Şimdi Ara

Motor değişimi hakkında yasal kurallar ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
123
Cevap
7
Favori
245.056
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba .

    Arkadaşlar araca farklı motor atmak için hangi kurallar geçerli kaç kişiye sordum her birinden gelen yanıt farklı kimisi aracın orjinal lt. hacminden % 30 aşağıya yada % 30 yukarıya olması gerekiyor diyor kimisi benzinliye dizel,dizele benzinli atılamıyor diyor kimisi aynı marka aracın motoru olduktan sonra istediğini koyabiliyorsun diyor ben bu işin doğrusunu nereden öğrenebilirim yada yardımcı olabilecek arkadaş varsa aydınlatırsa çok sevineceğim.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Değişimi Hakkındaki Yasal Kurallar

    Arabanıza başka bir motor takmak veya aracınıza farklı bir motor takmak, göz önünde bulundurulması gereken yasal hususları içeren önemli bir karardır.

    Yasal Zorunluluklar

    Türkiye'de, bir araca farklı bir motor takmak yasal olarak mümkündür, ancak aşağıdaki kurallara uyulması gerekir:

    • Motor, aracın teknik özelliklerine uygun olmalıdır.
    • Motor, aracın ağırlığı ve boyutları için uygun olmalıdır.
    • Motor, aracın emisyon standartlarını karşılamalıdır.
    • Değişim, yetkili bir servis veya modifiye atölyesi tarafından yapılmalıdır.

    Araç Kayıt Belgesinin Güncellenmesi

    Motor değişimi yapıldıktan sonra, araç kayıt belgesinin güncellenmesi zorunludur. Bunun için Trafik Tescil Şube Müdürlüğü'ne başvurmanız ve aşağıdaki belgeleri sunmanız gerekir:

    • Araç tescil belgesi
    • Motor değişimi raporu
    • Yeni motorun faturası veya makbuzu

    Dönüştürmelerde Ek Hususlar

    Aracın motorunu dizelden benzinliye veya benzinliden dizel e çevirmek istiyorsanız, ek yasal düzenlemelere tabi olursunuz. Bu tür dönüştürmeler, aracın emisyon standartlarını etkileyebileceğinden, daha katı kurallara tabidir.

    Profesyonel Yardım Alınması

    Motor değişimi karmaşık bir işlemdir ve yasal gerekliliklere uymak için profesyonel yardım almanızı şiddetle tavsiye ederiz. Yetkili servisler veya modifiye atölyeleri, motor değişimini güvenli ve yasalara uygun bir şekilde gerçekleştirmenize yardımcı olabilir.

    Bu yasal kurallara uyarak, arabanıza başka bir motor takabilir veya aracınıza farklı bir motor takabilirsiniz. Ancak, her zaman yetkili servislerden veya modifiye atölyelerinden profesyonel yardım almanızı öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kimsenin bilgisi yokmu arkadaşlar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Kimsenin bilgisi yokmu arkadaşlar ?
    bende eğer yanlış duymadıysam artık araçlara motor atmak yasakmış

    farklı hacimde yada farklı yakıttı kullanın motor atmak yasak diye duydum. yanlış duymuş olabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: konyalı alli

    bende eğer yanlış duymadıysam artık araçlara motor atmak yasakmış

    farklı hacimde yada farklı yakıttı kullanın motor atmak yasak diye duydum. yanlış duymuş olabilirim.

    Alıntıları Göster
    MOTOR VEYA ŞASE DEĞİŞİMİ
    1. Motor satış senedi, Gümrük Şahadetnamesi veya fatura ile satın alınan motor bloğunun girişi ile ilgili son sahibi arasındaki satışa esas belgeler.
    2. Garanti kapsamında değiştirilen motor bloğu için fatura ve bu motor bloğunun garanti kapsamında değiştirildiğine dair firmanın yazısı.
    3. Teknik belge-plan proje
    4. İki adet Araç Trafik Tescil ve Müracaat İşlem Formu (Ek-1)
    5. Yeni Tescil ve Trafik belgesi (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan)
    6. Eski Tescil ve Trafik belgeleri
    7. Karayolları Fenni Muayene İstasyonu'nca tespit yaptırılır.

    KAYNAK :http://www.trafik.gov.tr/
    Trafik Tescilİşlemleri / Araç Tescil bölümü

    Teknik belge - plan projeyi motoru satın aldığınız yer veremiyorsa, bir makine mühendisine yaptırmanız gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    MOTOR VEYA ŞASE DEĞİŞİMİ
    1. Motor satış senedi, Gümrük Şahadetnamesi veya fatura ile satın alınan motor bloğunun girişi ile ilgili son sahibi arasındaki satışa esas belgeler.
    2. Garanti kapsamında değiştirilen motor bloğu için fatura ve bu motor bloğunun garanti kapsamında değiştirildiğine dair firmanın yazısı.
    3. Teknik belge-plan proje
    4. İki adet Araç Trafik Tescil ve Müracaat İşlem Formu (Ek-1)
    5. Yeni Tescil ve Trafik belgesi (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan)
    6. Eski Tescil ve Trafik belgeleri
    7. Karayolları Fenni Muayene İstasyonu'nca tespit yaptırılır.

    KAYNAK :http://www.trafik.gov.tr/
    Trafik Tescilİşlemleri / Araç Tescil bölümü

    Teknik belge - plan projeyi motoru satın aldığınız yer veremiyorsa, bir makine mühendisine yaptırmanız gerekiyor.

    Alıntıları Göster
    Şu anda yasal olarak sadece orjinal motorunuzu sadece yetkili servis aracılığı ile orjinal motor ile değiştirebiliyorsunuz diye biliyorum.Yani birebir değişim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Şu anda yasal olarak sadece orjinal motorunuzu sadece yetkili servis aracılığı ile orjinal motor ile değiştirebiliyorsunuz diye biliyorum.Yani birebir değişim.

    Alıntıları Göster
    Ya araç 74 modelse ? Sanıyorum buna ne servis bakar nede başka bir şey peki bu durumda ne olacak ? Ve ayrıca sahip olduğum aracın bir sürü farklı motor seçenekleri uygulanmış olanları sağda solda cirit atıyor bunlar nasıl yapılıyor peki ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    Ya araç 74 modelse ? Sanıyorum buna ne servis bakar nede başka bir şey peki bu durumda ne olacak ? Ve ayrıca sahip olduğum aracın bir sürü farklı motor seçenekleri uygulanmış olanları sağda solda cirit atıyor bunlar nasıl yapılıyor peki ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: AnarKin

    Ya araç 74 modelse ? Sanıyorum buna ne servis bakar nede başka bir şey peki bu durumda ne olacak ? Ve ayrıca sahip olduğum aracın bir sürü farklı motor seçenekleri uygulanmış olanları sağda solda cirit atıyor bunlar nasıl yapılıyor peki ?

    Bu kanun yeni çıktı sayılır zaten.Önceden takılabiliyordu.Birde sanırım eğer yetkili servis aracılığıyla yine aynı model aracın farklı motor seçeneklerinden sadece aynı yakıt türü olmak koşulu ile bir alt versiyonu takılabiliyor.1600 cc yerine 1400 cc gibi.
    Dediğim gibi tam emin değilim.Fakat aklımda bunlar kalmış.
    Nasıl yapıyora gelirsek,satmadıktan sonra aracı sorun yok.Çünkü işten anlıyanlar hariç; o motorun sonradan takıldığını bilmek çok zordur.Özellikle eski Amerikanlarda.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    quote:

    Orjinalden alıntı: AnarKin

    Ya araç 74 modelse ? Sanıyorum buna ne servis bakar nede başka bir şey peki bu durumda ne olacak ? Ve ayrıca sahip olduğum aracın bir sürü farklı motor seçenekleri uygulanmış olanları sağda solda cirit atıyor bunlar nasıl yapılıyor peki ?

    Bu kanun yeni çıktı sayılır zaten.Önceden takılabiliyordu.Birde sanırım eğer yetkili servis aracılığıyla yine aynı model aracın farklı motor seçeneklerinden sadece aynı yakıt türü olmak koşulu ile bir alt versiyonu takılabiliyor.1600 cc yerine 1400 cc gibi.
    Dediğim gibi tam emin değilim.Fakat aklımda bunlar kalmış.
    Nasıl yapıyora gelirsek,satmadıktan sonra aracı sorun yok.Çünkü işten anlıyanlar hariç; o motorun sonradan takıldığını bilmek çok zordur.Özellikle eski Amerikanlarda.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Nasıl yapıyora gelirsek,satmadıktan sonra aracı sorun yok.Çünkü işten anlıyanlar hariç; o motorun sonradan takıldığını bilmek çok zordur.Özellikle eski Amerikanlarda.


    Peki bu işlemler muayene lerde ortaya çıkmıyormu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin

    quote:

    Nasıl yapıyora gelirsek,satmadıktan sonra aracı sorun yok.Çünkü işten anlıyanlar hariç; o motorun sonradan takıldığını bilmek çok zordur.Özellikle eski Amerikanlarda.


    Peki bu işlemler muayene lerde ortaya çıkmıyormu ?

    Alıntıları Göster
    muaynelerde eskiden prob. çıkmazdıda şimdi işler sıkı baya mecburen ruhsata işletmek zorundasınız. kafadan bakıolarmış..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tween25

    muaynelerde eskiden prob. çıkmazdıda şimdi işler sıkı baya mecburen ruhsata işletmek zorundasınız. kafadan bakıolarmış..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Bu kanun yeni çıktı sayılır zaten.Önceden takılabiliyordu.Birde sanırım eğer yetkili servis aracılığıyla yine aynı model aracın farklı motor seçeneklerinden sadece aynı yakıt türü olmak koşulu ile bir alt versiyonu takılabiliyor.1600 cc yerine 1400 cc gibi.
    Dediğim gibi tam emin değilim.Fakat aklımda bunlar kalmış.
    Nasıl yapıyora gelirsek,satmadıktan sonra aracı sorun yok.Çünkü işten anlıyanlar hariç; o motorun sonradan takıldığını bilmek çok zordur.Özellikle eski Amerikanlarda.


    Daha önce motor ve şase değişimi için son mevzuatı yazmıştım. Mevzuatı okursanız alt versiyon, üst versiyon demiyor.Önemli olan teknik belge-plan projedir. Eğer makine mühendisi teknik belge - plan projenizi onaylarsa sorun yok demektir. Her çeşit araca her motor monte edilebilir.Benzinliden dizele, dizelden benzinli veya hibrite her şekilde motor değiştirebilirsiniz. Bunu kısıtlayan tek şey aracın teknik özellikleridir. Siz 1200 motorlu arabaya 4800 motor takmaya kalkarsanız, zaten aktarma organları bunu karşılamaz, frenlerde aracı durdurumaz. Bu teknik belge- plan projeye hiç bir makine mühendisi de imza atmaz. Bence siz bu konuda işlem yapabilen bir motor ustası ile görüşün ve uygun seçenekler üzerinde somut olarak konuşunuz.Bu ve aklınıza gelebilecek diğer soruların son değişikler işlenmiş mevzuatı için http://www.trafik.gov.tr/ adresine bakabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    quote:

    Bu kanun yeni çıktı sayılır zaten.Önceden takılabiliyordu.Birde sanırım eğer yetkili servis aracılığıyla yine aynı model aracın farklı motor seçeneklerinden sadece aynı yakıt türü olmak koşulu ile bir alt versiyonu takılabiliyor.1600 cc yerine 1400 cc gibi.
    Dediğim gibi tam emin değilim.Fakat aklımda bunlar kalmış.
    Nasıl yapıyora gelirsek,satmadıktan sonra aracı sorun yok.Çünkü işten anlıyanlar hariç; o motorun sonradan takıldığını bilmek çok zordur.Özellikle eski Amerikanlarda.


    Daha önce motor ve şase değişimi için son mevzuatı yazmıştım. Mevzuatı okursanız alt versiyon, üst versiyon demiyor.Önemli olan teknik belge-plan projedir. Eğer makine mühendisi teknik belge - plan projenizi onaylarsa sorun yok demektir. Her çeşit araca her motor monte edilebilir.Benzinliden dizele, dizelden benzinli veya hibrite her şekilde motor değiştirebilirsiniz. Bunu kısıtlayan tek şey aracın teknik özellikleridir. Siz 1200 motorlu arabaya 4800 motor takmaya kalkarsanız, zaten aktarma organları bunu karşılamaz, frenlerde aracı durdurumaz. Bu teknik belge- plan projeye hiç bir makine mühendisi de imza atmaz. Bence siz bu konuda işlem yapabilen bir motor ustası ile görüşün ve uygun seçenekler üzerinde somut olarak konuşunuz.Bu ve aklınıza gelebilecek diğer soruların son değişikler işlenmiş mevzuatı için http://www.trafik.gov.tr/ adresine bakabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: speaker

    Daha önce motor ve şase değişimi için son mevzuatı yazmıştım. Mevzuatı okursanız alt versiyon, üst versiyon demiyor.Önemli olan teknik belge-plan projedir. Eğer makine mühendisi teknik belge - plan projenizi onaylarsa sorun yok demektir. Her çeşit araca her motor monte edilebilir.Benzinliden dizele, dizelden benzinli veya hibrite her şekilde motor değiştirebilirsiniz. Bunu kısıtlayan tek şey aracın teknik özellikleridir. Siz 1200 motorlu arabaya 4800 motor takmaya kalkarsanız, zaten aktarma organları bunu karşılamaz, frenlerde aracı durdurumaz. Bu teknik belge- plan projeye hiç bir makine mühendisi de imza atmaz. Bence siz bu konuda işlem yapabilen bir motor ustası ile görüşün ve uygun seçenekler üzerinde somut olarak konuşunuz.Bu ve aklınıza gelebilecek diğer soruların son değişikler işlenmiş mevzuatı için http://www.trafik.gov.tr/ adresine bakabilirsiniz.


    Trafiğin istediği belgelerle karıştırma.Mevzuat izin vermiyor.

    Muayeneye gelirsek zaten motor numarası ile alakalı herşey hafif kusur.Sadece satacağın zaman motor numarası şart olduğu için sorun o zaman başlar.Özetlersek aracı satmayacaksan bir problem yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    quote:

    Orjinalden alıntı: speaker

    Daha önce motor ve şase değişimi için son mevzuatı yazmıştım. Mevzuatı okursanız alt versiyon, üst versiyon demiyor.Önemli olan teknik belge-plan projedir. Eğer makine mühendisi teknik belge - plan projenizi onaylarsa sorun yok demektir. Her çeşit araca her motor monte edilebilir.Benzinliden dizele, dizelden benzinli veya hibrite her şekilde motor değiştirebilirsiniz. Bunu kısıtlayan tek şey aracın teknik özellikleridir. Siz 1200 motorlu arabaya 4800 motor takmaya kalkarsanız, zaten aktarma organları bunu karşılamaz, frenlerde aracı durdurumaz. Bu teknik belge- plan projeye hiç bir makine mühendisi de imza atmaz. Bence siz bu konuda işlem yapabilen bir motor ustası ile görüşün ve uygun seçenekler üzerinde somut olarak konuşunuz.Bu ve aklınıza gelebilecek diğer soruların son değişikler işlenmiş mevzuatı için http://www.trafik.gov.tr/ adresine bakabilirsiniz.


    Trafiğin istediği belgelerle karıştırma.Mevzuat izin vermiyor.

    Muayeneye gelirsek zaten motor numarası ile alakalı herşey hafif kusur.Sadece satacağın zaman motor numarası şart olduğu için sorun o zaman başlar.Özetlersek aracı satmayacaksan bir problem yok.

    Alıntıları Göster
    merhaba arkadaslar benim bu konuda bı sıkıntım var ve kesın olarak halletmem lazım arabam hem muayenesız gezıyor hemde satmak ıstıyorum.
    benim arabamın motoru orjınal motor ama kaza yaptıgım araca aıt yanı şöyle söylim aynı modelden ıkı tane aldım bırıyle kaza yaptım ama motoru saglamdı arabanın yenı aldıgım arabaya attım motoru kazalıyıda hurdaya cıkardım şimdi resmi olarak hangi işlemleri ve hangi belgeleri hazırlamam lazım ıkı aracda kendı ustume degıl ama belgeleri nerden alıcagımı detaylı bı sekılde yazarsanız arkadaslar kesın olarak cok makbule gecer sımdıden tesekkurler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cileli_sofor

    merhaba arkadaslar benim bu konuda bı sıkıntım var ve kesın olarak halletmem lazım arabam hem muayenesız gezıyor hemde satmak ıstıyorum.
    benim arabamın motoru orjınal motor ama kaza yaptıgım araca aıt yanı şöyle söylim aynı modelden ıkı tane aldım bırıyle kaza yaptım ama motoru saglamdı arabanın yenı aldıgım arabaya attım motoru kazalıyıda hurdaya cıkardım şimdi resmi olarak hangi işlemleri ve hangi belgeleri hazırlamam lazım ıkı aracda kendı ustume degıl ama belgeleri nerden alıcagımı detaylı bı sekılde yazarsanız arkadaslar kesın olarak cok makbule gecer sımdıden tesekkurler


    Alıntıları Göster
    2000 yılında, ingiliz malı 2000motor benzinli 75model ford kamyonetin motorunu, yarım dizel bmc motoruyla değiştirdik...
    bizim bunu yaptıımız zamanlarda bi kişi daha değiştirdi. biz o zaman ruhsatı değiştirerek işimizi hallettik. ama diğer kişi 3kuruş paradan kaçıp ruhsatı değiştirmedi, aradan 2-3yıl sonra bi yasa çıktı, o adamda oturdu kaldı... şimdi araba nerde bilmiyorum, ama arabayı yıllardır muayeneye getiremedi

    2000yılında benzinli motoru dizelle değiştirebiliyodun. ama sonradan çıkan yasaya göre, (yanlış hatırlıyor olabilirim) benzinli ise benzinli motorla değiştirilebilir diye biliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tandem_78

    2000 yılında, ingiliz malı 2000motor benzinli 75model ford kamyonetin motorunu, yarım dizel bmc motoruyla değiştirdik...
    bizim bunu yaptıımız zamanlarda bi kişi daha değiştirdi. biz o zaman ruhsatı değiştirerek işimizi hallettik. ama diğer kişi 3kuruş paradan kaçıp ruhsatı değiştirmedi, aradan 2-3yıl sonra bi yasa çıktı, o adamda oturdu kaldı... şimdi araba nerde bilmiyorum, ama arabayı yıllardır muayeneye getiremedi

    2000yılında benzinli motoru dizelle değiştirebiliyodun. ama sonradan çıkan yasaya göre, (yanlış hatırlıyor olabilirim) benzinli ise benzinli motorla değiştirilebilir diye biliyorum

    Alıntıları Göster
    Eniştenin Almanya'dan getirdiği ve arabanın bağajına ya da başka bir yerine gizlediği blok ortaya çıkartılır, ya da TASİŞ'ten elden düşme bir motor elaltından bulunur, Recai Usta gece saat 23:30'da dükkanı açar, 6 şişe bira ve 2 paket sigara ile operasyon başlar... Çırak 10 TL'yi cebe indirmiştir, motora ıstampa ile yeni numara vurulur. Terebeşe Numarası yoksa hurdadan bir aracın numarası çalınır (kopya). Saat 3:45'te mideler zil çalmıştır, nöbetçi dürümcüden 4 adet getirtilir, 2.5 litre de cola, offf bee. Saat 5:50'de marşa basılır, motor biraz öksürdükten sonra çalışır. Ortalık toplanır, tecrübeye çıkılır, ustaya 500 TL sıkıştırılır, kalfaya da 200 TL. Çırağa da dayak yemek düşer...

    Evet, dostlarım, aslında bunlar masal değil, gerçek durumlar, yaşanan ve yaşanmış olaylar. Otomobilin motorunu değiştirmek imkansız veya zor değil, rengini değiştirmek gibi bir işlem ve yasal yapıldığı sürece sorun yok. Muayene yapılacak ve ruhsat değişecek, yeni motorun faturası çok öneml, hatta esas belge, bir de montajı yapan tamirhane/servisin faturası da gerekebilir (şayet ikisi tek faturada değilse).


    quote:

    MOTOR VEYA ŞASE DEĞİŞİMİ
    1. Motor satış senedi, Gümrük Şahadetnamesi veya fatura ile satın alınan motor bloğunun girişi ile ilgili son sahibi arasındaki satışa esas belgeler.
    2. Garanti kapsamında değiştirilen motor bloğu için fatura ve bu motor bloğunun garanti kapsamında değiştirildiğine dair firmanın yazısı.
    3. Teknik belge-plan proje
    4. İki adet Araç Trafik Tescil ve Müracaat İşlem Formu (Ek-1)
    5. Yeni Tescil ve Trafik belgesi (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan)
    6. Eski Tescil ve Trafik belgeleri
    7. Karayolları Fenni Muayene İstasyonu'nca tespit yaptırılır.

    KAYNAK :http://www.trafik.gov.tr/
    Trafik Tescilİşlemleri / Araç Tescil bölümü

    Teknik belge - plan projeyi motoru satın aldığınız yer veremiyorsa, bir makine mühendisine yaptırmanız gerekiyor.


    Teşekkürler Speaker




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Eniştenin Almanya'dan getirdiği ve arabanın bağajına ya da başka bir yerine gizlediği blok ortaya çıkartılır, ya da TASİŞ'ten elden düşme bir motor elaltından bulunur, Recai Usta gece saat 23:30'da dükkanı açar, 6 şişe bira ve 2 paket sigara ile operasyon başlar... Çırak 10 TL'yi cebe indirmiştir, motora ıstampa ile yeni numara vurulur. Terebeşe Numarası yoksa hurdadan bir aracın numarası çalınır (kopya). Saat 3:45'te mideler zil çalmıştır, nöbetçi dürümcüden 4 adet getirtilir, 2.5 litre de cola, offf bee. Saat 5:50'de marşa basılır, motor biraz öksürdükten sonra çalışır. Ortalık toplanır, tecrübeye çıkılır, ustaya 500 TL sıkıştırılır, kalfaya da 200 TL. Çırağa da dayak yemek düşer...

    Evet, dostlarım, aslında bunlar masal değil, gerçek durumlar, yaşanan ve yaşanmış olaylar. Otomobilin motorunu değiştirmek imkansız veya zor değil, rengini değiştirmek gibi bir işlem ve yasal yapıldığı sürece sorun yok. Muayene yapılacak ve ruhsat değişecek, yeni motorun faturası çok öneml, hatta esas belge, bir de montajı yapan tamirhane/servisin faturası da gerekebilir (şayet ikisi tek faturada değilse).


    quote:

    MOTOR VEYA ŞASE DEĞİŞİMİ
    1. Motor satış senedi, Gümrük Şahadetnamesi veya fatura ile satın alınan motor bloğunun girişi ile ilgili son sahibi arasındaki satışa esas belgeler.
    2. Garanti kapsamında değiştirilen motor bloğu için fatura ve bu motor bloğunun garanti kapsamında değiştirildiğine dair firmanın yazısı.
    3. Teknik belge-plan proje
    4. İki adet Araç Trafik Tescil ve Müracaat İşlem Formu (Ek-1)
    5. Yeni Tescil ve Trafik belgesi (Trafik Tescil Şube veya Bürosu'ndan)
    6. Eski Tescil ve Trafik belgeleri
    7. Karayolları Fenni Muayene İstasyonu'nca tespit yaptırılır.

    KAYNAK :http://www.trafik.gov.tr/
    Trafik Tescilİşlemleri / Araç Tescil bölümü

    Teknik belge - plan projeyi motoru satın aldığınız yer veremiyorsa, bir makine mühendisine yaptırmanız gerekiyor.


    Teşekkürler Speaker

    Alıntıları Göster
    Yani ben şimdi eğer proje çizdirebilirsem Samarama 1.5 DCi 85 BG Kangoo motoru ve şanzumanı attırabilir miyim?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Türkiye'den başka bir yerde motor numarasının bu kadar önemli olduğu bir ülke var mı acaba ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Türkiye'den başka bir yerde motor numarasının bu kadar önemli olduğu bir ülke var mı acaba ...

    TÜrkiye'den başka bir yerde motor numarasının dolandırıcılıkta bu kadar önemli olduğu bir ülke var mı acaba ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Türkiye'den başka bir yerde motor numarasının bu kadar önemli olduğu bir ülke var mı acaba ...

    Alıntıları Göster
    Chevrolet cruze+1.6 multijet 120 hp

    ne güzel olurdu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mirkan47

    Chevrolet cruze+1.6 multijet 120 hp

    ne güzel olurdu

    Alıntıları Göster
    Arkadaslar makina muhendisinin cizdigi proje TSE tarafindan onaylanmaktadir.TSE projeleri sanayi bakanliginin AITM yonetmeligine gore inceler.

    Tip Onayı Belgesine istinaden Uygunluk Belgesiyle tescil işlemi yapılmış olan araçlar üzerinde yapılacak motor değişikliğinde ülkemizde yürürlükte olan ilgili yönetmeliklerin güncel seviyelerini sağlayan motorlar kullanılmalıdır. İmalat Yeterlilik Belgesine istinaden Teknik Belgeyle tescili yapılmış araçlar üzerinde yapılacak motor değişikliğinde ilgili yönetmeliklerin en az temel seviyesini sağlayan motorlar kullanılmalıdır. Motorun gücü vb. genel özelliklerini etkileyecek, parça değişiklikleri, tadilat seti kullanımı veya işlemci programlarında değişiklik yapılması durumunda, egzoz emisyon ve araç gürültüsünün ilgili yönetmelikler de belirtilen değerler içinde kaldığı belgelemelidir. Sınırlı tadilat bildirimi ile proje gerektirmeden değişiklik yapılır.

    Yani arkadaslar araciniza aynio marka ve ayni motoru yetkili serviste FATURA karsiligi taktirirsaniz.Makine muhendisi projesini cizerek TSE ye onaylattirabilir.Sonra siz proje ile muayeneye girip Ruhsatinizi yeniletirsiniz.

    Ancaaak eger gidip farkli bir motor takarsaniz ''Motorun gücü vb. genel özelliklerini etkileyecek, parça değişiklikleri, tadilat seti kullanımı veya işlemci programlarında değişiklik yapılması durumunda, egzoz emisyon ve araç gürültüsünün ilgili yönetmelikler de belirtilen değerler içinde kaldığı belgelemelidir" bunu belgelemelisiniz. Bu belgeyi sanirim Istanbul Teknik Universitesinden temin edebiliyorsunuz.Fiyatida baya bir tuzlu olsa gerek....O belgeyi ve raporlari da bir araya getirebilirseniz.Muhendis projesini o raporlara dayanarak cizer...TSE den onaylanirsa olay biter

    Yada cok buyuk bir atolye var diyelim ve burasi seri imalat tadilat belgesi almis olsun.Yani surekli olarak sizin araba markaniza 1.2 motorlari 1.6 turbo motorla degistiriyor ve bunun ile ilgili butun raporlari teknik sartlari saglamis ve bunlari belgelemis olsun.O zaman direk gidip o amcaya taktirirsiniz motoru , o size Tip onay belgesinin verir.Projeye gerek olmadan direk muayeneye gider ruhsata isletirsiniz.Ne kolay degil mi
    Degil motor desiminde her marka ve her motor icin Ben turkiyede Tip onay belgesi almis bir firma bilmiyorum.Siz biliyorsaniz bana da soyleyin Fiat Palioma 1.2 benzinliyi sokup 1.3 mjet dizel motor taktiracam

    Arkadaslar gerekli teknik raporlari ve yaptiginiz tadilatin kanunlara yonetmeliklere insan can ve mal emniyetine uygun oldugunu belgeledikten sonra arabaniza jet motoru bile takabilirsiniz.Yani aslinda kanunlar siz gerekli sartlari sagladiktan sonra herseyi serbest birakiyor.Ama sorun bu raporlari alamamak yada coook pahaliya mal olmasi.

    Aslinda buna benzer koltuk ekleme , minibuse cevirme, karavana donusturme,yada kamyonlara dingil ekleme islerini gerekli belgeleri alip Tip onay belgesi ile yapan firmalar mevcut ancak motor icin benim bildigim yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Andec


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Türkiye'den başka bir yerde motor numarasının bu kadar önemli olduğu bir ülke var mı acaba ...

    TÜrkiye'den başka bir yerde motor numarasının dolandırıcılıkta bu kadar önemli olduğu bir ülke var mı acaba ...

    motor numarasının bir önemi olmasa emin olunki hiç bir dolandırıcılıkta kullanılmaz.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.