Annem moto g kullanıyor 1 yıldır. 6 ay önce sim kart okumama sorunundan dolayı servise göndermiştik, sorunu hallettiler geri gönderdiler. Yalnız bugünlerde de arama yaptığında ses karşı tarafa net olarak gitmiyor. Böyle boğuk, perde arkasından, şiddeti zayıf olarak gidiyor. Herkes sesin iyi gelmiyor diye şikayette bulunuyor. Ama bu ara ara olan bir şey her an böyle değil. Bir konuşma sırasında da bu ses düzey dalgalanması yaşanıyor. Böyle bir sorunla karşılaşan oldu mu hiç aranızda? Yazılımla çözülebilecek bir şey midir yoksa servise mi gönderelim gene?
kilciksizbalik
kullanıcısına yanıt
Diğer bir konuda yazdıklarımı buraya da kopyalayayım, belki benzer problem yaşayanlara fikir verir:
Sesin karşı tarafa kesik kesik gitmesi "Gürültü önleyici mikrofon"dan kaynaklanıyor olabilir! Sözkonusu 2. mikrofonu iptal ederek görüşmeyi deneyin, kapatmak için cihazda ayar yoksa fiziksel olarak iptal etmek gerekebilir!
Bu özellik cihazların speclerinde "Active noise cancellation with dedicated microphone" türü ifadelerle geçiyor ve gördüğüm kadarıyla çoğu telefonda var.
Buna benzer bir durumu kendi kullandığım Huawei Ideos X5'de yaşamıştım zamanında. Yazılımsal olarak kapatma ayarı olmadığı (belki de bulamadığım) için telefonun arka üst kapağını açıp 2. mikrofonu fiziksel olarak kapatmam gerekmişti.
* Problem nasıl ortaya çıkıyor, belirtileri nedir? Telefon görüşmesi yaptığınız kişiler zaman zaman sesinizin kısık, boğuk, çoğunlukla ise (aslında) kesik kesik gittiğinden şikayet ederler.
* Problemin sebebi nedir? Büyük ihtimalle sorunun kaynağı telefonlardaki "Gürültü önleyici sistem". Bu sistem ile çevresel seslerin yani gürültünün izole edilmesi, görüşme esnasında karşı tarafa iletilmesinin engellenmesi, ve böylece görüşme kalitesinin artırılması amaçlanmış. Ama çalışma prensibi sebebi ile bu sistem kusursuz işlemiyor gibi görünüyor. Çevresel gürültü filtre edilirken sizin sesinizi de tırpanlıyor, özellikle kelimelerinizin ilk harfleri karşı tarafa ulaşamıyor. Tamamen sessiz ortamlarda yaptığınız görüşmelerde ise hiç sorun olmuyor ve şikayet almıyorsunuz. Bu yüzden problem her görüşmede ortaya çıkmıyor ve tespiti zorlaştırıyor.
* Bendeki problemin kaynağının "gürültü önleme sistemi" olduğundan nasıl emin olabilirim? Görüşme yaptığınız kişilerden bu türde şikayetler alıyorsanız emin olmak için şu denemeleri yapın: 1) Tamamen sessiz bir ortamda iken, örneğin kapalı bir odada TV, müzik vs. kapalı iken, deneme görüşmeleri yapın. Bu görüşmelerde sesinizin problemsiz karşı tarafa ulaşıyor olması gerek, karşıdaki kişilerden hiçbir şikayet almadığınızdan emin olun. 2) Hemen ardından TVyi açın, hatta daha iyisi müzik açın, böylece arka planda sürekli bir ses olacak, ve bu çevresel gürültüyü simüle edecek. Aynı kişilerle tekrar deneme görüşmeleri yapın. Karşınızdaki kişiler sesinizin bu sefer kesik kesik geldiğinden şikayet edecek. Ayrıntılı araştırdığınızda özellikle kelimelerinizin ilk başlarının kırpıldığını ve duyulamadığını farkedeceksinizdir muhtemelen. Aynı zamanda arka plandaki müziğin sesi de karşı tarafa net ulaşmıyor olacak. (yani gürültü önleme sistemi işini yapıyor bir anlamda.) 3) Üstteki denemelerde bahsedilen sonuçları gözlemlediyseniz aldığınız şikayetlerin kaynağı büyük ihtimalle "gürültü önleme sistemi"dir!
* Evet, denemeler sonucu problemimin kaynağı bu görünüyor. Çözüm nedir? "Telefon görüşmelerini her zaman sessiz ortamda yapın, arka planda ses olmasın." denilemeyeceğine göre; 1) Cihazınızın ayarlarını kontrol edin, "Ses" ya da "Çağrı Ayarları" menüsü içinde "gürültüyü engelle" türü ifadelerle bu sistemi açıp kapatan bir ayar olabilir. Böylece en kolay ve risksiz yoldan yazılımsal olarak sistem iptal edilebilir. Bu seçenek stock romda var olsa bile güncellemeler sonrasında ya da custom Rom yükledikten sonra kaybolabilir. Ya da tam tersi güncellemeler sonrası bu seçenek gelebilir, araştırın. 2) Telefon menülerinde bu ayar gözükmese bile gizli menülerle ulaşılıyor olabilir, ya da "Spare Parts" türü 3. parti yazılımlarla veya kod girerek ulaşılıyor olabilir. İyice araştırın, xda gibi forumlarda aynı cihazı kullanan kişilere sorun. 3) Yazılımsal olarak sistemi kapatacak bir ayar seçeneğiniz yoksa 2. mikrofonu fiziksel olarak kapatmanız gerekecektir. - En basit ve risksiz şekilde 2. mikrofonun kasa üzerindeki deliğini tıkayarak sonuç alma ihtimaliniz var. Ancak yine de kapak içinde mikrofonun üstü açık olacağından tam verim alamayabilirsiniz. - Bu sebeple telefonunuzun kapağı açılıyorsa 2. mikrofona ulaşıp üstünü bantlayarak daha etkili sonuç alabilirsiniz. Varsa mikrofon üzerindeki koruyucu tabakanın arasından sesin sızmayacağından emin olun. Ben Ideos X5'de telefonun içini açıp mikrofonun üzerine japon yapıştırıcı damlatmıştım, o günden beri artık hiç şikayet almıyorum ama hiç kimseye bu yöntemi tavsiye edecek değilim tabii .
* Tamam, sistemi kapattığımı/2. mikrofonu iptal ettiğimi düşünüyorum. Problemin çözüldüğünden nasıl emin olacağım? Haliyle artık sesinizin kesik kesik geldiği şikayetlerini almamalısınız. Ama tam olarak emin olmak için üstteki gibi odada müziği açarak (laboratuar ortamında çalışıyoruz ne de olsa ) görüşmeler yapın. Karşı taraf hem sizin sesinizi kelimeleriniz kesilmeden, hem de arka plandaki müziği aynı anda net şekilde duyuyor olmalıdır.
Ben Ideos X5'le yaşadığım tecrübeleri aktarmaya çalıştım, umarım bir şekilde bazılarına faydası dokunur.
NOTLAR: * Verdiğim bilgi ve tavsiyeler içinde eksik/hatalı/değişken kısımlar olabilir. * İlerki zamanlarda "Gürültü önleyici sistem" yazılım güncellemeleri ile daha verimli/sorunsuz hale gelebilir, beklemek isteyebilirsiniz. * Fiziksel müdahaleye karar verirseniz işlem yapmadan önce mutlaka ayrıntılı deneme ve araştırma yapın.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme