Şimdi Ara

Motor problemi bu kadar karışık olamazdı, yardım lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar iyi günler, 5-6 aydır motordaki problem canımdan bezdirdi. sizlerle problemleri paylaşmak istedim.

    Araç.Bilgileri: 2009 1.5 inivte Otomatik vites BRC LPG li. 120.000 de. (LPG 35.000'de 2010 Şubat'ta) taktırılmıştı.
    Bujiler yeni, bakım yapıldı, boğaz kelebeği temizlendi, LPG ayarları yapıldı ve LPG de sorun olmadığı söylendi.
    Yetkili serviste sübaplar sorun olabilir dendi, ama sübaplardan ses hiç gelmediği için sonradan sübaptan değil sanırız problem ateşlemede veya yakıt sisteminde denildi!!!

    Problemler Şunlar:
    1- marş zor alıyor.

    2- Motor çalıştığında sürekli tekleme oluyor. Benzinde bu tekleme nispeten daha fazla, LPG de ise tekleme daha az ama yine de oldukça hissediliyor. ilk 10 km motor ısınana kadar tekleme azalmıyor. sonrasında nispeten daha az hissediliyor.

    3- motor çekişi çok düştü, azıcık hızlanmak istesem bile bazen 1 bazen 2 vites geri düşürmem gerekiyor. yokuşlarda bu problem çok bariz hissediliyor. örneğin yokuşta 3 viteste attığı an, arabanın hızı düşmeye başlıyor. 2 vitese düşüypr yeniden hızlanıyor, sonra 3 vitese çıktığında yine yavaşlıyor. uzun bir yokuş varsa, araba ya 2.viteste bağırarak ya da 3.viteste yavaşlayarak gidiyor habire vites aşağı vites yukarı 10 saniyede bir vites değiştiriyor.

    4- ilk 5-10 km de ani fren yapınca motor stop ediyor.

    5- dik yokuşa geldiysem araba tam sapıtıyor, 2 viteste çıkıyorum yokuşu, yavaşlıyor yavaşlıyor sonra 1 vitese atmıyor boğuluyor ve stop ediyor.

    YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM







  • bence siboplarda sorun var.komresyon testi gibi birşey vardı ben olsam onu yaptırırdım.
  • Saçma gelebilir ama Benzin pompasını kontrol ettirin zaten aracı gösterdiğiniz zaman ustanız anlayabilir.
  • Benzin pompasına baktırın. LPG'de gidişinde hiçbir sorun yok ise, kesinlikle sorun budur. Benzinde iken dip gaz yapın motordan boğulma sesi geliyorsa, çekiş çok düşükse kesin budur, başıma geldi ordan biliyorum. LPG'li araçlarda daha sık görülür bu sorun, benzinde kullanmamaktan dolayı.

    Bir de rölanti düzenleyicisi ve oksijen sensörü var ki umarım onlardan değildir sorun, pahalılar çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 28 Ağustos 2012; 22:51:46 >
  • LPG de de problemli motor.. Benzinde biraz daha kötü sadece
    sübaplardan ses gelmiyor. kompresor testine girse ne değişir bilmiyorum hiç yaptırmadım. %30- %40 güç kaybı var zaten aşikar..
  • peki motor soğukken daha kötü, motor ısındıkça çekişin daha iyi olmasının sebebi ne olabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akalyon

    peki motor soğukken daha kötü, motor ısındıkça çekişin daha iyi olmasının sebebi ne olabilir?

    Bobinler değişti mi? Aracın motoru pek tanımıyorum ancak tek bobin mi yoksa silidir başına bobin mi var bilemeyeceğim. her iki yakıttada sorun varsa ateşleme sistemini iyice kontrol ettirmek gerekir.
  • hocam ben de bilmiyorum bu derece detaylı
  • sübaplar yamış. dış yğzeyi kömürleşmiş. değişiyor şimdi 2000TL
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.