Şimdi Ara

Motor Önerisi İstiyorum !!!! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
5.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_emir07

    quote:

    Orijinalden alıntı: İmportant

    Xt660z Tenere

    adam 40 yaşına gelmiş en son lisedeyken sürmüş motor sen gidip 600 lük motor öneriyorsun aranızda husumet var galiba

    Zuhaha +1


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mchi

    İlk olarak hayırlısı olsun. Ben de sizin 16 Nisan 2014 deki durumunuzdayım şu an. Size ve diğer arkadaşlara sorularım olacak mümkünse.

    28 yaşında istanbul bahçeşehirde oturup perpada işyeri olan bir arkadaşınızım. Malumunuz araba ile her gün en az 70 km yol yapma zorunluluğum var. Tem otoyolunu kullanmama rağmen 1 - 1 buçuk saat git bir o kadarda gel trafik çekiyorum. Bundan bıkmış bir vaziyetteyim ve sonuç olarak motor alma isteği doğdu içimde. Ben trafik çekerken motorlu arkadaşların emniyet şeridinden fıtı fıtı gitmeleri çok güzel görünüyor.

    Ek olarak İzmirde yaşadığım zamanlarda 15-18 yaşlarımda 200 lük vespa sürdüm şehir içinde 3 sene kadar. Malumunuz tecrübem eskide kaldı ve eğitim almayı düşünüyorum.

    Bununla birlikte aklımdaki motor Honda NC750X. Bu motoru istememin sebepleri; güvenli olması(abs, büyük teker, araçların kaale alacağı boyutlar vb.), az yakması, insanı gaza getirecek şekilde agresif olmaması ve en önemlisi geniş bagaj hacmi(işim gereği) ki aldığımda 3 çantasını birden taktırırım herhalde diye düşünüyorum.

    Genel yaptığım araştırmalarda ilk olarak ufak hacimli motorlara binilmesi tecrübelendikten sonra büyüklere geçlmesi öneriliyor fakat ben bu motoru daha mantıklı buluyorum. Tam alışana kadar işe yine arabayla gidebilirim de. Ama onu al bunu satla ugrasmak istemiyorum.

    Boyum 1,78 kilom 92. Yapılı bir insanım anlayacağınız.

    Sorulara gelirsek;

    Siz bu alışma sürecini nasıl geçirdiniz. Genel olarak zorlandınızmı. Allah korusun hiç kaza yaptınızmı. İstanbul trafiği dedikleri gibi çok tehlikelimi (istanbuldaysanız tabi)

    Son olarak nadide bir artçım olacak. Eşimde benimle çalışıyor. Bilirsinizki bayanlar hergün farklı kıyafet giyerler. Güvene önem veren birisi olarak eşime hergün o kadar aksesuarı giydirebilirmiyim.

    Son olarak motor tercihi konusunda ne dersiniz?

    Bilgili arkadaşların yorumları içinde şimdiden teşekkür ederim.

    Öncelikle istanbul trafigi konusunda bilgim yok ama Motor için her yerdeki trafik tehlikeli çünkü adam yerine pek koymuyorlar... Ben motorumdan memnunum ama artık küçük gelmeye başladı desem yeridir çünkü şehirler arası yolda vs artık yavaş geliyor. Güvenlik ekipmanlarını eşinize giydirirmisiniz bilemem ama giymiyorsa motora bindirmeyin derim :)

    Eger tecrübeniz varsa ve deli dolu biri degilseniz 750x in size sorun yaratacagını düşünmüyorum ama araştırdığım kadar ile motoruna göre hantal bir yapıya sahip ki bununda amacı az yakmasıymış eger sizin için sorun olmazsa güzel bir tercih olabilir egitim konusuna gelince mutlaka alın benimde eskiden kalma tecrübelerim vardı ama hem ilk başlangıçta hemde 1 000 km yi doldurduktan sonra egitim aldım iyide oldu çok uzun yıllara tecrübe edinecegimiz bilgileri kısa yoldan kazanmış olduk. DÜşmeye gelince Allaha şükür bugüne kadar herhangi bir kazam olmadı inşallah Allahım kimsenin başınada vermez..

    ve son olarak boy mevzusunda bende takılmıştım ama pek takılmamak gerekiyormuş sonuçta artık motorların büyük bölümü zaten ufak tefek yapılıyor kg dan tasarruf ve viraj kabiliyeti için ben 250 lik ile başladım ilk günlerim de iyiki bunla başlamışım dedim ama şimdi keşke versy 650 alsaydımda sonradan masrafa girmeseydim diyorum. Belki onu alsaydım bir kaza atlatıp motoru bırakacaktım bu işler farazi konuşmaya gelmiyor.

    yalnız büyük çogunluğun önerisi şu konuda doğru motor küçük ve komutlarınıza rahat tepki veriyorsa kontrol yeteneginiz daha fazla olduğu için yapmak istediklerinizi daha kolay yapıp daha iyi tecrübe kazanabiliyorsunuz.

    saygılar....




  • bende mecidiyeköy-ataşehir arası hergün 17kmyi gidip geliyorum. Metrobüs-metro-yürüme falan o sıkışıklıktan, trafikten, bir klimalı ortama gir bir çık falan çok sıkıldım. Motorsiklet kullanan arkadaşlarımda vardı önce bir deniyim bu işi yapabilirmiyim diyerek hondanın 1. eğitimine gittim.

    Baktım güzel, zevkli, yapıyoruzda falan. Arkadaşlarımla konuşup motor belirleme işine girdik. Öncelikle benimde aklım NC700 de idi. Hondadaki eğitmenlerede sorduğumda başlangıç için alabilirsin fakat hem öğrenim süren uzar hemde trafikte yeterince kıvraklık bekleme dediler.

    Neyse Fuara gidip hepsine oturur ağırlıklarını filan tartar bir karara varırız dedik. Hatta fuara gitmeden aklım ufak cc için yeni kasa cbr 250ye gidiyordu. NC700 ile birlikte 700ccye çıkmışken yamaha mt-7 de alınır diye uçmaya bile başlamıştım :)

    Birkaç arkadaşım çok istiyorsan biz senin kolunu bacağını kırarız dedi :) Duke standına gittik 390 ı bindim. Benimde boy 1.81 kilo 95.. Makina cidden çok hoşuma gitti. Hafiflik , gidon turu , performans verileride çok iyiydi. Aldım ve çok memnunum diyebilirim. Hergün o trafikte git gel . ortalamam 3lt. yüksek devirlerde alet kopup gidiyor. trafikte ise aralardan rahatlıkla geçip gidebiliyorsun.. SS makinelere karşı biliyorsunuz araçların bir antipatisi var. duke truncu turuncu ,naket motor olarak herkezin ilgisini çekiyor.. İstanbulda her nekadar öküz otobüs ve minibüs şöförleri varsada hee birde dikkatsiz bayan şöförler. Baya bir yol veren insan olduğunuda söylemeliyim ben bu kadar olacaklarını düşünmüyordum cidden yol vermeleri sizin onlara slm vermeniz falan güzel duygular. İşe vardığınızda enerjik oluyorsunuz daha positif oluyorsunuz.

    @mchi Şimdi asıl sorun duke 390ile artçı zor olur sanırım koltuk dar. ayrıca kendini geliştirmek için almayada pahalı. Bir taraftanda eşinizin üzerini iş yerinde değiştirmesi gerekli. Hele birde saç baş olayı var.. Bayanlara motorsiklet işi zor o yüzden.




  • Yorumlariniz icin cok tesekkurler arkadaslar. Degerli bilgiler bunlar. Son hiz arastirmalara devam ediyorum. Sanirim fuari bekleyecegim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: firmacini

    hocam merhaba ;
    bu 5 motor hakkında az çok bilgim var siz alacağınız motouru hangi amaçla kullanacaksınız
    %50 asfalt %50 toprak gibi bir öneride bulunursanız ben de ona göre cevap yazmak isterim
    her motorum karakteristik özellikleri vardır...

    tenere için yorum vakti geldi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • burak042 , burak bey tecrübelerinizi uzun uzun yazarsanız bizlerede çok yardımcı olur bende sizin gibi orta sınıf enduro olarak tenere vstorm versy gibi modellere bakıyorum , 3.000 km ybr tecrübem var bir yandan da inazuma bana göz kırpıyor :)
    1-Ybr ile bir artçı aldığımda tam bir eziyet oluyor ybr 10 bg civarı , inazuma ise 25 bg civarı yanlız inazuma heralde ybr den 80 kg daha ağır buda bir artçı demek , artçı aldığınızda motor bayılıyormu ?
    2-Eğer motoru büyütmek isterseniz Altın elbiseli adamın Yamaha XT660Z Tenere,Suzuki V-Strom DL650,Kawasaki Versys 650,Honda NC750X izlemenizi şiddetle tavsiye ederim. bulamazsanız linkini gönderebilirim
    3-Birde uzun yolda inazuma zorlanmadan hangi hızla gidebiliyor , forumlarda 150 diyende var 110 diyende , ben sizede sormak istedim, araç solarken zorlanıyormusunuz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mirkuza -- 9 Aralık 2014; 14:13:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mirkuza

    burak042 , burak bey tecrübelerinizi uzun uzun yazarsanız bizlerede çok yardımcı olur bende sizin gibi orta sınıf enduro olarak tenere vstorm versy gibi modellere bakıyorum , 3.000 km ybr tecrübem var bir yandan da inazuma bana göz kırpıyor :)
    1-Ybr ile bir artçı aldığımda tam bir eziyet oluyor ybr 10 bg civarı , inazuma ise 25 bg civarı yanlız inazuma heralde ybr den 80 kg daha ağır buda bir artçı demek , artçı aldığınızda motor bayılıyormu ?
    2-Eğer motoru büyütmek isterseniz Altın elbiseli adamın Yamaha XT660Z Tenere,Suzuki V-Strom DL650,Kawasaki Versys 650,Honda NC750X izlemenizi şiddetle tavsiye ederim. bulamazsanız linkini gönderebilirim
    3-Birde uzun yolda inazuma zorlanmadan hangi hızla gidebiliyor , forumlarda 150 diyende var 110 diyende , ben sizede sormak istedim, araç solarken zorlanıyormusunuz ?

    Merhaba Kardeşim;

    Motorda artçı ile beraber uzun yolada çıktım şehir içide gezdim öyle bayılma vs olmuyor ki ben 120 kg biriyim:)

    İnazuma da kesinlikle rahat konfor yol tutuş yakıt açışından bir sorun yaşamassınız ama sürat istiyorsanız motorunuz inazuma degil!! Ben mesela en fazla 145 gördüm o 150 ye ulaşanlar nasıl ulaşmışlar bilmiyorum ... ama standart 120-135 km hızlarında sorunsuz kullanırsınız diye tahmin ediyorum.

    Tavsiyelerinize gelince teşekkür ederim niyetimden birisi bu yaz motoru büyültüp 650 versy yeni kasa almak ama diger tarafımda buna bir süre daha bin ve hayalindeki motoru al (zzr 1400 gtr) sonra tekrara değiştirmek zorunda kalma diyor :)




  • Herkese Merhaba,

    Her ne kadar üzerinden epeyce bir süre geçmiş olsa da, konuda sorulan sorular bağlamında bende uzun yıllar İstanbul'da otomobil ve motosiklet süren biri olarak tecrübe ve bazı tavsiyelerimi paylaşmak isterim.

    İstanbul'da otomobil kullanmak ile motosiklet kullanmak arasında bir çok fark vardır.
    1- Motosikletinizi özellikle TEM ve E5 yolunu veya seyir hızı 70-80km'lerden az olmayan bir güzergahta kullanacaksanız en az 250cc almalısınız. Motosiklet kullanırken dikkat edilecek en önemli altın kural; hemen önünde, hemen yanında, hemen arkanda hızla giden araç tutmamaya çalışmaktır. Güvenlik için her yönünüzden serbest olacağınız boşluk bırakmanız gerekiyor. Bu size ani fren, arkadan ani sıkıştırma, yandan ani şerit değiştirme gibi hareketlere karşı emniyet mesafesi sağlar.
    2- İstanbul'un klasikleri vardır. Otoyollarda araçların çoğu zikzak yaparak gider ve sinyal verme ihtiyacı duymazlar. Böyle bir araç ile kaşılaştığınızda otomobil direksiyonunda vereceğiniz tepki ile motosiklet üzerinde vereceğiniz tepki ve sonuçlar aynı değildir. Otomobilde ani fren yapsanızda direksiyonu sağa sola kırıp kaçma şansınız vardır. Oysa motosiklette güvenli mesafe bırakmamışsanız ani frende sağa sola kaçmaya çalışmak için yatmanız gerekeceğinden, durum düşmenizle sonuçlanacaktır.
    3- Motosiklet tecrübesi olan ya da olmayan tüm kullanıcılar, kendilerine aşırı güven duymaya başladıkları anda hata yapmaya ve hayati tehlikelere yakınlaşmaya başlamışlar demektir. Siz mükemmel bir sürücü olabilirsiniz. Ama başkası size gelip vurabilir, yolda yağ, taş, çukur olabilir, lastik patlayabilir. Otomobil kullanırken riskiniz %10 ise, motosiklet üzerinde iken risk %80 dir.
    4- Hangi motoru hangi güzergahta kullanıyorsanız kullanın, önünüzdeki yola konsantre olduğunuz her 5-6 saniyede bir arka dikiz aynalarınızı birer saniyeliğine kontrol edip tekrar önünüze dönün. Bu periyod, arkadan delice gelen bir aracı farkedip ona yol vermenizi ve riski atlatmanızı sağlayacaktır.
    5- Duran trafikte aralardan geçerken asla 10-15km den hızlı geçmeyin. Böylece kapı açıldığında anında ZINK diye durabilirsiniz. (Eller sürekli frende olmak şarttır. Arka fren 4 parmak, başparmakla sıkıca elciği kavrayın, ön fren sadece işaret parmağı, diğerleri ile elcik kavrama)
    6- TEM yolunda iseniz ve hızınız çok düşükse bir aracın arkasından aniden şerit değiştiren bir büyükbaş karşısında sizi bulup çarpabilir, arkanızı devamlı gözetleyin, trafik seyir hızına uymaya çalışın.
    7- Emniyet şeridinden gitmek gerektiğinde, 40km hızı geçmeyin. Trafik duruyorsa aradan mutlaka bir motorlu veya otomobil önünüze dalabilir, böylece ani durabilirsiniz. Arkadan sıkıştıran motorlar varsa hemen yol verin. Motosikletiniz ile dar şerit koridorlarına girip orada hız yapmayın. Hız yapacaksanız önünüz boş ve yanlardan yola çıkışlar yoksa yoksa yasal sınırı geçmemek şartı ile yapılabilir. Ancak hız da teklikelidir. En azından önünüz boş bile olsa bariyerlerin altından karşıya geçmek isteyen bir hayvana çarparsanız kesinlikle yerdesiniz. Otomobildeki gibi kaput büzüşmekle atlatamazsınız motorda kaporta sizsiniz.
    8- Virajları keskin dönerek neyi ispatlayacaksınız? Asfaltlarımız kaygan, fabrika çıkışı lastikler iyi değil. Lütfen virajlarda kendinizi zorlayarak hayatınızı riske atmayın. Kurtlarınızı pistte dökün.

    Eğitimde verilen bilgiler bu ana tema üzerinedir. Detaylarda boğulmayın, özetle her türlü riski düşünen öngörüde hareket ettiğiniz taktirde motosiklet kullanmanız risk olmaktan çıkar.

    Bütün bunları düşünmek trafikte insanı paranoyak yaparmı? Ölü yada sakat olmaktan daha iyidir.

    Saygılarımla,




  • 30000 bütçem olcak gider 10000 daha koyar r6 alırdım ufff o sesine hastayım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Joseph4 -- 14 Mayıs 2015; 18:46:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevilesi adam

    Çabuk hondacılar gelmeden


    En az 5 kişi cbr250 tavsiye edicek ama o ebatlara göre cbr altında bisiklet gibi durur.
    Hyosung gt250r, ninja 250r, ninja 300
    Bunların kalıbından, şeklinden, kalitesinden şüphe etme

    adamm söylenebilecek en iyiyi söylemiş cbr250 diyenlerden kaç. yatırırım felan diyorsan gtr250r. ama bakarım yatırmam iyi sürüyorum dersen kawaaaasaaaki




  • melih1681 kullanıcısına yanıt
    inazuma almışşsın, hadi hayırlı olsun suzuki candır
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.