Şimdi Ara

>>>Mitsubishi ASX kullanıcıları<<< (24. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
478
Cevap
29
Favori
170.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Asx forum ölmüş sanırım kimsenin sesi soluğu çıkmıyor 🤔

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de arefeden iki gün öndeyim lakin bilgi tecrübe son yıllardaki durum merak konusu açıkçası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhaba,

    Foruma yeni katıldım. Bu yüzden hata yaparsam affola. Arkadaşlar 2011 model asx invite paketten o kadar memnun kaldıkki ailecek, sonrasında aracımızı yine bir asx ile güncellemek istedik. 2019 intense ile yola başladık geçen sene ancak bir farklılık var. Araba bütün geliştirmelere rağmen (ki bunu söyleyebiliyorum gönül rahatlığıyla çok çok çok daha başarılı) 2. viteste hızlanırken düşük devirde araç hantal kalıyor. Önce motor katkısı koydum performans ve yakıt tüketimi anlamında bir tık iyileşti. Sonraki depoda katalizör temizleyici koydum fark oldu diyemem. Aracı aldığımda motor performansı 100% çıktı dyno testinde. Yeni araç eskisine göre 100 kg ağır. Bu elbette bir etki olarak dönecek ancak yaşanan normal mi? 2. viteste 2000 deviri geçipte gaza çek bas yaparsam gücü hissediyorum. İnceden koltuğa yapıştırıyor ama bir türlü hızlanamıyor… İsteğe ulaşınca 3. Vitesle birlikte aynı bildik araba. Durumu ilk eşim fark etti çünkü aracı o kullanıyor sonra ben de denedim durum bu. Bununla birlikte yakıt tüketimi şehir içi 8 lt yi rahat geçiyor. Ağırlık farkı sebep olur kabul ama şehir dışı öyle 4.9 lt falan şu an imkansız. Acaba eski sahibi çok mu boğmuş aracı? Yakıt katsısı için artık bir 2000km beklemek gerekli. Sıcaklığı çok ta yükseltmek istemem motorda… ama aklınıza gelen, ilk bakımda şuna bir dikkat etmeli dediğiniz bir nokta olur mu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bilim_milim B kullanıcısına yanıt

    Merhabalar.


    Öncelikle size tavsiyem yakıt katkısı denen ne idüğü belirsiz ürünlerden tekrar kullanmayın. Bu işin içinde olan herkes bilir ki yakıt katkısı denen hızlı ve yüksek derecede yanma özelliğine sahip bu ürünler devamlılık halinde uzun vadede zarar bile verebiliyor.


    Sorununuza gelince yakıt/hava karışımınızda sıkıntı var gibi geldi bana. Hava filtrenizi ve yakıt filtrenizi yenileyerek başlardım ben olsam. Sonrasında zengin mi fakir mi karışım kullandığımı(8 litre ort. yakıt çok fazla muhtemelen zengin yakıt karışımı kullanıyorsunuz) öğrenmeye çalışırdım.


    Ağırlık konusunada çok takılmayın. Sadece bir jant lastik seti değişimi ile fazla ağırlıktan kurtulabilirsiniz. Kaldı ki Japon Mühendisler 100 kg fazlalık ile motor dinamiklerinin değişip değişmeyeceğini mutlaka hesaplamışlardır.

  • GcGokhan kullanıcısına yanıt
    Gökhan Bey merhaba, cevap için çok teşekkür ederim. Yakıt katkısını zaten sürekli koymuyorum. Sadece bir temizlik gibi. Zaten aracın kullanıcı kılavuzunda da tavsiye ediliyor. Önceki sahibi kısa mesafe kullanmış aracı bu bir etki olabilir diye ekledim.

    Temsa dan arabanın ürün tanıtım kitabını istedim, gönderdiler. Orada şehir içi 8.3 lt diyor ama tüm dünyada aynı araba için 7.9. Hatta kullanıcı kılavuzunda bile 7.9. Biri hatalı ama hangisi 😊. Ek olarak biraz araştırdım, 100kg hafiflik 0.4 lt az yakıt tüketimi olarak karşımıza çıkıyormuş. Şimdi yakıt tüketiminin azlığı çokluğu bir noktada dert değil. Çoğu kişi tüp takıp yola devam ediyor. Artık eskisi gibi güvensiz değiller sonuçta. 8.3 şehir içi ayrıca korkunç değil. Evet bir tık fazla belki ama korkunç değil. Bir çok araba zaten böyle günümüzde. Fransız ve almanlar zaten bu alanda ün salmış durumda. Geçen pzr yol yaptık 200km civarı, şehirler arası, 6.3 yaktı. Razıyım. Eskisi de 6.1 idi zaten. Ama şu çekiş olayını çözersem içim rahat edecek çünkü bizim ailecek asx ile muhabbetimiz arabanın 100% güvenilirliği yüzünden. İçine oturunca kendimi güvende hissediyorum. Tiguan’a da bindim ama yol tutuşu anlamında asx çok daha ileride. Yedek parça konusunda sıkıntı yok ve zaten bozulmuyor da. Eski arabamda değişenler mesela (160.000 km de) z-rotlar (farklı zamanlarda) amortisör ve balata. Hepsi ama hepsi bu. Böyle olunca hem keseye katkı hem akla rahatlık. Neden vazgeçeyim ki…

    Haftasonu hava filtresini söküp baktım. Epey grileşmişti. Bu cmt bakıma gideceğim zaten. İnşallah orada çözülecek.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Bujilere de baktırın ateşleme ne kadar iyiyse yakıt tasarrufu o kadar yüksek oluyor.


    İridyum buji tavsiye ederlerse aldırış etmeyin. Orjinali(bosch) neyse onu isteyin. İridyum buji setine verilecek para ile 3 set normal buji alınıyor. Sıklıkla yenilenmesi daha avantaj sunuyor ateşleme açısından.

  • GcGokhan kullanıcısına yanıt
    Harika bilgi. Çok teşekkür ederim. Gelişmelerden haberdar ederim…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba, bakım sonrası durumu yazacağımı söylemiştim. Araç yakıt tüketimi olarak eski 2011 asx imizin değerlerine geldi sayılır. Çooook az fark var ki o da 120kg fazlalığın cilvesi olacak. Şu an her şey yolunda… Çok teşekkür ederim…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Herkese tekrar merhaba, daha önce hiç bu aklıma gelmemişti. Bir deneyeyim dedim ama harekete geçmeden sizlerin de fikrini merak ediyorum. Arabam 4. viteste bile titreyerek zorlanarak ta olsa kalktı gitti. Burada olacak mı diye devri yükseltip yarım debriyaj ile ilk hareketi aldım ve sonrasında debriyajdan ayağımı çektim. Araba titredi ama stop etmedi ve gitti. Vitesi küçültmeden 50km/h ye kadar çıktım.

    Daha önce 3. te kalkıp gidiyor diye baskı bakatayı değiştirmiştim eski aracımda ama bu kadarını denememiştim.

    Bu normal mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tabi ki normal değil :)

    Traktör olsa belki derdim de bu araç 4x2

    Muhtemel baskı balata sıkıntısı mevcut

  • GcGokhan kullanıcısına yanıt

    Evet, durum bu gibi görünüyor.

  • Arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var genel olarak forumu okumaya çalıştım ama müsait bir arkadaştan cevap alabilirsem çok mutlu olurum.


    2015 Model Bir ASX Buldum Benzin&LPG ve 250 Bin civarında yol yapmış ve hasarsı.


    1 - Arkadaşlar aracı almak istiyorum ama bazı video ve yorular kafamı karıştırdı araçta subap yakma çokca başa gelen bir durum mudur? bunu nasıl anlayabilirim almadan evvel


    2 - Araçta kronik dedğiniz sorunlar mevcut mu ?


    3 - Parça konusunda bulmakta zorlandığınız çıkma almak zorunda kaldığınız oluyormu distribütor bu konuda yerelimi ?

  • ayhan_aslan kullanıcısına yanıt

    Lgp takıldığında sübaplarla ilgili baya bir yorum vardı okuduğum kadarıyla. Çelik sübap mı takıyorlardı ne… hiç lpg düşünmediğim için takılmadım doğrusu. Arabanın kronik şusu vardır diyebileceğim tek şey ses izolasyonu olabilir, o da aracın donanımına göre değişiyor. İnvite kimisi şikatwet ederken intense tatminkar. 11 sene invite kullanmış biri olarak evet ses problem ama müziği açınca no problem 😊

    yedek parçada hiç sorun yaşamadım. Amortisör, z-rot lar, baskı balata hiç sorunsuz değişti. Üstelik orjinal parça değiller. Rahat bulunuyor diyebilirim. Zaten renault ortaklığı var. İllaki bulunur…


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Omer4991 ikinize de cevap olarak bir de yazayım. Araba incelendi. Her şey normal. Sadece yakıt tüketimi için yazılımdan bir müdahale oldu. Bu sayede yakıt pek düşmese de arabanın kaçışı iyileşti. Bu benim için güzel bir artı. Daha iyisi olana dek şimdilik bu gibi. Bakalım 2023 asx neler vaat edecek…


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilim_milim B kullanıcısına yanıt

    Her şeyin normal olması için bizim araçlarında 4. viteste kalkıyor olması gerek :)


    Baskı balatanı ikinci bir göze inceletebilir misin?

  • ayhan_aslan kullanıcısına yanıt

    Sübap yakma tüm lpgli sitemlerde karşılaşılabilecek bir sorun olup, çözümü olan bir sıkıntıdır.



    Kronik sıkıntı; kesinlikle baskı-balata çok erken bitiyor.(30-60 bin km arası kullanıma göre değişiyor)


    Geri kalan sıkıntılar her japonda olan şeyler.


    Modeline göre doluluk oranı oldukça tatminkar eden bir model asx. Fiyatına kıyasla rakiplerinden güvenlik, konfor ve yakıt olarak önde. Tabi birde yakışıklı..

  • GcGokhan kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    Kronik sıkıntı; kesinlikle baskı-balata çok erken bitiyor.(30-60 bin km arası kullanıma göre değişiyor)


    bu tamamen kullanıcıyla alakalıdır. kronik sorun filan değildir. benim aracımın orijinal baskı balatası 87 bin km'de değişti. 87 bin'de exedy balata taktım. fabrikadan çıkan baskı balatası da exedy idi zaten.


    şu an 142 bin kilometredeyim, 55 bin km olmuş. hiç bir sorunu yok. en ufak bir sıyırma ya da kaçırma yok. eğer ilk sahibi ben olsaydım muhtemelen 87 bin kilometreden daha uzun gidecekti. aracı sıfır alıp fabrikasyon baskı balatasını 160 - 170 bin kilometrede değiştiren tanıdıklarım var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 20 Temmuz 2024; 13:10:35 >
  • 2011 model 196 binde ASX motor soğukken çalıştırdığımda kısa süre zincir sesi geliyor yetkili servis orjinal zincir setine 15bin fiyat verdi yan sanayi kyota marka 2500 fiyat veriyorlar. Zincir değişimi yapan arkadaşlar ne tavsiye edersiniz? Ayrıca yetkili servis işçilik 6bin diyen var 12 bin diyen var.

  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.