< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emretor23 -- 28 Ekim 2017; 14:37:7 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emretor23 -- 28 Ekim 2017; 14:37:7 > |
Kes kes kes kes, suffer me now, kes kes kes kes, suffer me now, kes kes kes, suffer me now !!!!!!!!!!!!!
Yemin ediyorum Destiny de bu kadar grind yok. Oyun sizi lootboxlara yönlendirmek için mahfetmiş dinamikleri. Başka bir regiona geçiyorsunuz o upgrade ettiğiniz baştan sona donattığınız ordudan eser yok. Hoop tekrar baştan, hoop tekrar sızma, nemesis görevleri. Ve oyunun son kalesi öyle bir halde ki -oyunun geri kalanını saymadan- rahat 20-30 saat grind etmeniz lazım orayı ele geçirebilmek için. 100 saat boyunca size aynı şeyi sabbahtan akşama kadar yaptıracak. Ha başka oyun yaptırmıyor mu ? Ama bitiyor 15-20 saatte. Atmosferleri çok daha sağlam, bir konu oluyor "gerçekten" ... 4 tane zebellah gibi kaleyi kuşatmak olmuyor amaç... Stealth mekaniği çöp. Adamların içinde ekrana bile bakmadan tıkır tıkır yürüyorum. Sizi durduracak, "hop birader nereye sen öyle girdin 500 kişinin arasına" bir mekanik yok. Ana görevlerin bir kaçı hariç hiç bir şekilde sizin kaçışınızı engelleyecek bir mekanizma yok. Babamın tarlası gibi geziyorum her yerde. Oyunun "open world" sıfatı çok yavan. Hiç doğal bir script dahi yok. Çevrede 4 tane ejderha var, nedense kimsenin göremediği beni bu ****r bombalıyor. Hiç bir sebebi yokken korkan, kaçan, ihanet eden elemanlarda işin içine girince siz çoban onlar koyun çıkmış meraya tek tek topluyorsunuz... Ve oyun o koca saatler boyunca bunun ötesine bir gram geçemiyor. Atlama zıplama koşma ortada. Oyunda fizik yok. Klasik 15 metre ötedeki adama kayarak giden animasyonlar (ayakkabıların altında tereyağı olması durumu). İlk oyunda çok çabuk sıkmıştı. Bu yine biraz idare etti ancak dayanılacak gibi değil. Ortalıkta cüce yok, elf yok, insan yok. Şarkı söyleyen orclar var. Karakter gelişimi çok zayıf. İlk oyundaki gibi her bir yeni özellikle oyun dünyanız değişmiyor. Çok yaymışlar ve zor elde ediyorsunuz hatırı sayılır bir gelişimi. Ara sahnelerde dahi o gelişimi göremiyorsunuz mesela, hep o 1 lvl'lık eşyalarınız üstünüzdeymiş gibi lanse ediliyor. Aynı zırh ve silahların farklı isimdeki halleri lvl'dan lvl'a tekrar tekrar karşınıza geliyor, hepsi aynı aslında. Hani zor mu ? Hayır, 100 adamın içine girip ölmeden orta parmak yapıp çıkılabilen bir oyun (oynanışının zayıflığından ötürü) ama aynı zamanda bir kaleye girene kadar 20 saat grind etmeniz gerekiyor, ve bu sanki zormuş havası yaratıyor. Zorluğu kötü tasarım ve lootboxa iten dinamiklerinden geliyor, yoksa 15 lvl iken 30 lvl adamla sabaha kadar dövüşebiliyorum. Ne open world ne lineer, hani rpg desen değil, stealth desen değil, hard-core (dark souls tarzı) bir şey desen değil. Koşup ork tutup suffer me now yapmaca. Başka hiç bir şey yok. Bu arada zorda oynamama rağmen nemesisinde öyle çok nimetini görmedim (ilk oyunda çok daha fazla şaşırtmıştı). Hatta bir ara "aaa nemesis sistemi vardı, nerede ya bunun etkikleri" falan dedim. Maalesef oynarken verilen emeği ve parasını hak etmiyor. Oyuncuların verdiği 2.3 ortalama tam yerinde olmuş. |
G Guest-63DBB8E76 demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
O miymiylarin hepsi suru psikolojisi :) ben de bitirdim coktan sattim. Harikulade oyundu. Oyunun cikmasina gunler kala biri bir tas atar ortaya herkes kosturur pesinden. O gunler de yazdik cok guzel karalandi bu karalamalar abartildi diye. Simdi oynayip da begenmeyen cok az. Ama hakki yendi satislari da etkilendi. Bu cok bilmisler sayesinde yeni bir Middle earth yaparlar mi bilinmez. En buyuk dileklerimle umarim yaparlar. Baska kimsenin ME evrenine el atacagi yok. Oyunda hayvanlar gibi Balrog sahneleri oldu, Sauron'la Witch King ile olan karsilasmalar gerek gameplay gerek screenplay olarak epic evladi epicti. Hala daha lootbox. Hay lootboxlara giresiniz. Metacriticmis bilmemneymis. Adam oynamadan oradan buradan okuyup mc'ye gidip kusuyor bir seyler. Sonra aman puani soyle oldu. Vay canina bak sen. Oyunun Batman Arkham Knight'tan farkli bir olayi yok. Once ilk son, sonra daha cok kasip gercek son. Arkham'da boyle bir sizlanma yayilmadigi icin kimsenin sesi cikmadi. Halbuki olay ayni. Ayni cati altindan cikan iki oyun. Ne para vermeye zorladiklari var ne bir sey. Legendary yokmus da su yokmus. Sallamalara doyulmadi bu oyun icin. Oyunu bitirdigimde her yerim legendary kayniyordu gerek orc gerek gear. Oyunda ayni seyi yaptin mi yaptin. Oyun baska bir sey vaadetmiyor zaten. Orc keseceksin bu yani. Alirken ne bekledi alanlar orc'la dans etmek? Bowling? Spagat? Sanki E3'te Eru Iluvatar ile Melkor savasi gosterdiler de oyuna koymamislar gibi. 80 bin yildir Assassin's Creed coplugu ayni halti yaptiriyor oyuncuya. Shadow of war'un tekrar tekrar yaptirdigi cok eglenceli combati ben isirir yerim cok guzeldi, net. Bir oyunun sonunu gormek icin ugrasman gerektigi mantigini silmis herkes aklindan nedense. Aliskanlik iste. O kadar alisti ki herkes kolay kolay kisa oyunlari bitirmelere. Ac Origins ile yillardir keklendiklerini hala farketmeyenler bu oyunu eze eze gomdu ya. Ahlar vahlar. |
Nemesis dediği rütbe sistemi, hiyerarşi artık ne dersen.
Mantık şu. Sen bir düşmanı öldürürsün, yerine başkası gelir lakin senin öldürdüğün atıyorum 30 level ise 20-25 level gelir. Nemesis komutanlarından birini öldüremez de komutan seni öldürürse bu sefer onun leveli ve rütbesi artar yani en alt sıradaysa bir üste ya da onunda üstüne çıkar İntikam görevi verir bu sebebe hatta.. Seni öldüren komutanlardan biri değilde Er mevcudiyetinde ki sağda solda karşılaştığın npcler olursa bunlar da nemesise direkt orta sıradan katılır.. Muazzam bi level artışı alırlar. Kısaca nemesiste gerçek hayattaki gibi ne kadar rütbeli öldürürsen öldür onun altında ki rütbeliler ya da başka yerde ki rütbeliler oraya tayin olurlar... Tabi bunlar orc oldukları için kendi düzenlerinde birbirlerine saygıları yok bu sebeple kendi aralarında da çatışırlar bu 3 turlu bir savaştır 3 savaşı da alan nemesis komutanı rütbe atlar, kaybeden ya ölür ya da esir düşer... Bunlara istersen müdahale edebilirsin. Bölgesine saldırılan kişinin tarafında olabilir ya da saldıran kişinin tarafında da olabilirsin. Bunlar benden yanasın düşüncesinde olmazlar gizliden destek olmak lazım =) Tabi genelde 2 düşman komutan aynı alanda çatıştığı için milletin yaptığı birbirlerini öldürmelerini bekleyip kazanan tarafı da öldürmek.. Ben de herkes gibi iki komutanın arasına dalıp ikisini de gebertiyorum.. Bu komutanlarla çok uğraşmak istemiyorsan sonradan aldığın yüzük ile bir kaç tanesini kendi safına çekip onlara emir vererek tarafında olmayan düşmanlara saldırtabiliyorsun.. Oyunda ölmedikçe zaman ilerlemesi yok bu yüzden kulelere fast travel yaparken diğer seçeneği seçersen zaman ilerlemesi olur ve nemesis olaylarını izlersin. |
Oyunun en kötü yanı ilk oyunda da olduğu gibi, karşılaştığın ork patronların diyaloglarını geçilemiyor oluşu. Böyle bir şeyi nasıl yapmışlar inanılır gibi değil, kale savaşlarında filan tam dövüşün ortasında biri çıkar lag lag eder bekleriz 10 saniye, yanında yancıları çıkar aynı şekilde. Onun dışında genel olarak oyun oldukça başarılı. Hikaye olarak her ne kadar orta dünya külliyatıyla çelişkili, anlamsız olsa da Tolkien'e saygıyı bir köşeye koyarsak sinematik sunum ve hikaye düşüncesi olarak çok başarılı. Lootbox olaylarına gelince, firmaların yüz verdikçe astar isteme huylarından dolayı, gelecek oyunlarda ders almaları amacıyla tepki verilmesini doğru buluyorum ama bu oyun da lootboxa itme gibi bir durum ben hissetmedim. Oyun parası yeterince bol birikiyor, onunla alınan lootbox'dan gayet yeterli orclar çıkıyor illa legendary epic olmasına da gerek yok. Exp boostta ise günlük çok basit görevler ile yaklaşık 700 gold biriktirdim, onunda 7 kere exp boost aldığım için sorun olarak görmedim. Sözün özü, ilk oyunun fersah fersah üstüne çıkmış gayet güzel bir oyun.
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emretor23 -- 19 Şubat 2017; 2:8:23 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|