|
Bildirim
|
ya aslında en nihayetinde bir malzeme mal ürün ne denirse adına. çok kıymetli şeyler değil. Mesele aldatılmak, yersen muhabbetine maruz kalmak, üçüncü dünya ülkesi vatandaşı muamelesi yaptıklarını bilmem. Yoksa nedir ya hakikaten anneme verir yoluma devam ederim. Bunla yaşayacak değilim ama hem faydam dokunsun istiyorum insanlara farkındalık yaratarak, hem de bu adamlara insanımızın kolay lokma olmadığı konusunda bir ders vermek istiyorum.
bu siteleri okuyorlar, hatta bir sürü kullanıcı var forumda manipulasyon yapan firmaları lehine. Buradaki paylaşımlarımız ne kadar güçlü olursa, biliçlenmemiz ne kadar yüksek seviyede olursa o kadar caydırıcı oluruz. Hukuk dışı işler yapmaya cesaret edemezler bu kadar kolay. N11 örneğine bakın mesela. Resmen yersen muhabbeti yapıyorlar. Gün gibi açık yönetmelik hükmüne rağmen servis formu lazım vs. diyorlar. Kim bilir kaç kişiyi kandırdılar. Birlikte hareket edersek bu kadar patavatsız olamazlar. |
C. AYIPLI MAL KARŞISINDA SEÇİMLİK HAKLARIMIZ
6502 sayılı Kanun Madde 11 ; “Tüketicinin seçimlik hakları MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici; a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. (2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz. … (4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir. (5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir. (6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.” Bu noktada satıcıların bizi zorladığı noktalar şunlar; 1. Ürünü değiştirebiliriz, fakat iade alamayız. (Görüleceği üzere hiçbir hukuki dayanağı yoktur) 2. Başımdan geçtiği için değinmek istedim. Media Markt iade almayı kabul ettiği ayıplı ürünü mağazaya benim teslim etmem gerektiğini, kendilerinin alamayacağını ifade etti. Yukarıdaki maddenin 6’ıncı fıkrası oldukça açık. İade masrafı satıcıya aittir. Sonuçta direndiğim için Media Markt televizyonu kendisi iade aldı. 65 inç 42 kg. bir tv için nakliye bir sorundur ve herkes tarafından bilinmesinde fayda var. |
Yasal hakkını aramak için yola çıkan tüm arkadaşlara Allah kolaylık versin. Malesef işiniz zor; Kısaca kendi başımdan geçen bir olayı anlatayım. Eşime aldığımız bot ilk yağmur gördüğünde su almıştı. Botun 1-2 defa üreticiye gidip gelmesinin ardından satıcı ile anlaşamamış ve tüketici hakem heyetine başvurmuştum. Tüketici hakem heyeti, kendi karşılaması gereken yazışma masraflarını benden talep ettiği için onlarla da papaz olup hakem heyetini de sanayi bakanlığına şikayet etmiştim. Sonuçta satıcı botun parasını iade etti ve ilgili hakem heyeti sanayi bakanlığından uyarı aldı. Şimdi bunları bir çırpıda yazabiliyorum ama, tüm bu süreç yaklaşık 6 ay ve onlarca yazışmaya maloldu. Öyle bir ülkede yaşıyoruz ki, sözde hakkımızı korumak için varolan bir kuruma karşı bile hakkımızı korumak zorunda kalabiliyoruz. Az gelişmiş bir ülkede yaşamak zor, dediğim gibi Allah kolaylık versin.
|
Arkadaşlar merhaba. Yazı biraz uzun olacak; ama ben bu başlığı aylarca takip ederek aldım TV'u. Bu şekilde faydalanan arkadaşların işine yaraması için ben de yaşadığım durumu anlatıyorum.
5.10.2017 tarihinde İzmir'de bir AVM'deki Samsung mağazasından(Hepsiburada'da aldığım TV 3800-3900 TL aralığındayken, daha güvenilir ve sorunsuz olsun diye) 4100 TL' ye Samsung MU8000 49" TV satın aldım. Ürünün 7.10.2017 tarihinde kurulum ve montajı gerçekleştirildi. TV'de aynı günün akşamı yapılan kontrolümde vertical banding (rahatsız edici olsa da aşırı değil), PS4 oynarken aşırı bir dalgalanma ve kumandada ayarlara girmede problemler yaşadım. 8.10.2017 tarihinde 444'lü müşteri hizmetleri numarasını arayıp, durumu bildirerek servis talebimi oluşturdum. 9.10.2017 tarihinde de kurulumu yapan teknik servis gelerek TV'de kendi testlerini yapıp, incelemelerde bulundu. Teknik servis, üründe PS4 oynarken aşırı dalgalanma(servis elemanı videoya kaydetti), yayında donma(maç vardı TV'de çok bariz donmalar oldu, servis elemanı videoya aldı bu durumu) ve vertical banding (dediğim gibi çok fazla olmadığını; ama yine de olduğunu söyleyerek onu da videoya aldı) gördü. Ardından yaptığı testte de benim fark etmediğim 2 adet ölü piksel olduğunu fark edip, bunu fotoğrafladı ve bana da durumu gösterdi. Bu durumlar sebebiyle ürünümün değiştirileceğini, Samsung mağazasından aldığım için herhangi bir işlem yapmama gerek olmadığını, yeni ürünü getirip, bu ürünü alıp götüreceğini söyledi. Süreç 2 haftaya kadar sürebilir dedi. Buraya kadar her şey normal ilerlerken (elektronik şans işi, her üründe sorun çıkabilir, önemli olan çözüm şekli), 12.10.2017' de tarafıma teknik servis tarafından telefon ile ürün değişim talebinin genel merkez tarafından onaylanmadığı, 5 ölü piksel altını hata olarak kabul etmediklerini, diğer sorunlar için ise yazılım güncelleme yapabileceklerini bildirdi. Ben ürünü alalı bu kadar az bir süre olmuşken ve yetkili teknik servis tarafından ürün değişimi gerçekleştirileceği bana söylenmişken bu durumu kabul etmediğimi söyledim. Ürünü satın aldığım mağaza ile görüştüğümde de, haklı olduğumu; fakat genel merkez kararı olduğu için işlem yapma şanslarının olmadığını bildirdiler. Teknik servisten aldığım servis formundaki yazan açıklamayı direk olarak paylaşıyorum: "Cihazda 2 adet ölü pixel mevcuttur. Ölü pixel sayısı 5 ten fazla olmadığı için hata olarak kabul edilmemektedir. Cihaz değişime uygun değildir. Görüntüde dalgalanma ve donma mevcuttur." Servis formunun sıra numarası: G 3648424. Şikayetvar sitesinden, Samsung'un Facebook, Twitter ve Instagram sayfalarından ve 444'lü numaradan durumumu tekrar bildirmeme rağmen herhangi bir tatmin edici cevap alamadım. Bu forma rağmen işlemim gerçekleştirilmedi için, aynı gün içerisinde kaymakamlıktaki Tüketici Hakem Heyeti'ne gittim. Ürün tutarı 4100 TL olduğu için Tüketici Mahkemesi'ne dava açmam gerektiği söylendi. Bu sabah 13.10.2017 tarihinde fatura, servis formları (kurulum ve yukarıda bahsettiğim arıza) ve dava dilekçesi ile beraber Tüketici Mahkemesi'ne giderek ürünü aldığım yere dava açtım. Şu ana kadar ürün değişimi talep ederken, bu davranışlardan ötürü ürünün yasal faiziyle beraber ücret iadesi ve dava masraflarını talep ettim. Davanın seyriyle ilgili bilgilendirmeleri de sizlere aktaracağım ki başına herhangi bir firmadan bu tarz durumlar gelenler, hakkını aramaya üşenenler için bir nebze de olsa örnek teşkil etsin. Hepinize iyi günler diliyorum, umarım sizlere de bir fikir vermiştir yaşadıklarım. Siz de benzer durumlar yaşamazsınız. |
benimde teknosadan aldığım lg tv ile sıkıntım olmuştu. fiyat yüksek olduğu için tüketici mahkemesine başvurmuştum. avukat tutmadım. tüketici mahkeme süreci ile ilgili süreçler hakkında yardımcı olabilirim. davam 9 sürmüştü. davayı kazandım. tv iade ettim paramı yasal faizi ile birlikde aldım. tüm mahkeme masraflarınıda geri aldım. son söz olarakda haklı olduğunuz konuda geri vites yapmayın. yok müşteri hizmetleri şunu dedi yok servis olmaz dedi vs vs... verin mahkemeye. dünyada bazı insanlar şeytanın iki ayaklısı olmuş. şeytandan bile kötüler... iyilerde sesisini yükseltmeli.
|
6502 de Borclar kanunu kapsaminda tazminat talep edilebilir diye bir hukum var. Ayni hususu ben de dusunuyorum. digicom ayipli oldugunu kabul ettigi halde rapor vermedi bana. Ayrica media markt hicbir yerde gecmedigi halde illa servis raporu istiyorum diyor. Sinucta zaten hakkimiz olani almak icin ugrasiyoruz. Maddi manevi olarak gercekten yorucu bir surec. En basit noter ihtsrnamesine 92 tl verdim. isi gucu birakip bunla ugrasmamin, onca sinir harbinin bir karsiligi olmali diye dusuniyorum.
Tamam hukuki anlamda tartismali mevzular mahkemeye gidebilir. Ama alenen hak ihlallerinde bir yaptirim olmali. Zaten yaptirim olmadigi icin bu kadar rahatlar. Bilgi paylasimina devam. Paylasmamiz cok onemli bence. |
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |