Şimdi Ara

Motor Blok Çatlaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
46.718
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba..

    öncelikle forumda ilgili konular buldum fakat hepsi 2009-2010 tarihli.. üzerinden çok zaman geçtiğinden belki farklı çözümler çıkmıştır, belki de forumda deneyim sahibi olan arkadaşlar olmuştur diye yeni konu açıyorum..

    2000 model 1,6 16valf 134000de clio'muz var.. bu araç bi süre önce conta yaktı, sekman atıldı v.s. düzeldi diye kullanırkan bir süre sonra hararet yükseldi.. radyatör suyuna yağ karışıyo sürekli.. ustalar bunun bloktaki çatlaktan kaynaklandığını, bloğu da muhtemelen bizim götürdüğümüz ustanın fazla sıkıp çatlattığını söylüyolar..

    biz bunu ustamıza söylediğimizde kabul etmedi tabi.. clioların bloklarının çok ince olduğunu, sökülüp takılırken bile çatlayabileceğini söyledi.. inandırıcı gelmese de bişey kanıtlayamadığımızdan böyle kaldı..

    şimdi bu bloğu yaptırmak istiyoruz..
    iki seçenek var, tamir veya çıkmacıdan alınan bi blokla değişim..

    çıkma blok bulduk, sadece bloğa 1000TL, yarım motora (pistonlar, krank v.s. de varmış) 1500tl fiyat verdi.. bizden çıkan parçaları almak şartıyla..
    motor bloğu değişince blok fiyatına işçilik binecek ve çok fazla prosedürü varmış.. (işçilik,proje, muayene, sızdırmazlık, ruhsat değişimi v.s.)

    diğer seçenek bloğa dikiş attırmak..
    ümraniye'de metalock motor dikişi firmasıyla görüştüm.. motoru açmadan kesin bi fiyat veremiyceklerini, 750-1250TL arasında motor işçiliği dahil fiyat çıkabileceğini söyledi.. %100 garantili olacağını, faturasını keseceğini de ekledi..
    dikiş olayı kaynaktan farklıymış.. kaynak sağlıklı olmaz ama dikiş işlemi garantilidir dedi..

    iki seçenek arasında oldukça fiyat farkı var.. sizlerden ricam, başından geçen, aracının bloğuna dikiş attıran arkadaşlar varsa, konu altında deneyimlerini paylaşabilirler mi?
    çıkma bloğu aldığımızda onda da çatlak v.s. olup olmayacağını bilmiyoruz, kaynak yapınca da ne kadar sağlıklı olacağını..
    sizce nasıl bir yol izleyelim ?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Sandık motor dedikleri orijinal tahta sandık içinde Fransa dan ithal edilen motor..Tamir veya çıkma en az 1500 - 2000 Lira para tutacak..Tekrar çatlarse garanti veriyorlarmı ?...Belli değil...Ben temiz yeni motor takıp 4.000 Lira vermeyi yüz defa tercih ederim.. İST. .Bostancı nın tepelerinde Kayışdağının orada yedek parça toptancıları var...ERDEMLER çok makul fiyatla satıyorlar..Para sizin.....Kolay gelsin..Ben en basit yoldan kaynak yaptırıp işi bitirirdim..Motor bloku alüminyum....Çatlak yere eritilmiş alüminyumu döküyorlar...Tek parça gibi oluyor...Hepsi bu kadar..

    Alıntıları Göster
    alüminyum kaynak işi uzmanlık ister bu işlere hiç girmeyin en ucuzu çıkma blok alıp işi bitirin. Her zaman daha ucuzu olabilir çünkü sonuçta uhrdalıktan veya kazalı araçlardan söküyorlar parçaları ve hasar almamış ise en temiz ve kalıcı çözümdür.

    Tekrar ediyorum tamir geçici çözümdür dağda bayırda araç kalmış ve zounlu olmadıkça kapak taşlatma dışındaki tamir işlerinden uzak durun. Aracınız klasik bir araç olur parçası bulunmaz yedek parça sıkıntısı olur , tamir dışında çözümü yoktur. Riske girilir .ama Renault parçası peynir ekmek gibi her yerde bulunurken tamirciyi zengin etmekten başka bir işi yaramaz. İşinizi görebilirsiniz ama sonrasında dağın tepesinde kaynak atar , dikiş sızdırır ise o zaman bana hak vermeniz sonucu değiştirmeyecektir.

    Meşhur Murphenin bir sürü kuralı vardır ama bu konuyla alakalı olanı ;


    Başınıza istemediğiniz bir şey gelecek ise en istemediğiz anda ve koşulda karşınıza gelir .

    sözünü bir yere kaydenin ,
  • Dikiş işi riskli dökme olan bu bloklara kaynak yapmak zordur ve randıman vermez. Çıkma malzeme kullanmanız bence daha faydalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mumenu -- 21 Ekim 2013; 16:43:28 >
  • Dikis atildgndan sonra arabayi herhangi bir zorlamada dikislerin patladgini duymustum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp

    Dikis atildgndan sonra arabayi herhangi bir zorlamada dikislerin patladgini duymustum
    hocam aynı aractan bendede var clio ların sıfır sandık motorları 3000 4000 tl civarında aklınızda bulunsun ustalara sureklı 1000 2000 tl kaptıracağınıza aracınıza uzun sure bınmeyı dusunuyorsanız sıfır motorda alabılırsınız alternatıf olarak aklıonızda bulunsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FRED BAKER

    hocam aynı aractan bendede var clio ların sıfır sandık motorları 3000 4000 tl civarında aklınızda bulunsun ustalara sureklı 1000 2000 tl kaptıracağınıza aracınıza uzun sure bınmeyı dusunuyorsanız sıfır motorda alabılırsınız alternatıf olarak aklıonızda bulunsun

    Alıntıları Göster
    Böyle bir yöntem hakkında herhangi birinden yardım aldınız mı?

    Bahsettiğiniz firma bunu yapabiliyor mu?

    Doğru yapıldığında kesinlikle sorun çıkartmayacaktır. Ancak sıkıntı şu ki karmaşık geometrili yüzeylerde hayli uğraştırır.

    Videoyu inceleyebilirsiniz.


    Yöntemin fiyatı ve Türkiye'de yapılıp yapılmadığı hakkında bilgim yok kusuruma bakmayın.

    Geçmiş olsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: üstyayla

    Böyle bir yöntem hakkında herhangi birinden yardım aldınız mı?

    Bahsettiğiniz firma bunu yapabiliyor mu?

    Doğru yapıldığında kesinlikle sorun çıkartmayacaktır. Ancak sıkıntı şu ki karmaşık geometrili yüzeylerde hayli uğraştırır.

    Videoyu inceleyebilirsiniz.


    Yöntemin fiyatı ve Türkiye'de yapılıp yapılmadığı hakkında bilgim yok kusuruma bakmayın.

    Geçmiş olsun.
    verilen videonun devamı da var ve dikiş neden deniyor bundan sonra tam olarak anlaşılır.

    http://www.youtube.com/watch?v=FIKY--USk7Y&feature=player_embedded



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Ekim 2013; 17:20:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    verilen videonun devamı da var ve dikiş neden deniyor bundan sonra tam olarak anlaşılır.

    http://www.youtube.com/watch?v=FIKY--USk7Y&feature=player_embedded

    Alıntıları Göster
    bahsettiğim firma telefonda anladığım kadarıyla bu işlemi uyguluyor.. çünkü kesinlikle kaynak yapmadıklarını, kaynağın sağlıklı olmadığını söyledi.. ne derece doğrudur bilemem..

    sıfır motor alma şansımız yok, zaten haddinden fazla masraf ettik arabaya.. en kötü ihtimalle garantili bi çıkma blok takabiliriz.. o da çok meşakkatli..

    benim asıl merak ettiğim yukarıdaki işlemi yaptırıp memnun kalan veya kalmayan arkadaşların görüşleri.. yukarıdaki videoda muazzam bi işçilik göstermişler.. bizim ustalarımız ne kadar bu işçiliği gösterir bilemem..
    gerçi firma sadece bu şekilde motorlara dikiş yapan bi firmaymış.. kötü bi işçilikleri yoktur tahminimce




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arizek

    bahsettiğim firma telefonda anladığım kadarıyla bu işlemi uyguluyor.. çünkü kesinlikle kaynak yapmadıklarını, kaynağın sağlıklı olmadığını söyledi.. ne derece doğrudur bilemem..

    sıfır motor alma şansımız yok, zaten haddinden fazla masraf ettik arabaya.. en kötü ihtimalle garantili bi çıkma blok takabiliriz.. o da çok meşakkatli..

    benim asıl merak ettiğim yukarıdaki işlemi yaptırıp memnun kalan veya kalmayan arkadaşların görüşleri.. yukarıdaki videoda muazzam bi işçilik göstermişler.. bizim ustalarımız ne kadar bu işçiliği gösterir bilemem..
    gerçi firma sadece bu şekilde motorlara dikiş yapan bi firmaymış.. kötü bi işçilikleri yoktur tahminimce

    Alıntıları Göster
    sakım tamir denemeyin,ilerde en beklemediğiniz yerde başınıza dert çıkarır, sizin yerinizde olsam sandık motor alırdım.
    yukarda sandık motor alamayız demişsiniz şimdi gördüm. Yerinizde olsam aracı değiştiririm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 21 Ekim 2013; 17:33:21 >




  • arizek kullanıcısına yanıt
    tamir işi her zaman risk içerir ve garantisi zordur , çünkü hangi koşulda kullnılacak bilemezler ve sedece yaptıkları işe garanti verebilirler.Halbuki hasar almış motor kanserli hasta gibidir bir yeri yaparsınız kanser diger yere atlar. Sizin çatlak işi de sadece görülen noktada olduğunun garantisini kim verebilecek . Ustalar sadece buldukları ve görebildikleri yeri tamir ederler, bakarlar ki sonra kompresyon kaçağı var veya başka birşey , bu da yapılmalı derler,!!

    Ancak canınızı sıkacak nokta ikinci şeyi nedense birinci işlem yapıldıktan ve siz aracı aynı ustaya tekrar getirdiklerinde ifade ederler. Yani ustalıktan çok ne kadar ekmek köfteye dönmüş piyasa 30 sene önceki iş ahlaki yok ,

    Sonuç olarak riske girmek yerine çıkma blok sağlam ise en akıllıca ve kalıcı çözümdür. MAsraf bir kere yapılır iş kökünden halolur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Ekim 2013; 17:47:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malvolorne

    sakım tamir denemeyin,ilerde en beklemediğiniz yerde başınıza dert çıkarır, sizin yerinizde olsam sandık motor alırdım.
    yukarda sandık motor alamayız demişsiniz şimdi gördüm. Yerinizde olsam aracı değiştiririm.

    Alıntıları Göster
    çıkma blok her durumda dikiş, kaynak gibi işlemlerden daha iyidir. komple sandık motor değil de sadece bloğu sıfır temin etme şansını servisle bir konuşun.

    olmazsa tek seçenek, çıkma blok gibi görünüyor. çıkma bloktan emin olmak için basınç testleri yaptırabilirsiniz...




  • dikiş olayına güvenebilirsiniz. bu iş benim bildiğim kadarıyla eski lokomotif motorları ve gemi motorları için oluşturulan bir teknik. otomobil motorunda bir sıkıntı olmayacaktır. kaldıki motorun esas arızası yapılmış. motora sekman atılmış. motoru zorlayan eski durumlr. berteraf edilmiş. boşa para dökmeyin. iyi bir usta olduktan sonra sorun olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    çıkma blok her durumda dikiş, kaynak gibi işlemlerden daha iyidir. komple sandık motor değil de sadece bloğu sıfır temin etme şansını servisle bir konuşun.

    olmazsa tek seçenek, çıkma blok gibi görünüyor. çıkma bloktan emin olmak için basınç testleri yaptırabilirsiniz...

    Alıntıları Göster
    http://www.renaulttoptancisi.com/Komple-Sifir-Motor-K4J-710-14-16V-Benzinli-Clio-II-Megane-Scenic,PR-740.html


    bence bunu alın. ruhsat değişimi falan olacak. ama uzun yıllar sorunsuz kullanabilirsiniz aracınızı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SISU

    http://www.renaulttoptancisi.com/Komple-Sifir-Motor-K4J-710-14-16V-Benzinli-Clio-II-Megane-Scenic,PR-740.html


    bence bunu alın. ruhsat değişimi falan olacak. ama uzun yıllar sorunsuz kullanabilirsiniz aracınızı.

    Alıntıları Göster
    motor sıfırlamaya verdik biz 2.500 tl ye yakın bence sıfır sandık motor düşünün yada metalock yapan firmadan garanti alın belgeli bir şekilde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomotorrte

    motor sıfırlamaya verdik biz 2.500 tl ye yakın bence sıfır sandık motor düşünün yada metalock yapan firmadan garanti alın belgeli bir şekilde.

    Alıntıları Göster
    tanıdık bi usta gördü aracı.. çarşamba günü rektefiyeciyle beraber motor sökülecek.. duruma göre bakarız dedi ustalar..
    dediğim gibi, sıfır motor alma şansımız yok.. rektefiyeciye güvenip hareket edicez.. sonuçları yazarım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    tamir işi her zaman risk içerir ve garantisi zordur , çünkü hangi koşulda kullnılacak bilemezler ve sedece yaptıkları işe garanti verebilirler.Halbuki hasar almış motor kanserli hasta gibidir bir yeri yaparsınız kanser diger yere atlar. Sizin çatlak işi de sadece görülen noktada olduğunun garantisini kim verebilecek . Ustalar sadece buldukları ve görebildikleri yeri tamir ederler, bakarlar ki sonra kompresyon kaçağı var veya başka birşey , bu da yapılmalı derler,!!

    Ancak canınızı sıkacak nokta ikinci şeyi nedense birinci işlem yapıldıktan ve siz aracı aynı ustaya tekrar getirdiklerinde ifade ederler. Yani ustalıktan çok ne kadar ekmek köfteye dönmüş piyasa 30 sene önceki iş ahlaki yok ,

    Sonuç olarak riske girmek yerine çıkma blok sağlam ise en akıllıca ve kalıcı çözümdür. MAsraf bir kere yapılır iş kökünden halolur.

    Bence dikkate almanız gereken bir yorum, şu an durumunuz yok ancak harcayacağınız para sonrasında yine sorun yaşarsanız bundan çok daha kötü durumda kalacaksınız. Çok az usta karşısındakinin düşebileceği zor durumda neler yaşayabileceğini düşünür, geri kalanlar sorunu iyi ya da kötü bir şekilde çözerek aldığı paraya bakar. Bu işte tanıdığa falan da çok güvenmeyin bence, Allah kolaylık versin zor durum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    tamir işi her zaman risk içerir ve garantisi zordur , çünkü hangi koşulda kullnılacak bilemezler ve sedece yaptıkları işe garanti verebilirler.Halbuki hasar almış motor kanserli hasta gibidir bir yeri yaparsınız kanser diger yere atlar. Sizin çatlak işi de sadece görülen noktada olduğunun garantisini kim verebilecek . Ustalar sadece buldukları ve görebildikleri yeri tamir ederler, bakarlar ki sonra kompresyon kaçağı var veya başka birşey , bu da yapılmalı derler,!!

    Ancak canınızı sıkacak nokta ikinci şeyi nedense birinci işlem yapıldıktan ve siz aracı aynı ustaya tekrar getirdiklerinde ifade ederler. Yani ustalıktan çok ne kadar ekmek köfteye dönmüş piyasa 30 sene önceki iş ahlaki yok ,

    Sonuç olarak riske girmek yerine çıkma blok sağlam ise en akıllıca ve kalıcı çözümdür. MAsraf bir kere yapılır iş kökünden halolur.

    Bence dikkate almanız gereken bir yorum, şu an durumunuz yok ancak harcayacağınız para sonrasında yine sorun yaşarsanız bundan çok daha kötü durumda kalacaksınız. Çok az usta karşısındakinin düşebileceği zor durumda neler yaşayabileceğini düşünür, geri kalanlar sorunu iyi ya da kötü bir şekilde çözerek aldığı paraya bakar. Bu işte tanıdığa falan da çok güvenmeyin bence, Allah kolaylık versin zor durum..
    Clio'larda rastlanan problemlerden birisi. Renault iyi motor yapar vs. tamam da buyrun burdan yakın. Yakın bir arkadaşımın Clio aracında aynı durum başına gelmişti. Kaynak yaptırıp sorunu düzeltmişlerdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: motherannorthe

    Clio'larda rastlanan problemlerden birisi. Renault iyi motor yapar vs. tamam da buyrun burdan yakın. Yakın bir arkadaşımın Clio aracında aynı durum başına gelmişti. Kaynak yaptırıp sorunu düzeltmişlerdi.

    Alıntıları Göster
    Sandık motor dedikleri orijinal tahta sandık içinde Fransa dan ithal edilen motor..Tamir veya çıkma en az 1500 - 2000 Lira para tutacak..Tekrar çatlarse garanti veriyorlarmı ?...Belli değil...Ben temiz yeni motor takıp 4.000 Lira vermeyi yüz defa tercih ederim.. İST. .Bostancı nın tepelerinde Kayışdağının orada yedek parça toptancıları var...ERDEMLER çok makul fiyatla satıyorlar..Para sizin.....Kolay gelsin..Ben en basit yoldan kaynak yaptırıp işi bitirirdim..Motor bloku alüminyum....Çatlak yere eritilmiş alüminyumu döküyorlar...Tek parça gibi oluyor...Hepsi bu kadar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 22 Ekim 2013; 10:46:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Sandık motor dedikleri orijinal tahta sandık içinde Fransa dan ithal edilen motor..Tamir veya çıkma en az 1500 - 2000 Lira para tutacak..Tekrar çatlarse garanti veriyorlarmı ?...Belli değil...Ben temiz yeni motor takıp 4.000 Lira vermeyi yüz defa tercih ederim.. İST. .Bostancı nın tepelerinde Kayışdağının orada yedek parça toptancıları var...ERDEMLER çok makul fiyatla satıyorlar..Para sizin.....Kolay gelsin..Ben en basit yoldan kaynak yaptırıp işi bitirirdim..Motor bloku alüminyum....Çatlak yere eritilmiş alüminyumu döküyorlar...Tek parça gibi oluyor...Hepsi bu kadar..

    Alıntıları Göster
    alüminyum kaynak işi uzmanlık ister bu işlere hiç girmeyin en ucuzu çıkma blok alıp işi bitirin. Her zaman daha ucuzu olabilir çünkü sonuçta uhrdalıktan veya kazalı araçlardan söküyorlar parçaları ve hasar almamış ise en temiz ve kalıcı çözümdür.

    Tekrar ediyorum tamir geçici çözümdür dağda bayırda araç kalmış ve zounlu olmadıkça kapak taşlatma dışındaki tamir işlerinden uzak durun. Aracınız klasik bir araç olur parçası bulunmaz yedek parça sıkıntısı olur , tamir dışında çözümü yoktur. Riske girilir .ama Renault parçası peynir ekmek gibi her yerde bulunurken tamirciyi zengin etmekten başka bir işi yaramaz. İşinizi görebilirsiniz ama sonrasında dağın tepesinde kaynak atar , dikiş sızdırır ise o zaman bana hak vermeniz sonucu değiştirmeyecektir.

    Meşhur Murphenin bir sürü kuralı vardır ama bu konuyla alakalı olanı ;


    Başınıza istemediğiniz bir şey gelecek ise en istemediğiz anda ve koşulda karşınıza gelir .

    sözünü bir yere kaydenin ,




  • dediğim gibi motor yarın sökülecek.. bu arada ben de çıkma blok araştırmaları yapıyorum.. 900tl'ye 2005 model bi clio bloğu buldum.. 2000 modelle 2005 modelik blokları birbirinin aynısıymış, doğru mudur bilemem.. satıcısı sıfır ayarında tertemiz bi blok olduğunu söylüyo.. alma durumunda teste giricek tabi.. yarınki durumdan sonra bakıcaz artık.. ilginiz için teşekkürler..
  • Araciniz tek kapi mi? Ona gore arastirin normal 4 kapi ise 8v olmasi lazim gidip 110 beygirlik motor bloklarina bakmayin.Gecmis olsun.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.