Şimdi Ara

Motor Blok Çatlaması (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
46.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ÇVK kullanıcısına yanıt
    tek kapi degil.. bu modellerde 1.6 16valf motoru olan 4 kapılı araç çok var.. teşekkürler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arizek

    tek kapi degil.. bu modellerde 1.6 16valf motoru olan 4 kapılı araç çok var.. teşekkürler..

    Kac beygir araciniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ruhsat yanımda değil, araç babamda, hatırlamıyorum.. bakınca yazarım..

    alırken 16 valf diye söylendi.. motoru daha önce söken usta da kullanım hakkında uyarırken "vitesi etken yükseltme, bu araçlar 16 valf, yüksek devirde daha sağlıklı çalışır" diye uyardı.. o nedenle kesin konuşuyorum..
    yanlışım varsa da yanlış yönlendirilişimdendir :) hatta şimdi içime kurt düşürdünüz, ustayı tekrar arayıp sorucam..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arizek -- 22 Ekim 2013; 16:33:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arizek

    merhaba..

    öncelikle forumda ilgili konular buldum fakat hepsi 2009-2010 tarihli.. üzerinden çok zaman geçtiğinden belki farklı çözümler çıkmıştır, belki de forumda deneyim sahibi olan arkadaşlar olmuştur diye yeni konu açıyorum..

    2000 model 1,6 16valf 134000de clio'muz var.. bu araç bi süre önce conta yaktı, sekman atıldı v.s. düzeldi diye kullanırkan bir süre sonra hararet yükseldi.. radyatör suyuna yağ karışıyo sürekli.. ustalar bunun bloktaki çatlaktan kaynaklandığını, bloğu da muhtemelen bizim götürdüğümüz ustanın fazla sıkıp çatlattığını söylüyolar..

    biz bunu ustamıza söylediğimizde kabul etmedi tabi.. clioların bloklarının çok ince olduğunu, sökülüp takılırken bile çatlayabileceğini söyledi.. inandırıcı gelmese de bişey kanıtlayamadığımızdan böyle kaldı..

    şimdi bu bloğu yaptırmak istiyoruz..
    iki seçenek var, tamir veya çıkmacıdan alınan bi blokla değişim..

    çıkma blok bulduk, sadece bloğa 1000TL, yarım motora (pistonlar, krank v.s. de varmış) 1500tl fiyat verdi.. bizden çıkan parçaları almak şartıyla..
    motor bloğu değişince blok fiyatına işçilik binecek ve çok fazla prosedürü varmış.. (işçilik,proje, muayene, sızdırmazlık, ruhsat değişimi v.s.)

    diğer seçenek bloğa dikiş attırmak..
    ümraniye'de metalock motor dikişi firmasıyla görüştüm.. motoru açmadan kesin bi fiyat veremiyceklerini, 750-1250TL arasında motor işçiliği dahil fiyat çıkabileceğini söyledi.. %100 garantili olacağını, faturasını keseceğini de ekledi..
    dikiş olayı kaynaktan farklıymış.. kaynak sağlıklı olmaz ama dikiş işlemi garantilidir dedi..

    iki seçenek arasında oldukça fiyat farkı var.. sizlerden ricam, başından geçen, aracının bloğuna dikiş attıran arkadaşlar varsa, konu altında deneyimlerini paylaşabilirler mi?
    çıkma bloğu aldığımızda onda da çatlak v.s. olup olmayacağını bilmiyoruz, kaynak yapınca da ne kadar sağlıklı olacağını..
    sizce nasıl bir yol izleyelim ?

    Dostum bloktaki çatlak ne kadar eğer bana detaylı ve düzgün çekilmiş bir resim yollarsan sana emprenye önerebilirim, yada en azından bu çatlak gözle görünebiliyor mu bana bunun bilgisini verirsen yardımcı olmaya çalışırım.

    Yukarıda dediğim gibi çatlağı mutlaka görmem gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lacano -- 22 Ekim 2013; 16:31:28 >




  • Hararet yükselterek blok çatlaması yapmışsa termal gerilmeler yüzünden yapmıştır. Fazla genleşen kısım dağılır. Isı blokta başka yerlere de dağılmıştır. Haliyle blok üzerinde göremediğiniz, çatlamaya aşırı derecede yakın noktalar olabilir. Kaynak yapsanız da tutmaz. Çare yeni blok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arizek

    ruhsat yanımda değil, araç babamda, hatırlamıyorum.. bakınca yazarım..

    alırken 16 valf diye söylendi.. motoru daha önce söken usta da kullanım hakkında uyarırken "vitesi etken yükseltme, bu araçlar 16 valf, yüksek devirde daha sağlıklı çalışır" diye uyardı.. o nedenle kesin konuşuyorum..
    yanlışım varsa da yanlış yönlendirilişimdendir :) hatta şimdi içime kurt düşürdünüz, ustayı tekrar arayıp sorucam..

    Ya ozel bir araciniz var ya da ben yaniliyorum,insanlik hali.

    Tek kapilar 110 beygir 16 valftir.

    4 kapilar rxt gibi modeller vs 1.6 90 brygir olmasi lazim ve 8 v tir.

    1.4 16v te olmasi lazim tam hatirlamiyorum.

    Bilmislik yapiyorum diye degil size yardimci olmak icin israr ediyorum.Dedigim gibi 8 v ise o ustaya ugramayin bir daha.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dikiş yapılır ama çatlağınızın nerede olduğunu bilmek lazım, eğer dikiş yapılacak yer işçilik açısından zor bir noktada ise riske girmeye değmez. Ama videodaki gibi düz bir satıhta çatlak varsa tamir edilebilir.
  • motor dün söküldü.. rektefiyeci baktı.. hiç bir çatlak bulunamamış.. ustanın söylediğine göre yanlış (ince) conta kullanılmış.. bugün alıcaz bakalım arabayı.. umarım başka bi sıkıntı yoktur..

    ÇVK: eski ustayı aradım o gün, hatırlamadığını söyledi.. araç 75 beygir..

    edit: evet, haklıymışsın hocam, 8 valfmiş..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arizek -- 24 Ekim 2013; 11:17:56 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.