Şimdi Ara

Motor Suyu Dondu \ Rover 220T (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
0
Favori
39.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Yedek su deposu dondu veya radyatör hortumları taş kesildiyse, motor suyu donmuştur.

    Bazı arkadaşlar, blok donmasını hafife almışlar. Ağzı sıkıca kapanan vidalı bir cam şişeye taşıncaya kadar su doldurun ve kapatın. Sabaha kadar dışarıda dursun, donduysa bir tarafı kesin patlamıştır.

    Alıntıları Göster
    Benim bildiğime göre su donarken hacmi genişler arkadaşımız donduğundan emin olduğunu söylüyor yani problem yaşanacaksa zaten donarken yaşanacak bu noktadan sonra nasıl çözündüğünün önemi yok diye düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ata orkun

    Benim bildiğime göre su donarken hacmi genişler arkadaşımız donduğundan emin olduğunu söylüyor yani problem yaşanacaksa zaten donarken yaşanacak bu noktadan sonra nasıl çözündüğünün önemi yok diye düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    Çok iyi inceleyin, üzülerek söylüyorum ki bu durum genelde blok çatlaması olarak sonuçlanabiliyor.
    Bir Camaro'da antifriz koymak unutulduğu için sabah blokta resmen pencere açılmıştı, malesef tehlikeli bir durum. :/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ata orkun

    Benim bildiğime göre su donarken hacmi genişler arkadaşımız donduğundan emin olduğunu söylüyor yani problem yaşanacaksa zaten donarken yaşanacak bu noktadan sonra nasıl çözündüğünün önemi yok diye düşünüyorum


    motorun içindeki su bulunması gereken kanalları tamamen dolduruyor ise yani atıyorum suyun motor içinde bulunabileceği toplam hacim 3lt ise ve içindede 3 lt su varsa kapalı sistemde bu su donunca mutlaka biryerleri patlatacakdır. fakat motorun hacminden az bir su varsa ve donma sırasında oluşan hacim artışını tolere edebilirse motorun çatlamama ihtimalide var azda olsa. kaldı ki buda düşük ihtimal çünkü su üstten donmaya başlar yani üst kısım donduğunda genişleyen hacim için kullanılabilecek üstteki boş alanıda bloke etmiş olur.

    diyelim ki arkadaşın şans eseri donma sonucu motoru zarar görmedi, buzu çözeyim diye uğraşırken sıcak suyu dökmesi ile motorun çatlaması bir olabilir ki bu ihtimal hiçte küçük değil.

    burdan çıkacak iki temel şey şu aslında.

    kapalı sistemde donan su hiç birşeyi affetmez, çok soğuk birşey birden ısıtılmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 27 Ocak 2010; 2:19:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: ata orkun

    Benim bildiğime göre su donarken hacmi genişler arkadaşımız donduğundan emin olduğunu söylüyor yani problem yaşanacaksa zaten donarken yaşanacak bu noktadan sonra nasıl çözündüğünün önemi yok diye düşünüyorum


    motorun içindeki su bulunması gereken kanalları tamamen dolduruyor ise yani atıyorum suyun motor içinde bulunabileceği toplam hacim 3lt ise ve içindede 3 lt su varsa kapalı sistemde bu su donunca mutlaka biryerleri patlatacakdır. fakat motorun hacminden az bir su varsa ve donma sırasında oluşan hacim artışını tolere edebilirse motorun çatlamama ihtimalide var azda olsa. kaldı ki buda düşük ihtimal çünkü su üstten donmaya başlar yani üst kısım donduğunda genişleyen hacim için kullanılabilecek üstteki boş alanıda bloke etmiş olur.

    diyelim ki arkadaşın şans eseri donma sonucu motoru zarar görmedi, buzu çözeyim diye uğraşırken sıcak suyu dökmesi ile motorun çatlaması bir olabilir ki bu ihtimal hiçte küçük değil.

    burdan çıkacak iki temel şey şu aslında.

    kapalı sistemde donan su hiç birşeyi affetmez, çok soğuk birşey birden ısıtılmaz



    kapali ortamda donan su herturlu zarari verebilir ancak motor blok ve kapaginda bu gibi durumlara karsi bir kac tane tipa bulunur.icerde basinc blogu tehdit edecek seviyeye yukselirse ilk once tipalari patlatsin motora zarar vermesin diye.

    ama bazen o da ise yaramiyor.satin aldigim bi aracta aynisi olmustu.yatan arabayi calistirmak icin radyator suyunu tamamlamak istedigimde koydugum suyun oldugu gibi asagidan akip gittigini gordum.motoru indirdigimizde sbc 350 motorun sol tarafinda el girecek kadar patlak oldugunu gorduk.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan
    ...
    motor blok ve kapaginda bu gibi durumlara karsi bir kac tane tipa bulunur.icerde basinc blogu tehdit edecek seviyeye yukselirse ilk once tipalari patlatsin motora zarar vermesin diye.
    ...


    bunu bilmiyordum
    teşekkürler bilgi için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan
    ...
    motor blok ve kapaginda bu gibi durumlara karsi bir kac tane tipa bulunur.icerde basinc blogu tehdit edecek seviyeye yukselirse ilk once tipalari patlatsin motora zarar vermesin diye.
    ...


    bunu bilmiyordum
    teşekkürler bilgi için

    Alıntıları Göster
    Olur mu olmaz mı diye düşünürken;mesajları okurken @O.B.K. hocamın da aynı fikire sahip olduğunu gördüm.Ben de boya farını diyecektim.Şayet imkanınız varsa bir deneyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    motorun içindeki su bulunması gereken kanalları tamamen dolduruyor ise yani atıyorum suyun motor içinde bulunabileceği toplam hacim 3lt ise ve içindede 3 lt su varsa kapalı sistemde bu su donunca mutlaka biryerleri patlatacakdır. fakat motorun hacminden az bir su varsa ve donma sırasında oluşan hacim artışını tolere edebilirse motorun çatlamama ihtimalide var azda olsa. kaldı ki buda düşük ihtimal çünkü su üstten donmaya başlar yani üst kısım donduğunda genişleyen hacim için kullanılabilecek üstteki boş alanıda bloke etmiş olur.

    diyelim ki arkadaşın şans eseri donma sonucu motoru zarar görmedi, buzu çözeyim diye uğraşırken sıcak suyu dökmesi ile motorun çatlaması bir olabilir ki bu ihtimal hiçte küçük değil.

    burdan çıkacak iki temel şey şu aslında.

    kapalı sistemde donan su hiç birşeyi affetmez, çok soğuk birşey birden ısıtılmaz


    Donmuş bir motor bloğuna, atıyorum 50 okka ağırlığındadır, 100 derece sıcaklığında 50 litre suyu boca etseniz vız gelir tırıs gider. Cam bardak değil bu, döküm veya alimünyum parçalardan bahsediyoruz.

    Donmuş bir motoru, gerçekten sağlam donmuşsa hamama soksanız, zor çözülür.

    Motor blok tapası denilen tapalar, emniyet amaçlı düşünülmüştür. Son derece sıkı çakıldığı için, her zaman bloğu koruyamaz, tapalar atmadan önce blok çatlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    motorun içindeki su bulunması gereken kanalları tamamen dolduruyor ise yani atıyorum suyun motor içinde bulunabileceği toplam hacim 3lt ise ve içindede 3 lt su varsa kapalı sistemde bu su donunca mutlaka biryerleri patlatacakdır. fakat motorun hacminden az bir su varsa ve donma sırasında oluşan hacim artışını tolere edebilirse motorun çatlamama ihtimalide var azda olsa. kaldı ki buda düşük ihtimal çünkü su üstten donmaya başlar yani üst kısım donduğunda genişleyen hacim için kullanılabilecek üstteki boş alanıda bloke etmiş olur.

    diyelim ki arkadaşın şans eseri donma sonucu motoru zarar görmedi, buzu çözeyim diye uğraşırken sıcak suyu dökmesi ile motorun çatlaması bir olabilir ki bu ihtimal hiçte küçük değil.

    burdan çıkacak iki temel şey şu aslında.

    kapalı sistemde donan su hiç birşeyi affetmez, çok soğuk birşey birden ısıtılmaz


    Donmuş bir motor bloğuna, atıyorum 50 okka ağırlığındadır, 100 derece sıcaklığında 50 litre suyu boca etseniz vız gelir tırıs gider. Cam bardak değil bu, döküm veya alimünyum parçalardan bahsediyoruz.

    Donmuş bir motoru, gerçekten sağlam donmuşsa hamama soksanız, zor çözülür.

    Motor blok tapası denilen tapalar, emniyet amaçlı düşünülmüştür. Son derece sıkı çakıldığı için, her zaman bloğu koruyamaz, tapalar atmadan önce blok çatlar.

    Alıntıları Göster
    Motor bloğuna da borularada zarar verebilir bunun için geyiğe gerek yok az biraz kimya bilen kavrar. çelik demir farketmez. bi yeridelip çıkacaktır kesinlikle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: danydarco1983

    Motor bloğuna da borularada zarar verebilir bunun için geyiğe gerek yok az biraz kimya bilen kavrar. çelik demir farketmez. bi yeridelip çıkacaktır kesinlikle

    Alıntıları Göster
    Malicas
    iyi haberlerini bekliyoruz
    Nedir son durum?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Donmuş bir motor bloğuna, atıyorum 50 okka ağırlığındadır, 100 derece sıcaklığında 50 litre suyu boca etseniz vız gelir tırıs gider.
    Cam bardak değil bu, döküm veya alimünyum parçalardan bahsediyoruz.

    Donmuş bir motoru, gerçekten sağlam donmuşsa hamama soksanız, zor çözülür.

    Motor blok tapası denilen tapalar, emniyet amaçlı düşünülmüştür. Son derece sıkı çakıldığı için, her zaman bloğu koruyamaz, tapalar atmadan önce blok çatlar.





    hocam bence yanlış düşünüyorsunuz. tamam 50 lt kaynar su motoru tabii ki çözmez fakat ilk temas ettiği yeri çatırt diye yarıp geçebilir, kaç kg olursa olsun hangi maddeden dökülmüş olursa olsun ani sıcaklık değişiminin şakası olmaz.
    ne kadar güçlü malzemeler üretirsek üretelelim hala fiziksel gerçekleri aşamadığımız bir dünyada yaşlıyoruz, şahsi fikrim; risk almaya değmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suicide -- 27 Ocak 2010; 12:07:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Donmuş bir motor bloğuna, atıyorum 50 okka ağırlığındadır, 100 derece sıcaklığında 50 litre suyu boca etseniz vız gelir tırıs gider.
    Cam bardak değil bu, döküm veya alimünyum parçalardan bahsediyoruz.

    Donmuş bir motoru, gerçekten sağlam donmuşsa hamama soksanız, zor çözülür.

    Motor blok tapası denilen tapalar, emniyet amaçlı düşünülmüştür. Son derece sıkı çakıldığı için, her zaman bloğu koruyamaz, tapalar atmadan önce blok çatlar.





    hocam bence yanlış düşünüyorsunuz. tamam 50 lt kaynar su motoru tabii ki çözmez fakat ilk temas ettiği yeri çatırt diye yarıp geçebilir, kaç kg olursa olsun hangi maddeden dökülmüş olursa olsun ani sıcaklık değişiminin şakası olmaz.
    ne kadar güçlü malzemeler üretirsek üretelelim hala fiziksel gerçekleri aşamadığımız bir dünyada yaşlıyoruz, şahsi fikrim; risk almaya değmez.


    Efendim bende, 20 yaşında Hacı Kartal var LPG'li, bu havalarda hayattta çalışamaz. Yıllardır 20 litre kadar kaynar suyu, distiribitörü, bobini, ateşleme kablolarını naylon poşetle sarıp motorun tepesinden boca ederim. Şu ana kadar, çatlayan patlayan - 10 -15 derecelerde olmadı.

    Risk tabiki, kullanıcının.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Efendim bende, 20 yaşında Hacı Kartal var LPG'li, bu havalarda hayattta çalışamaz. Yıllardır 20 litre kadar kaynar suyu, distiribitörü, bobini, ateşleme kablolarını naylon poşetle sarıp motorun tepesinden boca ederim. Şu ana kadar, çatlayan patlayan - 10 -15 derecelerde olmadı.

    Risk tabiki, kullanıcının.


    iyiymiş hacı

    hararet yapan motora soğuk, donana sıcak su vs. dökülmez diye bilirim ben valla. belki sizinkinde alışkanlık yapmıştır soğuk duş etkisi
    şaka bir yana umarım öyle devam eder hep, şans işi biraz bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Efendim bende, 20 yaşında Hacı Kartal var LPG'li, bu havalarda hayattta çalışamaz. Yıllardır 20 litre kadar kaynar suyu, distiribitörü, bobini, ateşleme kablolarını naylon poşetle sarıp motorun tepesinden boca ederim. Şu ana kadar, çatlayan patlayan - 10 -15 derecelerde olmadı.

    Risk tabiki, kullanıcının.


    iyiymiş hacı

    hararet yapan motora soğuk, donana sıcak su vs. dökülmez diye bilirim ben valla. belki sizinkinde alışkanlık yapmıştır soğuk duş etkisi
    şaka bir yana umarım öyle devam eder hep, şans işi biraz bence

    Alıntıları Göster
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0FD1540C7 -- 5 Mayıs 2021; 20:59:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0FD1540C7

    .

    Alıntıları Göster
    Sayın suicide : işte teknik bilgi budur teşekkürler sayenizde bilgilerimi güncelledim: Gerçekten işaret buyurduğunuz konu aklıma gelmemişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Efendim bende, 20 yaşında Hacı Kartal var LPG'li, bu havalarda hayattta çalışamaz. Yıllardır 20 litre kadar kaynar suyu, distiribitörü, bobini, ateşleme kablolarını naylon poşetle sarıp motorun tepesinden boca ederim. Şu ana kadar, çatlayan patlayan - 10 -15 derecelerde olmadı.

    Risk tabiki, kullanıcının.


    iyiymiş hacı

    hararet yapan motora soğuk, donana sıcak su vs. dökülmez diye bilirim ben valla. belki sizinkinde alışkanlık yapmıştır soğuk duş etkisi
    şaka bir yana umarım öyle devam eder hep, şans işi biraz bence


    Bende böyle biliyorum ama belgesel kanallarında bazen dikkat ediyorum, metalden bişeyler yaparken fabrikada ani soğutma ısıtma yaparak metali sağlamlaştırdıklarını söylüyorlar, o yüzden tam anlamadım bu konuyu. Ama sıcak disklere soğuk su tutulduğunda diskin yamulduğuda gerçek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ata orkun

    Sayın suicide : işte teknik bilgi budur teşekkürler sayenizde bilgilerimi güncelledim: Gerçekten işaret buyurduğunuz konu aklıma gelmemişti.



    rica ederim, liseden kalma bilgiler birazda merak ve akıl yürütme. ustalar dururken benim yazdıklarım sadece kişisel yorumumdur, bilgi vermek çok haddime değil



    quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB
    Bende böyle biliyorum ama belgesel kanallarında bazen dikkat ediyorum, metalden bişeyler yaparken fabrikada ani soğutma ısıtma yaparak metali sağlamlaştırdıklarını söylüyorlar, o yüzden tam anlamadım bu konuyu. Ama sıcak disklere soğuk su tutulduğunda diskin yamulduğuda gerçek.


    evet bahsettiğin olay çeliğe su verilmesi denilen şey fakat bildiğim kadarı ile bu işinde bir raconu var. tak diye ısıtıp suya sokunca çatlama riski olduğundan iki aşamalı bir işlemde yapılıyor olması lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Donmuş bir motor bloğuna, atıyorum 50 okka ağırlığındadır, 100 derece sıcaklığında 50 litre suyu boca etseniz vız gelir tırıs gider.
    Cam bardak değil bu, döküm veya alimünyum parçalardan bahsediyoruz.

    Donmuş bir motoru, gerçekten sağlam donmuşsa hamama soksanız, zor çözülür.

    Motor blok tapası denilen tapalar, emniyet amaçlı düşünülmüştür. Son derece sıkı çakıldığı için, her zaman bloğu koruyamaz, tapalar atmadan önce blok çatlar.





    hocam bence yanlış düşünüyorsunuz. tamam 50 lt kaynar su motoru tabii ki çözmez fakat ilk temas ettiği yeri çatırt diye yarıp geçebilir, kaç kg olursa olsun hangi maddeden dökülmüş olursa olsun ani sıcaklık değişiminin şakası olmaz.
    ne kadar güçlü malzemeler üretirsek üretelelim hala fiziksel gerçekleri aşamadığımız bir dünyada yaşlıyoruz, şahsi fikrim; risk almaya değmez.


    Efendim bende, 20 yaşında Hacı Kartal var LPG'li, bu havalarda hayattta çalışamaz. Yıllardır 20 litre kadar kaynar suyu, distiribitörü, bobini, ateşleme kablolarını naylon poşetle sarıp motorun tepesinden boca ederim. Şu ana kadar, çatlayan patlayan - 10 -15 derecelerde olmadı.

    Risk tabiki, kullanıcının.


    LPG li arabada motora komple kaynar su dökmeye gerek yok ki. Regülatör(beyin diyorlar) üzerine 1-2 litre sıcak suyu yavaş yavaş dökerseniz tek marşta çalışır arabanız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abavf

    quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Donmuş bir motor bloğuna, atıyorum 50 okka ağırlığındadır, 100 derece sıcaklığında 50 litre suyu boca etseniz vız gelir tırıs gider.
    Cam bardak değil bu, döküm veya alimünyum parçalardan bahsediyoruz.

    Donmuş bir motoru, gerçekten sağlam donmuşsa hamama soksanız, zor çözülür.

    Motor blok tapası denilen tapalar, emniyet amaçlı düşünülmüştür. Son derece sıkı çakıldığı için, her zaman bloğu koruyamaz, tapalar atmadan önce blok çatlar.





    hocam bence yanlış düşünüyorsunuz. tamam 50 lt kaynar su motoru tabii ki çözmez fakat ilk temas ettiği yeri çatırt diye yarıp geçebilir, kaç kg olursa olsun hangi maddeden dökülmüş olursa olsun ani sıcaklık değişiminin şakası olmaz.
    ne kadar güçlü malzemeler üretirsek üretelelim hala fiziksel gerçekleri aşamadığımız bir dünyada yaşlıyoruz, şahsi fikrim; risk almaya değmez.


    Efendim bende, 20 yaşında Hacı Kartal var LPG'li, bu havalarda hayattta çalışamaz. Yıllardır 20 litre kadar kaynar suyu, distiribitörü, bobini, ateşleme kablolarını naylon poşetle sarıp motorun tepesinden boca ederim. Şu ana kadar, çatlayan patlayan - 10 -15 derecelerde olmadı.

    Risk tabiki, kullanıcının.


    LPG li arabada motora komple kaynar su dökmeye gerek yok ki. Regülatör(beyin diyorlar) üzerine 1-2 litre sıcak suyu yavaş yavaş dökerseniz tek marşta çalışır arabanız.

    Alıntıları Göster
    Açıkçası aynı şey başıma gelseydi aracı kapalı otoparka çektirirdim. Bizim kendimize ait 2 araçlık kapalı otoparkımız var, dışarısı -3 -4 civarıyken garaj 10 - 12 derece civarı oluyor. Şuan için bence en az uğraştırıcı ve en az riskli yöntem bu olsa gerek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abavf

    quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Donmuş bir motor bloğuna, atıyorum 50 okka ağırlığındadır, 100 derece sıcaklığında 50 litre suyu boca etseniz vız gelir tırıs gider.
    Cam bardak değil bu, döküm veya alimünyum parçalardan bahsediyoruz.

    Donmuş bir motoru, gerçekten sağlam donmuşsa hamama soksanız, zor çözülür.

    Motor blok tapası denilen tapalar, emniyet amaçlı düşünülmüştür. Son derece sıkı çakıldığı için, her zaman bloğu koruyamaz, tapalar atmadan önce blok çatlar.





    hocam bence yanlış düşünüyorsunuz. tamam 50 lt kaynar su motoru tabii ki çözmez fakat ilk temas ettiği yeri çatırt diye yarıp geçebilir, kaç kg olursa olsun hangi maddeden dökülmüş olursa olsun ani sıcaklık değişiminin şakası olmaz.
    ne kadar güçlü malzemeler üretirsek üretelelim hala fiziksel gerçekleri aşamadığımız bir dünyada yaşlıyoruz, şahsi fikrim; risk almaya değmez.


    Efendim bende, 20 yaşında Hacı Kartal var LPG'li, bu havalarda hayattta çalışamaz. Yıllardır 20 litre kadar kaynar suyu, distiribitörü, bobini, ateşleme kablolarını naylon poşetle sarıp motorun tepesinden boca ederim. Şu ana kadar, çatlayan patlayan - 10 -15 derecelerde olmadı.

    Risk tabiki, kullanıcının.


    LPG li arabada motora komple kaynar su dökmeye gerek yok ki. Regülatör(beyin diyorlar) üzerine 1-2 litre sıcak suyu yavaş yavaş dökerseniz tek marşta çalışır arabanız.

    Alıntıları Göster
    Aracı donan arkadaşa şu öneride bulunuyum , ama uyarayım ben denemedim.

    En mantıklı çözüm sanayide boya fırını, yalnız boya fırınına araç nasıl gidecek? Boya fırını ne kadar para alacak.


    İkinci bana mantıklı gelen buzu anında çözen ve en çok buluna kimyasal tuz. Yarım su bardağı kadar tuzu radyatörden içeri dökün ve bekleyin, b,r süre sonra çözülecektir. Yalnız komple çözdükten ve çalıştırdıktan sonra aracın tüm sistem suyunun yenilenmesi lazım, fazla beklemeden çözmelisiniz yoksa her geçen gün bloğu çatlatma olasılığınız artıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: M. Reha

    Efendim bende, 20 yaşında Hacı Kartal var LPG'li, bu havalarda hayattta çalışamaz. Yıllardır 20 litre kadar kaynar suyu, distiribitörü, bobini, ateşleme kablolarını naylon poşetle sarıp motorun tepesinden boca ederim. Şu ana kadar, çatlayan patlayan - 10 -15 derecelerde olmadı.

    Risk tabiki, kullanıcının.


    iyiymiş hacı

    hararet yapan motora soğuk, donana sıcak su vs. dökülmez diye bilirim ben valla. belki sizinkinde alışkanlık yapmıştır soğuk duş etkisi
    şaka bir yana umarım öyle devam eder hep, şans işi biraz bence


    Bende böyle biliyorum ama belgesel kanallarında bazen dikkat ediyorum, metalden bişeyler yaparken fabrikada ani soğutma ısıtma yaparak metali sağlamlaştırdıklarını söylüyorlar, o yüzden tam anlamadım bu konuyu. Ama sıcak disklere soğuk su tutulduğunda diskin yamulduğuda gerçek.



    Metalurji mühendisi olarak diyebilirim ki demiri yüksek sıcaklığa getirip hızla soğutma gerçekten sertlik kazanmasına sebep olur. Ancak sertlik kazanırken kırılganlığı da artar. Yani kolay aşınmaz ama bir yere vurduğunuzda bile kırılabilir.
    Bu sebeple halk arasında çeliğe su verme diye tabir edilen ısıl işlemin ardından bir de gerilim giderme tavlaması yapmak gerekir. Konu çok daha detaylıdır. Uzun uzadıya demir karbon diyagramıyla falan anlatmak gerekir.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.