Merhabalar. Geçtiğimiz hafta hiç tanımadığım bir firmanın onayım olmadan kartımdan para çekmesi sebebiyle şüpheli işlem bildiriminde bulunduğum için Hepsiburada tarafından Hepsipay cüzdan hesabım kapatıldı. Ben şüpheli işlemi araştırıp başvurumu harcama itirazı olarak değerlendireceklerini beklerken Hepsipay hiçbir araştırma bile yapmadan açık biçimde sırf inceleme talep ettiğim için beni cezalandırdı ve haber bile vermeden hesabımı kapattı. Hesabımı açmaları yönündeki talebime "hesabınız açılmayacak, isterseniz yasal yollara başvurun" yanıtı verip kestirip attılar. Hesabımdan para çeken firmayı mecburen kendi imkanlarımla internette araştırıp bularak para çekme işlemiyle ilgili izahat vermelerini ve parayı iade etmelerini talep eden bir mail attım. Firma şüpheli işlemleri araştırıp iade talebimi değerlendirebilmek için benden para çekme saati, dekont numarası vb. bilgileri iletmemi istedi ancak Hepsipay hesabımı kapattığı için şu an dekontlara ya da hiçbir finansal işlem dökümüne erişemiyorum. 3600 TL kadar bir para söz konusu. Buna ek olarak Hepsipay kartımla geçen ay yaptığım bir alışveriş için başka bir firma da satın aldığım ürünü tedarik edemeyeceklerini ve 3 gün önce parayı hepsipay kartıma iade ettiklerini söyledi ancak hesabım kapandığı için o para da ortada yok. Anladığım kadarıyla Hepsipay kartımı işleme kapatmamış ancak hesabımı erişimime kapattığı için karta herhangi bir iade gelse bile ben erişemiyorum. Bunlara ek olarak Hepsiburada'ya geçen ay 1 yıllık premium abonelik ücreti ödemiştim ve Premium haklarından biri de hepsipay kartını kullanarak Hepsipara vb. indirimler kazanmaktı, ancak hesabım kapatıldığı için premium haklarımdan da yararlanamıyorum ve 1 yıllık üyelik ücretini boş yere ödemiş oldum. Hepsiburada bu parayı da iade etmedi. Şimdi sorum bunların hangisini nereye şikayet etmeliyim? 1.Hepsiburada 1 yıllık Premium abonelik ücretinin iadesi için tüketici hakem heyetine başvurmayı düşünüyorum. 2.Tedarik edilemeyen ürünün kartıma iade edilen ancak hesabım kapatıldığı için alamadığım para için de hakem heyetine mi başvurmalıyım? 3. Yabancı bir firmanın onayım olmadan kartımdan çektiği 3600 TL'nin iadesi için harcama itirazı hakkımın elimden alınması ve finansal işlem dökümlerine erişimimin engellenmesi mevzusunda da hakem heyeti yardımcı olabilir mi yoksa onu bankacılık işlemlerinde usulsüzlük ve bilgiye erişim hakkının engellenmesi sebebiyle BDDK'ya mı şikayet etmeli ya da ikisine birden mi başvurmalıyım? |
Bildirim