Türk Silahlı Kuvvetleri'nin operasyonları sonucu Sarı ceset torbalarının boy boy resimleri görününce Türkiye de rahatsızlık duyan MALUM KESİM HARİCİ vatandaşlar soğan olmadan da kuru ekmeği yerler Hala anlayabildiğinizi düşünmüyorum... < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Milli muharip uçak KAAN ilk uçuşunu yaptı (19. sayfa)
-
-
Bu JF-17 göklerin daciası gibi değil miydi? Blok 3 bizim de işimize yaramaz mı? Bazı görevlerde F-16 boşa yormamış oluruz sanki.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
F-16 alamasaydık işimize yarayabilirdi. amerikan motorlu F-16 varken kısa ömürlü rus motorlu JF-17'si kullanmak pek bişey kazandırmaz.
-
Pakistan'ın ürettiği JF-17 savaş uçağı, nato standartlarını karşılamıyor. Nato standartlarını karşılamadığı gibi Hava Kuvvetlerimizin de standartlarını karşılamıyor.
Karşılayamadığı hususlar ; parça üretiminde kullanılan malzemeler, nato standartların altında kalmaktadır.
Oysa bizim ürettiğimiz Hürkuş, Hürjet, Kaan uçaklarımız ile iha/siha'larımız, teknolojik yeterlilikleri itibariyle, nato standartlarının bile üzerindedir. Örnek; tek kristalli uçak motor parçası üretimimizde olduğu gibi...
Ha ! JF-17 uçağı Hava Kuvvetlerimizce tedarik edilip kullanılabilir mi ? Kullanılabilir. Ancak bakım zamanları, parça değişimleri, yedek parçaların raf ömürleri vs vs, bi ton kriterin JF-17'ye göre hazırlanması gerekecektir.
Hava Kuvvetlerimiz görev ifasını, yıllardır nato standartları çerçevesinde yürütmektedir. Yani uçak bakım ve idame işlemleri nato standartlarına göre yürütülmektedir.
Kaldı ki, bir ara temin etme niyetine girdiğimiz, Typhon uçakları bile, harbe hazırlık yönüyle nato standartlarını ucundan yakalamakta olup, görev dönüşü, yeni göreve gönderebilmek için, periyodik bakımlarının zaman uzunluğu, nato standartlarının altındadır. Kullanan ülkeler, tekrar uçuşa hazırlamak için, daha fazla sayıda personel kullanmaktadır.
Hülasası; yeni 40 adet F16'ın temini ve elde mevcut 79 adet uçağın Blok70 seviyesine yükseltilmesi konusunda boşuna ısrar edilmedi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanguzel_ -- 25 Şubat 2024; 19:5:0 >
-
Uçağın bırakın NATO/TuAF standartlarını karşılayıp karşılamadığını ya da tamamen yeni/ek lojistiğe gereksinimi bu JF-17'lerden alınsa alınsa 2 filo (40 uçak) alınır bunlar da Diyarbakır 8. Ana Jet Üssünde konuşlandırılıp Kuzey Irak/PKK'ya yapılan harekatlarda kullanılırdı. Başka da bir işe yaramazdı. Tabi bu arada Diyarbakır'da da en az 1 filo F-16 barındırılmaya devam edilirdi (hava-hava görevleri ağırlıklı olarak...)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mafaky -- 25 Şubat 2024; 20:28:33 > -
JF-17C Block 3 özelliklerine bakarsanız bizde henüz bu özelliklerde bir uçak olmadığını görürsünüz.
-
JF-17 uçağın özelliklerinin ya da yeteneklerinin ne olduğu önemli değildir.
Önemli olan; JF-17 uçağında kullanılan malzemelerin evsafı, nato ve hava kuvvetlerimizin standartlarının altında kalmaktadır !...
JF-17'de madem ikinci defa ısrar ettiniz. Daha ötesini de yazayım.
Rus üretimi SU-57 uçağı da malzeme evsafı yönünden nato ve hava kuvvetlerimizin standartlarının altında kalmaktadır !... Örnek vermek gerekirse; 5000 saat sonra motor yenilemek durumundasınız. Mevcut motorunun periyodik bakım aralıkları daha sıktır.
Daha da ötesini yazayım, aynı şekilde; Çin'in üretip de devreye aldığı J-20 savaş uçağı da, malzeme evsafı yönünden nato ve hava kuvvetlerimizin standartlarının altında kalmaktadır !... Nereden biliyoruz? Çünkü uçağın motorunda kullanılan çeliğin evsafı nato standartlarının altındadır. Çeliğin nato standartlarının altında kaldığını nereden biliyoruz ? Çünkü o çeliğin dünyada tek bir tedarikçisi var. O da İsveç'tir. Türkiye İsveç'i nato'ya kabul ederken, savunma sanayine yönelik her türlü ambargoların kaldırılacağına dair yazılı taahhüdünü almıştır.
Bir önceki mesajımda belirttiğim gibi, nato ve hava kuvvetlerimizin standardını karşılamayan uçağı satın alıp, kullanabilir miyiz ? Elbette kullanabiliriz. Ancak, bu durumda farklı bir standarda geçmemiz gerekir. Bu da attan inip de eşeğe binmek gibi olur.
Ya bu konu yeterince anlaşılmadı... Başka bir cihaz üzerinden örnek vereyim de kolayca anlaşılabilsin bari...
Iphone telefonun çakmasını ürettin diyelim. Eğer çakma ürettiğin Iphone'da Bionic serisi işlemci ve lisanslı IOS yazılım kullanmadıysan, kullandığın telefon Iphone olmaz. Olmadığı gibi güncelleme de almaz. Güvenlik güncellemesi de alamaz. Velhasılı ne yaparsan yap, çakma iphone, gerçek iphone gibi işlemez.
İşte malzeme evsafınıdan anlaşılması gereken, standartları karşılayan ara mamul( tezgahta işlenmeye hazır malzeme ) malzeme kullanımı gerekliliğidir. O gerekliliği de, tek tedarikçi İsveç devleti karşılamaktadır.
Peki bu gereklilik neden ? Periyodik bakım saatleri, belirlenmiş çalışma saati sonrası parça değişimi, parçaların raf ömürleri vs vs uzar gider.
Bu standartları aşağıya çekersen, diğer ülkelerin uçaklarını da kullanabilirsin.
Peki bu standartları aşağıya çekebilir misin ? Mümkün değil. Çünkü havacılığın kuralları kan ile yazılmıştır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanguzel_ -- 25 Şubat 2024; 21:41:5 >
-
Açılım ve saçılım sürecinde, şehirlere bombaları yerleştirşrken,göz yumanlar ve sonrasında şehit olan memurlar sizleri rahatsız etmiyor,siz bataklıktan üç beş sivrisinek öldürülünce mutlu oluyorsunuz ,çooook küçük düşünüyorsun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
TEI tarafından yerli ve milli olarak üretilen, TF-6000 turbofan motorumuzun, Kızılelma uçağımızı cari yıl içinde uçurduğunu görürsek şaşırmayalım.
HABER HATTI youtubeMilli uçak motorundan haber var: Sesi yakında duyulacak TUSAŞ Motor Sanayi AŞ (TEI) Genel Müdürü Mahmut Akşit, bir süredir üzerinde çalıştıkları milli havacılık motoru TEI-TF6000'in ilk motor sesini duymak için yoğun bir gayret gösterdiklerini söyledi. MİLLİ UÇAK MOTORUNUN SESİ YAKIN ZAMANDA DUYULACAK Akşit, bir süredir üzerinde çalıştıkları milli havacılık motoru TEI-TF6000'in ilk motor sesini duymak için yoğun bir gayret gösterdiklerini anımsattı. Motorun çalışmasının birkaç aylık süresinin kaldığını dile getiren Akşit, "Elimizden geldiği kadar hızlı çalışıyoruz. Tasarımı komple bize ait. Motorun ana gövdesini ana çekirdeğini biz kendimiz imal ediyoruz. Ama üstünde bayağı bir sistemler oluyor, yağ pompası yakıt pompası, dişlileri vesaire. Bunların ilk motorda ciddi bir kısmını hemen hemen hepsini dünyadan tedarik zincirinden alıp takma yöntemine gidiyoruz. Ama değişik sebeplerle bazı aksamalar olabiliyor. Gecikmelerden dolayı birkaç haftalık bazı ufak tefek kaymalar oluyor. Ama onun dışında imalat hattımız bizim kontrolümüzde. Onu elimizden geldiği kadar hızlı tamamladık. Hemen hemen bütün imalatı bu hafta itibarıyla bitti. Şimdi o aksesuarlardan eksik olanlarla uğraşıyoruz. Onlar da bitti mi inşallah motor sesi duyacağız." diye konuştu. TÜRKİYE'NİN YERLİ VE MİLLİ TEKNOLOJİLERİNE ANINDA VE DOĞRU OLARAK ERİŞEBİLECEĞİNİZ YOUTUBE KANALIMIZA HEPİNİZ DAVETLİSİNİZ . ABONE OLARAK DESTEK VEREBİLİR VİDEOLARI BEĞENİP PAYLAŞARAK DESTEĞİNİZİ DAHADA HİSSETTİREBİLİRSİNİZ ! ------------------------------------TÜRK TEKNOLOJİLERİ------------------------------------ #yerli #milli #yerlivemilli #türkteknolojileri #aselsan #roketsan #baykar #bayraktar #selçukbayraktar #bayraktartb2 #bayraktartb3 #bayraktarkızılelma #bayraktarakıncı #tb2 #tb3 #kızılelma #akıncı #selçuknbayraktar #iha #siha #anka #aksungur #teiaksungur #teianka #altaytankı #tcganadolu #kaplan #ejderyalçın #cobra #mpt #mpt55 #mpt76 #tsk #türksilahlıkuvvetleri #insansızhavaaracı #insansızdenizaracı #denizaltı #türkiye #türk #sondakika #haber #haberler #shorts #youtube #savaş #barış #silah #silahlar #atak #atak 2#ika #insansızkaraaracıhttps://www.youtube.com/shorts/NGAyK-WqSHE?si=7eC3BqN8Vpom9MK4
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanguzel_ -- 26 Şubat 2024; 10:21:21 > -
at gözlüklerinizi çıkar iseniz gerçekte ne yapmakta olduğunu görürsünüz. yoksa tam saha savunmaya devam eder kedi şeroyu içeri almazsınız.
-
"savunma sanayine yönelik her türlü ambargoların kaldırılacağına dair yazılı taahhüdünü almıştır." serkangüzel adlı kişinin alıntısıdır. Doğrudan cevap yazamadığım için buraya yazıyorum. Şimdi Bu güvence verilmişse yazılı olarak mı verilmiştir? belli bir süresi varmı? hangi ülkeleri kapsamaktadır gerçekten içeriğini çok merak ediyorum. Malum geçmişimiz güvencelerle doluda bu da arada kaynamasın diye.
-
Yerli ve milli mişmiş Yılmaz ÖzdilyoutubeKaan Yerli ve Milli mi? - 15 Temmuz Darbe mi? - Yılmaz Özdilhttps://www.youtube.com/watch?si=p22uiYQgfvcgPC1l&v=tasTAZanlto&feature=youtu.be
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tabi ki yazılı olarak taahhüt edildi. Hem de Nato genel sekreterinin katıldığı tören ile bu yazılı taahhüt verilmiştir.
AO rumuzlu üye sorayım ! O değil de, yakın tarihte gerçekleşen bu anlaşma, kamuoyunun ekseriyeti tarafından bariz bilinmektedir. Bu detayı atladınız mı gerçekten ? Hadi atladınız, bana sormadan önce google'a sorsaydınız bari ?
-
Önce düzgün Türkçe yazmayı öğrenin. Sonra ülke için yapılmaya çalışılan şeyleri gömersiniz.
-
Türkiye ve KAAN'ın bekası ve içinde bulunduğu ayrıştırılamaz iktisadi-askeri bağlamın daha iyi anlaşılabilmesi için aşağıdaki haberi ve haberi yorumlayan mesajımı bırakıyorum. Orada da bu konuyla ilişkilendirerek iktisadi sağlık/güç, mali sağlık/güç, askeri bütçe, haliyle de askeri ve stratejik gelişim ve güç ilişkisi ekseninde değerlendirme yaptım:
-
KAAN ile ilgili acı gerçekler....Bir millet yine mi uyutuluyor ????
Haber Aktif (@haberaktifcom) on XtwitterKAAN “yerli ve milli mi?” Yılmaz Özdil anlattı: “50 yıllık F-16 uçağının motorunu taktılar.”https://twitter.com/haberaktifcom/status/1761993655349318127
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X