Şimdi Ara

AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
540
Cevap
45
Favori
79.218
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • https://store.donanimhaber.com/f2/61/ca/f261ca8012376be68fcaea35f82b9f8f.jpghttps://store.donanimhaber.com/8f/ff/e1/8fffe12fd2f46caa0a0d575e5af547c6.jpg maviye boyadığım yerde iki yanyana dikey banding var.. arkada gürüntü hareket ederken o öyle duruyor ve keyfimi baltalıyor.. fifa 15 oynayanlar bilir kamera hareket eder hep zaten o zaman cok rahatsız ediyor.. paramız cöp oldu resmen..
     AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI




  • Mesafeli satislar yonetmeliginin Tüketicinin yükümlülükleri baslikli 13. Maddesi;

    MADDE 13 – (1) Satıcı veya sağlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır.

    (2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.

    Arkadaslar gorulecegi uzere internetten tv. Aldiginizda tv.nin kutusunun acilip kurulmus olmasi 14 gun icinde iade hakkinizi kisitlayan bir husus degildir. Bu noktada saticilar bizi yanlis yonlendiriyor. yetkili servis eliyle kurulan tv.lerde iade icin servis raporu araniyor gibi bir bilgi var insanlarda. Kesinlikle yanlis bir bilgi. Normal bir ev kullaniminda kullanip teslim aldiktan sonraki 14.gun iade edebiliriz tv.yi bir engel yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaki83

    https://store.donanimhaber.com/f2/61/ca/f261ca8012376be68fcaea35f82b9f8f.jpghttps://store.donanimhaber.com/8f/ff/e1/8fffe12fd2f46caa0a0d575e5af547c6.jpg maviye boyadığım yerde iki yanyana dikey banding var.. arkada gürüntü hareket ederken o öyle duruyor ve keyfimi baltalıyor.. fifa 15 oynayanlar bilir kamera hareket eder hep zaten o zaman cok rahatsız ediyor.. paramız cöp oldu resmen..
     AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI

    Hocam tv.yi kac liraya nereden aldiniz. Cop olmadi paraniz. Sadece hakkiniz icin biraz mucedele edeceksiniz. Sorun gayet net gorunuyor. Eliniz kuvvetli bence. Sineye cekmeyin derim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sabahattin ali S kullanıcısına yanıt
    İnanın resimde o kadar belli olmuyor ama servisi aradıgımda bana soluk arka planı kotu bi resim testi var menude onu açtırıp bişey yok ledlerin doğası gereği diyor.. ben bir çok led gördüm böylesine ilkez şahit oluyorum.. 2699 tl ye teknosadan aldım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • servisi bir daha arayin adreslerine mail gonderin. Bir iki gun ugrasin. Sonuc alamazsaniz hakem heyetine basvuracaginizi soyleyin. Fotograflarla teknisaya gidin. Orada da iade almazlarsa hakem heyetine gideceginizi soyleyin.

    Sonuc alamazsaniz hicbriinden biraz guzel yuksek cozunurluklu bir makineyle cekin. Bastirin. Dilekcenize ek yapin fatura ile birlikte oturdugunuz ilcedeki hakem heyetine gidip verin dilekcenizi. Kaybedecek bir seyiniz yok. En fazla olumsuz cevap alirsiniz ki hic sanmiyorum. Buyuk ihtimalle lehinize cikacak karar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.EL AYIPLI ÜRÜN KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLEMEZ
  • servis ile yaptığım telefon konuşmasında benimle konuşan kız sanki ezbere konuşuyordu direk ledlerden doğal olduğuna girdiki bence lg türkiye böyle eğitim veriyor bunlara.. özellikle üzerine gideceğim teknosayada gideceğim. Çünkü tvnin arızası başka noktaya gitti benim için. Çünkü iletişime girdiğim kişi sanki benim başıma gelmiş bir şansizlıkmış gibi konuştu, bununla yaşamayı öğren der gibiydi. Tüketiçi ilçe hakem heyetine gitmek daha cok işime geliyor aslında direk thh ye gideceğim sanırım. Tam olarak neler ile gitmem gerekiyor ? Burada alakanız için cok teşekkür ederim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaki83 -- 4 Şubat 2015; 22:22:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basit bir dilekce ornegi hocam. Internnette yuzlerce paylasim ornegi var. suradan aldim su tarihte su fiyata vs. Urinde su sorunlar vardir. Ekleri su su..bulamazsaniz yazin yine yardimci olayim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhabalar,


    Benimde bu durum ile ilgili bir sorum olacak. 31.03.2013 yılında bimeksten lg marka 42LM660S model tv yi satın aldım. Daha sonra tv sırası ile yazıyorum;

    03.09.2013 tarihinde ekranda yatay çizgiler oluştu, servis geldi götürdü, panel tamir gördü
    30.06.2014 tarihinde ekranda yine yatay çizgiler oluştu, servis geldi götürdü, LDSV kablosunun değiştiği yazıldı(servis kağıdına) (panel arızası?)
    17.10.2014 tarihinde tv kanalları kafasına göre silmeye başladı, servis geldi yazılımdan dediler uğraştılar ortak anten yazılımı yüklediler.
    24.10.2014 tarihinde panel sol kısmında ışık yanıp sönmesi başladı. Servis eve geldi bu durumu video kaydına aldım usblerine yüklediler götürdüler.Ayrıca enerji
    tasarruf moduda çalışmıyordu. 15 gün sonra geri getirdiler bana bir müdahale de bulunmadıklarını söylediler ancak 2.5 ay tvde bir problem
    olmadı.Ayrıca enerji tasarruf modu düzelmişti.
    26.01.2015 tarihinde panel sol kısmında tekrar ışık yanıp sönmesi başladı. Servis geldi arızayı gördüler tvyi götürdüler. Bende tv için 5. arızası olduğundan
    değişim istediğimi belirttim. Hatta servis kağıdına da yazdırmak istedim (servise kendim teslim etmedim)kendi götürdükleri kağıda yazmışlar bana
    bırakılan kağıda yazmamışlar.

    Son arızada hemen 27sinde tekrar aradılar tvnin değişimi kabul edilmediğini, tvye yeni panel taktıklarını söylediler(bana haber vermeden). Ben servis görevlisine bu ürünün değişimini istediğimi belirttim, tvyi eve getirmemelerini istedim Lg merkez ile görüşeceğimi söyledim. Daha sonra LG merkezi aradım tvnin değişimini talep ettiğimi belirttim. Onlar da tvde değişim için her arızada parça değişimi olması gerektiğini söylediler ama bu durumu kabul etmedim. Daha sonra servisten tv ile ilgili tamir dökümanlarını isteyeceklerini belirttiler, yaklaşık 10 gün geçti, henüz geri dönüş olmadı.

    Bu arada garanti kağıdında bir yıl içerisinde aynı arızadan 2'den fazla, yada farklı arızaların 4'ten fazla meydana gelmesi yada toplam arızanın 6'dan fazla olması sonucunda değişim olabileceği yazıyor. Kanunen bu durum doğru mu?

    Şimdi bu durumda ben tv'nin değişimine kanunen hak kazanmış olabiliyormuyum? Toplamda 22 günden fazla (son gittiği gün hariç) tv serviste kaldı. Yani değişim için illaki tvnin tamir görmesi gerekir mi?

    Bu durumdan bilgisi olan varsa ve beni bilgilendirirse sevinirim, teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonsamuraii

    merhabalar,


    Benimde bu durum ile ilgili bir sorum olacak. 31.03.2013 yılında bimeksten lg marka 42LM660S model tv yi satın aldım. Daha sonra tv sırası ile yazıyorum;

    03.09.2013 tarihinde ekranda yatay çizgiler oluştu, servis geldi götürdü, panel tamir gördü
    30.06.2014 tarihinde ekranda yine yatay çizgiler oluştu, servis geldi götürdü, LDSV kablosunun değiştiği yazıldı(servis kağıdına) (panel arızası?)
    17.10.2014 tarihinde tv kanalları kafasına göre silmeye başladı, servis geldi yazılımdan dediler uğraştılar ortak anten yazılımı yüklediler.
    24.10.2014 tarihinde panel sol kısmında ışık yanıp sönmesi başladı. Servis eve geldi bu durumu video kaydına aldım usblerine yüklediler götürdüler.Ayrıca enerji
    tasarruf moduda çalışmıyordu. 15 gün sonra geri getirdiler bana bir müdahale de bulunmadıklarını söylediler ancak 2.5 ay tvde bir problem
    olmadı.Ayrıca enerji tasarruf modu düzelmişti.
    26.01.2015 tarihinde panel sol kısmında tekrar ışık yanıp sönmesi başladı. Servis geldi arızayı gördüler tvyi götürdüler. Bende tv için 5. arızası olduğundan
    değişim istediğimi belirttim. Hatta servis kağıdına da yazdırmak istedim (servise kendim teslim etmedim)kendi götürdükleri kağıda yazmışlar bana
    bırakılan kağıda yazmamışlar.

    Son arızada hemen 27sinde tekrar aradılar tvnin değişimi kabul edilmediğini, tvye yeni panel taktıklarını söylediler(bana haber vermeden). Ben servis görevlisine bu ürünün değişimini istediğimi belirttim, tvyi eve getirmemelerini istedim Lg merkez ile görüşeceğimi söyledim. Daha sonra LG merkezi aradım tvnin değişimini talep ettiğimi belirttim. Onlar da tvde değişim için her arızada parça değişimi olması gerektiğini söylediler ama bu durumu kabul etmedim. Daha sonra servisten tv ile ilgili tamir dökümanlarını isteyeceklerini belirttiler, yaklaşık 10 gün geçti, henüz geri dönüş olmadı.

    Bu arada garanti kağıdında bir yıl içerisinde aynı arızadan 2'den fazla, yada farklı arızaların 4'ten fazla meydana gelmesi yada toplam arızanın 6'dan fazla olması sonucunda değişim olabileceği yazıyor. Kanunen bu durum doğru mu?

    Şimdi bu durumda ben tv'nin değişimine kanunen hak kazanmış olabiliyormuyum? Toplamda 22 günden fazla (son gittiği gün hariç) tv serviste kaldı. Yani değişim için illaki tvnin tamir görmesi gerekir mi?

    Bu durumdan bilgisi olan varsa ve beni bilgilendirirse sevinirim, teşekkürler.

    Toplam arıza 6'yı geçerse hem değişim hem de para iadesi hakkınız var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _magnetar_ -- 5 Şubat 2015; 11:54:31 >




  • yararlı konu konuyu açan arkadaşta baya bir ilgili...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sabahattin ali S kullanıcısına yanıt
    Ürünü 1000 Tl kurumsal çek kullanarak almıştım. Evde tüplü TV var yani TV almam bir ihtiyaç o yüzden para iadesi istemedim. Ayrıca kurumsal çek bir tek teknosada geçiyor o yüzden birazda para iadesine bulaşmadım.

    Dün mesajı yazdıktan sonra Teknosa'ya gittim. Sağ olsun ordaki elemanlar iyi mağaza sorumlusuda baya iyiydi. Bir kaç yeri aradı LG bu tür ürünleri değiştiriyormuş ama 2 ay falan sürer dedi bana. Değişimler artık Kore merkezden yapılıyormuş. Sonra teknosa merkezden birini aradı, ordaki yetkili abi değişim yapın müşteri mağdur olmasın, değişim süreci çok uzun oluyor dedi. Neyse ödediğim bedeli geri çek olarak verdiler. Yerinede 47 PFK6309 aldım. Şimdi o gelecek, umarım bu da kırık çıkmaz :)

    Benden tavsiye LG'ye bulaşmayın derim. Teknosa mağazada sorunlu birkaç tv iadesi daha vardı hepsinin LG marka olduğunu gördüm. LG ürün olarak iyi olabilir ancak servis olarak çok berbat. Kırık olan tv ye bile iade vermiyor mağdur ediyor müşterileri. Bu sepeple bende tekrardan Philips'e geri dönüş yaptım. İlk kırık gelen TV philips markaydı ve 1 günde değişime onay çıktı.

    Yeni gelişmeler olursa tekrardan haberdar ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonsamuraii

    merhabalar,


    Benimde bu durum ile ilgili bir sorum olacak. 31.03.2013 yılında bimeksten lg marka 42LM660S model tv yi satın aldım. Daha sonra tv sırası ile yazıyorum;

    03.09.2013 tarihinde ekranda yatay çizgiler oluştu, servis geldi götürdü, panel tamir gördü
    30.06.2014 tarihinde ekranda yine yatay çizgiler oluştu, servis geldi götürdü, LDSV kablosunun değiştiği yazıldı(servis kağıdına) (panel arızası?)
    17.10.2014 tarihinde tv kanalları kafasına göre silmeye başladı, servis geldi yazılımdan dediler uğraştılar ortak anten yazılımı yüklediler.
    24.10.2014 tarihinde panel sol kısmında ışık yanıp sönmesi başladı. Servis eve geldi bu durumu video kaydına aldım usblerine yüklediler götürdüler.Ayrıca enerji
    tasarruf moduda çalışmıyordu. 15 gün sonra geri getirdiler bana bir müdahale de bulunmadıklarını söylediler ancak 2.5 ay tvde bir problem
    olmadı.Ayrıca enerji tasarruf modu düzelmişti.
    26.01.2015 tarihinde panel sol kısmında tekrar ışık yanıp sönmesi başladı. Servis geldi arızayı gördüler tvyi götürdüler. Bende tv için 5. arızası olduğundan
    değişim istediğimi belirttim. Hatta servis kağıdına da yazdırmak istedim (servise kendim teslim etmedim)kendi götürdükleri kağıda yazmışlar bana
    bırakılan kağıda yazmamışlar.

    Son arızada hemen 27sinde tekrar aradılar tvnin değişimi kabul edilmediğini, tvye yeni panel taktıklarını söylediler(bana haber vermeden). Ben servis görevlisine bu ürünün değişimini istediğimi belirttim, tvyi eve getirmemelerini istedim Lg merkez ile görüşeceğimi söyledim. Daha sonra LG merkezi aradım tvnin değişimini talep ettiğimi belirttim. Onlar da tvde değişim için her arızada parça değişimi olması gerektiğini söylediler ama bu durumu kabul etmedim. Daha sonra servisten tv ile ilgili tamir dökümanlarını isteyeceklerini belirttiler, yaklaşık 10 gün geçti, henüz geri dönüş olmadı.

    Bu arada garanti kağıdında bir yıl içerisinde aynı arızadan 2'den fazla, yada farklı arızaların 4'ten fazla meydana gelmesi yada toplam arızanın 6'dan fazla olması sonucunda değişim olabileceği yazıyor. Kanunen bu durum doğru mu?

    Şimdi bu durumda ben tv'nin değişimine kanunen hak kazanmış olabiliyormuyum? Toplamda 22 günden fazla (son gittiği gün hariç) tv serviste kaldı. Yani değişim için illaki tvnin tamir görmesi gerekir mi?

    Bu durumdan bilgisi olan varsa ve beni bilgilendirirse sevinirim, teşekkürler.

    şu an kendi davamla ilgili oldukça yoğunum. Satış sonrası hizmetler yönetmeliği ve garanti belgesi yönetmeliğine bakınız. orada kesin hükümler vardı diye hatırlıyorum. Arıza sayıları ve çeşitlerine göre değişim iade şartları düzenlenmişti. Ben akşam bakar bir cevap yazarım yine de.

    Ben bu işlerin uzmanı avukat vb. bir iş yapan birisi değilim. Sadece işim gereği kanun yönetmelik vb.mevzuatı okuma, anlama, yorumlama konusunda tecrübeliyimdir. Elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım.

    Bu başlık hepimizin desteğiyle ancak güçlü bir başlık olur. Gerçekten kimin başına ne zaman ne geleceği belli olmuyor. Her an bir alışveriş sonucunda kendimizi yardım ararken bulabilriz. bu başlık benzeri paylaşımları artırırsak, tecrübe ve bilgi paylaşımıını hızlı etkin bir şekilde yaparsa elimiz çok güçlenir.

    Servisler satıcılar bizi kandıramaz. Kandırmaya teşebbüs edemez. İnsanlar hak aramaktan korkmaz kendisini yalnız çaresiz hissetmez.

    Bu başlığın bu şekilde yorumlanması gerektiğini düşünüyorum.
    Saygılarımla.




  • sabahattin ali S kullanıcısına yanıt
    Cevap için teşekkür ederim. Sadece tek sorum var servise gönderdiğim zaman bu durum arıza kabul ediliyor mu yani illa bir parça değişimi yada tamiratı mı gerekiyor, yazılım yüklemesi de arıza durumuna girer mi?
  • Yazilimi neden yuklediler. Bir ariza verdigi icin ve o arizayi gidermek icin degil mi?

    Servisler her jonuda oldugu gibi burada da uyaniklik yapiyorlar. Tamir edip servis formu duzenlemiyorlar. Servise verdiginiz urunle ilgili mutlaka yapilan islemle ilgili servis formu duzenlettirin. Israrci olun. Satis sonrasi hizmetler yonetmeligine gore duzenlemeleri sart daha urunu teslim alirken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Media markt bazi urunleri nedense inyernette satmiyor. Neden acaba? Yoksa iade gelen sorunlu urunleri mi boyle satiyorlar acaba 14 gunluk kosulsuz iade hakkindan faydalanmayalim diye?

    Benim sharp60uq10 yoktu internet satisinda izmir balcova magazasinda iki kapali kutu bir teshir vardi. Sonradan ogrendim aralik ayinda balcova magazasina bir arkadas sorumus kapali kutu yok demisler. Ben ocak ayinda gittigimde iki adet kapali kutu gelmisti ve sorunlu. Oldukca suphe cekici bir durum. Neden internette de satmazsin ki

    Arkadaslar karsi taraf avukatlik ucretleri korkulacak rakamlar degil bu arada. 750 tl tuketici mahkemesi icin yanlis hatirlamiyorsam. Ayrica avukatlarla davayi kazanirsaniz avukatlik ucretini karsi tarafin odemesi hususunda antlasma yapabiliyorsunuz. Ben yaptim. Yani avukata para vermedim vermeyecegim. Davayi kazanirsak karsi taraftan alacak yani parasini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Digicom bu tv icin normal dedi :)
     AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olur boyle seyler diyorlar :))
     AYIPLI MAL İADESİ HUKUKİ SÜRECİ BİLGİ VE TECRÜBE PAYLAŞIMI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle çok değerli paylaşımlar gerçekten. TV ya da herhangi bir ürün satın almadan önce herkesin incelemesi gerekiyor. Mevzuata ne kadar hakim olursak, olası sorunlar konusunda elimiz o kadar güçlü olur. Ben de cayma hakkı ile ilgili birkaç bilgi vermek istiyorum. Bugün n.11 com aracılığıyla aldığım ve cayma hakkı kapsamında iade ettiğim TV ile ilgili satıcı firma ve n11.com kafasına göre Smart TV'de cayma hakkı olmaz diyerek cayma hakkımı kullandırmadı. Hem Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'u hem de Mesafeli Satışlar Yönetmeliği'ni baştan sona inceleme fırsatım oldu. Cayma hakkının birkaç istisnası var:

    Cayma hakkının istisnaları

    MADDE 15 – (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:

    a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

    b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

    c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

    e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

    f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

    g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

    ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.

    h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

    Anlaşılacağı üzere TV'ler (smart olsun olmasın) bu istisnalara dahil değil. Hatta şöyle bir düşünürsek, zaten yukarıdaki istisnalar konusunda kolay kolay kimse cayma hakkı kullanmak istemez. Bu nedenle alışveriş sitelerinin ya da satıcı firmaların "elektronik ürünlerde cayma hakkı için servis raporu lazım" gibi hiçbir yasal dayanağı olmayan iddialarına itibar edilmemeli ve vakit kaybetmeden yasal yollara başvurmalı. Kendileri, bu iddiaları ortaya atarken nasıl olsa müşteri mahkeme ile filan uğraşmaz varsayımıyla hareket ettikleri için süreci hukuki zemine taşımaktan erinmemek gerekiyor.




  • Ayni yinetmeligin 13.maddesi cok acik. Diyor ki cayma suresi icinde urunun normal kullanimi cayma hakkini engellemez diyor. Servis raporu sarti koca bir terbiyesizliktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.