Öncelikle 12 Haziran 2020 tarihinde Trendyol'daki Tekno-Center satıcısından 7190 liraya bir adet Iphone 11 128GB aldım. Ürün piyasa fiyatının bir tık altında olsa da yine de indirim için aşırı düşük bir fiyat değil, Hepsiburada'da 7500 liraya satılan bir ürün gayet rahat bu fiyata düşebilir. Ürünü satın aldıktan tam olarak bir saat sonra kargoya verildi. Kargoya verildikten de tam olarak bir saat sonra telefonum çaldı. Açtım, telefondaki bayan dedi ki "Az önce bizden bir Iphone 11 almışsınız.", "Doğrudur" dedim. Orada bir şeyler saçmaladı, "Kargo aracına saldırıldı, ürün kayboldu" vs tarzında. "Ürün için iade talebi açarsanız biz de bu talebi reddedeceğiz ve yenisini yollayacağız, hatta hemen yarım saat içerisinde yaparsanız bunu, bugün yenisini yollayabiliriz" dedi. Ben tabii ki işkillendiğim için Trendyol'u aradım, müşteri temsilcisi bana satıcının ürünün kaybolduğunu bilemeyeceğini, zaten kargo takibinde de sorun gözükmediğini söyledi. Ben satıcıya bunu soru olarak ilettim, soru ve cevabı aşağıda: Gördüğünüz üzere satıcı yine iade talebi açarsam reddedileceğini ve yeni ürün yollanacağını söylüyor. Şimdi işin garip tarafına gelirsek, kargo takibinde günlerdir en ufak oynama yok. Takip linki: http://service.mngkargo.com.tr/iactive/popup/kargotakip.asp?k=DG323539%20#DK-4 Kargo ilk günden beri çıkış şubesinde bekliyor. Bunu nasıl ayarladılar bilmiyorum, MNG kargoyu aradım ama ulaşamadım, ilk fırsatta arayıp görüşeceğim. En sonunda dün başka bir fırsat çıkınca daha fazla da uğraşmamak adına kabul ederlerse etsinler diyerek iptal talebinde bulundum ve beklediğim gibi iadeyi hemen kabul ettiler. Sipariş sayfası: Görüldüğü üzere satıcı ürünü göndermemek için iptal etmek yerine böyle müşteriyi kandırmaya yönelik bir dolandırıcılık seçti ve ürün sanki benim kendi isteğimle iade olmuş gibi gözüküyor. Burada ama suç bende, iadeyi kabul etmek yerine beklemeliydim. Şimdi ikinci olaya geliyorum. Iphone 11 256GB normalde 8500 lira civarında satılan bir ürün. Dün Trendyol'da 5395 TL gibi saçma bir fiyata gördüm. Stokta bir beyaz bir de mor rengi vardı, aynı satıcıdandı. Yani yanlışlıkla konduysa bile iki tane konmuş, ki sonra yine kondu, yani yanlışlıkla olması çok zor. Neyse, ben bilgisayarı açana kadar beyazı satılmıştı. Mor rengi hala stoktaydı. Sayfayı dikkatle inceledim, ürün Apple Türkiye garantili, yorumlar süper, üstelik bildiğiniz üzere şu anda Trendyol yaz kampanyası döneminde ve ürün resminin üstünde kocaman "Kampanyalı Ürün" yazıyor. Hemen satın aldım. Ben satın aldıktan yarım saat sonra aynı fiyatla ürün bir kez daha stoğa girdi, yani yanlışlıkla olduğunu düşünmüyorum. Hatta buradaki Iphon forumunda bir kullanıcı yazmış, Trendyol'da Iphone'u 5390'a gördüm diye. Yani insanların bunu olabildiğince fazla görmesini istiyorlar, böyle böyle yayılacak ve insanlar bir bakayım diye girip oradan alışveriş yapacak. Ve bugün de bu siparişi satıcı kendisi iptal etti... Onun sipariş sayfası da: Bana da telafi olarak alışveriş kuponu vermişler ve kupon Iphone'larda kullanılmıyor bile. Şimdi diyebilirsiniz ki, bu fiyata Iphone yollamalarını mı bekliyordun? Evet, ürün piyasa fiyatının çok altında ama bu adamların resmen müşteri çekmek için kullandığı bir dolandırıcılık yöntemi. Az önce durumla ilgili müşteri temsilcisine yazdım. Bu sefer aramadım çünkü elimde ekran görüntüleri olsun istedim. Beyefendi aşırı kibardı, orada sorun yok ama eğer ki bu site böyle dolandırıcıları barındırıyorsa müşteri hizmetlerinin en ufak önemi yok. Adam bana ürün sayfasından şikayet edin demiş, ikisi de ürün sayfalarını bile silmiş, şikayet edemiyorsun. Günlerdir beklediğimle kaldım, şimdi kartlarıma da para iadesi bekleyeceğim. Trendyol gibi bir sitede bir şey alırken acaba yollayacaklar mı yollamayacaklar mı diye düşünmemiz mi lazım her seferinde? İşte müşteri temsilcisiyle yaptığım konuşma: < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xeriphas -- 17 Haziran 2020; 16:44:56 > |
Bildirim