Şimdi Ara

Mobil 1 Fuel Economy 0w30 vs Castrol Edge 5w30 (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
2
Favori
11.236
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clio 1.2 16 v


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    quote:

    Orijinalden alıntı: clio 1.2 16 v

    5 40 elf daha uygun size.ayrıca castrol yerine shell helix daha iyi.

    Üstad Helix'in daha iyi olduğuna dair bir bilgi, inceleme vb var mı? Bilmediğim için soruyorum..

    Elimde araştırmış olduğum bir belge laboratuvar sonucu test edilmiş ürün kanıtlanmış durum yok.lakin castrol kendi üretici değil.shell ise zaten bilindiği üzere kendi yağını üretiyor hali ile castrol den daha kaliteli algısı oluştu bende.

    Şok üstüne şok yaşıyorum. Castrol kendi üretmiyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    quote:

    Orijinalden alıntı: clio 1.2 16 v


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    quote:

    Orijinalden alıntı: clio 1.2 16 v

    5 40 elf daha uygun size.ayrıca castrol yerine shell helix daha iyi.

    Üstad Helix'in daha iyi olduğuna dair bir bilgi, inceleme vb var mı? Bilmediğim için soruyorum..

    Elimde araştırmış olduğum bir belge laboratuvar sonucu test edilmiş ürün kanıtlanmış durum yok.lakin castrol kendi üretici değil.shell ise zaten bilindiği üzere kendi yağını üretiyor hali ile castrol den daha kaliteli algısı oluştu bende.

    Şok üstüne şok yaşıyorum. Castrol kendi üretmiyor mu?

    Şoka girmeye gerek yok hocam benim türkiyede baktığım castrol ler bp tesislerinde üretilmiştir yazıyor benim bilmediğim bi fabrikası varsa bilemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    quote:

    Orijinalden alıntı: clio 1.2 16 v


    quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    quote:

    Orijinalden alıntı: clio 1.2 16 v

    5 40 elf daha uygun size.ayrıca castrol yerine shell helix daha iyi.

    Üstad Helix'in daha iyi olduğuna dair bir bilgi, inceleme vb var mı? Bilmediğim için soruyorum..

    Elimde araştırmış olduğum bir belge laboratuvar sonucu test edilmiş ürün kanıtlanmış durum yok.lakin castrol kendi üretici değil.shell ise zaten bilindiği üzere kendi yağını üretiyor hali ile castrol den daha kaliteli algısı oluştu bende.

    Şok üstüne şok yaşıyorum. Castrol kendi üretmiyor mu?

    opet in yağı bile castrol den iyi markaya bakmayın , kendim denedim performans ve yakıt tüketiminde opet daha iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dexos üretici değil GM'in kalite standardıdır. Castrol-Shell-BP-Texaco-Havoline v.b. SOPUS oil grubuna ait markalar olduklarından katkı paketleri ve teknolojileri ya aynıdır veya yakındır. Mobil ve Elf farklı farklı firmalardır.

    Örnekteki yağlar sentetik oranı olarak ve ısıya bağlı incelme kalınlaşma olarak benzerdirler, bunu viskozite indekslerinin çok yakın olmalarından (166-169) anlıyoruz. Mobil yakıt ekonomisi odaklı bir yağdır, bunu da HTHS viskozitesinin alt sınıra yakın (3.0) olmasından anlıyoruz. Castrol bu değeri vermemiş ancak 100°C kinematik viskoziteleri karşılaştırınca (10'a karşılık 11) 3.2~3.5 arasında olacağını tahmin ediyorum.

    Mobil daha düşük viskodinamik sürtünme verecektir. Katkı paketi olarak da Mobil geleneksel olarak düşük sürtünmeli katklıları tercih etmiştir hep.

    Daha önce Elf SXR 5W-30 kullandıysanız Mobil 0W-0'a geçebilirsiniz. Yalnız ilk 3000 km benzin alırken seviye kontrolü yapın. ilk zamanlarda eksiltme olablir, sonra makul veya ekleme yapmaya gerek kalmayacak seviyelere iner. Bu katkı paketleri değiştiği için olabilr, daha ince olduğu için değil. Daha ince değil zaten.

    Normalde ayğlar arasındaki ekonomi farkları %12'ye kadar çıkabilir. Ancak Elf'in üzerine çok büyük bir fark beklemeyin, ~%1 en çok %3 olacaktır, o da ölçülebiir olmayacaktır. Elf'in düşük sürtünmeli yağlarına alışmış motora Castol koyma hatasını (bence) yapmayın. Ama Mobil 0W-30 FE'ye sentetik yağ oluşu, kolay bulunması, fiyatı gibi sebeplerden dolayı geçilebilir.




  • Dexos nedense aklımda yağ üreticisi diye kalmış,, aksine kalite standardı olduğunu da okumuştum..

    Yorumunuz ve paylaştığınız değerli bilgileriniz için çok teşekkür ediyorum..

    Tam olarak aradığım buydu..

    Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elektrofuniv -- 12 Eylül 2014; 18:20:24 >
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    peki hocam 10/40 kullanan bir araca 0/30 kullanmak doğru olurmu ,öğrenmek için soruyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elektrofuniv,

    Rica ederim, benzer yoldan ben de geçtim... GM motorunda 280bin km gibi 0W-30 sentetiğe geçmiştim. GM yağlamayı Mobil'le beraber geliştirmişti, Elf ile de iyi sonuç alınıyordu.

    Burada öenmli olan motor yakıt ekonomisi tipi yağlara uygun mu, değil mi sorusu. Bunu kalite standartlarıyla belli eder veya Japon'larda olduğu gibi açıkça yazar. Bu tip yağlar 10W-30'dan daha kalın değillerdir, 5W-30 isteyen araçların bir kısmı büyük ishtimalle uygundur. Mesela ACEA A3 isteyen bir araba için ACEA A5'i karşılayan Mobil 1 0W-30 FE uygun olmayacaktır. Veya VW 502 şartlarını isteyen motorlar 5-30 dakhi olsalar ekonomi tipi değillerdir HTHS (dinamik viskozite) her zaman 3.5 mpas veya daha büyüktür.

    Castrol'ün de yakıt ekonmisi tipi yağları var (veya vardı) ama sizin örnek onlardan biri değil büyük ihtimalle.
  • Eğer motor 0W-30'a uygunsa, ve bu viskozitedeki yağlar kalite şartnamelerini de karşılıyorsa geçilebilir. Ancak çok mesafe yapmış motorlarda iki veya üç aşamada geçmek daha güvenli olur. İlk değişimde 5W-40, sonra 0W-40, 0W30 gibi.
  • 5w ile başlaması veya 0w ile başlaması soğuklardaki performansını gösterir. İkinci olan 30 veya 40 yağın vizikositesini gösteririr. Aracınızda daha önce 10w-40 kullanıyorsanız vizikositsini değiştirmeden tam sentetik olan 5w-40 olan yağa geçin. Araçların motorlarının karşıladığı şartnamelere göre yağların kalınlıkları belirlenir. Bence 0w-40 yağa veya 5w-40 yağa geçin tam sentetik yağlara geçerken aracınızda yarı sentetik yağ olduğundan yağ keçelerinin biraz yeni yağa alışma zamanı oluşacağından ve yeni yağın yanıcılığı daha fazla olduğundan belli bir süre eksiltme yapabilir.
  • Gerçek cevaplar için akşamüstünü beklemek gerekiyormuş :)

    Yurtdışı forumlardan araştırdığım kadariyle, K4M gerçek bir; hem performans, hem de az basınca tasarruf motoru.. Öyle ki,, aracı sıkıştırarak 13.5-14 lt / 100 km yaktıranlarda var,, ki coupe nin map leri cidden performanslı gidiyor, kullananlar lezzetini bilir :),, ve gaz pedalında yumurta varmış gibi gidip, 80-90 km hızla 3.8-4 lt / 100 km yaktırabilenler de var.. Bu motor için bu açıdan da şanslı olduğumu düşünüyorum..

    Bu konu aslında çok önemli bir konu.. Ve net te olsun, motor teknik altyapısı çok iyi olan insanlar olsun, ciddi bir deneyim aktarabilen, bilgilerini rakamlara dayandırabilen, deneyimlerini anlatabilecek insan yok denilebilecek kadar az. Normal bir kullanıcı için 0w30, 5w30 ve 5w20 aynı yağlar aslında, misal konu içindeki bir mesajda geçen 5w30 anzer balı yorumu :) Ama bu konuya kafa yormuş insanlarda var işte, 0w30 u tasarruf ve soğuk başlatma, 5w30 u yeni motorda koruma ve performans, ve 5w20 yi yüksek devirde performans için diye nitelendirebiliyorlar.

    Yani bu fiyatlarda böyle yağlar da var,, litresi 10-15 TL değil bunların,, illa ki mineral-metal içerikleri viskoziteleri, soğuk sicak başlamaları, 150 derecedeki vizkoziteleri vs. vs. bir çok özelliği var bunların.. Bir farkları olması lazım..

    Gerçekten zamanını ayırıp, değerli bilgilerini deneyimlerini paylaşan arkadaşlara çok teşekkür ederim.. Bu konu gerçekten önemli..

    Herkes Renault 90-00 motorları için genelde orta değerlerdeki, 10w40 uygun diye biliyordur.. Buyrun Wikipedia dan gerek Renault mühendislerinin verdiği teknik veriler(son satırdaki yağ uygunluğuna bakınız)::::

    KxM petrol engine

    The KxM engine has a displacement of 1,598 cc (or 1.6 L) featuring multi-point fuel injection and EGR emission control system fitted.
    Technical specifications
    Displacement (cc) 1,598
    Bore x Stroke (mm) 79.5×80.5[2]
    Total number of valves 8/16
    Max. power (hp) 75-90/ 95-115
    Type of fuel injection MPi
    Fuel type petrol
    Catalytic converter present
    Oil capacity (L) 3.5
    Recommended engine oil 5w30[2]

    Benim kararım son yorumlarla %99 Mobil Oil e kaydı...




  • İkisi arasında tabi ki mobil.

    Ama bahsettiğiniz yağ yerine Mobil Super 3000 5W-30 fazlasıyla yeterli olacaktır diye düşünüyorum. Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0W-30 sadece litrelik olarak bulunuyor ve bahsettiğim yağa göre pahalıya gelecektir. Bunun yerine yağınızı daha sık değiştirmeyi deneyebilirsiniz.
  • Evet arkadaşlar... Mobil i iInternet ten 139 TL ye 4+1 lt aldım.. Yağı değiştirdim..

    İlk deneyimlerim, (aracı 500 km kadar şehiriçi şehirdışı kullandım)
    Aracın alt devirleri ciddi şekilde canlandı..20-30 km hızla giderken 4. viteste gaza yüklenince dahi seri şekilde ivmeleniyor ve motorda silkeleme vuruntu olmuyor.. Önceki yağla motoru çeviremiyormuşum.
    Üst devirler önceden dediğim gibi araç spor,,,,,,, zaten 5000 devire kadar sabit bir torku var.. Şu an hissettiğim, o tork daha güçlü ve motor sesi daha tok..

    Önceden de ailemde yine K4M clio vardı.. Bu motoru gerçekten iyi tanırım.. Üst devirleri gürültülü ve rahatsız edicidir.. Şu an ses biraz daha az, daha tok ve rahatsız edici değil..

    Sonuç olarak araçta beklediğimin çok üstünde fark oluştu.. Bu noktada şaşkınım..

    Yağı koymadan önce desibel ölçümü yapmıştım :) Biraz daha kullanayım,, ses seviyesini tekrar ölçeceğim. Bakalım nasıl bir sonuç çıkacak..




  • elektrofuniv E kullanıcısına yanıt
    Merhaba , ses çölçümü yaptınızmı ve yağ kullanmı ile ilgili neleri deneyimlediniz ? mobil devammı veya başka marka tercihiniz oldumu ?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.