Şimdi Ara

Sürekli Fan Açma( yardım )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
109.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar,aslında uzun süredir bu konuyu açmak istiyorudum ama internette biraz daha biraz daha araştırma yapayım diye erteliyodum. Aracım trafikte , dur kalklarda 5 dk da bir fan açıyor. Hararet çizgisi tam oraya gelince fan açılıyor hararet düşüyor ancak yine bir müddet sonra fan açıyor. Bazen 1 saat 2 saat trafikte kaldığım oluyor ve dakika başı fan açılması hem beni rahatsız hemde acaba birley olur mu hararet mi yapıcak diye tedirgin ediyor. İnternette sürekli açık olanlar veya dizellerin motorları stop ettikten sonra dpg yi temizlemesi için fan açmasından bahsediliyor. Benim aracım 2000 model fiat palio, termostat, müşür, devirdaim fln yeni egzozdan yapar denmişti egzoz da yeni kat da iptal ettirdim tıkalı olduğu için,ama hala böyle bilmiyorum bu şekli belki normaldir ama sizinde fikirlerinizi almak istedim. Radyatörü değiştirmedim onda mı sorun var acaba ?bir de devamlı fan açması suyu buharlaştırıp azalmasına mı sebep olur ? Öyle birşey okumuştum. Şimdiden teşşekür ederim. Bu arada ilk kasa paliolarda yani şuan kullanmış olduğum araçta diğer araçlardaki gibi gararet çizgisi takılı kalmaz,araç orjinalde bu şekilde . Edit: araçta antifiriz var mavi renk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bedaesoldier -- 6 Mayıs 2016; 16:22:57 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Sürekli Fan Açan Arabalar: Nedenleri ve Çözümleri

    Sürekli fan açan bir araba, sürücüler için endişe kaynağı olabilir. Bu sorun, hem benzinli hem de dizel araçlarda görülebilir. İşte aracınızın fanının sürekli açmasının arkasındaki olası nedenler ve çözümler:

    1. Motorun Aşırı Isınması:

    Arabalar, motorlarının düzgün çalışması için belirli bir sıcaklık aralığında çalışmalıdır. Motor aşırı ısındığında, soğutma sisteminiz devreye girer ve fanı açarak motor bölmesinden sıcak havayı atmaya çalışır. Sürekli fan açıyorsa, motorunuzun aşırı ısındığına dair bir işaret olabilir.

    2. Soğutma Sıvısı Seviyesi Düşüklüğü:

    Arabanızın soğutma sıvısı, motorunuzu soğutmaya yardımcı olan önemli bir sıvıdır. Seviyesi düşükse, motor aşırı ısınabilir ve fan sürekli açabilir. Soğutma sıvısı seviyenizi düzenli olarak kontrol edin ve gerekirse doldurun.

    3. Arızalı Termostat:

    Termostat, motor sıcaklığını düzenleyen bir cihazdır. Arızalı bir termostat, motorun aşırı ısınmasına neden olabilir ve fan sürekli açabilir. Arızalı bir termostatı bir tamirciye kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.

    4. Arızalı Fan Anahtarı:

    Fan anahtarı, fanı açıp kapatan bir elektrik anahtarıdır. Arızalı bir fan anahtarı, fan sürekli açmasına neden olabilir. Bu anahtarı bir tamirciye kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.

    5. Kirli Radyatör:

    Radyatör, motor soğutma sisteminin bir parçasıdır ve aracınızdaki sıcak havayı dağıtmaya yardımcı olur. Kirli bir radyatör, soğutma verimliliğini azaltabilir ve motorun aşırı ısınmasına neden olabilir. Radyatörünüzü düzenli olarak temizletin veya gerekirse değiştirin.

    6. Arızalı Su Pompası:

    Su pompası, soğutma sıvısını motor boyunca dolaştıran bir cihazdır. Arızalı bir su pompası, soğutma sisteminin düzgün çalışmamasına neden olabilir ve motorun aşırı ısınmasına neden olabilir. Arızalı bir su pompası bir tamirci tarafından kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir.

    Yukarıdaki adımları takip ederek, aracınızın sürekli fan açmasının nedenini belirleyebilir ve sorunu çözebilirsiniz. Sorun devam ederse, daha ayrıntılı bir teşhis için profesyonel bir tamirciye başvurun.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aracın Fiat Marea yada başka bir Fiat modeli ise normal. yakında contayı yakar, komple termostati devirdaim boruları, fan yeniler , 2 bin üstü masraf yaparsın. yada benim gibi yapıp satıp kurtulursun.
  • Aracınız lpg li ise fakir karışım ile çalışıyor olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ES3NT -- 6 Mayıs 2016; 13:33:39 >
  • Boşverin açsın. Açmamasından daha iyidir.
  • anyhill kullanıcısına yanıt
    Araç palio, daha yeni komple yaptırdım motoru conta fln yeni neden böyle söylediniz hocam anlamadım neresinde bir arıza var ki bunları yapsin
  • Hava sıcaksa açar;
    Trafik sıkışırsa açar;
    Yokuş çıkarsan açar;

    bunlar normal şeyler

    Termostat arızalı olabilir, müşür arızalı olabilir, radyatör tıkalıdır işlevini tam yapamıyordur, yine açar ki açmamasından iyidir.

    Sen fan açtı araç diye endişenme, fan açması demek suyu bitirecek araba demek değil bu sistem kapalı sistemdir kayıp kaçak yoksa su azalmaz.

    Lakin su azalıyorsa, yağa su karıştı ise, fan açmasına rağmen motor soğumuyorsa işte o zaman endişelenmeye başlayabilirsin.
  • anyhill kullanıcısına yanıt
    yok ülkenin yarısını havaya ucurur

    fan acması normal hele lpgli araclar fazla ısındığı icin (lpg'nin yanma ısısı benzine göre yüksek) daha sık acar ama acması iyi bişey demek ki aracın kontrolü altında ısı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gazeteciya

    yok ülkenin yarısını havaya ucurur

    fan acması normal hele lpgli araclar fazla ısındığı icin (lpg'nin yanma ısısı benzine göre yüksek) daha sık acar ama acması iyi bişey demek ki aracın kontrolü altında ısı
    Hocam fan neden vardır araçlarda bilir misiniz? Araçlar 20-30 km neyse artık giderken rüzgarla beraber radyatörü soğutabilir farkındaysanız giderken fanı çok daha geç açar ancak durduğunuz yerde hararet çok daha kolay artacağı için -hele ki dur kalk trafikte- daha sık açar. İçinizin rahat etmesini istiyorsanız bir ustaya götürün. Ama iyice ikna olduktan sonra masraf yapmaya başlayın. 1 ustaya gösterip de yok radyatör şişlenecek, yok devir-daim değişecek, yok termostat arızalı gibi yorumlara hemen kanmayın. Olan paranıza ve zamanınıza olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagatay_igci

    yok ülkenin yarısını havaya ucurur

    fan acması normal hele lpgli araclar fazla ısındığı icin (lpg'nin yanma ısısı benzine göre yüksek) daha sık acar ama acması iyi bişey demek ki aracın kontrolü altında ısı

    hocam daha önce Fİat kullandınız mı bilmem, bende MArea , arkadaşımda Palio vardı, fan , hararet sorunu bu araçlarda kroniktir.

    Araç sık sık fan açar, nedeni : ARACIN MOTORU ÇABUK ISINIR

    Bir müddet sonra bu FAN BOZULUR, artık ÇOK GEÇ AÇMAYA BAŞLAR,

    bir müddet sonra SU EKSİLTMEYE başlar,

    bir müüdet sonra TERMOSTAT RANDIMAN VERMEMEYE başlar,

    bir müddet sonra RADYATÖR BOZULUR

    bir müddet sonra DEVİR DAİM BORULARINDAN SIZDIRMA başlar,

    en sonunda FAN AÇMAZ ve ÜST KAPAK CONTASI YANAR,

    mecburen motor açılır, açılmışken sorun komple halledilir , üstte saydığım bütün kalemler elden geçer, masraf 2 bin i rahat bulur.

    Arkadaşımızın sorunu daha ilk kademede, şimdilik sorun görünmüyor ancak Fiat bu, an meselesidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Araç palio, daha yeni komple yaptırdım motoru conta fln yeni neden böyle söylediniz hocam anlamadım neresinde bir arıza var ki bunları yapsin
    Kullanım tarzın nasıl?Gazı hoyrat kullanırsan sürekli tapa gaz bir yere yetişiyormuş gibi o arabalar fan açar.1.5 Tdci son model Curye'ye bile fan açtıran arkadaşım var :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 6 Mayıs 2016; 14:25:42 >
  • xxkowboyxx X kullanıcısına yanıt
    Hocam fanın ne işe yaradığını biliyorum , bizde bir de ibiza var ama o bu kadar fan açmıyor benim araç devamlı dakika 1 kere açtığı için korktum açıkcası.
  • Genelde vitesi 3000 devirde değiştiririm araç kendine anca orada geliyor ama fanı yolda giderken değil de trafikte açıyor hep yolda giderken hiç açtığını görmedim.
  • anyhill kullanıcısına yanıt
    fiat linea palio uno kullandım siz hic peugeot kullandınız mı 307 ve 106 hic renault kullandımızmı clio ve megane hic hyundai kullandınız mı i30 hic opel kullandınız mı meriva ve corsa bu arabaların hangisine tüp takarsan tak dakika başı fan acar hele peugeota binin yokuşuda 3000bin devirde cıkın direk hararet sona dayanır ekranda uyarı yazısı cıkar cliodada toprak yolda yokuş cıktığında yani yavaş bi şekilde aklı şaşıyor araba durduktan sonra yarım saat daha fan calışıyor ve asla bir araba fan acıyor diye bu sorunlar yaşanmaz arabanız bakımsızmış bu sorunları yaşamışsınız antifiriz koymayın icine musluk suyu koyun ondan sonra tabi bunlar olur opellerin kronik sorunudur lpgl takıldığında subaplar erir cünkü LPG YÜKSEK ISI ACIĞA CIKARIR


    mazot 150-170, benzin 250-280, lpg ise 450-500 derecede aktivasyon enerji esigini gecer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gazeteciya -- 6 Mayıs 2016; 16:05:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagatay_igci

    fiat linea palio uno kullandım siz hic peugeot kullandınız mı 307 ve 106 hic renault kullandımızmı clio ve megane hic hyundai kullandınız mı i30 hic opel kullandınız mı meriva ve corsa bu arabaların hangisine tüp takarsan tak dakika başı fan acar hele peugeota binin yokuşuda 3000bin devirde cıkın direk hararet sona dayanır ekranda uyarı yazısı cıkar cliodada toprak yolda yokuş cıktığında yani yavaş bi şekilde aklı şaşıyor araba durduktan sonra yarım saat daha fan calışıyor ve asla bir araba fan acıyor diye bu sorunlar yaşanmaz arabanız bakımsızmış bu sorunları yaşamışsınız antifiriz koymayın icine musluk suyu koyun ondan sonra tabi bunlar olur opellerin kronik sorunudur lpgl takıldığında subaplar erir cünkü LPG YÜKSEK ISI ACIĞA CIKARIR


    mazot 150-170, benzin 250-280, lpg ise 450-500 derecede aktivasyon enerji esigini gecer.

    evet saydığınız araçların hepsini kullandım, ve bunlar arasında lpg ye en dayanıksızları peugeot ve fiat motorlarıdır. sıklıkla conta yakarlar. biraz daha tecrübe ile siz de o kıvama gelirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anyhill -- 6 Mayıs 2016; 19:55:18 >




  • anyhill kullanıcısına yanıt
    Tamam siz büyüksünüz hararet 90° yi gectiğinde motor conta yakar radyatör patlar lpg tankı havaya uçar frenler çalışmaz lütfen bir daha cevap vermeyin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagatay_igci

    Tamam siz büyüksünüz hararet 90° yi gectiğinde motor conta yakar radyatör patlar lpg tankı havaya uçar frenler çalışmaz lütfen bir daha cevap vermeyin

    biraz sanayi havası alın, ara sıra sanayiyi ziyaret edip ustalar ile görüşün, bol bol araç alıp satın, şimdi büyük bir heyecanla birkaç şey öğreni p kesin yorumlar yapmanızı anlayışla karşılıyorum,i aynı şeyleri defalarca yaşamış biri olarak yorumumu yaptımi siz de karşı görüşünüzü belirttiniz. ben de yetersiz buldum. konuyu kapatıp devam edin. ilerleyen süreçte arkadaş haklı olduğumu görecektir.
  • anyhill kullanıcısına yanıt
    Foruma uzun süredir giriş yapmıyordum konuyu gördüm ve sırf size cevap vermek için geldim geçen sene pejo 206 2.0 gti aracım vardı gerçekten problemle araç ancak yazın antalya sıcaklarında klima açık hararet dogru dürüst fan açmayıp hararetini kaldırmamasına arkadaşlarım hayrandı yaklaşık 1 sene bindim aracımı çok agresif kullanırım açtıgı fanın sayısı bir elin parmagını geçmez devirdaim triger degiştirdik sanayide fan açmasını tam 40 dakka bekledik aracın şimdi ise 98 model 1.6 elx marea var bu aracında hararet sıkıntısı yok öyle standart diger araçlar gibi klima açık dur kalklarda açıyor rolantide açıyor diger konularda hiç bir sıkıntısı yok lütfen kendi hışır aracınızda yaşadıgınız problemleri markaya mal ettmeyin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet0647

    Foruma uzun süredir giriş yapmıyordum konuyu gördüm ve sırf size cevap vermek için geldim geçen sene pejo 206 2.0 gti aracım vardı gerçekten problemle araç ancak yazın antalya sıcaklarında klima açık hararet dogru dürüst fan açmayıp hararetini kaldırmamasına arkadaşlarım hayrandı yaklaşık 1 sene bindim aracımı çok agresif kullanırım açtıgı fanın sayısı bir elin parmagını geçmez devirdaim triger degiştirdik sanayide fan açmasını tam 40 dakka bekledik aracın şimdi ise 98 model 1.6 elx marea var bu aracında hararet sıkıntısı yok öyle standart diger araçlar gibi klima açık dur kalklarda açıyor rolantide açıyor diger konularda hiç bir sıkıntısı yok lütfen kendi hışır aracınızda yaşadıgınız problemleri markaya mal ettmeyin

    bakın peugeot 307 denen araca sahip olan 7-8 tanıdğım vardıi hepsi de araçlarına gül gibi bakan tiplerdi. biri hariç hepsi conta yaktı. Palio da conta yakan 3 arkdaşım var, Marea'da conta yakan 4-5 tanıdığım var, internette tüm MArea gruplarına uzun süredir üyeyim, 10 araçtan 8 tanesi conta yakmıştır zaten, daha sizin aracın zamanı gelmemiştir

    Fiat + LPG: yukarıda saydığım tüm sorunlar. şahsi çapta değil yukarıda belirttiğim gibi uzun tecrübeler sonucu edinilen gerçek verilere dayanan sonuçlardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anyhill -- 6 Mayıs 2016; 21:58:10 >




  • Arabada klima varmı. Klima radyatör su radyatörünün önünde olur. Bu 2 radyatör arası zamanla halımsı pislik ile dolar ve su rayatörünün önden hava almasını engeller. Bulunamayan sorunların altında yatan neden budur. Araç özellikle yokuş çıkarken 3-4 kez ard arda şakırtı yapıyorsa bu durum hararetin göstergesidir.
  • baranel B kullanıcısına yanıt
    Klima yok hocam, yokuş çıkarken hiç hararet yükselmedi şükür sadece dururken trafikte çok fan açıyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.