Takip ettiğim kadarıyla konuya hakim birisiniz. Motor değişimiyle ilgili öğrenmek istediğim birkaç bilgi var. Zamanınız varsa cep telefonundan ulaşabilir miyim size? Teşekkürler.
Alıntıları Göster
Teşekkürler,
Açıkçası yukarıda da belirttiğimiz üzere yönetmelikte oldukça net motor değişim kuralları ama yinede aklınıza takılan birşey varsa sorabilirsiniz.Eğer sorunuz özel ise, özel mesaj ile sormanızı tercih ederim eğer biliyorsam cevaplarım elbette.
Telefon olayını ise kendi açımdan doğru bulmuyorum forum ortamında.Bunun birçok sebebi var birtanesi benim bu işle alakalı herhangi bir ticari faaliyetim yok ama yine de telefon vs olayları girince işin içine biraz ticari gözle bakıyorlar diğer üyeler size,yani yanlış anlaşılıyorsunuz.
quote:
Orijinalden alıntı: tenekekutu
Teşekkürler,
Açıkçası yukarıda da belirttiğimiz üzere yönetmelikte oldukça net motor değişim kuralları ama yinede aklınıza takılan birşey varsa sorabilirsiniz.Eğer sorunuz özel ise, özel mesaj ile sormanızı tercih ederim eğer biliyorsam cevaplarım elbette.
Telefon olayını ise kendi açımdan doğru bulmuyorum forum ortamında.Bunun birçok sebebi var birtanesi benim bu işle alakalı herhangi bir ticari faaliyetim yok ama yine de telefon vs olayları girince işin içine biraz ticari gözle bakıyorlar diğer üyeler size,yani yanlış anlaşılıyorsunuz.
Alıntıları Göster
bi tanıdığımızda dizel audi a3 motoru vardı şahininde. aldığında öyleydi. bu değişimler nasıl oluyo. bende unoma km si az kazalı çıkma fiesta veya corsa motoru takmak istesem izleyeceğim adımlar ne olur. maliyeti ne olur? dizele çevirmek daha mı maliyetli olur.. bu dediğim araçların dizel motorunu unoya aktarmak için maliyet nasıl olur???
quote:
Orijinalden alıntı: illeqal89
bi tanıdığımızda dizel audi a3 motoru vardı şahininde. aldığında öyleydi. bu değişimler nasıl oluyo. bende unoma km si az kazalı çıkma fiesta veya corsa motoru takmak istesem izleyeceğim adımlar ne olur. maliyeti ne olur? dizele çevirmek daha mı maliyetli olur.. bu dediğim araçların dizel motorunu unoya aktarmak için maliyet nasıl olur???
Alıntıları Göster
anadol a 1 alıp modifiye etmeyi düşündük, 1300 motor , parça sorunu da olur diye e 1600 cc ford taunus motoru taktırmayı düşündük bir ara, işlemezler illa aracın kendi motoru olacak dedi sanayidekiler.
2005 model benzinli 1.6 passat aracım var. mpi motor.çok sorunsuz ama tüketim fazla. aynı arabanın 1.8 T ve 1.9 dizelleri var. (kaymaklı kadayıf) bu motorlardan çıkma bulursam değiştirmeyi düşünüyorum ama konu hakkında net bilgi alamadık.
quote:
Orijinalden alıntı: savas1.6
anadol a 1 alıp modifiye etmeyi düşündük, 1300 motor , parça sorunu da olur diye e 1600 cc ford taunus motoru taktırmayı düşündük bir ara, işlemezler illa aracın kendi motoru olacak dedi sanayidekiler.
2005 model benzinli 1.6 passat aracım var. mpi motor.çok sorunsuz ama tüketim fazla. aynı arabanın 1.8 T ve 1.9 dizelleri var. (kaymaklı kadayıf) bu motorlardan çıkma bulursam değiştirmeyi düşünüyorum ama konu hakkında net bilgi alamadık.
Alıntıları Göster
Merhaba arkadaşlar, tüm yazılanları okudum. Gözden kaçırdığım birşey umarım olmamıştır. Ben modeli eski ancak konforu yüksek bir aracın motorsuz şekilde satın alıp onun kendi motoru yerine günümüz şartlarında tasarruf sağlayabileceğim dizel yeni nesil bir motorun komple çıkmasını satın alarak tadilat işlemlerinden sonra en azından uzun süre kullanabileceğim bir araç haline getirmek istiyorum. Kasa olarak kullanmak istediğim araç NİSSAN Maxima 2,0 SE.. Aracın motoru yok ve araçın tüm iç döşemeleri yerli yerinde..Kısacası motor hariç herşey var... Ben bu aracı 2000 tl gibi bir rakama alacağım.. Ve motor olarak TOYOTA D4D 1,4 motor kullanmak istiyorum. Evet araç orjinalinde benzinli ve benim koymak istediğim motor DİZEL ancak hacim olarak eski motorundan daha ufak. Kanunsal olarak olabilirliği konusunda açıklayıcı bilgiler verenlere şimdiden çok teşekkür ederim.. Sayın TENEKEKUTU özellikle yaptığınız açıklamalardan sonra sizden bu konuda açıklayıcı bilgi bekliyorum..
quote:
Orijinalden alıntı: ssr206
Merhaba arkadaşlar, tüm yazılanları okudum. Gözden kaçırdığım birşey umarım olmamıştır. Ben modeli eski ancak konforu yüksek bir aracın motorsuz şekilde satın alıp onun kendi motoru yerine günümüz şartlarında tasarruf sağlayabileceğim dizel yeni nesil bir motorun komple çıkmasını satın alarak tadilat işlemlerinden sonra en azından uzun süre kullanabileceğim bir araç haline getirmek istiyorum. Kasa olarak kullanmak istediğim araç NİSSAN Maxima 2,0 SE.. Aracın motoru yok ve araçın tüm iç döşemeleri yerli yerinde..Kısacası motor hariç herşey var... Ben bu aracı 2000 tl gibi bir rakama alacağım.. Ve motor olarak TOYOTA D4D 1,4 motor kullanmak istiyorum. Evet araç orjinalinde benzinli ve benim koymak istediğim motor DİZEL ancak hacim olarak eski motorundan daha ufak. Kanunsal olarak olabilirliği konusunda açıklayıcı bilgiler verenlere şimdiden çok teşekkür ederim.. Sayın TENEKEKUTU özellikle yaptığınız açıklamalardan sonra sizden bu konuda açıklayıcı bilgi bekliyorum..
Alıntıları Göster
Tamimdeki madde 4.1.1 ve 4.1.2 gayet net ve açık,mevcut motor veya üretici tarafından o motora alternatif olarak üretilen(model yılı itibari ile o motor artık üretilmiyordur) modelini kullanabilirsiniz. Kısacası karma bir araç veya aynı şase üzerine üst versiyon motor-şanzumana ekleyerek bir araç yapamazsınız.
Zaten yakıt sistemle farklı olan araçların dönüşümü yapılamıyor,sanırım onu sadece fabrika yapabiliyor.(Örneğin benzinli Land Rover'ın dizel olanına dönüşümü gibi)
quote:
Orijinalden alıntı: tenekekutu
Tamimdeki madde 4.1.1 ve 4.1.2 gayet net ve açık,mevcut motor veya üretici tarafından o motora alternatif olarak üretilen(model yılı itibari ile o motor artık üretilmiyordur) modelini kullanabilirsiniz. Kısacası karma bir araç veya aynı şase üzerine üst versiyon motor-şanzumana ekleyerek bir araç yapamazsınız.
Zaten yakıt sistemle farklı olan araçların dönüşümü yapılamıyor,sanırım onu sadece fabrika yapabiliyor.(Örneğin benzinli Land Rover'ın dizel olanına dönüşümü gibi)
Alıntıları Göster
Teneke kutu arkadaşım selam.1978 model BMW E21 316 4 silindir 90 beygir benzinli aracım var.E21 1976 İLE 1983 yılları arasında üretilmiş ve 1.5 1.6 1.8 2.0 2.3 hacminde motorlar kullanılmış.Benim aracıma takmak istediğim motor ise 2.0 6 silindir 120 beygir olanı.Bu işleme onay alabilirmiyim sizce.tşk.
quote:
Orijinalden alıntı: mk35280
Teneke kutu arkadaşım selam.1978 model BMW E21 316 4 silindir 90 beygir benzinli aracım var.E21 1976 İLE 1983 yılları arasında üretilmiş ve 1.5 1.6 1.8 2.0 2.3 hacminde motorlar kullanılmış.Benim aracıma takmak istediğim motor ise 2.0 6 silindir 120 beygir olanı.Bu işleme onay alabilirmiyim sizce.tşk.
Alıntıları Göster
1.6 aynı motor ile değiştirmeniz lazım.Eğer mevcut motoru bulamazsanız (çıkma veya sıfır),aynı motorun daha yeni olanını takmanız gerekiyor(1.6 nın yani).En az temel seviyedeki motor seçilecek cümlesi eli kolu bağlıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: tenekekutu
1.6 aynı motor ile değiştirmeniz lazım.Eğer mevcut motoru bulamazsanız (çıkma veya sıfır),aynı motorun daha yeni olanını takmanız gerekiyor(1.6 nın yani).En az temel seviyedeki motor seçilecek cümlesi eli kolu bağlıyor.
Alıntıları Göster
Teşekkür ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: mk35280
Teşekkür ederim.
Alıntıları Göster
Eniştede PLYMOUTH marka araba var. Amerikan. Daha önce benzinli idi ve 8 silindirli idi. Çok yakıyor diyerek ve LPG ile bu gövdeyi taşımak zor olur diyerek benzinli motoru söktürüp diesel motor taktırdı. Kaç senedir kullanıyor. Muayenelerde de sorun çıkmıyor. İki ay sonra 08 ağustosta izine çıkıyorum. O zaman bunu nasıl yaptığını sorup buraya yazarım.
Bu konuyu bilenlerin olmasına sevindim. Benim de bir projem var ve bu konuda yoruma ihtiyacım var.
1995 model Spring'im var ve sorunsuz, ilk sahibiyim. Tek derdim motorun gürültüsü ve klima olmayışı.
Buna 1.6 cc 110 hp'lik clio motoru koymayı planlıyorum. Motor güç farkı yüksek olduğu için sanırım proje gerekecek.
Veya ikinci seçenek daha kolay ve ucuz. Enjeksiyonlu broadway motoru koymak. Burada da şöyle bir durum var, benim spring 60 hp, rni motoru 80 hp. %30 sınırına 2 hp ile takılıyor. Ama aynı seride kullanılan bir motor olduğu için işlemler daha kolay olur mu?
Şimdiden teşekkürler...
quote:
Orijinalden alıntı: bal974
Bu konuyu bilenlerin olmasına sevindim. Benim de bir projem var ve bu konuda yoruma ihtiyacım var.
1995 model Spring'im var ve sorunsuz, ilk sahibiyim. Tek derdim motorun gürültüsü ve klima olmayışı.
Buna 1.6 cc 110 hp'lik clio motoru koymayı planlıyorum. Motor güç farkı yüksek olduğu için sanırım proje gerekecek.
Veya ikinci seçenek daha kolay ve ucuz. Enjeksiyonlu broadway motoru koymak. Burada da şöyle bir durum var, benim spring 60 hp, rni motoru 80 hp. %30 sınırına 2 hp ile takılıyor. Ama aynı seride kullanılan bir motor olduğu için işlemler daha kolay olur mu?
Şimdiden teşekkürler...
Düşük HP li motora yüksek HP li motor koymak o kadar kolay değildir.Motor-Şanzuman-Tahrik milleri-akisler vs derken birçok parçanın değişmesi lazım.Sadece motor değiştirmekle olmuyor maalsef.Elbette frenlerinde güçlendirilmesi lazım.Bunların hepsi maliyet demek.Motoru rektifiye etmek bence daha mantıklı eğer ihtiyaç varsa.Sonuçta broadway motoruda gürültülü.
Broadway motoru eğer Springte kullanılabiliyorsa(şanzuman vs aynı ise) takılır.Onun için proje de çizilir,sorun olacağını zannetmiyorum.Ek belgeleri sanırım servis temin eder.Belgeleri temin ettikten sonra yapılır,belgeleri temin edip edemediklerini yaptıracağınız yere sormanız lazım sadece.Temin eden yerden yaptıracaksınız.
quote:
Orijinalden alıntı: tenekekutu
Düşük HP li motora yüksek HP li motor koymak o kadar kolay değildir.Motor-Şanzuman-Tahrik milleri-akisler vs derken birçok parçanın değişmesi lazım.Sadece motor değiştirmekle olmuyor maalsef.Elbette frenlerinde güçlendirilmesi lazım.Bunların hepsi maliyet demek.Motoru rektifiye etmek bence daha mantıklı eğer ihtiyaç varsa.Sonuçta broadway motoruda gürültülü.
Broadway motoru eğer Springte kullanılabiliyorsa(şanzuman vs aynı ise) takılır.Onun için proje de çizilir,sorun olacağını zannetmiyorum.Ek belgeleri sanırım servis temin eder.Belgeleri temin ettikten sonra yapılır,belgeleri temin edip edemediklerini yaptıracağınız yere sormanız lazım sadece.Temin eden yerden yaptıracaksınız.
Alıntıları Göster
XL7 2.7 v6 yerine 1,9 dizel vitara motoru koymak istiyorum mesela ben de.... burdaki tartışma ve kapışmalardan bişey anlamak mümkün olmuyor..
quote:
Orijinalden alıntı: drakyuz
XL7 2.7 v6 yerine 1,9 dizel vitara motoru koymak istiyorum mesela ben de.... burdaki tartışma ve kapışmalardan bişey anlamak mümkün olmuyor..
Alıntıları Göster
Aynen hocam tartışma ayağıma biz kaynadık :) benim sıkıntımda şu bir tane 500 SEC'e motor hacmi DÜŞÜK ama yeni nesil verimli motor takmak.Malum 500 SEC'ler 5000 cc ve verimsiz motorlardır ayrıca aşırı yüksek yakıt tüketimi var lütfen beni bu dertten kurtarın
quote:
Orijinalden alıntı: canik17
Aynen hocam tartışma ayağıma biz kaynadık :) benim sıkıntımda şu bir tane 500 SEC'e motor hacmi DÜŞÜK ama yeni nesil verimli motor takmak.Malum 500 SEC'ler 5000 cc ve verimsiz motorlardır ayrıca aşırı yüksek yakıt tüketimi var lütfen beni bu dertten kurtarın
Alıntıları Göster
bu işi yapan bir firmaya tel de sordum...aracin motoru neyse onu koyabiliyormuşlar...ne işe yaricaksa artik..
quote:
Orijinalden alıntı: drakyuz
bu işi yapan bir firmaya tel de sordum...aracin motoru neyse onu koyabiliyormuşlar...ne işe yaricaksa artik..
Alıntıları Göster
Ulan ne cins kanunlarımız var.En iyisi kaçak kaçak binmek :)
quote:
Orijinalden alıntı: NDT Man
Ulan ne cins kanunlarımız var.En iyisi kaçak kaçak binmek :)
Alıntıları Göster
arkadaşlar bende birtane bmw e30 toplamak istiyorum . en yüksek modeli 1991 olduğundan dolayı ben e30'a yeni birtane mercedes veya bulabildiğim en iyi motoru takmak istiyorum bu iş nasıl olur bir bilgisi olan varmı????
quote:
Orijinalden alıntı: levent aslan
arkadaşlar bende birtane bmw e30 toplamak istiyorum . en yüksek modeli 1991 olduğundan dolayı ben e30'a yeni birtane mercedes veya bulabildiğim en iyi motoru takmak istiyorum bu iş nasıl olur bir bilgisi olan varmı????
Alıntıları Göster
Benim anlamadığım bir nokta var.Muayenede motor no olduğu bölüm kirli ise teknisyen okunamıyor deyip geçiyor hafif kusurla muayeneden geçiyorsunuz.Farklı bir motor takılsa kimse anlamaz motor numarasını okunamayacak hale getirir geçersiniz.Hiç olmadı aracın orjinal motor kodunu yeni motora yazdırırsınız.Aracın satışında da noter motora bakmadığına göre...
İnternetteki ilanlarda farklı motor takılan araçlar mevcut genelde Tofaş araçlara BMW motoru takıyorlar.
Forumda da klasik araç toplayan aykunsezer diye bir arkadaş topladığı bir klasikte farklı motor kullanmıştı.
Ancak motor değiştirmenin kolay bir şey olduğunu sanmıyorum, kaportacıda takozlarla oynayıp motor bir şekilde havuza oturtulsa bile aks bağlantıları, göstergeler, alternatör , marş motoru, benzin deposu, benzin pompası, elektrik tesisatı gibi aksesuarların da araca uydurulması gerekir.Eğer bir araca farklı marka motor takılıyorsa, motor ücreti kadar işçilik ücreti de ortaya çıkacaktır...
quote:
Orijinalden alıntı: Yns
Benim anlamadığım bir nokta var.Muayenede motor no olduğu bölüm kirli ise teknisyen okunamıyor deyip geçiyor hafif kusurla muayeneden geçiyorsunuz.Farklı bir motor takılsa kimse anlamaz motor numarasını okunamayacak hale getirir geçersiniz.Hiç olmadı aracın orjinal motor kodunu yeni motora yazdırırsınız.Aracın satışında da noter motora bakmadığına göre...
İnternetteki ilanlarda farklı motor takılan araçlar mevcut genelde Tofaş araçlara BMW motoru takıyorlar.
Forumda da klasik araç toplayan aykunsezer diye bir arkadaş topladığı bir klasikte farklı motor kullanmıştı.
Ancak motor değiştirmenin kolay bir şey olduğunu sanmıyorum, kaportacıda takozlarla oynayıp motor bir şekilde havuza oturtulsa bile aks bağlantıları, göstergeler, alternatör , marş motoru, benzin deposu, benzin pompası, elektrik tesisatı gibi aksesuarların da araca uydurulması gerekir.Eğer bir araca farklı marka motor takılıyorsa, motor ücreti kadar işçilik ücreti de ortaya çıkacaktır...
Montaj kısmı çok mesele değil en extrem makina araca 2.000tlye mal olur. resmi işi ise lpg nasılsa o kadar. yanlış biliyorsam düzeltin iki kere aynı hafif kusur dan geçemiyorsunuz ayrıca motorun yedek parça statüsünde ruhsattan numarasının kaldırılacağıda bekleniyor
quote:
Orijinalden alıntı: xmiralay
quote:
Orijinalden alıntı: Yns
Benim anlamadığım bir nokta var.Muayenede motor no olduğu bölüm kirli ise teknisyen okunamıyor deyip geçiyor hafif kusurla muayeneden geçiyorsunuz.Farklı bir motor takılsa kimse anlamaz motor numarasını okunamayacak hale getirir geçersiniz.Hiç olmadı aracın orjinal motor kodunu yeni motora yazdırırsınız.Aracın satışında da noter motora bakmadığına göre...
İnternetteki ilanlarda farklı motor takılan araçlar mevcut genelde Tofaş araçlara BMW motoru takıyorlar.
Forumda da klasik araç toplayan aykunsezer diye bir arkadaş topladığı bir klasikte farklı motor kullanmıştı.
Ancak motor değiştirmenin kolay bir şey olduğunu sanmıyorum, kaportacıda takozlarla oynayıp motor bir şekilde havuza oturtulsa bile aks bağlantıları, göstergeler, alternatör , marş motoru, benzin deposu, benzin pompası, elektrik tesisatı gibi aksesuarların da araca uydurulması gerekir.Eğer bir araca farklı marka motor takılıyorsa, motor ücreti kadar işçilik ücreti de ortaya çıkacaktır...
Montaj kısmı çok mesele değil en extrem makina araca 2.000tlye mal olur. resmi işi ise lpg nasılsa o kadar. yanlış biliyorsam düzeltin iki kere aynı hafif kusur dan geçemiyorsunuz ayrıca motorun yedek parça statüsünde ruhsattan numarasının kaldırılacağıda bekleniyor
ford fiestam var ve ben 4 yıldır hafif kusurdan muayeneden geçiriyorum....
hafif kusurlar ön camda çatlak motor seri no kunamıyor far ayarları düzgün değil reflektör yok sağlık çantası uygunsuz vs.. vs
gibi yaklaşık on maddeden hafif kusurlu ama genede onaylanıp geçirdim 4 yıldır..
neyse bende soruma geleyim aşırı hor kullanım bakımsızlıktan dolayı motoru yedim yağ yakmaya başladı ben öyle absürd yani extrem motorlar istemiyorum benim aracımdan çıkan motorun aynısı olsun yeterli çünkü bizim şenol ustaya götürdüm motor seni en fazla 1 yıl idare ya eder yada etmez dedi kanser olmuş dedi dedim masrafı ne olur motor yapalım dedi en az 3 yada 4 bin lirayı bulur..
sorum şu şimdi ben motor mu yaptırsam daha mantıklı olur yoksa kazalı araçlardan çıkma motor mu alsam daha ekonomik olur. işin prosedürünü geçtim onları bi şekilde hallederim arabamı seviyorum çünkü çok ekonomik sarfiyatı az yada eğer çok sıkıntılı bi durum olacaksa aracı olduğu gibi satmak daha mantıklı 3 e 5 e bakmadan satıp gene yüksek model fiesta alıcam eğer farklı bi önderisi olan bi arkadaşım yardımcı olursa sevinirim ford fiesta dan daha az yakacak bi araç önerisi
quote:
Orijinalden alıntı: Tekirdağlı-klimacı
quote:
Orijinalden alıntı: xmiralay
quote:
Orijinalden alıntı: Yns
Benim anlamadığım bir nokta var.Muayenede motor no olduğu bölüm kirli ise teknisyen okunamıyor deyip geçiyor hafif kusurla muayeneden geçiyorsunuz.Farklı bir motor takılsa kimse anlamaz motor numarasını okunamayacak hale getirir geçersiniz.Hiç olmadı aracın orjinal motor kodunu yeni motora yazdırırsınız.Aracın satışında da noter motora bakmadığına göre...
İnternetteki ilanlarda farklı motor takılan araçlar mevcut genelde Tofaş araçlara BMW motoru takıyorlar.
Forumda da klasik araç toplayan aykunsezer diye bir arkadaş topladığı bir klasikte farklı motor kullanmıştı.
Ancak motor değiştirmenin kolay bir şey olduğunu sanmıyorum, kaportacıda takozlarla oynayıp motor bir şekilde havuza oturtulsa bile aks bağlantıları, göstergeler, alternatör , marş motoru, benzin deposu, benzin pompası, elektrik tesisatı gibi aksesuarların da araca uydurulması gerekir.Eğer bir araca farklı marka motor takılıyorsa, motor ücreti kadar işçilik ücreti de ortaya çıkacaktır...
Montaj kısmı çok mesele değil en extrem makina araca 2.000tlye mal olur. resmi işi ise lpg nasılsa o kadar. yanlış biliyorsam düzeltin iki kere aynı hafif kusur dan geçemiyorsunuz ayrıca motorun yedek parça statüsünde ruhsattan numarasının kaldırılacağıda bekleniyor
ford fiestam var ve ben 4 yıldır hafif kusurdan muayeneden geçiriyorum....
hafif kusurlar ön camda çatlak motor seri no kunamıyor far ayarları düzgün değil reflektör yok sağlık çantası uygunsuz vs.. vs
gibi yaklaşık on maddeden hafif kusurlu ama genede onaylanıp geçirdim 4 yıldır..
neyse bende soruma geleyim aşırı hor kullanım bakımsızlıktan dolayı motoru yedim yağ yakmaya başladı ben öyle absürd yani extrem motorlar istemiyorum benim aracımdan çıkan motorun aynısı olsun yeterli çünkü bizim şenol ustaya götürdüm motor seni en fazla 1 yıl idare ya eder yada etmez dedi kanser olmuş dedi dedim masrafı ne olur motor yapalım dedi en az 3 yada 4 bin lirayı bulur..
sorum şu şimdi ben motor mu yaptırsam daha mantıklı olur yoksa kazalı araçlardan çıkma motor mu alsam daha ekonomik olur. işin prosedürünü geçtim onları bi şekilde hallederim arabamı seviyorum çünkü çok ekonomik sarfiyatı az yada eğer çok sıkıntılı bi durum olacaksa aracı olduğu gibi satmak daha mantıklı 3 e 5 e bakmadan satıp gene yüksek model fiesta alıcam eğer farklı bi önderisi olan bi arkadaşım yardımcı olursa sevinirim ford fiesta dan daha az yakacak bi araç önerisi
Alıntıları Göster
tüv konusu ruhsat değişimine kadar sıkıntı değil, ruhsat değişimi zamanı muayene ek-1 e yapılacağı için motor noyu okuyamadıkları için sizi servise yönlendirip tespit belgesi isterler kaldıki tanıdık bir servisse zaten bakmadan ruhsattakinin aynısını yazar gönderir ve sorun olmaz .Yasal prosedürde ise motor değişimi yapılacaksa hacim ya aynı yada üstü olacak şekilde değişim söz konusudur(amaç vergi kaybını önlemek).Eski model amerikan araçlarında yüksek hacimli motor takılabiliyor çünkü çoğu 5 litre üstü olmasına rağmen ruhsatta 1,3 -1,6 litre görünmekte.