Yön değiştirmesi gereken iki uç ve yön değiştirmeden (fazda) anahtarlanması gereken bir uç olarak toplam 3 uç üzerinde işlem yapıyor olmalı. Zaten motordan gelen uçlar ortadadır 3 adet. Kırmızı olan sadece anahtarlanması gereken ve yön değiştirmeyen faz ucu olabilir. --> Vince elektrik verip iki ayrı yönde de çalıştırdığınızda hep aynı fazı veren-kontrol kalemini yakan ve vinç çalışmazken elektriği kesilen hat ise kırmızı olanı dediğimiz gibi anahtarlanan faz ucudur. --> Fazı üstteki yöntemle bulursunuz ve kalan iki uç da çalışma yönü için anahtar konumu değiştiğinde bağlantısı terslenen uçlardır. Faz ve nötre bağlı uçlar anahtarın diğer konumunda terslenip nötr ve faza bağlanır. --> Bahsedilen anahtarı uçlardan boşaltıp ölçebilirsiniz. Motordan gelen hattı sıralamasını unutmayarak söküp ölçümü yaparsınız ve emin olup geri bağlarsınız. Ölçü aleti yoksa uçları boşaltıp fazı verip anahtar konumuna göre nereye geçtiğini tespit ederek anahtar haritasını çıkarabilirsiniz. Sırf bu iş için kullanılan pako şalterleri inceleyiniz. Kontaktör bağlantıları için aynı mantık. Üstteki mesajımdaki gibi, İki kontaktörün de anahtarlanan bir sırası aynı biçimde faz faz nötr olarak sıralanır. Diğer uçlardan bir tanesine değişmeyen ve sadece anahtarlanan faz ucu iki kontaktörde de aynı yerlere bağlanır. Diğer iki uçta iki kontaktörde de motordan gelen uçlar birinde düz diğerinde de terslenmiş biçimde bağanır. Olayın esası motordan gelen 3 kablodan bir tanesi sadece anahtarlanır. Yani faz bu uca çalışma anında verilir. Yani kumandanın ileri ve geri konumlarında bu hatta hep aynı faz vardır ama çalışmazken enerjisi kesilir. Motordan gelen 3 kablodan geri kalan 2'si ise çalışma yönüne göre faz nötr ya da nötr faz olarak ters ve ya düz bağlantı kurar. Ters dönmeyi de sadece bu iki kabloya faz ve nötrün veriliş yönü belirler. |
Mini vinç ile yapılan yük asansörü kumanda devresi için yardım (2. sayfa)
-
-
Yani kondansatör olmadan motor üzerinde kırmızı olana sürekli faz bağlayıp diğer iki bağlatıya faz ve nötr verdiğimde bir yöne faz ve nötr yerlerini değiştirdiğimde diğer yöne haraket sağlaya bilir miyim kumandanın hiç olmadığını var sayarsak dediğiniz gibi kırmızı kabloyu ölçtüm ve sürekli enerji var yani motora direk bağlı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kuraf16 -- 25 Ekim 2022; 20:49:13 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Başka bir alicengiz yoksa evet.
Ama kondansatör neden olmasın ki? Siz kumanda bağlantılarını taşıyın, kondansatör olması gerektiği yerde olsun.
ANcak, sürekli faz olan uç devamlı enerjili kalamaz. Çünkü motora nötr zaten direk verilmiştir. Siz fazı verdiğinizde kalkmayan ama içinde enerji dolaşan bir kısadevre tipi halle karşılaşabilirsiniz. Bu sürekli faz dediğimiz uç sadece vinç hareket ederken faza bağlanır ve vinç durduğunda enerjisi kesilir. Lafın gelişi sürekli faz dedik yoksa vinç çalışmazken enerjisizdir.
Anahtarı tam ölçün. Motor bağlantılarını söküp terslenen ve terslenmeden sadece anahtarlanan hatları kesin görün.
-
Peki teşekkür ederim bugün için fazlasıyla kafa yordum karmaşandan kurtuladım dediklerinizi düşünüp yarın daha sakin bir şekilde devam etmek en iyisi olacak sanırım daha çok yardımınıza ihtiyacım var gerçekten zaman ayırdığınız için minnettarım teşekkür ederim
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Rica ederiz, zevkti.
Bekliyoruz...
-
merhaba kardeşlerim ilerimin yogunlugu ve ev halkına ayırdıgım zaman nedenıyle pek fazla fruma gıremez oldum bundan dolayım ozurlerimi kaul edın
şimdi
almıs oldugun vınc motoru ıle bende zamanında ilk once garaj kapısı ac kapa yaptım sonra ust kata asdansor yaptım
sevgili karafetva kardesım benım konu lınkınıde paylasmıs cok saolasın
almıs oldugun vınc motoru bır ana sargı 2 yardımcı sargısı olan bır motor 2 kontaktor 2 sınır swıch ı kullanarak ve
2 buton ve bır acıl durum butonuda kullanarsan harıka olur
kumandanın ıcınden cıkan zaten 3 kutuplu bır kondastordur yanı ıcınde 2 adet kondastor var degerı dusuk olanı asagıya ıneken degerı yuksek olanı ıse yukarıya cıkarken ceken kontaktore baglaman gerekıyor
sımdı olayın neresındesın ve ne kadar kafana yattı tam bılemıyorum onun ıcın sen net olarak ne yaptın ve nerede takılı kaldım
bunları yazarsan sana kaldıgınm yerden devam edebılmen ıcın yardımcı olacagız...
aslında ılk olarak asansorun gıdıp gelecegı ray sıstemını kurmanı tavsıye ederım
senı daha cok ugrastıracak yer orası cunkı ınan kaplo baglantısı ve kontaktor baglantısını burda sana ogretecegız ve yapınca mantıgını anlayınca aaaa cok basıtmıs dıyeceksın
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X