Şimdi Ara

Motor Sesleri ile ilgili. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
2
Favori
3.724
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Silindirlerin çapları ile ilgili olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rstknksl , *President* , electro_g , bizhy cevaplarınız için çok teşekkürler.

    Şimdi biraz toparlayalım. Öncelikle motor sesinden ziyade arabanın çıkardığı ses bir çok etkene bağlı. Motorun sesi ise; silindirlerdeki 4 zamanlı yanma olayının çıkardığı ses, emme manifolt girişleri ve hava filtrelerinin çıkardığı sesler,motorun çalışırken sebep olduğu titreşimin de silindir duvarlarını ve motor bloğunu titretmesi buradan oluşan ses ki bence hepsi toplanıp bu şekilde sesi meydana getiriyor, aynı zamanda sıkıştırma oranının motora verdiği karakteristik ses gibi etkenlerin bileşkesine bağlı.

    Motor rölantideyken yukarıda yazılanlar etkili fakat araç hızlanınca turbo sesi de devreye giriyor ve araca yine karakteristik bir ses katmış oluyor. Bunlar motordan gelen sesler. Otomobilin sesini dikkate alacak olursak ise egzoz sesi ve aktarma organlarının çıkardığı sesleri de eklemeliyiz.

    Dizel araçlar ise yüksek sıkıştırma oranı, motor yapımında kullanılan malzemelerin benzinli motorlara göre daha büyük olması, dizel motorlarda sıkıştırmayla ateşleme, buji ile ateşlemede olduğu gibi kesin kontrol edilemez ve bunun da gürültüye katkısı olur, aynı zamanda dizel motorlarda enjeksiyon pompası da gürültülü çalışır.

    Markaya özel motor sesi ise sıkıştırma oranları, silindir sayısı, silindirlerin yerleşimi (örneğin V6 motor gibi veya boxer motor gibi), turbo gibi etkenlere bağlı.

    Toparlamak ne zormuş arkadaş. Buraya kadar tamam, bu faktörler sesi yaratmada ana kriterler. Bence en önemli kriter sıkıştırma oranı, silindir hacmi ve yanma olayının hangi sistem baz alınarak gerçekleştirildiği (dizel veya benzin). Çünkü bu kriterler silindir içindeki yanma olayı sonucu açığa çıkan enerjiye doğrudan etki eden faktörler. Tamam yanma olayı ses çıkarıyordur fakat bizim duyacağımız kadar bir ses çıkarırmı o patlama? Yoksa yanma gerçekleşip silindirlerin krankı döndürmesi ile veya krankın volanı döndürmesiyle mi ortaya çıkıyor o rölantideki tır tır tır sesi?




  • Esasen krank dönerken ses çıkartmaz, sadece segmanların silindirlere sürtünmesinden hafif bir sürtünme sesi ve emme zamanında vakum sesi çıkar. Asıl çıkan ses silindir içindeki patlama ve patlamanın eksoz manifoltuna atıldığı yani silindirimizin eksoz zamanında çıkar. Manifoltsuz bir motorun çalışma sesi bu sorunuzun direk cevabıdır. Şu an piyasada en sessiz bildiğiniz aracın eksoz manifoltunu sökün ve çalıştırın. Mahalleyi ayağa kaldırırsınız. Buradan eksoz ve intake sistemlerinin yıllar içinde gelişimi ve araçların daha sessiz yapılabilmesi hakkında da fikir edinmiş oluyoruz.






  • konu çok dağılmış.,akustik ve ses birçok alt konular ile birlikte yorumlanabilir.ANCAK

    motordaki temel ses patlama sesidir. Patlama el bombası olsun , kapalı alanda yaratılan bir patlama olsun küçük büyük belirli dinamikler ile ses olarak yayılır .Bu olayın sonic kısmı patlamanın kendisinden önce çıkan ve çok hızlı ilerleyen bir yayılmadır. Alevden çok çok daha hızlıdır. Bu nedenle çok kabaca bir patlama dinamiği (şok dalgası yayılımı)ile silindir içinde oluşan patlama beraber aynı ses yayılımı ile ilerler. Mach hızlarını geçmediği için kayıt edilebilir ve ölçülebilir.
  • *President* ve vezir teşekkürler.

    Video çok yardımcı oldu anlamama soru işareti kalmadı diyebilirim .

    vezir Yazdıklarınızı anladığımı düşünüyorum fakat "Mach hızları" nı anlayamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evomengo

    *President* ve vezir teşekkürler.

    Video çok yardımcı oldu anlamama soru işareti kalmadı diyebilirim .

    vezir Yazdıklarınızı anladığımı düşünüyorum fakat "Mach hızları" nı anlayamadım.

    sesin duyulabilmesi ön koşulu ve yayılma hızı sesin havada yayılma yani mach 1 ile gösterilmektedir.PAtlama j-konusunda basınç ne kadar yüksek olursa olsun mach yani ses hızı aşılması konusu mümkün değildir çünkü sıkıştırılan havanın yayılma hızları havanın yoğunluğuna göre belirlidir. dünyadaki tüm ses ileten cisimler veya aksiyonlar için bu böyledir. En güzeli biraz abartılı da olsa basınç dalgası olarak nasıl yayılmakta olduğunu anlatan bir video vermek lazım .Bulabilirsem vereceğim.

    ancak yanma işinde mach hızlarını aşan bir hız olabiliyor bayağı karışık ve detaylı bir konudur. Ben de alt detaylarına çok hakim değilim.

    http://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=9&cad=rja&ved=0CGEQFjAI&url=http%3A%2F%2Fwww2.galcit.caltech.edu%2FEDL%2Fpublications%2Freprints%2Fwssci_03F-29.pdf&ei=px2SUICnLMGxtAbW1IGQCg&usg=AFQjCNEawW1_nKM0oY4YUaP6vitnobnSMw&sig2=RC1GWn0kN-s6wmW8NT362Q




  • shock dalgaları her patlama için oluşur ancak basınç büyüklüğüne bağlı olarak farklı yıkıcı etkileri olur .Konumuzla alakasız gibi görünse de silindir içi patlama da çok çok küçük ancak temel argümanları aynı olan bir olaydır.

    3,5 kiloton luk bir patlama olayı anlamamıza yarayacaktır. yani 3500 kg klasik patlayıcı miktarı kadar bir basınç oluşumu söz konusu bir de tsar bomba ile kıyasına bakın .insanoğlu içten yanmalı motordan nerelere geldi ve sonuç maaleef felaket olacak ,sadece zamanı mechul.


    http://www.youtube.com/watch?v=iTaJ-wN2Ftw&feature=related 3,5 kton

    http://www.youtube.com/watch?v=-s8iie0zZ-g&feature=related ve herşeyin sonu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: evomengo

    *President* ve vezir teşekkürler.

    Video çok yardımcı oldu anlamama soru işareti kalmadı diyebilirim .

    vezir Yazdıklarınızı anladığımı düşünüyorum fakat "Mach hızları" nı anlayamadım.

    sesin duyulabilmesi ön koşulu ve yayılma hızı sesin havada yayılma yani mach 1 ile gösterilmektedir.PAtlama j-konusunda basınç ne kadar yüksek olursa olsun mach yani ses hızı aşılması konusu mümkün değildir çünkü sıkıştırılan havanın yayılma hızları havanın yoğunluğuna göre belirlidir. dünyadaki tüm ses ileten cisimler veya aksiyonlar için bu böyledir. En güzeli biraz abartılı da olsa basınç dalgası olarak nasıl yayılmakta olduğunu anlatan bir video vermek lazım .Bulabilirsem vereceğim.

    ancak yanma işinde mach hızlarını aşan bir hız olabiliyor bayağı karışık ve detaylı bir konudur. Ben de alt detaylarına çok hakim değilim.

    http://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=9&cad=rja&ved=0CGEQFjAI&url=http%3A%2F%2Fwww2.galcit.caltech.edu%2FEDL%2Fpublications%2Freprints%2Fwssci_03F-29.pdf&ei=px2SUICnLMGxtAbW1IGQCg&usg=AFQjCNEawW1_nKM0oY4YUaP6vitnobnSMw&sig2=RC1GWn0kN-s6wmW8NT362Q

    Anlıyorum veya anladığımı umuyorum cevaplarınız için teşekkürler aydınlattınız beni.

    Bu arada tsar bombası gerçekten ürkünç bir olay. Biraz araştırdım bu hidrojen bombası 50 megatonluk bir patlama yaratıyormuş videodan da görüleceği üzere hayal etmek bile insanı korkutuyor.




  • quote:

    Anlıyorum veya anladığımı umuyorum cevaplarınız için teşekkürler aydınlattınız beni.

    Bu arada tsar bombası gerçekten ürkünç bir olay. Biraz araştırdım bu hidrojen bombası 50 megatonluk bir patlama yaratıyormuş videodan da görüleceği üzere hayal etmek bile insanı korkutuyor.


    rakkamları yan yana koymadan gücün büyüklüğünü kıyaslamak için video gerekli

    özetle ilki 3500 ton lik etki iken diğeri 50.000.000 ton luk etki yaratıyor(sizin vermiş olduğunuz değere göre )
    yani 50.000.000 / 3500 = yaklaşık olarak 14.250 katı fazla enerji açığa çıkıyor.yine bir başka değişle 14 -15 bin adet ilkinden bir araya getirilince ikinciyi ancak yapıyor.

    benzer şekişde dizel ve benzin sıkıştırma oranları ve yaratılan basınçları kıyaslayabilirseniz sesin farklı olmasının temel nedenleri görülecektir.




  • peki sıralı düz motorla boxer veya v motorların sesi niye farklı sonuçta hepsinde aynı patlama oluyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbrburak

    peki sıralı düz motorla boxer veya v motorların sesi niye farklı sonuçta hepsinde aynı patlama oluyor ?

    Patlama sıraları ve eksoz çıkışları farklı olduğundan.

    Düz motorda eksoz çıkışları aynı tarafta yan yanadır. Boxer ve V motorlarda ise yarısı sağda yarısı soldadır. Manifolt ve eksozun yapısı ile oynanarak motorun sesi değiştirilebilir.

    Aynı zamanda sübap sayısıda ses farklılığında önemlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: sbrburak

    peki sıralı düz motorla boxer veya v motorların sesi niye farklı sonuçta hepsinde aynı patlama oluyor ?

    Patlama sıraları ve eksoz çıkışları farklı olduğundan.

    Düz motorda eksoz çıkışları aynı tarafta yan yanadır. Boxer ve V motorlarda ise yarısı sağda yarısı soldadır. Manifolt ve eksozun yapısı ile oynanarak motorun sesi değiştirilebilir.

    Aynı zamanda sübap sayısıda ses farklılığında önemlidir.

    teşekkürler.
  • Motor seslerinin çoğunluğunu egzoz manifoltu üretir ve üreticilerine göre seslerin karakteristiğini bu belirler. Baz blok içinden oluşan sesin nedeni sürtünmeler değil patlamalardır motor tiplerine göre doğal olarak değişiklik gösterir V, I, boxer gibi dizilimler 6, 8 ve 12 gibi adetler ile sıkıştırma oranları. Bizim atmosferik peformans motorlarında ne güzel metalik sesi var dediğimiz şey yüksek sıkıştırma oranları nedeniyle sanki metalik tınılar olarak hissetmemiz ve performans bazlı planlanan egzoz manifoltları kaynaklıdır. Benzer konfigürasyonlu motorlardan benzer sesler çıkarken ayırt ediciliği çıkışlar belirleyebilir. Başka bir aracın ses karakteristiği headers ve son susturucu, egzoz çıkış kafası ile yakalanabilir. Turbo gibi charge ünitelerinde kendi ses katkısı mevcut zaten. Blow-of gibi performans filtrelerini araştırabilirsiniz. Ses karakteristikleri üzerinde ki araştırmanızı egzoz monifoltları bazlı devam ettirebilirsiniz.
    Bir anektod; F1 motorları turbo geçişi ile tekrar küçüleceğinden ve mevcut yapıları tamamen değişeceğinden ses farklılığı mevcut (devir ve hacim gibi düşmeler) olacak ve bu şikayet, tartışma konusu halin de ki şu zamana kadar belirleyici bir ses tanımlaması ile üretilmiyordu headers'lar ki (belirli bir hedef ile herkesin üretimi aynı sesleri üretiyordu doğal olarak. Son 2 yıldır farklılaşmalar mevcut oldu), yeni düzene geçiş ile eski seslerin yakalanması için headers konfigürasyonu planlıyorlar.




  • kabin içi izalasyon çok önemli.. benim araçta kabin içinde 1 db ses duyamazsınız...
  • arkadaşlar 3 günlük bir uğraş sonucu 84 model mercedes 190 d aracıma ses izolasyonu yaptım şiddetle tavsiye ediyorum öncelikle koltukları söktüm tüm halıyı dışarı çıkarttım tabandaki pasları ve delikler onardım spreyle boyadım ardından sika multiseal-t ile kapladım piyasadaki adı bituself bu daha kalitelisi ardından echomat ses yalıtım süngeri ile kapladım ve yeni halı döşedim bu arada egzost un sallantı kesici sarımlıı kısmı bozuktu ses yapıyordu onuda 404 kırmızı sıvı conta ile kapladım yani egzost sanayide 150 lira benim tamirim 3 lira iç döşeme ve izolasyon sanayide bu malzemelerle 1300-1400 lira benim elimde 400 lira kalan malzemeyide boş bir zamanımda kapılara uygulayacağım uğraşmak isteyen varsa istediği bilgiyi ayrıntılı biçimde veririm
  • Ne kadara yapıyorlar acaba ? ayrıca varmıdır marka veya ürün kalitesi
  • ürünlerde kalite olayı 2 şekilde birincisi uygularkenki kalite mesela bituselflerin yapışkan başarılı değil ısıtarak yapıştırınca daha iyi sonuç alınıyor sika bu konuda daha aşarılı 2.si ise ses yalıtım seviyeleri bu bituself sika falan aslında çatı yalıtım malzemesidir ancak yapısı gereği ses yalıtımnda kullanlmaya uygunlardır ama bu iş için üretilmediğinden dynamite gibi ürünlerden %20-30 arası geri kalırlar fiyat konusuna gelince malzeme fiyatları türüne markasına ve satıldğı yere göre değişiyor işçilikte yine yapana göre değişiyor en iyisi senin araştırma yapman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evomengo

    Merhabalar. Aklıma takılan bir konuda size başvurayım dedim. Otomobillerin motor sesleri nasıl meydana gelir, sürtünmelerden mi başka etkenler de varmıdır? Ve dizel motorlar, benzinli motorlara oranla neden daha gürültülü çalışır?
    Motor seslerini minimuma indirmek için ne gibi önlemler alınıyor? Ve örnek olarak iki farklı 1.6 lt benzinli motorun sesleri nasıl farklı oluyor veya motor sesinin karakteristik olarak bir markaya ait olması işlemini nasıl gerçekleştiriyorlar?

    edit=başlık değiştirildi.

    Dizel motorların benzinli motorlardan daha gürültülü çalışmasının sebebi çalışma prensibinin farklı olması.

    Benzinli motorlarda yanma odasındaki yakıt buji tarafından ateşlenerek yakıt yakılır ve enerji üretilir.
    Dizel motorlarda sıkıştırılmış sıcak havanın üzerine yakıt püskürtülerek patlatılır.

    Dizel motorlarda yüksek sesin sebebi gerçekleşen patlamadır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elmanders

    Arkadaşlar birde Neden V6 3000 Motor arabalar ses çıkarmıyor mesela Porsche Cayenne 3.0 TDI 250HP Ses çıkarmıyor.

    Ses çıkarmayan motor gibi bir şey söz konusu değil. Ses yine var fakat iyi yalıtıma sahip araçlarda bu ses kabin içine min düzeyde iletiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhansencag

    quote:

    Orijinalden alıntı: Elmanders

    Arkadaşlar birde Neden V6 3000 Motor arabalar ses çıkarmıyor mesela Porsche Cayenne 3.0 TDI 250HP Ses çıkarmıyor.

    Ses çıkarmayan motor gibi bir şey söz konusu değil. Ses yine var fakat iyi yalıtıma sahip araçlarda bu ses kabin içine min düzeyde iletiliyor.

    V6 araçların sesleri fazla çıkmaz zaten.
    Ayrıca dizel ise öfkeli bir ses beklemek zaten yanlış, bu Porsche icin de geçerli bir durum.
    V8 ve üzeri motorlar genelde gurultuludur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.