Şimdi Ara

Motor Sesleri ile ilgili.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
2
Favori
3.722
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Aklıma takılan bir konuda size başvurayım dedim. Otomobillerin motor sesleri nasıl meydana gelir, sürtünmelerden mi başka etkenler de varmıdır? Ve dizel motorlar, benzinli motorlara oranla neden daha gürültülü çalışır?
    Motor seslerini minimuma indirmek için ne gibi önlemler alınıyor? Ve örnek olarak iki farklı 1.6 lt benzinli motorun sesleri nasıl farklı oluyor veya motor sesinin karakteristik olarak bir markaya ait olması işlemini nasıl gerçekleştiriyorlar?

    edit=başlık değiştirildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evomengo -- 31 Ekim 2012; 1:04:14 >



  • Arkadaşlar birde Neden V6 3000 Motor arabalar ses çıkarmıyor mesela Porsche Cayenne 3.0 TDI 250HP Ses çıkarmıyor.
  • Bilgisi olan yok mudur arkadaşlar?
  • Motor silindirlerindeki yanma olayı, bir basınç darbesi oluşturur. Bu darbe, silindir duvarları ve silindir kapağı aracılığıyla motor gövdesi ve dış duvarlarının titreşimlerine sebep olur. Bu titreşimler, havanın basınç salınımları yapmasına yani ses oluşmasına sebebiyet verir. Motor gürültüsünün azaltılması için en etkili yol, yanma esnasında oluşan basınç artış hızının kontrol edilmesiyle basınç darbesini yumuşatmaktır, yani düzgün bir yanma sağlanması gerekir. Bu amaçla sıkıştırma oranını düşürmek, ön püskürtme yapmak, püskürtme sistemini optimize etmek, yanma odası tasarımını optimize etmek gibi tedbirler alınmaktadır.

    Motor devir sayısının düşürülmesi, silindir sayısının artırılması, motor gövdesinin kalınlaştırılması gibi diğer önlemlerin gerçekleştirilmesi, maliyete, yakıt tüketimine, performansa ve vergi oranlarına getireceği ilave yükler nedeniyle üreticiler tarafından pek tercih edilmeyen yöntemlerdir.

    Ayrıca motordan yayılan gürültünün yalıtımı yoluna da başvurulmaktadır. Hem motoru meydana getiren elemanların birleştirilmesinde hem de motorun taşıta yerleştirilmesinde elastik bağlantı elemanları kullanılmaktadır. Bu şekilde titreşimlerin yapı yoluyla yayılımı azaltılmaya çalışılmaktadır. Gürültünün hava yoluyla yayılımını önlemek için ise motor ile sürücü kabini arasına paneller, yerine göre yalıtıcı, yutucu veya sönümleyici malzemeler yerleştirilmektedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BARKU

    Motor silindirlerindeki yanma olayı, bir basınç darbesi oluşturur. Bu darbe, silindir duvarları ve silindir kapağı aracılığıyla motor gövdesi ve dış duvarlarının titreşimlerine sebep olur. Bu titreşimler, havanın basınç salınımları yapmasına yani ses oluşmasına sebebiyet verir. Motor gürültüsünün azaltılması için en etkili yol, yanma esnasında oluşan basınç artış hızının kontrol edilmesiyle basınç darbesini yumuşatmaktır, yani düzgün bir yanma sağlanması gerekir. Bu amaçla sıkıştırma oranını düşürmek, ön püskürtme yapmak, püskürtme sistemini optimize etmek, yanma odası tasarımını optimize etmek gibi tedbirler alınmaktadır.

    Motor devir sayısının düşürülmesi, silindir sayısının artırılması, motor gövdesinin kalınlaştırılması gibi diğer önlemlerin gerçekleştirilmesi, maliyete, yakıt tüketimine, performansa ve vergi oranlarına getireceği ilave yükler nedeniyle üreticiler tarafından pek tercih edilmeyen yöntemlerdir.

    Ayrıca motordan yayılan gürültünün yalıtımı yoluna da başvurulmaktadır. Hem motoru meydana getiren elemanların birleştirilmesinde hem de motorun taşıta yerleştirilmesinde elastik bağlantı elemanları kullanılmaktadır. Bu şekilde titreşimlerin yapı yoluyla yayılımı azaltılmaya çalışılmaktadır. Gürültünün hava yoluyla yayılımını önlemek için ise motor ile sürücü kabini arasına paneller, yerine göre yalıtıcı, yutucu veya sönümleyici malzemeler yerleştirilmektedir.

    Cevap için teşekkürler.

    Ama ben motor sesinin sadece bu olaydan meydana geldiğini düşünmüyorum sonuçta motor içi ve dışında aktarma organlarında bir sürü dişli vs var. Acaba dizel araçlar yanma olayında daha fazla güç açığa çıkardığı için mi daha sesli çalışıyorlar?




  • Birazdan herkes "Motor sesi budur" diye video koymaya başlar :)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    Birazdan herkes "Motor sesi budur" diye video koymaya başlar :)))

    İşte bende "İşte motor sesi budur"u bize söyletenin ne olduğunu öğrenmeye çalışıyorum .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evomengo

    quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    Birazdan herkes "Motor sesi budur" diye video koymaya başlar :)))

    İşte bende "İşte motor sesi budur"u bize söyletenin ne olduğunu öğrenmeye çalışıyorum .

    Bence "daturkishulan" dan cevap bekle, sanırım bu konuda en iyi cevabı o yazar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    quote:

    Orijinalden alıntı: evomengo

    quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    Birazdan herkes "Motor sesi budur" diye video koymaya başlar :)))

    İşte bende "İşte motor sesi budur"u bize söyletenin ne olduğunu öğrenmeye çalışıyorum .

    Bence "daturkishulan" dan cevap bekle, sanırım bu konuda en iyi cevabı o yazar.

    Tamam bekliyoruz bakalım.

    Şöyle bir düşünceye kapıldım şimdi de. Yanma olayıyla aşağı yukarı salınım yapan silindirlerin sesimidir acaba motor sesini üreten etkenlerden biri? Dizellerin daha sesli çalışmasını da daha yüksek olan sıkıştırma oranına bağlayabilirmiyiz acaba? Daha yüksek basınç oluşur dizelde ve ses artar ama o kadar artar mı ki? Babam böyle pasta yapmayı...

    Yok mu bir makine mühendisi




  • Benim de merak ettiğim sorulardan biridir.
  • Etkili bir cevap gelene kadar ben de burayı biraz zenginleştireyim diyorum. Google'da arama yaptığımda bu konuyla ilgili iyi bir kaynak bulamadım belki bu konu iyi bir yardımcı olur benim gibi kafayı takanlara

    http://forum.donanimhaber.com/m_54718704/tm.htm

    Bu konuda Karbon 12 nickli üye dizelin neden daha sesli çalıştığını anlatmış. Buraya da kopyalayalım.

    Biri parlama, diğeri patlama.

    Ne farkı var derseniz parlama bir noktadan başlayıp sırayla dalga şeklinde yayılır. Çok kısa da olsa bu bir süreçtir. Patlama bütün moleküllerin aynı anda parlamasıdır.

    Benzinde ilk parlama buji kıvılcımıyla oluyor ve pistona doğru yayılırken genleşme de pistonu itiyor. Daha az ama sürekli bir itki oluşuyor. Dizelde ise hava sıkıştırılıyor, bu sırada sıcaklığı her noktada aynı olacak şekilde ısınıyor. Bu ortamdaki yakıt her noktada parlam yapıyor, yani patlıyor. Etkisi çok daha kısa ama daha kuvvetlidir.

    Eğer benzini de patlatmak isterseniz pistondaki ağırlığı artırın, karışımı zenginleştirin. İlk yanmadaki genleşme ağır pistonu yanma hızıyla orantılı şekilde itemeyeceği için içerdeki hava/yakıt ın basıncı yükselecek bir dereceyi geçince de yakıt her noktada aynı anda parlama yapacak yani patlama gerekleşecektir. 3. Viteste arabayı kaldırıken bu olay gerçekleşir. Duyduğunuz takırtı budur. Bu silkelemenin bir diğer adı da dieseling dir.

    Dizel motoru bunu sürekli yaptığı için daha sesli. Sıkıştırmayla ateşlemede ateşleme zamanı, bujiyle ateşlemede olduğu kadar kesin kontrol edilemez. Ortalama bir benzinli motorda 3000d/dak. civarı devir varyansı +/- 40 d/dak. iken, dizelde bu 80 d/dak.dır. Bunun da gürültüye ve titreşime katkısı olur. Ek olarak dizeldeki yüksek basınçlı enjeksiyon pompası da gürültülü çalışır.


    Yine aynı konuda LionTech16 nickli üyenin yazdıklarını da alıntılayalım düşüncemi doğruluyor.

    dizel motorların sıkıştırma oranları benzinli motorlara göre daha yüksektir. Bu da, dizel motorların daha gürültülü çalışmasının sebeplerinden bir tanesidir. Ana sebebi sizin de ifade ettiğiniz gibi yanma biçimidir.

    Sıkıştırma Oranları :

    Benzinli Motorlar : 8-12
    Dizel Motorlar : 16-24




  • Yine bu konudaki ;http://forum.donanimhaber.com/m_54718704/tm.htm kaiser şoze nickli üyenin ortaya atıp kaçtığı ve kimsenin sallamadığı bir videoyu sizlere sunmak istiyorum. Ben rölantide çalışan motorun tır tır tır tır sesinin işte bu şekilde bir sistemden meydana geldiğini düşünüyorum. Videodaki alet hakkında en ufak bir bilgim yok ama bana mantıklı geldi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evomengo -- 31 Ekim 2012; 2:43:56 >




  • Silindirler içerisindeki yanma/patlama sesi, subapların, mekanik aksamların tıkırtıları, egzos, hepsi bir araya geldiğinde bahsettiğiniz sesi oluşturuyor işte.
  • Otomobil motorlarındaki 4 zaman yani emme, sıkıştırma,patlama ve eksoz işlemlerinin her biri ayrı bir ses çıkartır.
    Aynı zamanda turbo, emme manifolt girişleri ve hava filitreleri ile, eksoz sistemleri her biri farklı sesler çıkartır ve bunları değiştirerek dışa verilen sesi değiştirmek mümkündür.
    Motorlar tasarlanırken sese en çok etki eden şeyler silindir sayısı ve silindir sıkıştırma oranlarıdır. Dizeller bezinlilere göre çok daha yüksek sıkıştırma oranında çalıştıklarından vuruntu daha fazladır, ses ve vibrasyonda daha fazladır. Yani ses için şundan yapar demek biraz zor. Size en güzel örneği vtec motorlardan verebilirim. Aynı motor vtec açtığında ses olarak çok çok farklı bir ses çıkartmaya başlar. Oysa ki değişen sübapların basma oranının arttırılmasıdır sadece, fakat sesin ne kadar değiştiğine dikkat edin.




    videonun 15. saniyesinde vtec açıyor araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *President* -- 31 Ekim 2012; 9:41:55 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • en nefret ettiğim ses motor sesi, egzost sesi, kabin sesi lastik sesi vs. vs. hadi diğer sesleri kesmek için yalıtım yapılması gerektiğini biliyoruzda, motor sesini azaltmak için ne yapabiliriz? bence konu sahibi arkadaşında asıl öğrenmek istediği şey bu, nasıl meydana geldiğini anlayabilirsek, o sesin daha az çıkması içinde ne yapılması gerektiğini bulabiliriz, bende açıkcası çok istiyorum bunu, elektrikli araç videolarındaki sesten bile nefret ettim, vınlama sesinden, çok gıcık bi ses...

    20.sn den sonra...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    en nefret ettiğim ses motor sesi, egzost sesi, kabin sesi lastik sesi vs. vs. hadi diğer sesleri kesmek için yalıtım yapılması gerektiğini biliyoruzda, motor sesini azaltmak için ne yapabiliriz? bence konu sahibi arkadaşında asıl öğrenmek istediği şey bu, nasıl meydana geldiğini anlayabilirsek, o sesin daha az çıkması içinde ne yapılması gerektiğini bulabiliriz, bende açıkcası çok istiyorum bunu, elektrikli araç videolarındaki sesten bile nefret ettim, vınlama sesinden, çok gıcık bi ses...

    20.sn den sonra...


    Sizinki kişisel bir durum, fakat kötü haber olarak fabrikanın size sunduğundan daha sessiz bir araç yapmanız pek mümkün görünmüyor.
  • motor böğürtüsünden hazlanan tahrik olan arkadaşlar zor zanaat icra ediyorlar, her kula nasip olmaz böyle bir zevk ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    motor böğürtüsünden hazlanan tahrik olan arkadaşlar zor zanaat icra ediyorlar, her kula nasip olmaz böyle bir zevk ...

    Hemen hemen herkes belirli marka veya modellerin motor böğürtüsünden hoşlanır. Bence sizde bir anormallik var her türlü sese karşı bir rahatsızlık ya da fobi olabilir. Yaşınız gençse bence bir KBB uzmanına görünün. Ayrıca yaya güvenliği açısından yeni elektrikli araçların sessiz olması dolayısı ile sanal ses uygulaması gündemde. AUDI e-tron modelinde harici bir hoparlörden dışarı elektronik bir motor sesi yayıyor. Aksi taktirde yayalar aracın geldiğini farkedemiyor ve risk oluşturuyor.




  • doğanın çıkarttığı kendi doğal sesleri, rüzgarda yaprakların hışırtısı, akan derenin şırıltısı, rüzgarın fısıltısı, synthesizer ın değil gerçek kemanın tınısı, bana bu gibi gürültüler masal ninni gibi geliyor, ama mekanik her ses huzursuzluk veriyor... evet şimdi bunları sevmek motor böğürtüsünü sevmemek anormallikse evet ben anormalim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: electro_g

    doğanın çıkarttığı kendi doğal sesleri, rüzgarda yaprakların hışırtısı, akan derenin şırıltısı, rüzgarın fısıltısı, synthesizer ın değil gerçek kemanın tınısı, bana bu gibi gürültüler masal ninni gibi geliyor, ama mekanik her ses huzursuzluk veriyor... evet şimdi bunları sevmek motor böğürtüsünü sevmemek anormallikse evet ben anormalim

    Bende ciddi bir sorundan bahsettiğini sanarak yorum yapmıştım. Oysaki senin amacın senin ile aynı fikri paylaşmayanları anormal olarak nitelendirmekmiş. Bencilce ve mantık dışı bir hareket diğer insanlar senin ile aynı şeylerden hoşlanmıyor diye onları hakir göremezsin. Bu çok saçma olur haliyle.

    Neyse iyi forumlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.