Şimdi Ara

Minimalismo [Android]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. İlk mobil oyunumu Play Store'da yayınlamış bulunuyorum.

    Oyunun amacı, engellere çarpmadan olabildiğince uzağa giderek "Puan Tablosunda" (Google Leaderboard) 1. sırada kalıp liderliği korumak ve düşmanları patlatarak Minimoni (Para Birimi) toplayıp bunlarla yeni karakter açmak.

    İndirmek için:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.theburogames.minimalismo

    Minimalismo [Android]

    Proje aşamasında sade, basit ama bazı yerlerde zorlu, sonsuz ve tek parmak ile oynanabilecek üstten görünümlü klasik bir ateş etme oyunu yapmayı düşündüm ve o ara aklıma Flow (Playstation Oyunu) karakteri geldi. İlk karakteri ondan esinlenerek yaptım. Daha sonra bütün karakterleri, düşmanları, objeleri sade ve minimal çizimler ile yaptım.

    Reklamları her 2 ölümden sonra 1 adet "tam ekran reklam" çıkacak şekilde ayarladım.
    Uygulama içi satın alma olarak sadece 2 liralık "reklamları kaldır" butonu koydum.

    Oyunun ismi minimal bir şeyi çağrıştırabilecek bir şey olmalıydı ve garip bir şekilde ağzımdan "Minimalismo" kelimesi çıktı. İnternetten baktığımda İtalyanca, İspanyolca ve Portekizce "Minimalizm" anlamına geldiğini öğrendim.

    Zamanla yeni karakter ve yeni bölümler ekleyeceğim.

    Son olarak şunları söyleyerek yazımı bitiriyorum.

    -Oyun yapmak zevklidir, fakat tek kişiyseniz ve grafik tasarımınız benim gibi çöp adam çizme seviyesindeyse çöp adam çizip onu karakter olarak kullanın. Eğer yaptığım oyun tutar diyorsanız çizim yeteneği ve grafik tasarımı iyi olan birisini elbet bulursunuz.
    -Kod yazmayı bilmek tabii ki önemli fakat gerekli mi? bu tartışmaya açık bir konu. Yeni başlayacaklar için kodlama öğrenmeden önce algoritmayı öğrenmenizi tavsiye ederim. Bununla birlikle Construct 2, Game Maker Studio'da bulunan event sistemi ile güzel projeler yapabilirsiniz.
    -Unity Asset'leri kullanmak iyidir fakat "Araba Park Etme" assetinde bulunan bir arabayı Şahin model bir araba ile değiştirip oyun yaptım deyip kendinizi kandırmayın. Belki böyle yaparak iyi paralar kazanabilirsiniz ama oyun yapmak, tasarlamak, geliştirmek bir sanattır. Sanata lütfen saygınız olsun.
    -Genelde her insan bir işte uzmandır. Hem kod yazıp hem 2 ve 3 boyutlu tasarım yapıp hem de bunlara animasyon ekleyenler elbet vardır. Fakat onlardan biri değilseniz bunların hepsini birden yapmaya çalışmayın. Basit şeyler ile başlayın.
    -Oyununuzun çok tutacağını düşünüyorsanız yayıncı aramaya bakın. Mobil için konuşmak gerekirse hem iOS için hem Android için oyununuz çıkar ve popüler bir yayıncıysa iki platformda da en az 100 bin indirmeniz olur. Reklam ve uygulama içi satın alımlardan anlaşmanıza göre paranızı alırsınız.

    yazımı okuyan herkese teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkkfear -- 6 Şubat 2017; 15:43:20 >







  • Hocam başarılar diliyorum. Telefonum ios olduğu için oyununuzu daha denemedim ama deneyeceğim, güzel bir oyuna benziyor. Birkaç sorum olacak. Oyunu Unity ile mi yaptınız? İlk olan bu oyununuzu yapmanız ne kadar zaman sürdü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur01

    Hocam başarılar diliyorum. Telefonum ios olduğu için oyununuzu daha denemedim ama deneyeceğim, güzel bir oyuna benziyor. Birkaç sorum olacak. Oyunu Unity ile mi yaptınız? İlk olan bu oyununuzu yapmanız ne kadar zaman sürdü?

    teşekkürler, oyun yapma fikrine Ekim sonunda bu proje ile başladım. Bu oyun Aralık'ta bitti ama geri bildirim toplamak için şimdi yayınlamaya karar verdim. (Aslında yayınlamayacaktım ama Google Play Store olaylarını merak ettiğimden yayınladım)
    1 ay sürmesinin nedeni günde max 1 saat uğraşmam oldu.

    İlk oyun olduğundan dolayı 1 hafta boyunca Construct 2, Game Maker Studio ve Buildbox'ı denedim. Bilgisayar programcılığı mezunu olduğumdan dolayı kodlama bilgim var ama kodlamadan önce temel oyun konsepti üzerinde yoğunlaştım. Aslında bu oyuna ana menüsüyle, dinamikleriyle, tasarımıyla ilgili bir nevi prototip diyebiliriz. Bu yüzden kod yazmadan oyun yapılabilen Buildbox'a yöneldim. (mesela Ketchapp oyunlarının yarısından fazlası bununla yapıldı ve Color Switch'in ilk sürümleri bu yazılım ile yapılıp daha sonra farklı bir motora geçti)

    İlerleyen zamanlarda bu oyunun daha çok özellikli halini Color Switch'te olduğu gibi farklı bir motora geçirip oradan geliştirmeye devam edebilirim ya da başka bir projeye geçebilirim. Önemli olan konsepti oluşturmak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkkfear -- 18 Şubat 2017; 16:49:29 >




  • Hangi oyun motorunu kullandiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anladım hocam cevap için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    MiUi vs Hyper Os
    5 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.