o kadar ağırlık taşıyo ama işte görüyor
  • otobüs full dolu az bile yakmış.
  • Normal yakıt değerleri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Belediye bu yüksek sarfiyattan dolayı artık doğalgazlı otobüslere geçiş yapıyor. Tek otobüsün 100 km de 60 litre mazot tüketmesi çevreye büyük zarar.

    120 m3 dogalgaz tuketir bence 100kmde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mazotu vergisiz alıyor belediyeler. 1 lira bile değildir litresi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egelidost

    Mazotu vergisiz alıyor belediyeler. 1 lira bile değildir litresi.

    Biraz fazla cikar, cunku %65-70 vergi oldugunu dusunursek 4.65/0.7-4.65=1.99 lira vergisiz mazot fiyati cikar ama vergisiz satacaklarini sanmiyorum milletten sicak para gelmesi varken neden vergisiz satsin ki ? Hele ki gunumuzde. Ama ne olursa olsun otomobilden daha karli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: egelidost

    Mazotu vergisiz alıyor belediyeler. 1 lira bile değildir litresi.

    Biraz fazla cikar, cunku %65-70 vergi oldugunu dusunursek 4.65/0.7-4.65=1.99 lira vergisiz mazot fiyati cikar ama vergisiz satacaklarini sanmiyorum milletten sicak para gelmesi varken neden vergisiz satsin ki ? Hele ki gunumuzde. Ama ne olursa olsun otomobilden daha karli.

    Kamu kuruluşları vergisiz yakıt alırlar. Karayolları, Köy İşleri, Belediye araçları gibi Kamu yararına çalışan kurumlar vergisiz mazot kullanırlar. Kotaları olabilir belki ama İstanbul Belediyesi bir AKP Belediyesi olduğundan kota olduğunu da sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Gun

    Anlık tüketim o kadar olabilir ama ortalama tüketimin o kadar olacağını sanmam ek olarak bildiğim kadarıyla İETT yakıtı ihaleyle alıyor. Toptan bir biçimde olduğu için bizim aldığımız fiyatın oldukça altında alıyor diye biliyorum.

    Pek sanmam.

    Bu yakıtın rafineri çıkışı en son 1 liraydı zaten. Gerisi vergi. Adam 1 liradan ne kadar indirim yapar ki, hadi yapsın 50 kuruş geri kalan sabit vergileri ne olacak peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: statükocu

    quote:

    Orijinalden alıntı: druc

    quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    Arkadaşım babasının tırından 20 litre mazot çekip kendi arabasına koyuyordu. Mazot çekmesine rağmen depo hala full gösteriyordu. Kaç litre depo varsa artık.

    Mercedes Travegonun deposu 1000 lt.nin üzerindeydi sanırım.

    500 Litre...


    http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/bus/home/new_buses/models/touring_coaches/travego/technical_data.html

    Travegoların büyük depoları 1100 lt normal depoları 550 lt alıyor dingillisi %30 dingilsizi %25 yakıyor




  • Arkadaşlar tamamı CNG kullanıyor yani doğalgaz. Maliyet son derece düşük.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egelidost

    quote:

    Orijinalden alıntı: pi10


    quote:

    Orijinalden alıntı: egelidost

    Mazotu vergisiz alıyor belediyeler. 1 lira bile değildir litresi.

    Biraz fazla cikar, cunku %65-70 vergi oldugunu dusunursek 4.65/0.7-4.65=1.99 lira vergisiz mazot fiyati cikar ama vergisiz satacaklarini sanmiyorum milletten sicak para gelmesi varken neden vergisiz satsin ki ? Hele ki gunumuzde. Ama ne olursa olsun otomobilden daha karli.

    Kamu kuruluşları vergisiz yakıt alırlar. Karayolları, Köy İşleri, Belediye araçları gibi Kamu yararına çalışan kurumlar vergisiz mazot kullanırlar. Kotaları olabilir belki ama İstanbul Belediyesi bir AKP Belediyesi olduğundan kota olduğunu da sanmıyorum.

    Hocam yanlis anlamayin size inanmadigimdan degil. Benim bildigim ihale acilir ve ihale sistemiyle en uygun fiyati veren alir. Vergisiz alindigina dair resmi kaynak var mi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yakıt konusunda bilgilendirme yapayım : Bugün bir İETT şoförüyle konuştuğumda, yakıtın izmitten tankerlerle getirildiğini ve daha ucuz olduğunu söyledi ama fiyat söylemedi. Ayrıca o şoför ; tabi hattına göre değişir ama bir günde otobüs ün deposunun 4 te 1 i kadar mazot yaktığını söyledi. (Araç Otokar Kent LF)
  • Metrobüsler doğalgazla çalışıyor diye biliyorum.En azından Ankara'daki ego otobüsleri doğal gazlı.
    Ankaradaki tüm doğalgaz ile çalışan otobüsler yaklaşık 2 milyon metreküp doğal gaz tüketiyor.Yaklaşık 350 küsür araba zaten 460 yada 470 tane otobüs var ankarada geriye kalanlarada 200 bin litre mazot gidiyor diye duymuştum.
  • Geçenlerde abim dikkat etmiş 48 litre olduğunu söylemişti bana ortalamanın
  • Büyük araçlar öyle, Scania R730 100 km'de 35-40 litre civarı yakıyor. Bildiğim kadarıyla buda fabrika verisi kullanıcılar 90 km/h'in üzerinde gittikleri zaman 60-65 lt. yaktığını söylüyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Hocam en azından eskiden bildiğim ford transitler vardı

    araştıracağım çok şaırdım demek benzinlisde varmış (ama artık benzinlileri çıkar turbo benzinli motorlar için yaygınlaşmaya başladı)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

    mercedes ve karsan koruklu otobusler v6. karsan 10.5 lt. mercedes icin degerleri asagida bir arkadas yazmis zaten.

    otokarlar ise sirali 6 silindir. sanziman olarak voith 4 ileri tam otomatik sanziman var.

    Hazır meslekten birini bulmuşken zihnimi tırmalayan soruları sorayım

    1)Fren balatalarını haftalık mı,değiştiriyorsunuz ? Balataların ömrü ne kadar ?
    2)Günlük kaç saat çalışıyorsunuz ? Mesleğin size göre zor yanları neler ?
    3)Kullandığınız en kötü araç neydi ?

    Ankara'da belediye araçları (Man-Doğalgazlı) bayağı yüksek hız yapıp,sert frenleme yapıyorlar.Balata olayı oradan aklıma takıldı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan Sarı

    mercedes ve karsan koruklu otobusler v6. karsan 10.5 lt. mercedes icin degerleri asagida bir arkadas yazmis zaten.

    otokarlar ise sirali 6 silindir. sanziman olarak voith 4 ileri tam otomatik sanziman var.

    Hazır meslekten birini bulmuşken zihnimi tırmalayan soruları sorayım

    1)Fren balatalarını haftalık mı,değiştiriyorsunuz ? Balataların ömrü ne kadar ?
    2)Günlük kaç saat çalışıyorsunuz ? Mesleğin size göre zor yanları neler ?
    3)Kullandığınız en kötü araç neydi ?

    Ankara'da belediye araçları (Man-Doğalgazlı) bayağı yüksek hız yapıp,sert frenleme yapıyorlar.Balata olayı oradan aklıma takıldı.

    hocam biz işe baslayali yaklasik uc ay oldu.

    acikcasi araclarin bakimi, mazotu vs biz ilgilenmiyoruz. garajlarda bunlari yapan ayri bir personel var.

    istanbuldaki araclar henuz yeni.ortalama 30.000 ile 50.000 km arasindalar şu anda( otokar ve karsan korukluler icin konusuyorum.)

    gunde 8 saat calisiyoruz.bir arabada sabahci ve aksamci iki sofor calisir.

    kullandigim en kotu araba( kotu denebilirse) 2000 model mercedes connecto idi.

    ayrica balata konusunda yeni araclarda frene basinca retarder de otomatik olarak once devreye girdiginden, balata omrune cok ciddi katkilari vardir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Capacitylerde ortalama tüketim 60-65 litre yeni gelen conectolarda 50-55 litre arasında değişiyor.Ama capacity kadar güçlü değil conectolar.Bredamenarinibusleri bilmiyorum.
  • metrobüslerin limit 70 km/h idi sanırım
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.