Evet Temsa'nın vermiş olduğu ikinci araç olan Mitsubishi Attrage 1,2 instyle araç ile beraberiz
Tasarım:
Mitsubishi Attrage'ın tasarımı kardeşi spacestara göre bolca kromajlı ve pahalı görünür şekilde yapılmış. Tasarımının albenisi genel itibariyle malesef çok iyi değil. Tasarım basit ve sönük gözükmekte. renginin kırmızı olması büyük ölçüde tasarımın albenisini arttırır durumda.
Motor Performans:
Araçta 3A92 kodlu Spacestar'da da olan 80Hp'lik 1.2lt'lik motor görev yapmaktadır. Aracın düşük rüzgar katsayısı, cvt şanzımanın motor ile uyumlu görünümü, ağırlığın da az olmasından dolayı boyundan büyük işler başaran 1.2lt'lik ünitenin yakıt tüketimi de normal kullanımlarda ECO lambasını sürekli yakarak gidilmesi halinde başarılı değerlere imza atmaktadır. Testimiz sırasında genel olarak akan trafikte çok da ECO lambasına bakmadan normal bir şekilde ilerlediğimizde 5,8-6,2lt/100km değerlerine imza atabildik. daha istikrarlı ve şehirdışı minimum dur kalk trafikte ortalama değer daha da düşecektir.
Donanım, Konfor:
Araçta instyle donanım olmasından dolayı deri direksiyon, deri vites topuzu, anahtarsız çalıştırma spacestar invite'a göre artıları olarak gözükmektedir. Bu artı donanımların yanında attrage'da AS&G sisteminin olmayışı, dış sıcaklık göstergesinin yol bilgisayarında olmaması ve gösterge grubunun alacakaranlık saatlerde farın da yanmadığı zamanlarda görünmemesi eksi olarak ortaya çıktı.
Ekstra donanımlarda söz açılmışken deri direksiyon simidi ve topuzunun derisinin plastikten hallice olması kullanım bakımından ömrünün uzun fakat konfordan taviz vermesi olarak algılandığını söylemek isterim.
Aracın b segmenti bir sedan olmasından dolayı baldır desteği ayarı yapılamamakta fakat spacestar'a göre yanal destekleriyle daha fazla saran koltuklar sayesinde ve koltukların kalitesi sayesinde sürekli şehiriçinde gittiğimde çok rahatsızlık duymadım.
Otomatik klimanın soğutması ve kontrol tuşları, ses sisteminin kullanımı ve ses kalitesi spacestar'da olduğu gibi gayet başarılı.
Aracın motor izolasyonu Spacestar'daki gibi ve bir çok mitsubishi modelinde olduğu gibi az fakata yol sesi ve rüzgar sesi konusunda 120km/h hızlara kadar herşey gayet iyi gözüküyor. Üzerindeki Bridgestone potenza lastiklerin sert hamurlu yapısı neticesinde yol sesi biraz fazla geliyor fakat daha yumuşak hamurlu lastik ile daha farklı sonuçlar elde edilebilir. Yakın zamanda kullandığım Opel Corsa, Skoda Rapid Spaceback'e göre çok da farklı bir izolasyon olmadığını garanti edebilirim.
Araçta kullanılan plastik malzeme kalitesi b segmenti araçlara göre gayet normal sert plastik olarak gözüküyor. test aracımızın 14000 km'de gelmiş olmasına rağmen bu sert plastikle ilgili herhangi bir yerinde bir çıtırtı patırtı duyulmaması ise sert plastiğe rağmen konfor kaybı yaşatmamasını sağlıyor.
Sonuç:
Ülkemiz şartları gereği en fala yollarda gördüğümüz araçlar olan b segmenti sedan araçlar arasında küçük motoruna rağmen cvt şanzıman ile büyük işler başaran Mitsubishi Attrage'ın donanımıyla da rakiplerinden kendisini soyutlamaya çalışmaktadır.
Videolar:
0-100 hızlanması
Motor sesi
(kameranın ön direkte olmasından motor sesi ve yoldaki çukurların sesleri çok gelmiş gibi gelebilir)