Şimdi Ara

Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.741
Cevap
260
Favori
272.730
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
60 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar forumda bir bilgi kirliliği ve çift başlılık mevcut. Bu konu üzerinden krediler için zorunlu olmaması rağmen bankaların zorunlu olduğu söylenen hayat sigortası, ferdi kaza, bes, konut ve yangın sigortası vs gibi masrafların Türkiye Bankalar Birliği Tüketici Hakem Heyeti aracılığı ile nasıl alındığına dair bilgileri paylaşalım.

    Türkiye Bankalar Birliği Bireysel Müşteri Hakem Heyeti uygulaması, ücretsiz bir hizmet olup, Heyetin 2022 yılında 6.437 TL’ye kadar müşteri lehine vereceği kararlar, yargı yolu açık olmak üzere banka için bağlayıcıdır.


    Lütfen bu konuya faiz oranları, yapılandırma vs gibi konularınızı sormayınız.


    Hukuki Dayanaklar
    1)6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun “Sözleşmeden Cayma” başlıklı 1489. maddesinde “Sigorta ettiren, sigortacının kendisine cayma hakkını kullanabileceğini bildirmesinden itibaren onbeş gün içinde sözleşmeden cayabilir. Bilgilendirmenin yapıldığı sigortacı tarafından ispatlanır. Bilgilendirme yapılmamışsa cayma hakkı ilk primin ödenmesinden bir ay sonra sona erer.”

    2)6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un “Satıştan Kaçınma” başlıklı 6. maddesinin 3. fıkrası “(3) Ticari veya mesleki amaçlarla hareket edenler; aksine bir teamül, ticari örf veya adet ya da haklı bir sebep yoksa; bir mal veya hizmetin satışını o mal veya hizmetin, kendisi tarafından belirlenen miktar, sayı, ebat gibi koşullara ya da başka bir mal veya hizmetin satın alınması şartına bağlayamaz.”

    3)6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un “Sigorta yaptırılması” başlıklı 38. maddesinde “Tüketicinin yazılı veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla açık talebi olmaksızın kredi ile ilgili sigorta yaptırılamaz. Tüketicinin sigorta yaptırmak istemesi hâlinde, istediği sigorta şirketinden sağladığı teminat, konut finansmanı kuruluşu tarafından kabul edilmek zorundadır. Bu sigortanın kredi konusuyla, meblağ sigortalarında kalan borç tutarıyla ve vadesiyle uyumlu olması gerekir.” hükmü yer almaktadır.


    Bu kanun maddelerine göre Bankalar size sigorta yapmaya diretemez. Sigorta yapsanız dahi sonrasında bu kanun hükümlerine dayanarak iptal etme hakkınız vardır. Başvuru yaptıktan sonra bankalardan müşteriye şu şekilde dönüş yapılmaktadır. Şikayetinize geri almazsanız, kredi oranının değişir, mahkemeye vereceğiz, bir daha kredi alamazsınız vs. vs. Bunlara aldırış etmeyin. Telefonu direk kapatın ve muhatabınızın ben olmadığımı. Bu söylediklerinizi Bankalar Birliğine de söyleyin deyin :)
    Herkese bol şans. Acele etmeyin. Başvurunun sonuçlanması max 90 gün. Bu 90 gün başvuru yapıldığı tarihten itibaren değil başvurumuzun kabul edilmesinden sonra başlar. Karar verildikten sonra 15 gün içinde banka gerekli işlemleri yapmak zorunda.
    Türkiye Bankalar Birliğinin çalışma şartlarını belirleyen tebliğ mutlaka okuyun. Özellikle 12. maddehttps://www.tbb.org.tr/Content/Upload/Dokuman/813/Musteri_Sikayetleri_Hakem_Heyetinin_Olusumu_Calisma_Esas_ve_Usulleri_Hakkinda_Teblig1.pdf

    Heyetin gündemine girmeyen konular.

    Heyete iletilecek başvuruların kapsamı
    MADDE 7- Heyet, bankalar hakkında aşağıda belirtilenler dışında kalan tüm başvuruları inceler. Aşağıda belirtilen başvurular Birlik tarafından Heyet gündemine alınmaz:
    a. Banka genel müdürlüğü veya ilgili şubenin cevap tarihini izleyen altmış gün içinde ve başvuru formu ile birlikte Heyete iletilmek üzere Birliğe ulaşmayan başvurular,
    b. Başvuruya konu işlem veya eylemin gerçekleştiği tarihten itibaren iki yıl içinde Heyete iletilmek üzere Birliğe ulaşmayan başvurular,
    c. Yargıya, Sigorta Tahkim Komisyonuna veya Tüketici Hakem Heyetlerine intikal etmiş olanlar,
    ç. Bireysel nitelik taşımayan ticari, zirai vb faaliyet konularıyla ilgili bankacılık işlemlerinden kaynaklananlar ile tüzel kişiler tarafından yapılan başvurular,
    d. Bankaların personeli hakkındaki başvurular veya sundukları ürün ve hizmetler hakkında genel mahiyet taşıyan başvurular,
    e. İflas veya tasfiyesine karar verilen bir bankanın aldığı kararlarla ilgili olanlar, f. Kanunlarda suç olarak öngörülen fiiller,
    g. Henüz gerçekleşmemiş işlemlerle ilgili olanlar,
    ğ. Daha önce Heyet tarafından incelenmiş ve karara bağlanmış olanlar,
    h. Başvuru sahibinin itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla, başvuru sahibi ile banka arasında çözüme kavuşturulmuş olan başvurular,
    ı. Bankaların kredi politikaları ve kredi değerlendirme, izleme, risk yönetimi ile ilgili olanlar,
    i. Bankaların yurt dışı şubelerince yapılan işlemlerle ilgili olanlar,
    Heyet gündemine alınmayan başvurular hakkında, başvuru sahibine başvurunun kayda alındığı tarihten itibaren 30 gün içinde yazılı bilgilendirme yapılır.
    Heyete iletilmesinden sonra, Sigorta Tahkim Komisyonuna, yargıya veya Tüketici Hakem Heyetlerine intikal ettirilen başvurulara ilişkin Heyetin görevi son bulur. Yargıya, Tüketici Hakem Heyetlerine veya Sigorta Tahkim Komisyonuna intikal ettirilen başvurular, başvuru sahibi veya ilgili banka tarafından Heyete bildirilir.

    Arkadaşlar öncelikle kendimden örnek vereceğim. Vakıfbank'tan 60000TL ihtiyaç kredisi kullandım ve tarafımdan kesilen iadeler şu şekildedir.

    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu

    315 TL Dosya Masrafı
    614.77 TL Hayat Sigortası
    572.25 TL Halden anlayan full paket
    24 TL Feri Kaza Sigortası


    Öncelikle Dosya masrafları yasal olduğu için bu ücretin iadesi hariç diğer iadeler için bankamızın iletişim bölümünden bankamıza aşağıdaki gibi bir talep göndereceğiz. Bu talep mobil bankacılık kullanan çoğu bankanın iletişim bölümünden atılmaktadır.

    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu

    Talep oluşturulduktan sonra aşağıdaki gibi kayıtlı e-postanıza talebin alındığına dair bir mail gelecek. Bu maili saklayınız.

    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu

    Benim bankam 3 gün içinde tarafıma şu şekilde bir dönüş yaptı.

    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu

    Şimdi bankanın bize verdiği cevap ile Türkiye Bankalar Birliğine talep oluşturacağız.
    İlk önce turkiye.gov.tr üzerinden giriş yapıp arama kısmına aşağıdaki gibi yazıp giriş yapıyoruz ve sırayla işlemleri takip edin.


    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu
    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu
    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu
    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu
    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu
    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu
    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu

    Evet şimdi önemli yerlere geliyoruz.

    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu
    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu
    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu
    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu

    Ve en son ekranda bilgileri kontrol edip BAŞVUR'a basarak işlemleri tamamlıyoruz.
    Sonuç


    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu
    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu

    Ariyetten Ziraat Bankasından Konut Kredisi kulllandım ve Hayat Sigortası ve Ziraat Yangın Sigortasınıda iptal ettirip iadesini aldım.
    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf Iadeleri Geri Alma Konusu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhand28 -- 25 Şubat 2022; 0:28:9 >







  • Beyler belki birilerine faydası olur diye garanti bankası sigorta iade sürecini kısaca özetliyorum. Krediyi 25 Kasım 2019 tarihinde çektim, başvuruyu 16 ocak 2020 de yaptım bunu şunun için vurguluyorum banka yok 1 ayı geçti iptal edemeyiz diyebilirler söylenenlere kulak asmayın kredi bitmediği sürece iade alabilirsiniz.
    1. İlk olarak garanti emekliliği arıyoruz (444 0 336) müşteri temsilcisine kredili hayat sigortamın iptalini istiyorum diyoruz. ilk başta iptal olamıyacanı söyleyebilirler, sizde yasal hakkınız olduğunu söyleyin başvurumu almazsanız Türkiye bankalar birliği hakem heyeti ve cimer'e şikayette bulunacağınızı söyleyin. Müşteri temsilcisi size başvuruyu kredi çektiğiniz şubeden yapmanız gerektiğini ve farklı bir sigorta şirketinden poliçe yapmanız gerektiğini söyleyecek.
    2. Şubeye gitmeden önce farklı bir sigorta firmasından poliçe yaptırıyoruz. Ben aegon dan yaptırdım 212 TL ye (garanti 950 TL almıştı) burada dikkat edilecek husus poliçe daini mürtehin li olacak ve poliçede ıslak imza ve kaşe bulunacak, ben ilk başta bunları bilmediğim için iade sürecim biraz uzadı.
    3. Yaptırdığımız poliçe ile şubeye başvuruyoruz (ıslak imzalı ve kaşeli olacak kesinlikle) şubede de böyle bir şey olamıyacanı söyleyebilirler onlara da garanti emeklikle görüştüğünüzü belirtin (benim gittiğim şubede ilk defa iptal olayıyla karşılaşıyorlardı yani onlarda yabancı bu konuya) şubede dilekçe yazıyoruz garanti emeklilik adına sigorta poliçemin iptali ve iadesini istiyorum diye, dilekçede kesinlikle şube kaşesi ve imzası olacak. Son olarak şubeden iş kolu uygunluğu istiyoruz bu olmazsa garanti emeklilik iptal sürecini başlatmıyor.
    Dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım, yazım hatalarım olabilir kusura bakmayın. Herkese kolay gelsin
    Öncelikle konu sahibine sonsuz teşekkürler yol gösterici olduğu için.Arkadaşlar 27.12.2019 tarihinde vakıfbank skylimitten 60.000 tl 42 ay vade kredi kullandım(yaş 31) 657 tl hayat sigortası ücreti çıkardılar.Aşağıya resimli olarak yazıyorum yaptıklarımı;




    Yukarıdaki resimler bankaya başvuru yapmaya gittiğinizde size zorluk çıkartacakları için kanıt olarak gösterilmek üzere.(cayma hakkıyla ilgili)
    Krediyi çektiğim gün 27.12.2019 direk olarak mobil uygulamadan bize yazın kısmından talebimi belirttim resmi aşağıda, aynı zamanda 02.01.2020 tarihinde e-devlet üzerinden sigortacılık şikayete yazdım. 06 ocakta vakıf emeklilikten cevap geldi,13 ocakta da vakıfbank bize yazından cevap geldi.





    Cevaplarda farklı bir yerden yaptırabilirsiniz dediği anda 14 ocakta vakit kaybetmeden aegon'dan yaptırdım.



    Daha sonra sigorta poliçesinin çıktısını aldım ve vakıfbankın yolunu tuttum. Şunu unutmayın öncelikle skylimit size bankanız tanımlıyor internetten çekilmişte olsa,detaylara bakınca mobilden xx şubesi yazar.Sigortayı da o şubenin adına yaptırın. örn; vakıfbank istanbul şişli şubesi. Müşteri temsilcisi kesinlikle olmaz dedi ilk iki resimdeki cayma hakkımı gösterdim daha sonra bize yazın kısmından gelen cevabı ve vakıf emeklilik verdiği cevabı gösterdim.Hepsi ilehime olduğu için peki dedi ve telefonla bir yerleri aradı.Tamam dedi aldı yeni sigorta poliçesini ben garanti olsun diye mail adresini istedim ve oraya da attım.Normalde işlemden sonra 5 gün içinde yatması gerek, 21 ocakta gittim genel müdürlük onay vermiş banka onay vermediği için aynı gün zaman aşımına uğramış.24 ocakta tekrar gittim ve ısrarla dedim bu 4. gelişim 1 saatlik iş sonra mesai bitmeden para yattı.





    Not: Arkadaşlar kafanıza takılan yer olursa sorun ayrıntılı cevaplarım.Toplamda yazışmalar dahil 28 günde hayat sigortası iadesi hesabıma geçti.İyi forumlar

    Vakıfbank maaş müşterisiyim iade talebinde bulunmak için bankaya başvurdum. 10 gün sonra aradılar eğer başvurunuza devam edecekseniz size sunduğumuz 1.69 luk faiz oranını bir daha sunmayacağız diyerek kısaca tehdit ettiler. Bende siz cevabınızı mail olarak verin ben karar veririm dedim. Uygulama girip baktım 1.69 luk seçeneği kaldırmışlar kısaca fişlemişler


    Sonra bir hesaplama yaptım 1.69 ile çekilen kredide Kazandıran tarife ücreti + fahiş bir sigorta + dosya masrafı alıyorlar


    2. seçenek sundukları 1.95 oranlı kredide ise sadece dosya masrafı var.


    İki krediyi karşılaştırınca Toplam geri ödemeye baktığımda zaten 1.95 lik kredinin (20 bin tl lik bir kredide 150-200 TL daha avantajlı) daha uyguna geldiğini fark ettim meğerse 1.69 yalanıyla bize kredi verirken haraç gibi aldıkları kazandıran tarife ücreti ve fahiş fiyatlı hayat sigortasıyla 1.95 faizli krediye göre daha çok kazanıyorlarmış. 


    Kısaca bu aldıkları hukuksuz ücretleri iade istediğinizde de artık avantajlı diye yutturmaya çalıştıkları seçeneği kaldırmakla tehdit ediyorlar hatta ben bireysel hakem heyetine bile daha vermediğim halde o seçeneği kaldırdılar hemen.


    Bana sorarsanız Vakıfbank hiç iyi niyetli değil Vakıfbankın 1.69 diye bize yutturdukları kredinin aldıkları fahiş ekstra ücretler sebebiyle doğru düzgün bir avantajıda yok en mantıklısı başka bir bankaya geçmek.

    Sürenin önemi yok 10 senede geçse masrafları alırsın. Hatta faizleride geri isteyin. Hatta kredi çekmeye giderken ki ulaşım masraflarınızı da isteyin. Sizce bu mümkün mü? Arabaya 1 yıllık kasko poliçesi yap 1 yıl geçtikten sonra ben kaza yapmadım paramı geri verin gibi birşey bu. Konunun ilk sayfasınız okursanız cevabınızı alırsın.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Bireysel Tüketici Heyeti Masraf İadeleri Geri Alma Konusu

    Bireysel Tüketici Heyeti (BTH), tüketicilerin haklarını korumak amacıyla kurulan bir kurumdur. BTH, tüketicilerin ürün veya hizmetlerle ilgili şikâyetlerini inceleyerek çözüme kavuşturur.

    BTH tarafından yapılan incelemeler sonucunda tüketicilerin haklı bulunduğu durumlarda, ilgili taraflardan masraf iadesi talep edilebilir. Bu masraflar arasında avukatlık ücretleri, bilirkişi giderleri, harçlar ve diğer ilgili masraflar yer alabilir.

    Vade Borcu Müşteriden Ne Demek?

    Vade borcu, bir ürün veya hizmetin karşılığında belirli bir süre sonra ödenmesi gereken tutardır. Vade borcu müşteriden tahsilat, tüketicinin bu tutarı ilgili tarafa ödemediği durumlarda, BTH tarafından yapılan inceleme sonucunda tüketicinin haklı bulunması halinde, bu tutarın müşteriden talep edilmesidir.

    Ziraat Bankası Vade Borcu Nedir?

    Ziraat Bankası vade borcu, Ziraat Bankası'ndan alınan bir kredi veya diğer bankacılık ürünlerinin geri ödenmemiş tutarıdır. Bu tutar, BTH tarafından yapılan inceleme sonucunda tüketicinin haklı bulunması halinde, tüketiciden talep edilebilir.

    İstihsal Prim Ödemesi

    İstihsal prim ödemesi, tarım sektöründe faaliyet gösteren işletmelere verilen bir destek ödemesidir. Bu ödeme, BTH tarafından yapılan inceleme sonucunda tüketicinin haklı bulunması halinde, tüketiciden talep edilebilir.

    TOKİ Vade Borcu Tahsilatı Nedir?

    TOKİ vade borcu tahsilatı, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ) tarafından satılan konutların karşılığında belirli bir süre sonra ödenmesi gereken tutardır. Bu tutar, BTH tarafından yapılan inceleme sonucunda tüketicinin haklı bulunması halinde, tüketiciden talep edilebilir.

    Vade Borcu Müşteriden Tahsilat Ne Demek?

    Vade borcu müşteriden tahsilat, tüketicinin belirli bir süre sonra ödenmesi gereken tutarı ödemediği durumlarda, BTH tarafından yapılan inceleme sonucunda tüketicinin haklı bulunması halinde, bu tutarın müşteriden talep edilmesidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hocam yazacakmısınız
  • Güncellendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhand28 -- 9 Ekim 2019; 16:43:11 >
  • teşekkürler
  • elinize sağlık
  • Elinize sağlık hocam, güzel bir çalışma olmuş. Öyle her şeyi müşteriye dayama ile olmuyor
  • Tesekkurler
  • Teşekkürler çok faydalı oldu. Hayat sigortası için başvurunuz mu?
  • feykbey kullanıcısına yanıt
    Evet.
  • Teşekkürler
  • ayhand28 kullanıcısına yanıt
    Hayat sigortasında sonuç nedir? Ben krediyi 10 yıllık çektim. 10 yıllık yapılmış. 10 taksit ödeme planına yansıtılmış. Bankalar birliğine yazdım bakalım ne olacak.
  • feykbey kullanıcısına yanıt
    şayet bir sonuç alırsanız mutlaka paylaşın
  • arkadaşlar hayat sigortası 10yıllık için aldılar bu zaten sigorta yaptırdıgımız için alınan para degilmi? İade alırsak sigorta iptal mi oluyor?
  • Bilgilendirme için çok teşekkürler.İlgili kanaldan eşya sigortası, Ailem Ziraat Güvencesinde Sigortası ve Bireysel Emeklilik sistemi için başvuru da bulunduk bakalım.
  • Arkadaşlar ben 2017 de 48 ay vadeli kredi çektim ve halen ödüyorum benden alınan masraflar ve hayat sigortası vs için basvuru yapabılor mıyım!?
    Ve cektiğim kredide benden alınan kesinti ücretlerine nasıl bakabilirim/öğrenebilirim?
  • Bu güzel anlatım için elinize sağlık hocam
  • cemone_2 C kullanıcısına yanıt
    2 yıl geriye dönük alınabiliyor. Sanırım sizin süre dolmuş. Artı olarak masraflara o tarihteki hesap özetinden ulaşabilirsiniz. Ama süre geçmiş iade alamazsınız.
  • Başvuruya ne kadar süre sonra dönüş oluyor? Bilgisi olan var mı?
  • painkiller23 P kullanıcısına yanıt
    15-20 gün civarı
  • Arkadaşlar ing bank tan kredi çekeceğim ancak 1.19 oran deyip, 3 yıllık 50k için 1500 hayat sigortası istiyor başka firma yada iptal ettirmek istesem ne olur dedi olmaz dedi. İptal yada değiştirme yapan var mi
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.