Şimdi Ara

MIT, havacılığın geleceğine güç verecek yeni bir megawatt elektrik motoru geliştiriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
1
Favori
299
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • MIT, havacılığın geleceğine güç verecek yeni bir megawatt elektrik motoru geliştiriyor
    Hibrit ve tamamen elektrikli araçlar ulaşımda devrim yarattı ve emisyon standartlarından şarj altyapılarına kadar her şeyde değişikliklere yol açtı. Havacılık mühendisleri benzer yenilikleri gökyüzüne taşımaya çalışmış olsalar da, pratikte bu uygulamanın önünde büyük engeller bulunuyor. MIT mühendislerinden oluşan bir ekibin son buluşları sayesinde artık elektrikli hava yolculuğuna daha da yakınız.



    Elektrik motorlu uçuşun sınırlayıcı faktörlerinden biri, ağırlık ve hareket kabiliyetinde büyük kayıplara yol açmadan sürekli uçuş için yeterli gücü oluşturmak üzere gereken destekleyici teknolojiler olarak görülüyor. Mevcut küçük ölçekli uygulamalar, çok sayıda batarya tarafından desteklenen yüzlerce kilowatt güç üretebilen elektrik motorları kullanmakta, bu da uçağın ağırlığını büyük ölçüde artırırken potansiyel taşıma yükünü azaltmaktadır. Örneğin Heart Aerospace'in 19 yolcu kapasiteli uçağı ES-30 uçağı 400 km’lik bir uçuş için 3.5 ton batarya taşıyor.



    MIT'den 1 megavatlık elektrik motoru



    MIT, havacılığın geleceğine güç verecek yeni bir megawatt elektrik motoru geliştiriyor
    Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nden mühendisler, daha büyük uçaklara elektrik verebilecek 1 megavatlık bir motoru destekleyecek bileşenleri tasarlayarak bu sorunu çözme yolunda önemli bir adım attılar. MIT’ye göre, mühendisler motorun ana bileşenlerini başarıyla tasarlayıp test ettiler ve bileşenlerin bir megawatt güç üretmek için birlikte çalışabileceklerini ve aynı zamanda şu anda mevcut olan daha küçük motorlara benzer bir ayak izini koruyabileceklerini kanıtlamak için hesaplamalı analizler yaptılar.



    Ayrıca Bkz.Boeing 787 Dreamliner uçaklarda yeni bir kusur tespit edildi 



    MIT, havacılığın geleceğine güç verecek yeni bir megawatt elektrik motoru geliştiriyor
    Ekibin mühendislerine göre, yeni megawatt elektrik motoru, depolanan elektrik enerjisini mekanik enerjiye dönüştürerek bir uçağın pervanelerine tek başına güç sağlamak için bir batarya veya yakıt hücresi ile çalıştırılabilir. Daha da büyük uygulamalar için elektrik motoru, hibrit bir tahrik sistemi olarak çalışmak üzere geleneksel bir turbofan jet motorunu destekleyebilir.



    Bu buluşlar gökyüzünü daha büyük ölçekte elektrikli hale getirme yolunda büyük bir adım olsa da, MIT'deki ekip elektrikle çalışan uçuşu deneyen ilk ekip değil. Elektrikle çalışan ilk uçak olan Tissandier Elektrikli Zeplin, 8 Ekim 1883'te ilk kez görücüye çıktı. O zamandan bu yana düzinelerce prototip, deneme ve küçük ölçekli üretim gerçekleşti ancak genel maksatlı kullanım mümkün olmadı. Öte yandan güç dağıtımındaki atılımlar havacılık teknolojisinde heyecan verici bir kilometre taşına işaret ediyor.




    Kaynak:https://www.techspot.com/news/99021-mit-researchers-developing-new-megawatt-electric-motor-could.html
    Kaynak:https://news.mit.edu/2023/megawatt-motor-could-help-electrify-aviation-0608







  • Maşallah yeni mit başkanımız göreve hızlı başladı boşuna yeni türkiye yüzyılı demiyorlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Chillout C kullanıcısına yanıt
    Bu yorumda ciddi misiniz? Mit'i Milli İstihbarat Teşkilâtı sandıysanız çok kötü. Brazcık Amerika'ya gitseniz iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antigravity74100 -- 12 Haziran 2023; 19:38:58 >
  • elektrikli ucak icin engel motor gucu yada hafifligi degil. mevcut motorlar bile cok dusuk agirlikda cok yuksek guc verebiliyor. daha fazla gelismelerinde tabiyki fayda var ama esas sorun bataryalarin enerji yogunlugu, yeterli enerjiyi tasiyacak bataryalar ucaklar icin cok agirlar. bir yerde farkli bir calisma okumustum, o elektrikli ucaklarin onunu acabilir, batarya agir ama onu baska bir agirlikla birlestirerek yukunu kaldirmak istiyorlar, ucagin tasiyici govdesi. fiziksel gucu yuksek batarya katmanlari yaparak ucagin govdesini ve tasiyici iskeletini bataryaya donusturerek agirlik sinirlamasini asmak istiyorlar. o projeden faydali bir seyler cikabilir.

  • ironi yapmis adam yine atladin

  • antigravity74100 A kullanıcısına yanıt
    Cevap veremediğinize göre bilmeyenler için açıklıyayım: Massachusetts Institute of Technology (MIT) >>> Massachusetts Teknoloji Enstitüsü >>> Massachusetts >>> ABD'nin kuzeydoğu kıyısında, New England bölgesinde yer alan bir eyalettir.

  • antigravity74100 A kullanıcısına yanıt
    Adamlar aya yapılan yola inanıyor, takılıdığın şeye bak :D

    Lan hüloloğlar "MİT : Massachusetts Institute of Technology " yani amariga hani bizi gısganan :DDDD



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aseuz -- 13 Haziran 2023; 9:51:12 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aseuz kullanıcısına yanıt
    Bu takılmak değildir. Bana göre siz sadece eleştiri yaparak kendinizi başkalarından daha yukarıda tutmak isteyenlerdensiniz. Sizin beni eleştirmenizi hiç de mantıklı bulmuyorum. Benim amacım kişiyi hor görmekten çok bilgilendirme amaçlıdır. Ayrıca belirteyim, keşke ben açıklamadan önce MIT açılımını verebilseydiniz biraz daha inandırıcı olurdunuz. Ben burada insanlarla rekabet için yorum yazmıyorum. Sizin gibilerin sadece amacı insanlarla rekabet etmektir. Eğer iş rekabete kalırsa sizi yaya bırakacağımdan yüzde yüz emin olabilirsiniz. İnsanların haksız yere beni küçük düşürmeye çalışmasına hiç tahammülüm yoktur. Benden uzak durursanız memnun olurum. Olmadı, sizi engellemek zorunda kalırım. Benim sizin gibilerden akıl almaya ihtiyacım yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antigravity74100 -- 13 Haziran 2023; 10:31:29 >
  • antigravity74100 A kullanıcısına yanıt

    Yazdıklarımın kendini yüksek görmekle alakası yok sadece farklıyız. Aramızdaki fark da bir şeyi körü körüne destekleme veya savunmadan önce ne olduğunu biraz da olsa okumak ve araştırmak.


    Sen neden bu kadar gocundun ?


    Amerikaya gidin diyorsun adamlar ahaber dışında televizyon seyretmiyor ne Amerikası ? Bence sen dalga geçiyorsun ;)

  • Ben bu motoru ve jeneratoru gelistireli 20 yil oldu.

    Secimden once milletvekili ile gorustum haber beklemekteyim..

  • antigravity74100 A kullanıcısına yanıt

    beyler sakin olun ironiydi

  • darkaura kullanıcısına yanıt
    Airbus A380 ve Boeing 787 Dreamliner'daki Rolls Royce Trent jet motorları hiçbir yakıt ve batarya olmadan 6 ton ağırlıklarına karşılık 36 ton itki sağlayabiliyor. Mevcut jet uçaklarında güç ve çevre temizliği problemi 80 yıldır çözüldü, problem olmayan jet uçaklarında "elektrik motoru" diye algı yaratıyorlar, buna MIT gibi köklü üniversiteleri alet ediyorlar.

    A380'in kanatlarına konulduğu söyleyenen 253 ton yakıt gerçekte konuluyor olsaydı fizik kanunları gereği kanat başına 125 ton ağırlıktan kanatlar aşağı eğilirdi ve o ağırlıkla kanatlar yaylanırdı, fakat gerçekte kanatlar ne aşağı doğru eğiliyor ne de yaylanıyor. Buradan cıkan sonuç, kanatların içine 253 ton yakıt konulmuyor. Jet motorları havanın belli bir basınçta kendi kendine yanabilmesi özelliğini kullanarak çalışıyor. Jet uçağı konusunda dünya çapında büyük bir yalan ile karşı karşıyayız.

    MIT, havacılığın geleceğine güç verecek yeni bir megawatt elektrik motoru geliştiriyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.